Twee spelers getipt bij Feyenoord: 'De vraag of Feyenoord weer wil investeren'

    Twee spelers getipt bij Feyenoord: 'De vraag of Feyenoord weer wil investeren'

    vrijdag 15 december 2017 om 09:07

    Tegen sc Heerenveen (1-1) werd duidelijk dat Feyenoord niet zomaar de weg naar boven weer heeft ingeslagen. De Rotterdammers lijken gebaat bij winterse versterkingen, maar het is de vraag of die er komen.

    Het Algemeen Dagblad ziet dat Feyenoord om wedstrijden te winnen heel erg afhankelijk is van Nicolai Jörgensen en Steven Berghuis. Bovendien is de defensie allesbehalve een onneembare vesting. Met de terugkeer van Eric Botteghin en Jan-Arie van der Heijden nemen de opties van coach Giovanni van Bronckhorst achterin wel weer toe, maar het lijkt te ontbreken aan creativiteit.

    Volgens het AD bezit Deroy Duarte van Sparta de diepgang waar het Feyenoord aan ontbreekt, terwijl Zakaria Labyad over de nodige creativiteit beschikt. 'De vraag is of beide spelers betaalbaar zijn voor Feyenoord. De vraag is ook, als dat zo is, of de club alweer flink wenst te investeren na een zomer waarin er nogal wat geld werd gespendeerd', schrijft de krant.

    Technisch directeur Martin van Geel lijkt aan de andere kant weinig keus te hebben. Feyenoord staat respectievelijk veertien en negen punten achter op rivalen PSV en Ajax, al speelde het wel een duel minder.

    Lees ook: Labyad verklapt transfer naar Nederlandse topclub: 'Er gaat wat gebeuren'

    Lees meer over:EredivisieFeyenoord

    Poll

    Naar welke club zie jij Labyad verkassen?

    (8385 stemmen)

