Fraser heft vingertje: Ik baal er natuurlijk van, maar ergens ben ik ook blij

Fraser heft vingertje: "Ik baal er natuurlijk van, maar ergens ben ik ook blij"

vrijdag 8 december 2017 om 00:00

Nu ook voor Vitesse het Europese avontuur is afgelopen, heeft trainer Henk Fraser een gevoel van opluchting. De oefenmeester had de afgelopen maanden het gevoel dat zijn team 'de last moest dragen voor iets waar we met zijn allen verantwoordelijk zijn'. 

Vitesse speelde dit seizoen weinig klaar in de Europa League. De eerste vijf groepsduels leverden slechts twee punten op. Dat betekende uitschakeling. Donderdagavond werd er een 1-0 zege geboekt op OGC Nice. Fraser kreeg het idee dat Vitesse soms kop van Jut was in Nederland. "Iedereen heeft zich de afgelopen tijd gefocust op Feyenoord en Vitesse in Europa, maar het hele Nederlandse voetbal is weggezakt in Europa. Wij moesten de last dragen voor iets waar we met zijn allen verantwoordelijk zijn", zei hij voor de camera van RTL7. 

"Ik baal er natuurlijk van dat de Europese campagne erop zit, maar ergens ben ik ook blij dat het klaar is. Tot nu toe hebben we het excuus gehad dat de Europese wedstrijden ons punten kostten in de Eredivisie. Nu zijn er geen excuses meer", vervolgde hij. "We moeten zeker de komende drie duels punten pakken en dan na de winter laten zien dat het anders kan."

Vitesse staat in de Eredivisie op de zevende plaats. Komende zondag gaat de ploeg op bezoek bij Sparta, drie dagen later volgt het thuisduel met Willem II. 

Lees ook: Lichtpuntje in barre tijden: Vitesse volgt voorbeeld Feyenoord en wint slotduel

Lees meer over:Europa LeagueVitesse

Plaats een reactie

Jens1999 +4608
vrijdag 8 december 2017 om 00:13
Er was net te lezen op soccernews... ook in 2019 moet de kampioen van Nederland voorronde CL spelen... dus ook over 2 jaar geen automatische plaatsing CL... wat een afgang....
Vind ik leuk
vrijdag 8 december 2017 om 00:16
Dat wisten we al, toch mooi dat Vitesse en Feyenoord hun laatste wedstrijd hebben gewonnen, meer konden zij ook niet meer doen.
Vind ik leuk
Jens1999 +4608
vrijdag 8 december 2017 om 00:20
Nee... het zou eerst toch alleen voor het seizoen 2018-2019 zijn.... nu ook voor het seizoen 2019-2020... het is echt triest....
Vind ik leuk
vrijdag 8 december 2017 om 00:14
Hoeveel punten hebben Ajax en Psv ons Europees eigenlijk bezorgd?
Vind ik leuk
Jens1999 +4608
vrijdag 8 december 2017 om 00:19
Pak je rekenmachine erbij... tel de punten die Ajax en PSV en ook AZ het Nederlandse voetbal de laatste jaren hebben bezorgd.... en je komt er snel achter dat Feyenoord nog heeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeel jaren Europees moet spelen om diezelfde punten te halen voor het Nederlandse voetbal....
Vind ik leuk
vrijdag 8 december 2017 om 00:30
Rekenmachine? Heb vandaag zo,n super nieuwe telefoon gekocht en eer ik dat doorheb dan zijn we heeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeel jaren verder, dus die punten interesseren me nu geen bal. Voor de liefhebbers, het is zo,n Samsung A3 zonder Nederlandse uitleg.Bedankt Ben die kut provider van mij.
Vind ik leuk
Jens1999 +4608
vrijdag 8 december 2017 om 00:39
Ja dat heb je dan ook he wanneer je een provider hebt wat Ben heet.... misschien een idee om over te stappen naar de KPN.... heb ik ook dan krijg je tenminste een goed netwerkt en een iPhone 8... nu moet je het doen met een Galaxy A3.... die zal binnen een jaar wel op zijn.... xD
Vind ik leuk
vrijdag 8 december 2017 om 00:40
Ja want je hebt een goede provider nodig om je handleiding in het Nederlands te lezen ;) LOL
Vind ik leuk
Jens1999 +4608
vrijdag 8 december 2017 om 00:44
Wel het is al vaak bij kassa geweest.... Ben geeft vaak mobiele telefoons die vaak japanse en chinese opstart programmas hebben... dan kan je er net zo goed eentje op een chinese website kopen....
Vind ik leuk
vrijdag 8 december 2017 om 00:41
En KPN? Ja is die zo goed dan? Ik heb een andere en die doet het ook 99,9% van de tijd.
Vind ik leuk
vrijdag 8 december 2017 om 00:46
Ik heb ziggo met Goolgle Chrome erop.
Vind ik leuk
Jens1999 +4608
vrijdag 8 december 2017 om 00:48
Is dat chinees goolgle...?... misschien moet je eerst even google downloaden....:p
Vind ik leuk
Jens1999 +4608
vrijdag 8 december 2017 om 00:47
KPN vind Ik wel goed ja.... Nieuwste modellen en voor maar rond de 60 € onbeperkt bellen / smsen en paar gb mobiel internet voor als je effe niet op wifi kan...xD
Vind ik leuk
vrijdag 8 december 2017 om 00:52
Ze moeten gewoon modellen maken voor ouwe lullen zoals ik, maar ik kan niet eens een email berichtje sturen momenteel als alleen maar bellen,
Vind ik leuk
vrijdag 8 december 2017 om 00:39
https://www.gebruikershandleiding.com/Samsung-Galaxy-A3---SM-A300FU/preview-handleiding-651399.html

