Fraser heft vingertje: Ik baal er natuurlijk van, maar ergens ben ik ook blij

    Fraser heft vingertje: "Ik baal er natuurlijk van, maar ergens ben ik ook blij"

    vrijdag 8 december 2017 om 00:00

    Nu ook voor Vitesse het Europese avontuur is afgelopen, heeft trainer Henk Fraser een gevoel van opluchting. De oefenmeester had de afgelopen maanden het gevoel dat zijn team 'de last moest dragen voor iets waar we met zijn allen verantwoordelijk zijn'. 

    Vitesse speelde dit seizoen weinig klaar in de Europa League. De eerste vijf groepsduels leverden slechts twee punten op. Dat betekende uitschakeling. Donderdagavond werd er een 1-0 zege geboekt op OGC Nice. Fraser kreeg het idee dat Vitesse soms kop van Jut was in Nederland. "Iedereen heeft zich de afgelopen tijd gefocust op Feyenoord en Vitesse in Europa, maar het hele Nederlandse voetbal is weggezakt in Europa. Wij moesten de last dragen voor iets waar we met zijn allen verantwoordelijk zijn", zei hij voor de camera van RTL7. 

    "Ik baal er natuurlijk van dat de Europese campagne erop zit, maar ergens ben ik ook blij dat het klaar is. Tot nu toe hebben we het excuus gehad dat de Europese wedstrijden ons punten kostten in de Eredivisie. Nu zijn er geen excuses meer", vervolgde hij. "We moeten zeker de komende drie duels punten pakken en dan na de winter laten zien dat het anders kan."

    Vitesse staat in de Eredivisie op de zevende plaats. Komende zondag gaat de ploeg op bezoek bij Sparta, drie dagen later volgt het thuisduel met Willem II. 

    Lees ook: Lichtpuntje in barre tijden: Vitesse volgt voorbeeld Feyenoord en wint slotduel

    Lees meer over:Europa LeagueVitesse

    Plaats een reactie

    vrijdag 8 december 2017 om 04:19
    ach Calimero's Dan weten jullie meteen hoe ajax zich ieder jaar voelt
    Vind ik leuk
    vrijdag 8 december 2017 om 04:19
    dus niet zeiken als jullie eens de verantwoordelijkheid moeten dragen.
    Vind ik leuk
    yuuup +9465
    vrijdag 8 december 2017 om 06:12
    Dat mocht hij willen.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11429
    vrijdag 8 december 2017 om 07:13
    Laat Fraser dat vingertje maar op zich eigen richten. Laf resultaatvoetbal de laatste tijd en rare en late wissels. Gisteren ook weer, een spits eraf voor een rechtsbuiten. Hij beloofde het publiek te gaan vermaken deze laatste europese wedstrijd, nou het was niet aan te gluren. Begin van het seizoen speelden we heel goed, maar het zakt nu steeds verder af ondanks dezelfde selectie. Ik hoop niet dat ze hem bij laten tekenen in de winter. Voor de rest, pech thuis tegen Lazio, en zowel uit als thuis tegen Waregem een onterecht afgekeurde goal.
    Vind ik leuk
    Kuip +7442
    vrijdag 8 december 2017 om 07:24
    Ik heb gisteren twee minuten gekeken. Wat een slechte spelers lopen er in Nederland toch rond. Ik zag een donkere linksback van Vitesse twee keer binnen een minuut een kansrijke situatie om zeep helpen door voorzetten waarbij de eerst overal overheen ging en uiteindelijk over de zijlijn ging, de andere voorzet kwam niet eens van de grond, zo recht in de voeten van de tegenstander. Lachwekkend voor een profvoetballer. Vervolgens zag ik Castaignos op 5 meter van het doel een kans missen....ongelofelijk dat zo'n jongen in de eredivisie speelt. Die zou ik in de vijfde klasse nog niet opstellen. Dus na twee minuten had ik het wel weer gezien....
    Vind ik leuk
    LifeErazor +1517
    vrijdag 8 december 2017 om 07:25
    We gaan in NL ook elke keer weer op zoek naar excuses. Waarom gaan we die niet uit de weg en zoeken naar oplossingen in plaats van reden verzinnen om te falen.
    Vind ik leuk
    jtodam +564
    vrijdag 8 december 2017 om 10:07
    Niemand had verwacht dat Feyenoord en Vitesse het gingen doen voor Nederland hoor Henk, maak je maar niet zo druk. Toen Ajax en PSV zich niet kwalificeerden was het al direct duidelijk dat het een historisch slecht seizoen ging worden. De schuld ligt ook vooral bij Ajax en PSV. Maar aan de andere kant, zonder Ajax en PSV had Nederland natuurlijk ergens op plek 20 gestaan nu. Ajax en PSV hebben namelijk de afgelopen jaren als enige wel nog wat punten gepakt in Europa, AZ ook trouwens.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Fraser heft vingertje: "Ik baal er natuurlijk van, maar ergens ben ik ook blij"