VP's Elftal van de Week: PSV'er, Ajacied, Feyenoorder en twee man van ADO

VP's Elftal van de Week: PSV'er, Ajacied, Feyenoorder en twee man van ADO

vrijdag 15 december 2017 om 10:30

In de Eredivisie werd dinsdag, woensdag en donderdag een midweekse speelronde afgewerkt, dus het is weer tijd voor VP's Elftal van de Week. ADO Den Haag, dat won van Roda JC, is met twee spelers hofleverancier.

Warner Hahn (sc Heerenveen)
Uitgerekend tegen zijn oude club Feyenoord keepte Hahn zijn beste wedstrijd van het seizoen. De doelman van Heerenveen liet zich slechts één keer passeren in De Kuip.

Mike te Wierik (FC Groningen)
Te Wierik bewaart zijn doelpunten voor als het er écht om gaat. De verdediger van Groningen zorgde er na 94 minuten en 6 seconden voor dat de Eredivisie weer spannend is.

Jonas Svensson (AZ)
AZ wist niet te winnen, maar Svensson speelde een uitstekende pot in Zwolle. De Noor is een belangrijk onderdeel van de succesvolle eerste seizoenshelft van de Alkmaarders.

Willem Janssen (FC Utrecht)
Het was een klein wonder dat Utrecht stand hield in Venlo, maar de blijdschap is er niet minder om. Janssen was als aanvoerder van levensbelang tegen zijn oude club.

Lex Immers (ADO Den Haag)
Vijftien competitieduels had Immers ervoor nodig, maar woensdag was het twee keer raak. Immers heeft nog zeker twee à drie goede jaren in zich bij zijn geliefde ADO Den Haag.

Marco van Ginkel (PSV)
Niemand in Eindhoven heeft het nog over het penaltysyndroom dat PSV lange tijd teisterde. Dat is de verdienste van Van Ginkel. De PSV-aanvoerder staat al op negen goals dit seizoen.

Hakim Ziyech (Ajax)
Ziyech kreeg donderdag eindelijk weer eens het Ajax-publiek op de banken. Met een rake vrije trap, mogelijk gemaakt door de muur van Excelsior, trok hij de drie punten over de streep voor Ajax.

Sheraldo Becker (ADO Den Haag)
Hij staat buiten elke discussie, zei ADO-trainer Fons Groenendijk over Becker na de 3-2 zege op Roda JC. De aanvaller betaalde het vertrouwen uit met twee puntgave assists.

Oussama Assaidi (FC Twente)
In Breda boekte Twente de eerste zege sinds de aanstelling van trainer Gertjan Verbeek. De man van de wedstrijd: Assaidi. De aanvaller van Twente scoorde twee keer.

Steven Berghuis (Feyenoord)
In zekere zin is Berghuis de enige Feyenoorder die een ploeggenoot alleen voor de keeper kan zetten. Dat deed de aanvaller dan ook tegen Heerenveen. Berghuis maakte ook nog de openingstreffer.

Nick Proschwitz (Sparta)
Lange tijd ging Proschwitz door het leven als de 'piemelspits', maar donderdagavond bewees hij ook wel degelijk te kunnen voetballen. Maakte twee doelpunten, al verloor Sparta van Heracles.

Poll

Wie was deze week de beste?

(527 stemmen)

