'Ajax bereikt mondeling akkoord en heeft beet: nieuw contract tot medio 2022'

    'Ajax bereikt mondeling akkoord en heeft beet: nieuw contract tot medio 2022'

    vrijdag 15 december 2017 om 01:15

    Frenkie de Jong gaat zijn contract bij Ajax met drie jaar verlengen. Directeur spelerszaken Marc Overmars en financieel directeur Jeroen Slop hebben donderdag een mondeling akkoord bereikt met het management van de twintigjarige revelatie. Dat meldt De Telegraaf. 

    Momenteel heeft De Jong een verbintenis tot de zomer van 2019. Eind oktober werd al bekend dat Ajax hem graag langer aan de club wilde binden. Destijds uitte De Jong nog openlijk zijn twijfel over contractverlenging; tijdens de eerste maanden van het seizoen zat de international van Jong Oranje vooral op de bank. Dat zinde hem niet. 

    De laatste weken gaat het echter hard. De Jong behoort inmiddels tot de grote uitblinkers in de ploeg van trainer Marcel Keizer. Veel columnisten en analisten zijn lyrisch over het talent. De Jong speelde sterk tegen PSV (3-0 winst) en deed het ook tegen Excelsior, dat donderdagavond met 3-1 werd verslagen in Amsterdam, goed. 

    De Jong tekende in de zomer van 2015 een vierjarig contract bij Ajax. De huidige nummer twee van de Eredivisie nam hem over van Willem II. 

    Poll

    Frenkie in Oranje?

    (2466 stemmen)

    Plaats een reactie

    vrijdag 15 december 2017 om 01:24
    Super!

    Mooi dat Frenkie gaat bijtekenen :D
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6105
    vrijdag 15 december 2017 om 01:25
    Beter!!
    Vind ik leuk
    ik zeg doen +1633
    vrijdag 15 december 2017 om 01:27
    dit zat er al wel aan te komen! neemt niet weg dat het erg mooi is!
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +12517
    vrijdag 15 december 2017 om 01:30
    Dit is echt geweldig nieuws.
    Gefeliciteerd Frenkie, en laat ons genieten van je geweldige spel.
    Een top transfer komt er zeker aan.

    En aan alle psv azijn zeikers, dit zijn de transfers van de toekomst.
    Wat een club financieel gezond houdt ondanks geen CL of EL.
    En jullie?
    Vind ik leuk
    Jens1999 +18479
    vrijdag 15 december 2017 om 01:35
    Ajax doet dat gewoon erg goed... grote talenten langer binden aan de club... over 2.5 jaar zal ie dan wel voor een groot bedrag vertrekken en staat vast zijn opvolger weer klaar.... Overmars doet dit erg goed....
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +14203
    vrijdag 15 december 2017 om 02:13
    Zijn zaakwaarnemer zei me van de week nog dat er heel veel clubs achter hem aan zat, waaronder Arsenal en Milan en dat bijtekenen geen zekerheid was. Ben wel heel blij om te horen dat het toch in een stroomversnelling is gekomen want dit is onze grootste talent denk ik
    Vind ik leuk
    Nosje +1450
    vrijdag 15 december 2017 om 07:54
    Rustig Pietje. Laten we eerst maar eens afwachten of Frenkie echt doorbreekt. Bazoer zou ook de nieuwe Rijkaard worden. Maar goed, laten we het hopen want Nederland heeft zulke spelers hard nodig.
    Vind ik leuk
    alffie +1534
    vrijdag 15 december 2017 om 09:53
    Bazoer of zijn zakenwaarnemers waren niet zo slim, hadden geen geduld
    Vind ik leuk
    Jens1999 +18479
    vrijdag 15 december 2017 om 01:32
    Dat is erg goed nieuws... Ajax heeft goud in handen met Frenkie.... daar zijn wij Ajacieden maar wat blij mee...
    Vind ik leuk
    BIuf +49
    vrijdag 15 december 2017 om 01:34
    Iedereen doet alsof deze De Jong het nieuwe toptalent van Nederland is, terwijl het allemaal heel erg meevalt. Ik zie maar iets meer in deze jongen dan in al die andere spelers die de afgelopen jaren de revue zijn gepasseerd. Je zou denken dat mensen inmiddels wel voorzichtiger zouden zijn betreft het prijzen van talent, want op dit moment zie ik alleen echt iets in Xavi Simons en het is maar afwachten of die jongen überhaupt voor Nederland kiest. Bovendien is die jongen slechts 14 jaar en kan er nog van alles gebeuren
    Vind ik leuk
    Richard020 +12816
    vrijdag 15 december 2017 om 01:39
    Wanneer jij niet ziet dat Frenkie de Jong een groot toptalent is dan zou ik je willen adviseren je ogen na te laten kijken.

