Verbeek licht ingreep toe: 'Je zag een vertwijfelde keeper in de goal staan'

Verbeek licht ingreep toe: 'Je zag een vertwijfelde keeper in de goal staan'

woensdag 13 december 2017 om 09:57

Oussama Assaidi was dinsdag de grote man bij FC Twente, dat door twee goals van de linksbuiten de eerste zege boekte onder trainer Gertjan Verbeek. NAC Breda werd met 1-2 verslagen.

Na afloop bekogelden de fans van NAC de spelers van Twente met sneeuwballen. "Er waren er wel een paar raak, maar met drie punten op zak mogen ze alles doen", reageert Assaidi laconiek in gesprek met De Telegraaf. Hij is opgelucht dat het kwartje eindelijk de goede kant op viel voor de Tukkers. "Tegen PSV en ADO Den Haag hebben we het op het laatste moment weggegeven."

"We hebben tegen elkaar gezegd 'tot hier en niet verder'. Alleen de drie punten tellen nog", aldus de uitblinker. "En je ziet hoeveel strijd we in deze wedstrijd hebben geleverd. Dit moet een nieuw begin zijn. Ik hoop dat we hier de weg omhoog hebben ingezet."

Gertjan Verbeek besloot in Breda een keeperswissel door te voeren: Jorn Brondeel moest op de bank plaatsmaken, terwijl Joël Drommel de kans kreeg. "In de vijf voorgaande wedstrijden hebben we zestien goals tegen gekregen. Je zag een vertwijfelde keeper in de goal staan en dan moet je als trainer ingrijpen om de druk van de ketel te halen."

Plaats een reactie

woensdag 13 december 2017 om 10:07
Ik denk niet dat het lek te boven is met deze overwinning.
Vind ik leuk
Aal +15888
woensdag 13 december 2017 om 10:12
Drommels, drommels en nog eens drommels!!
Vind ik leuk
woensdag 13 december 2017 om 10:35
Drommels nog aan toe!
Vind ik leuk
1892 +8797
woensdag 13 december 2017 om 10:08
Sneeuwballen,komen niet zo hard aan als stenen.
Vind ik leuk
Youri99 +6172
woensdag 13 december 2017 om 10:19
Dames en Heren, we hebben hier een nieuwe Albert Einstein.
Vind ik leuk
Cappie +5984
woensdag 13 december 2017 om 10:32
Och, ik heb liever een steen van 10 gram op mijn hoofd dan een sneeuwbal van 100 kilo.
Vind ik leuk
woensdag 13 december 2017 om 10:09
Helaas was Drommel ook weer helemaal niks. Liet constant de bal glippen, wat veel onrust gaf. Een wonder dat er niet uit gescoord werd, maar dat blijft niet goed gaan
Vind ik leuk
woensdag 13 december 2017 om 10:11
Gewoon goed gekeept dacht ik zelf.
Vind ik leuk
frankn27 +4435
woensdag 13 december 2017 om 10:17
je ziet het wel vaker fout Leon ten Voorde
Vind ik leuk
woensdag 13 december 2017 om 10:19
Plek 7 had je gezegd toch ?
Vind ik leuk
frankn27 +4435
woensdag 13 december 2017 om 10:37
?
Vind ik leuk
woensdag 13 december 2017 om 11:07
Volgens mij ben jij degene die vaker fout ziet.
Maar we gaan zien hoelang drommel 1e keeper blijft....
Vind ik leuk
peinke +975
woensdag 13 december 2017 om 11:15
Tukkertje, gefeliciteerd man! Goede overwinning, ik ben blij voor jou en de nog overgebleven echte supporters. Dit keer zat het allemaal een keer mee, nou, dat was ook wel een keertje nodig. Heb de wedstrijd gezien, maar oei, wat is dat slecht zeg. Verbeek mag blij zijn met de punten, maar zie nog helemaal niets van zijn hand. Nu komt Verbeek weer op de proppen met een reserve-speler van Bochum! Ik zeg, zet een goede ervaren keeper in het doel. Als je het verschil ziet bij PEC tussen Boer en v.d. Hart, dan is dat meer dan een wereld van verschil, zeker als je ziet hoe zo'n Boer een verdediging neerzet. De spelhervatting van die Drommel is werkelijk dramatisch en gezien zijn jeugdigheid lijkt het ook nog geen jongen die de geroutineerde spelers goed neer kan zetten. Ik zeg... Jones van Feyenoord, die gaat niet meer keepen na de winterstop! Hoe is het overigens mogelijk dat na Bosker er geen fatsoenlijke keeper meer onder de lat heeft gestaan bij FCT!
Nu wel proberen nederig op te blijven stellen. Tukkers zijn na zo'n klein succes nogal opportunistisch en vervallen dan meteen weer in Tukkerse arrogantie! Niet doen, geen reden voor! Geniet er van!
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 december 2017 om 11:17]
Vind ik leuk
woensdag 13 december 2017 om 11:58
Ik zie alleen maar de beroerde hand van Jan van Halst. Een elftal met kwaliteitsarme spelers. Daar zou Johan Cruijff nog niets mee kunnen.
Vind ik leuk
peinke +975
woensdag 13 december 2017 om 12:02
Daar ben ik het wel mee eens en denk dat Hake het niet slechter en/of anders had gedaan. Maar als Verbeek nu ook nog mee gaat om uit z'n eigen kringetje een reserve-speler van Bochum toe te voegen, dan wordt zo'n team niet beter. Wel van een kwaliteitsinjectie onder de lat. Je zult het toch met mij eens zijn dat FCT de laatste jaren dramatische keepers in doel heeft gehad. Op dit moment zit het probleem in het verdedigen, te beginnen bij de keeper. Daar is winst te behalven met het bescheiden budget. En niet met een vleugelspeler, die zelfs bij Bochum op de bank zit, de taal niet beheerst, Turks. Lijkt weer discriminatie, maar Turkse spelers blinken vaak niet uit in de teamprestatie en zijn individualisten. Heeft Twente daar behoefte aan denk je?
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 december 2017 om 12:03]
Vind ik leuk
frankn27 +4435
woensdag 13 december 2017 om 13:44
Thanks! nou deze was wel broodnodig zeg, maakt me even geen fluit uit of het goed of slecht was.
In de laatste minuut komen we bijzonder goed weg, maar ook wel weer onbegrijpelijk dat wij voor de 4e keer op rij opzichtig genaaid worden ook, in de 1e helft had Twente ook een pingel moeten krijgen natuurlijk dus die streep ik tegen elkaar weg.
Is echt wel zo dat de club onderin nood vaak de pech heeft met dat soort situaties volgens mij.
Uhm tja ben het met je eens dat een ervaren sluitpost voor meer rust zal zorgen vermoedelijk, supporters vroegen ook wel om keepers als Boer en Pasveer maar goed, Brondeel, Drommel of de Lange 1 van die gasten zal de kans wel gaan pakken toch en een goede talentvolle doelman worden die we hopelijk met wat winst kunnen gaan verkopen op den duur?