Plaats een reactie

vrijdag 15 december 2017 om 10:42
Berghuis en Jorgensen zijn de enige die hun normale niveau halen voor de rest is het een groot jank verhaal bij ons.
Vind ik leuk
vrijdag 15 december 2017 om 10:44
En Nelom dan? Die haalt ook als enige zijn niveau, maar zijn niveau is alleen niet zo heel goed .... ;)
Vind ik leuk
vrijdag 15 december 2017 om 10:55
Hier valt geen speld tussen te krijgen;)
Vind ik leuk
vrijdag 15 december 2017 om 13:03
Ik wil je nog wel graag even vermelden dat Tapia erg goed speelde. Vond hem afgelopen woensdag met afstand de beste Feyenoorder. Waarom Berghuis in het elftal van de week staat is mij een raadsel.
Vind ik leuk
vrijdag 15 december 2017 om 16:02
Tapia maakte wel de instap fout tegenover topspits Henk Veerman en gaf alleen maar terug dus het was niet echt een goede wedstrijd
Vind ik leuk
peinke +975
vrijdag 15 december 2017 om 10:57
Maar dat normale niveau is nog niet goed genoeg om na zo'n belabberde wedstrijd in het elftal van de week te staan! Die Berghuis, is die niet ietwat overschat!
Vind ik leuk
vrijdag 15 december 2017 om 10:59
Wij zijn er blij mij;)
Vind ik leuk
peinke +975
vrijdag 15 december 2017 om 11:01
Zou ik niet doen, met dergelijke figuren kan het wel weer eens heel lang gaan duren voordat er weer een titel behaald wordt.
Vind ik leuk
vrijdag 15 december 2017 om 10:47
Ryan Thomas?!!! Hoe kan hij hier niet in staan?
Vind ik leuk
Jur74 +2685
vrijdag 15 december 2017 om 11:10
Idd, als Az-supporter genoten van hem.
Vind ik leuk
HanV +2416
vrijdag 15 december 2017 om 11:35
Ze zullen wel gekozen hebben voor drie middenvelders en dan wordt het moeilijk als je ook iemand er in wilt die 1 op de 132 vrije trappen er in schiet. Bovendien is een gelijkspel niet goed als je had kunnen winnen en anderen wel winnen, niet allemaal natuurlijk. Dat de tegenstand anders is, is maar een detail.
Vind ik leuk
Leedz +3842
vrijdag 15 december 2017 om 12:23
ZIyech speelde gisteren anders wel heel goed, en die staat er niet alleen in vanwege zijn vrije trap
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 december 2017 om 12:23]
Vind ik leuk
vrijdag 15 december 2017 om 11:40
Echt een hele goede speler dat, ben wel stiekem fan :p
Vind ik leuk
Tossa +951
vrijdag 15 december 2017 om 10:47
Ryan Thomas staat bovenaan het klassement van beste speler van de eredivisie maar staat zelden in elftal van de week.
Nee, één mooie actie maken is natuurlijk veel beter dan een hele wedstrijd op het middenveld heersen, maakt niet uit wie de tegenstander is...
Vind ik leuk
2cents +38087
vrijdag 15 december 2017 om 10:51
Een penalty benutten is voor sommigen al genoeg. ;)
Vind ik leuk
vrijdag 15 december 2017 om 10:54
De piemelspits.....het is jammer dat die opmerking van Alex Pastoor komt, anders was het bijzonder grappig geweest. Denk dat niemand om Ziyech heen kan als speler van de week. Tuurlijk doet ie wel eens wat verkeerd, maar je kunt het ook anders zien: lopen er wel genoeg spelers rond die hem kunnen begrijpen?
Vind ik leuk
peinke +975
vrijdag 15 december 2017 om 10:56
Ik viel spontaan van m'n stoel toen ik las dat die Berghuis is gekozen in het elftal van de week. Wat een giller. Klaarblijkelijk was de wedstrijd van PEC-AZ alweer te lang geleden. Uit die wedstrijd was Thomas werkelijk fantastisch! Maar goed, niet interessant genoeg waarschijnlijk. En waar is Superfrenkie?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 december 2017 om 10:58]
Vind ik leuk
vrijdag 15 december 2017 om 11:12
Ginkel maakt een pingel en staat in het elftal van de week. Geeft wel aan wat voor een prestatie dit bij psv is...
Vind ik leuk
vrijdag 15 december 2017 om 11:39
Heb jij op Immers gestemd?
Vind ik leuk
vrijdag 15 december 2017 om 13:14
Namen van spelers van ado worden bij mij automatisch onleesbaar gemaakt. Ik weet ook niet hoe dat komt
Vind ik leuk
vrijdag 15 december 2017 om 11:38
Haagse Trots!

We staan steeds vaker in dit soort lijstjes. Goed nieuws allemaal, nu vasthouden!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 december 2017 om 11:39]
Vind ik leuk
vrijdag 15 december 2017 om 12:04
Heel bijzonder dat van Ginkel hierbij staat. In mijn ogen is hij verantwoordelijk voor het gelijkenspel. Vlak voordat het doelpunt viel kreeg hij de bal halverwege de eigen helft. Er wad geen Groningenspeler in de buurt. In plaats van balbezit koos de aanvoerder van psv ervoor de bal zo ver mogelijk weg te schieten. Groningen bracht de bal weer terug op de helft van psv met als gevolg de 3-3. Typerend voor het bange en laffe voetbal van psv. In plaats van te durven voetballen zo hard mogelijk de bal weg trappen. Gelukkig maakte Groningen hier gretig gebruik van.
Vind ik leuk
vrijdag 15 december 2017 om 13:14
Come on the hague
Vind ik leuk
Br94 +136
vrijdag 15 december 2017 om 14:01
De Ligt mag er ook wel in, speelt zeer solide de laatste weken.
Vind ik leuk
soksa +1044
vrijdag 15 december 2017 om 14:12
Ik vond Tapia anders 10 keer beter dan Berghuis. Zo zie je maar. Je hoeft vaak alleen maar een goaltje te maken misdchien een of twee leuke voorzetten/acties en je hebt weer geweldig gespeeld.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

VP's Elftal van de Week: PSV'er, Ajacied, Feyenoorder en twee man van ADO