    Ajax doet dit meer dan goed!
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    BIuf +49
    vrijdag 15 december 2017 om 01:44
    Ik snap de hype rondom deze jongen niet zo. Voor Eredivisie-begrippen een goed talent, maar ik zie in hem niets dat in de buurt komt van Europese toptalenten.

    Zijn overzicht is van een hoog niveau en het is leuk dat die jongen altijd naar voren denkt, maar persoonlijk vind ik het niet meer dan een leuk talent als je naar Europa kijkt. Een potentiële wereldtopper zie ik er in ieder geval niet in.
    Vind ik leuk
    vrijdag 15 december 2017 om 01:56
    Stront uit je ogen halen, clubs als Barcelona, Real, Bayern, Chelsea ed. hadden hoop dat hij niet zou bijtekenen voor 1 jan 2018 omdat ze hem dan konden benaderen voor een overgang. Nu weet ik ook wel dat deze clubs in de kelder van de Jupiler League actief zijn en geen toekomst perspectief bieden maar toch.
    Vind ik leuk
    Simon1989 +3202
    vrijdag 15 december 2017 om 08:22
    Stil maar Bien, laat het voetbal maar over aan de mannen.
    Vind ik leuk
    Jozef +32764
    vrijdag 15 december 2017 om 08:48
    Ik ga normaal op je reageren, Bluf, omdat je reactie gewoon realistisch is. Maar kun je geen andere naam nemen?

    Ik ben trots op onze hoofdstedelijke bluf, maar die is aardig door de stront gehaald doordat een gestoord sujet die naam hier al had voordat hij voor de tiende keer geband werd. Nu opereert hij onder de naam Ajax, hetgeen verboden zou moeten worden. Dat ie zich maar weer ufc fight of zo noemt, dat pas hem wel vind ik persoonlijk.

    Dan inhoudelijk. Belachelijk dat Frenkie nu al zo omhoog gepraat wordt. Het is echter wel weer zo'n kerel waarvan we allemaal zien dat hij bijzonder is. Je hebt gewoon gelijk dat de weg naar de top nog lang zal zijn, maar als er een het in zich heeft is hij het wel.

    Ajax doet met de verlenging echt prima zaken.
    Vind ik leuk
    vrijdag 15 december 2017 om 01:45
    Het antwoord van Bluf is ook tegenstrijdig. Aan de ene kant moeten we allemaal voorzichtiger zijn, aan de andere kant schuift ie zelf iemand naar voren als supertalent, waar al helemaal niets aan te bewijzen valt met die leeftijd. Natuurlijk is Frenkie de Jong een groot talent! Hoe hij zich zal ontwikkelen moet nog blijken, maar of hij wel of geen talent is kàn niet over worden getwijfeld
    Vind ik leuk
    Degraaf +14505
    vrijdag 15 december 2017 om 07:33
    Richard, die BLUF is gewoon een troll account, er is hier maar één Bluf, dus gewoon negeren.
    Vind ik leuk
    Jozef +32764
    vrijdag 15 december 2017 om 08:23
    Een bluf hier is inderdaad al ongezond genoeg, ja.
    Vind ik leuk
    vrijdag 15 december 2017 om 01:52
    Je ogen iets verder open doen, je hebt het over Simons en ik schiet spontaan in de lach omdat het kereltje twee jaar oud was toen hij naar Spanje vertrok en inmiddels voor Barcelona speelt met zijn 14 jaar daarnaast is het een geheel andere speler dan Frenkie.

    Indien het niet lukt je ogen verder te openen zou ik opticien bezoek zeker aanraden.
    Vind ik leuk
    Jozef +32764
    vrijdag 15 december 2017 om 08:56
    Wel grappig dat jij het momenteel alleen maar ziet bij Xavi Simons. Ik heb nog niks van hem gezien op het hoogste niveau en hoor slechts positieve geluiden en niks meer dan dat.