Volgens de berichten van insiders (of ze het daadwerkelijk zijn weet ik niet, maar zo komen ze wel over) kan Twente niet echt wat in de winterstop (aangezien Hake nog wordt doorbetaald, Verbeek 6 ton verdiend, Jan de Jonge erbij gekomen is) dus paar financiele tegenvallers waardoor er eerst iemand weg moet voordat er wat bij kan.... Tja als je ter Avest, Jensen en/of Assaidi van de hand doet wordt het er eerder slechter van dan beter. Dus het zal wel een seizoen met horten en stoten blijven.
Ik ben ook geen fan van het 5-3-2 gebeuren van Verbeek, hij wil dat 1 van de backs dan uitschuift aan de kant waarover de tegenstander aanvalt en dan heb je dus 4 man achterin.... ik zelf denk dan van waarom niet gewoon een buitenspeler erin en dan Hooiveld of Bijen eruit? dan heb je toch ook 4 man achterin en ben je zelf aanvallend ook wat meer bij machte waarschijnlijk plus de tegenstander hun backs dring je dan ook wat meer terug.... afijn, tegelijkertijd heeft twente momenteel maar 13 1e elftalwaardige spelers dus kan hij ook niet echt anders....
Hopen dat Vuckic en Tigha snel fit zijn die gaan dit elftal wel van extra kwaliteit voorzien dus kunnen we goed gebruiken.
Misschien kunnen we tegen Vitesse zaterdag al wel een puntje afsnoepen maar zal pittig genoeg worden.
Jammer van PEC, v Polen begon te twijfelen he door die actie van Til met de keeper vlak voor zijn pingel?
Vind ik leuk
woensdag 13 december 2017 om 10:14
Alles??? Oke dat moet je ook al te hard zeggen tegenwoordig....
Vind ik leuk
mcmodd +13245
woensdag 13 december 2017 om 10:17
De mogelijkheden om beslissend in te grijpen werden steeds beperkter, dus Verbeek moet gewoon iets. Toch heb ik dit al aangekondigd deze week. FC Twente is net iets beter dan een stuk of drie, vier andere degradatiekandidaten en voor de fans hoop ik dat ze zich handhaven in de ED.
Vind ik leuk
woensdag 13 december 2017 om 11:08
De keeper van Nac daarentegen trad heel resoluut op tot grote tevredenheid van de reservekeeper van Nac
Vind ik leuk