'Een vreemd seizoen: niemand keek naar me om, nu krijg ik allemaal handjes'

'Een vreemd seizoen: niemand keek naar me om, nu krijg ik allemaal handjes'

vrijdag 15 december 2017 om 09:33

Mitchell Dijks maakte donderdag sinds lange tijd zijn opwachting voor Ajax. De 24-jarige verdediger verving de geblesseerde Maximilian Wöber en mag hopen op een basisplaats tegen AZ.

"Het is al met al een heel vreemd seizoen. Anderhalve maand geleden keek niemand naar me om, nu krijg ik allemaal handjes. Zo snel kan het dus weer gaan", laat Dijks weten aan Voetbal International. De linksback gaf al aan blij te zijn met de staande ovatie. Hij hoopt zondag tegen AZ door de vele blessures bij Ajax weer eens aan de aftrap te staan.

Dijks mocht begin dit seizoen nog vertrekken, speelde vervolgens een serie duels, waarna hij toch weer op het tweede plan belandde. "Dat je het ene moment mee doet en vervolgens er niet meer toe doet, ach, zo werkt de voetballerij. Dat heb ik inmiddels wel vaker meegemaakt en daar raak ik niet van in de war. Ik wil alles geven en dat ga ik zeker doen."

Poll

Moet Dijks in de basis beginnen tegen AZ?

(404 stemmen)

Plaats een reactie

vrijdag 15 december 2017 om 09:38
Contract voor het leven geven!
Vind ik leuk
Aal +15921
vrijdag 15 december 2017 om 09:46
Misschien zou ie wel in Den Haag willen ballen inderdaad...
Vind ik leuk
vrijdag 15 december 2017 om 10:27
Zo hebben wij er ook nog wel een paar, maar die schijnen al een contract voor het leven te hebben;)
Vind ik leuk
vrijdag 15 december 2017 om 11:04
Nelom en Bilal zeker ;)
Vind ik leuk
vrijdag 15 december 2017 om 11:30
Vergeet jouw grote vriend Kramer niet;)
Vind ik leuk
Lemon +1459
vrijdag 15 december 2017 om 09:41
Wat een prachtig interview na afloop bij FOX. Hij was duidelijk en oprecht, maar met respect naar Ajax toe. Een zeldzaamheid.
Vind ik leuk
vrijdag 15 december 2017 om 09:41
heeeuj laten we even 6 artikeltjes over Dijks doen. De tribuneklant van Amsterdam.
Vind ik leuk
vrijdag 15 december 2017 om 09:54
het is nu eenmaal een feit dat ajax nieuws het meeste wordt gelezen.. en dat is natuurlijk helemaal terecht
Vind ik leuk
Spiegel +1923
vrijdag 15 december 2017 om 10:29
Los daarvan, hij is de 12e keuze van Ajax op LB van Ajax en gisteren speelde hij.
Dat is best noemenswaardig toch?
Vind ik leuk
Alain2708 +4325
vrijdag 15 december 2017 om 09:44
Goede prof, kan niks anders zeggen!
Vind ik leuk
3Bier +2526
vrijdag 15 december 2017 om 09:45
Goeie gozer. Jammer dat ie niet zo goed kan voetballen. Maar met zijn lengte en snelheid zou je van hem een prima centrale verdediger kunnen maken denk ik. Hij moet zijn lichaam beter gebruiken. Groot en sterk maar maakt vaak onnodig veel overtredingen.
Vind ik leuk
MojoRisin +2565
vrijdag 15 december 2017 om 09:52
Nou niet echt, ondanks zijn fysiek kan hij vrij slecht verdedigen/koppen..
Zijn instelling is te prijzen, maar komt gewoon zwaar tekort voor Ajax.. Willem II was wel een beetje zijn top denk ik..
Vind ik leuk
3Bier +2526
vrijdag 15 december 2017 om 10:00
Koppen is gewoon te trainen. Ik zou van Dijks een persoonlijk project maken. Zoals Bosz dat deed met Sinkgraven. Laat hem maar in de Jupiler League en op de training een aantal potjes centraal staan. Kijken hoe het gaat. Daar hebben we immers jong Ajax voor. Resultaat is van ondergeschikt belang. Mocht het niet werken, in de zomer afscheid nemen.
Vind ik leuk
vrijdag 15 december 2017 om 09:51
Kritiek is makkelijker dan een compliment geven. Dijks is prima linksback, zeker niet de beste, maar stop eens met het direct afschrijven van spelers... vooral in Amsterdam.
Vind ik leuk
Mari +2673
vrijdag 15 december 2017 om 09:52
Hij moet ook niet te veel willen. Zich te veel willen bewijzen. Hierdoor maakt hij domme overtredingen
Vind ik leuk
vrijdag 15 december 2017 om 09:53
Helemaal niemand?
Vind ik leuk
vrijdag 15 december 2017 om 10:26
Enige handje dat hij zou moeten krijgen is een gouden handdruk. Spullen pakken en lekker in de subtop gaan ballen. Geen Ajax materiaal. Dan nog liever een verdediger van Jong erin.
Vind ik leuk
vrijdag 15 december 2017 om 10:51
Ja het zijn huichelaars die Ajax mensen, maar ook bij Feyenoord gebeurt
dit, met Nelom !!
Vind ik leuk
Nick Kools +12231
vrijdag 15 december 2017 om 11:16
Is die gast pas 24? Wat een ouwe kop heeft ie dan :)
Vind ik leuk
RtdDub +657
vrijdag 15 december 2017 om 12:24
Al met al wordt dit dus met een beetje pech de volgende transferperiode dat ie niet weg mag om dan vervolgens in februari, als de geblesseerden weer terug zijn, weer op de parkeerplaats gepleurd te worden.
Vind ik leuk
vrijdag 15 december 2017 om 12:51
Vond Dijks gisteravond niet slecht invallen!! Kwam zelfs nog 1 x in kansrijke positie. Mag zondag wel iets soberder opkomen.
Vind ik leuk
HJB135 +101
vrijdag 15 december 2017 om 17:07
Dat komt Mitchell dat je absoluut niet geschikt bent voor dit Ajax. Alleen hebben we de hele selectie doorzocht maar helaas niemand kunnen vinden die ook maar enigszins wel voldoet. Ik wens je overigens zondag tegen AZ alle succes.
Vind ik leuk
vrijdag 15 december 2017 om 23:24
Jahanbahksh hoopt ook zo dat je in de basis staat.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Een vreemd seizoen: niemand keek naar me om, nu krijg ik allemaal handjes'