    Dat ventje hypen is wat mij betreft 1000 keer meer onzin dan Frenkie.
    Vind ik leuk
    Blademarc +633
    vrijdag 15 december 2017 om 01:36
    Ajax is goed bezig. Ook met de voor contracten op betreffende spelers. Geeft een goed signaal af. En nu Frenkie!!! Petje af ga zo door dit is wat we willen zien! Props.
    Vind ik leuk
    almsend95 +266
    vrijdag 15 december 2017 om 01:44
    Laat aan t werk jongens
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +12517
    vrijdag 15 december 2017 om 01:51
    Nog even ontspannen na de sex :)
    Vind ik leuk
    vrijdag 15 december 2017 om 01:56
    Gauw die hand van je lul halen dan.
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +12517
    vrijdag 15 december 2017 om 02:01
    Nee niet eraan zitten, dat doet pijn.
    Vind ik leuk
    JustH +9592
    vrijdag 15 december 2017 om 02:15
    Of hij nou wel of niet tekent, als hij zo door gaat is ie volgend jaar pleite!
    Vind ik leuk
    14forever +7989
    vrijdag 15 december 2017 om 02:52
    Gelijk wwwr zo een poll he , ongelooflijk.
    Wel goed nieuws trouwens..
    Vind ik leuk
    vrijdag 15 december 2017 om 03:16
    Heerlijk nieuws! Is echt een elftal aan het worden met hele leuke spelers die ook nog eens voor hele grote bedragen verkocht gaan worden. Overmars heeft verder geleerd van het verleden want er komen nu vroegtijdig nieuwe spelers bij. Ik zie de toekomst erg zonnig tegemoet. Ook mooi voor het Nederlands elftal dat deze jonge jongens zich op zo'n vroege leeftijd kunnen ontwikkelen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 15 december 2017 om 08:50
    Ja zo slecht doet hij ook weer niet vind ik hij haalt wel schanzez en hakim zichich en perr schuurs dat word gewoon een goede speler bande weet ik te weinig van maar heb wel vertouwen
    Vind ik leuk
    Jozef +32764
    vrijdag 15 december 2017 om 09:02
    Bande zou ik niet zomaar vervangen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 15 december 2017 om 09:51
    en neres, frenkie de Jong, wober etc. Overmars verdient gewoon krediet
    Vind ik leuk
    Het Brein +3109
    vrijdag 15 december 2017 om 04:11
    Frenkie in de koel-kast! Nice Ajax!
    Vind ik leuk
    Renelas +137
    vrijdag 15 december 2017 om 05:29
    Frenkie doet het gewoon al een hele tijd goed, pas sinds kort in het eerste ook. Prima instelling heeft die jongen ook nog, laat zich niet gek maken.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +18256
    vrijdag 15 december 2017 om 05:43
    Dat is goed nieuws
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Speedy +350
    vrijdag 15 december 2017 om 08:27
    Super, gefeliciteerd Frenkie. Ik denk dat als Ajax in deze samenstelling blijft voetballen (3-4-3) ze "gewoon" kampioen worden. Dit systeem doet me denken aan de "gouden" periode van Van Gaal.
    Vind ik leuk
    vrijdag 15 december 2017 om 08:43
    We worden echt wel kampioen wij zijn ajax wij de beste hahaha
    Vind ik leuk
    Morris +20037
    vrijdag 15 december 2017 om 08:29
    Goed nieuws. De stap naar Ajax blijft de beste. Nu psv had hij niet gespeeld. Cocu speelt niet graag naar voren.
    Het feit dat ze scoren ligt meer aan de zeer matige spelers die niet begrijpen dat je naar achteren moet spelen
    Vind ik leuk
    vrijdag 15 december 2017 om 08:41
    Ik ben blij dat je tekent ik hoop dat je lang blijft jij word echt een grote speler denk ik ik heb vertrouwen in he ik gas snel een shirt van je kopen
    Vind ik leuk
    vrijdag 15 december 2017 om 11:25
    Frenkie in Oranje ja en het liefst zo snel mogelijk. Wijnaldum en Strootman laten het steeds weer afweten en daarom moet je dus verder kijken naar wat meer potentie heeft. En het was al langer bekend dat hij de intentie had om bij te tekenen, echt groot nieuws is dit dus niet.
    Vind ik leuk
    pico323 +5078
    vrijdag 15 december 2017 om 15:49
    super voor Ajax en Nederland. ik hoop echt dat Ajax deze selectie een jaar of drie vier bij elkaar weet te houden., dan kunnen we Europees nog eens wat.
    Vind ik leuk
    Gerro +5411
    vrijdag 15 december 2017 om 23:18
    Goed nieuws en verstandige beslissing van Frenkie.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Ajax bereikt mondeling akkoord en heeft beet: nieuw contract tot medio 2022'