    Plaats een reactie

    Och jeh +1882
    vrijdag 15 december 2017 om 09:11
    Duarte is echt niet goed genoeg, maar Labyad zou echt een aanwinst zijn.
    Vind ik leuk
    Aal +21714
    vrijdag 15 december 2017 om 09:15
    Labyad lukt het prima bij een subtopper, maar kan de druk van een topclub niet aan.
    Moet wel zeggen dat zijn mentaliteit sterk is verbeterd , wat zeker zijn kansen vergroot.
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6327
    vrijdag 15 december 2017 om 09:22
    Zijn hoofd staat me alleen niet aan. Laat maar dus.
    Vind ik leuk
    vrijdag 15 december 2017 om 12:06
    Labyad geweldige speler kan ook op meerdere posities uit te voeten maar feyenoord mist een snelle buitenspeler die t verschil kan maken zoals vorig jaar bijv elia en de jaren ervoor boëtius in zn goeie vorm of denk aan een manu die een wedstrijd naar zn eigen hand kan zetten 020 heeft dit ook met kluivert en psv met lozano dit is wat feyenoord gewoon op t moment mist een snelle aanvaller die goed presteerd
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6327
    vrijdag 15 december 2017 om 13:24
    Er mag wat meer diepte in de aanval, maar het ontbreekt aan een goede 10. Eentje die doelpunten kan maken.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +8281
    vrijdag 15 december 2017 om 13:45
    Hij speelt toch met z'n voeten?
    Heeft toch niks met zijn hoofd te maken.
    Rare redenering.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 15 december 2017 om 13:45]
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6327
    vrijdag 15 december 2017 om 16:45
    Maakt me niet uit. Het gaat ook om mentaliteit, uitstraling. Ik vind dat ik trots moet kunnen zijn op spelers van mijn club. Het gaat niet alleen om voetbal.
    Vind ik leuk
    vrijdag 15 december 2017 om 09:17
    duarte is nog niet goed genoeg. Maar nu wel betaalbaar. Zo zou je moeten kijken als club zijnde. Straks is die niet meer haalbaar of komt er weer een buitenlandse clubs met miljoenen langs . Zie ook bij Van Drongelen
    Vind ik leuk
    vrijdag 15 december 2017 om 12:08
    Bacuna van groningen? Ook voorbeeld groot talent nu nog betaalbaar! En az heeft ook nog een paar goeie talenten lopen!! Investeren voor in de toekomst deze spelers zijn goed om eerst te verhuren
    Vind ik leuk
    Morris +22425
    vrijdag 15 december 2017 om 09:12
    Paniek aankopen.. Zonde van het geld.
    Heeft Feyenoord geen talenten meer lopen?
    Vind ik leuk
    Mrunterwijst +5404
    vrijdag 15 december 2017 om 09:55
    Dat vind ik dus ook, we zitten nu toch al in een kutjaar. Vol voor de beker gaan, en talenten als Wehrmann, Touré, Vente, Malacia en Geertruida vaker de kans geven.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 15 december 2017 om 09:55]
    Vind ik leuk
    Mari +7750
    vrijdag 15 december 2017 om 09:15
    Bij Geel geldt: veel spelers.het liefst gratis
    Kwaliteit minder belangrijk
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27226
    vrijdag 15 december 2017 om 11:44
    Hij had tot nu toe ook niet veel geld :p
    Vind ik leuk
    't is wat +1285
    vrijdag 15 december 2017 om 09:15
    Vp weet zeker dat hij niet naar een andere club gaat? Of gewoon blijft bij zijn huidige club?
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12100
    vrijdag 15 december 2017 om 09:16
    Labyad zal niet zo duur zijn, die heeft met Utrecht afgesproken dat hij voor een redelijk bedrag weg mag.. Zou een prima 10 zijn voor Feyenoord..
    Verwacht dat Jorgensen in de zomer verkocht wordt, dus een nieuwe centrumspits moet je ook halen
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29706
    vrijdag 15 december 2017 om 09:17
    Ayoub.
    Vind ik leuk
    vrijdag 15 december 2017 om 10:32
    Daar schieten we weinig mee op. Technisch goed, maar net als wat we al hebben erg weinig scorend vermogen. Dan kunnen we net zo goed Tapia weer naar het middenveld overhevelen.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89190
    vrijdag 15 december 2017 om 09:23
    Geen speler van Sparta kennen halen. Geloof ik niet!
    Vind ik leuk
    vrijdag 15 december 2017 om 09:26
    Ik maak me geen zorgen als we maar niet weer zo lang op een titel moeten wachten.
    Vind ik leuk
    Feye1908 +8661
    vrijdag 15 december 2017 om 09:51
    Gezien de bedragen die Ajax en PSV kunnen investeren in nieuwe spelers gaat het een moeilijk verhaal worden voor Feyenoord. Maar we blijven ieder jaar hopen. Al verwacht ik dat Feyenoord met de huidige selectie ook veel beter kan (en moet). Nu de CL miljoenen goed investeren en de nodige jeugdspelers minuten gunnen. Dit seizoen kunnen we toch als redelijk verloren beschouwen.