Geen dank. :)
Vind ik leuk
vrijdag 8 december 2017 om 00:49
Dat zijn veel en veel onduidelijke pagina,s. Heb een nichtje van 15 jaar en die komt gelukkig naar me toe,
Vind ik leuk
Richard020 +10263
vrijdag 8 december 2017 om 01:01
Ben.nl de grootste oplichters!

Het lijkt goedkoop maar dat zijn ze niet. Weinig belminuten en wanneer je daar overheen gaat kost het je een vermogen.

Wanneer Ik advies mag geven, stuur dat mobieltje terug, koop bij de mediamarkt de samsung j3 ( 112 € ) is het zelfde soort toestel simlockvrij en koop een lycakaart ( zit op het netwerk van KPN mobile ) en kost 10€ per maand en dan kan je onbeperkt bellen & SMS verzenden, inclusief 3GB dataverkeer.

Ik heb dat ook erbij genomen om te testen en zodra mijn abbo bij vodafone stopt over 6 maanden stop ik bij vodafone en blijf Ik onbeperkt bellen SMS versturen voor 10€ per maand.

Kijk dat maar eens op internet, nergens ben je goedkoper uit.
Vind ik leuk
vrijdag 8 december 2017 om 01:06
Had je me eens eerder moeten zeggen, zit nu bij Ben voor 2 jaar vast en betaal ongeveer 20 euro per maand, inclusief afbetaling van die telefoon en bellen voor 300 minuten per maand,
Vind ik leuk
vrijdag 8 december 2017 om 06:14
Volgens mij kun jij toch lezen of niet??of ben je nou echt zo'n kneus dat je niet even rond zoekt op Internet,zeker tegenwoordig.eigen schuld dikke bult zeg ik
Vind ik leuk
vrijdag 8 december 2017 om 01:13
Jij weet dus niet hoe een handleiding eruit ziet? Dat is toch vrij knap na zoveel jaar op deze aardbol te hebben geleefd.
Vind ik leuk
yuuup +5750
vrijdag 8 december 2017 om 06:11
Nou Ajax had tot vandaag nog meer punten gehaald dan Feyenoord.
Vind ik leuk
vrijdag 8 december 2017 om 06:59
Ajax heel veel, vooral vorig jaar
Vind ik leuk
vrijdag 8 december 2017 om 04:19
ach Calimero's Dan weten jullie meteen hoe ajax zich ieder jaar voelt
Vind ik leuk
vrijdag 8 december 2017 om 04:19
dus niet zeiken als jullie eens de verantwoordelijkheid moeten dragen.
Vind ik leuk
yuuup +5750
vrijdag 8 december 2017 om 06:12
Dat mocht hij willen.
Vind ik leuk
Dicky +6492
vrijdag 8 december 2017 om 06:32
Wat een onzin weer. A het is heel slap om Europees voetbal te gebruiken als excuus voor de slechte resultaten dit seizoen. B als Fräser het idee had dat Vitesse onder een vergrootglas lag omdat het als één van de weinige Nederlandse clubs Europees voetbal speelde. Waarom stelde hij dan niet in ieder geval elke Europese wedstrijd zijn sterkste elftal op? stom gelul van iemand die onzin aanvoert in een poging om zijn eigen falen goed te praten. Vitesse zat in een sterke poule en tegen Lazio en Nice had Vitesse echt geen punten hoeven pakken. De wedstrijden tegen Zulte, die waren belangrijk. En in deze wedstrijden heeft Fräser gewoon gefaald.
Vind ik leuk
Vak-DD +8118
vrijdag 8 december 2017 om 07:13
Laat Fraser dat vingertje maar op zich eigen richten. Laf resultaatvoetbal de laatste tijd en rare en late wissels. Gisteren ook weer, een spits eraf voor een rechtsbuiten. Hij beloofde het publiek te gaan vermaken deze laatste europese wedstrijd, nou het was niet aan te gluren. Begin van het seizoen speelden we heel goed, maar het zakt nu steeds verder af ondanks dezelfde selectie. Ik hoop niet dat ze hem bij laten tekenen in de winter. Voor de rest, pech thuis tegen Lazio, en zowel uit als thuis tegen Waregem een onterecht afgekeurde goal.
Vind ik leuk
Kuip +3389
vrijdag 8 december 2017 om 07:24
Ik heb gisteren twee minuten gekeken. Wat een slechte spelers lopen er in Nederland toch rond. Ik zag een donkere linksback van Vitesse twee keer binnen een minuut een kansrijke situatie om zeep helpen door voorzetten waarbij de eerst overal overheen ging en uiteindelijk over de zijlijn ging, de andere voorzet kwam niet eens van de grond, zo recht in de voeten van de tegenstander. Lachwekkend voor een profvoetballer. Vervolgens zag ik Castaignos op 5 meter van het doel een kans missen....ongelofelijk dat zo'n jongen in de eredivisie speelt. Die zou ik in de vijfde klasse nog niet opstellen. Dus na twee minuten had ik het wel weer gezien....
Vind ik leuk
vrijdag 8 december 2017 om 07:25
We gaan in NL ook elke keer weer op zoek naar excuses. Waarom gaan we die niet uit de weg en zoeken naar oplossingen in plaats van reden verzinnen om te falen.
Vind ik leuk
jtodam +478
vrijdag 8 december 2017 om 10:07
Niemand had verwacht dat Feyenoord en Vitesse het gingen doen voor Nederland hoor Henk, maak je maar niet zo druk. Toen Ajax en PSV zich niet kwalificeerden was het al direct duidelijk dat het een historisch slecht seizoen ging worden. De schuld ligt ook vooral bij Ajax en PSV. Maar aan de andere kant, zonder Ajax en PSV had Nederland natuurlijk ergens op plek 20 gestaan nu. Ajax en PSV hebben namelijk de afgelopen jaren als enige wel nog wat punten gepakt in Europa, AZ ook trouwens.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Fraser heft vingertje: "Ik baal er natuurlijk van, maar ergens ben ik ook blij"