    Vind ik leuk
    lubbert +37
    vrijdag 15 december 2017 om 09:32
    Laten we de kop erbij houden en misschien na alle leed van blessures is er een goed herstel
    Wat goede aankopen doen en we doen weer mee in 2018/2019 nu concerten op de beker en de
    Derde plaat dat is reeel.
    Vind ik leuk
    vrijdag 15 december 2017 om 09:37
    Waarom nou niet een keer een investering als bij die gloeibollen, voor t seizoen was er interesse in Arthur en was ie nog haalbaar financieel. Nu is ie niet meer te betalen. Wat dat betreft heeft die Brands heel wat meer lef met lozano en nu weer die Argentijn. En wij gaan weer achter zo’n probleemgevallen als labyad aan. Niet doen!!!
    Vind ik leuk
    vrijdag 15 december 2017 om 09:43
    de vraag is of gio wel houdt van creatieve middenvelders, bilal kreeg 1100 kansen om te falen,terwijl gustafson wel geteld 1 beker wedstrijdje de kans kreeg! waarom doe je die jongen weg als kuyt stopt en je geen n 10 terug haald? we hebben 4 !! prima stofzuigers met el ahmadi,amrabat,tapia en vilhena,alleen heb je er maar 1 van nodig op je middenveld,europees wellicht 2, op 10 is toornstra ook meer een loper dan een passer,,,,,, een middenveld bestaande uit el ahmadi-labyad en toornstra heeft veel meer diversiteit,, een controleur een creatieve 10 met scorend vermogen en goede assist plus toornstra als loper met ook scorend vermogen, in zwaardere wedsrijden kan je dan toornstra vervangen door vilhena of amrabat,,,, voorin moeten ze bilal aan een turkse club verkopen en jahanbaks van az halen, die gozer heeft geweldige assist , en kramer ook weg en guidetti terughalen, die gozer geeft vuur en passie alla kuyt en je heb gelijk de opvolger voor jorgensen die na het wk opzeker weg is......
    Vind ik leuk
    fr1963 +2829
    vrijdag 15 december 2017 om 10:02
    Gio was een verdediger met niet erg veel creativiteit in zijn spel of aanvallende kwaliteiten. Je ziet dat terug in zijn tactiek. Erg behoudend. Er mist creativiteit in het spel. spelers zijn beter dan wat ze nu laten zien, Gio is niet in staat om iedereen naar zijn mogelijkheden te laten spelen. Vilhena blijft een 5-je scoren, op zijn plaats zou ik Tapia zetten, die durft te voetballen, heeft lef, maakt acties naar voren. Zo'n speler met dreiging naar voren ontbreekt op dit moment. Op middenveld alleen balafpakkers, niemand die kan scoren. Daarmee red je het niet in de top 3 in NL. Botteghin met v Beek centraal achterin lijkt mij de juiste mix. St Juste en vd Heijden als back-up. Amrabat, Tapia en El Ahmadi midden, Larsson, Jorgensen en Berghuis voorin. Er moet zeker een rechtsbuiten bij, een spits en een rechtsback. Links heb je Haps en Malacia. Met een trainer met meer lef, branie en creativiteit zou je met dit elftal gewoon kunnen meedoen in de top 3.
    Dan xzou er misschien ook meer worden gedaan met vrije trappen, corners en inworpen. Deze worden nu bijna allemaal zo ingeleverd, er wordt veel te weinig rendement uit gehaald. Kijk eens hoe vaak bv schone en Ziyech scoren uit vrije trappen? Wanneer scoorde Feyenoord het laatst uit een vrije trap? Ik ben van mening dat dit komt door het gebrek aan creativiteit bij de huidige technische staf, Gio, Wouters en v Gastel zijn zelf ook alle 3 niet de meest creatieve spelers geweest...
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +9112
    vrijdag 15 december 2017 om 10:15
    Je hebt inderdaad gelijk .
    Vind ik leuk
    LifeErazor +1499
    vrijdag 15 december 2017 om 09:44
    Je hebt toch zo'n speler met diepgang in Boetius?
    Het is gwn puur tactiek van Gio die zegt dat zijn buitenspelers naar binnen moeten trekken. Boetius is niet voor niks zo ongelukkig. De snelste speler die je hebt die geen loopacties in de diepte mag maken van zijn trainer.
    Vind ik leuk
    derksen +8741
    vrijdag 15 december 2017 om 09:55
    Boetius komt nog geen lantaarnpaal grijze bak boom,geparkeerde auto voorbij
    Heel de jeugd waar hij altijd uitblonk rechts buiten gespeeld
    Op links kan die er echt helemaal niks van!
    Vind ik leuk
    fr1963 +2829
    vrijdag 15 december 2017 om 10:05
    Hij mist ook het laatst stukje: killers instinct. Hoe vaak schiet hij op het doel? Hoe vaak mikt hij daarbij ook echt tussen de palen? Echt droevig als je dat ziet. Bijv tegen Napoli nog, in de loop, bal stuitert voor hem en dan haalt hij uit, de bal richting 2e ring....en dat is geen incident bij hem helaas...
    Vind ik leuk
    LifeErazor +1499
    vrijdag 15 december 2017 om 11:03
    Dat staat denk ik niet los van zijn ongelukkige gevoel in het veld.
    Blijkbaar krijgen bepaalde 'creatieve' spelers niet veel vrijheid van Gio.

    Als voormalig verdediger zal hij logischerwijs ook meer belang hechten aan een strakke organisatie.
    Vind ik leuk
    fc roodwit +669
    vrijdag 15 december 2017 om 09:56
    Alsjeblieft, niet weer de tv scouting van Feyenoord die op tv zien dat een speler aardig voetbalt en dan ineens interesse hebben, ga nu eens goed scouten in o.a Belgie en wees eens verrassend en scout een echt talent, als PSV en Ajax dat kunnen ,waarom kan Feyenoord dat niet, of kijk eens bij de eigen jeugd,je ziet het nu met die jeugdige linksback,geef ze een eerlijke kans,waarom heb je anders dan eigen jeugd voor.
    Vind ik leuk
    RtdDub +11923
    vrijdag 15 december 2017 om 09:58
    Je moet ongeveer € 0 uitgeven in de winter.
    Enige wat betaalbaar is zijn spelers waar anderen vanaf willen.
    iedereen fit is veel belangrijker dan een of andere door de pers aangeprate paniekaankoop.

    Ja, er moet creativiteit bij op het middenveld maar laat er nou net 1 in Kerkrade rondlopen die al bezit is die het daar bijzonder aardig doet.
    Vind ik leuk
    henk59 +122
    vrijdag 15 december 2017 om 10:10
    Met alle respect maar denk dat het geld beter in andere trainer en staf kan worden gestoken. Als we nog resultaat willen zien dit seizoen. Lees niks anders dan dat Gio steeds verbeteringen ziet. Nou dan ziet hij meer dan ik en vele andere. Probeer het maar eens met Bosz. Hij kreeg Ajax ook aan het ballen en anders ter overbrugging Koeman.
    Vind ik leuk
    Hans Worst +764
    vrijdag 15 december 2017 om 10:13
    Kunnen ze niet proberen om Tjaronn Chery uit China te halen?
    Vind ik leuk
    pinkelman +4139
    vrijdag 15 december 2017 om 10:17
    Ach, Feijenoord is nog altijd koploper als het gaat om het aantal stemmen bij dat lulprogramma van Derksen.
    Vind ik leuk
    LifeErazor +1499
    vrijdag 15 december 2017 om 11:04
    Feyenoord is op meerdere vlakken de grootste...
    Maar daar waar het telt dit seizoen, de ranglijst, daar nou weer net niet.
    Vind ik leuk
    HanV +4004
    vrijdag 15 december 2017 om 12:17
    Dit seizoen niet. Ajax 5, AZ, Feyenoord 2, ADO, Heerenveen, PEC, PSV, VVV 1.
    Vind ik leuk
    D.J +21
    vrijdag 15 december 2017 om 10:22
    word gepraat over achter hoede en voor hoede maar wat denk je van een fantasieloos middenveld van de ren je rot show zonder ook maar een greintje creativiteit en inzicht nu al weggegooid geld voor Amrabat en Larson voegt niets toe blind rennen met bal weten totaal niet wat ze aan het doen zijn en de trainer blijft ze maar op stellen is ook zo blind als een varken zet cor adriaanse van onder 19 daar maar neer als je wil winnen anders zo maar door ettere
    Vind ik leuk
    peinke +1994
    vrijdag 15 december 2017 om 11:07
    Een speler die echt de top kan halen, is Ryan Thomas van PEC. Die zal niet al te duur zijn maar een versterking. Denk dat deze jongen prima past bij Feyenoord. Wel als vervanger van een van die armoedige middenvelders op dit moment!
    Vind ik leuk
    vrijdag 15 december 2017 om 14:15
    Al dat napraten van Ron Jans koop je niks voor, Ryan Thomas komt tekort in het voetbal dat Feyenoord speelt AZ is meer zijn ding!
    Vind ik leuk
    peinke +1994
    vrijdag 15 december 2017 om 18:53
    Nou, die heeft het niveau van Vilhena en Toornstra heel snel ingehaald! Dat geef ik je op een briefje.
    Vind ik leuk
    vrijdag 15 december 2017 om 18:58
    Dat is geen niveau wat deze twee hebben, Vilhena is minder dan Clasie een blind paard en Toornstra bruikbaar in bepaalde wedstrijden niet in alle dat je dus Thomas vergelijkt met deze twee is de enige juiste conclusie.
    Vind ik leuk
    Nightcrawler +5288
    vrijdag 15 december 2017 om 13:00
    Ryan Thomas halen
    Vind ik leuk
    vrijdag 15 december 2017 om 14:14
    Ik zou eerder voor Ayoub gaan, zwaar ondergewaardeerd maar kan Feyenoord wel van nieuwe elan voorzien.
    Vind ik leuk
    Lady Sam +145
    zaterdag 16 december 2017 om 18:23
    Duarte zegt zelf dat hij niets met Feyenoord heeft en een echte Spartaan is
    Vind ik leuk
    demom35 +0
    vrijdag 29 december 2017 om 20:30
    Waar gaat dit weer over allesbehalve onneembare vesting noem een club met meer goals tegen. We scoren moeilijk dat wel statistieken liegen niet.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Twee spelers getipt bij Feyenoord: 'De vraag of Feyenoord weer wil investeren'