Ligue 1-trainer ontslagen: bezoek aan inmiddels overleden vriend niet geaccepteerd

    Ligue 1-trainer ontslagen: bezoek aan inmiddels overleden vriend niet geaccepteerd

    vrijdag 15 december 2017 om 17:50

    LOSC Lille heeft het contract van Marco Bielsa definitief verscheurd. De Argentijnse trainer wordt na een lange periode van onrust en gedoe op straat gezet door de Franse club. 

    Eerder werd Bielsa al op non-actief gezet door Lille. Hij zou dit seizoen zonder toestemming zijn afgereisd naar Chili om zijn inmiddels overleden vriend Luis Bonini te bezoeken. Dat schoot bij de club in het verkeerde keelgat. Volgens AS was er meer aan de hand: de band tussen club en trainer zou al vanaf het begin van dit seizoen slecht zijn, onder meer omdat Bielsa bepaalde spelers weinig gebruikte. 

    Eind november liet Bielsa via zijn advocaat weten niet akkoord te gaan met zijn tijdelijke schorsing. Hij zou zijn ontslag gaan aanvechten. Inmiddels zijn beide partijen uit elkaar gegaan, zo meldt Lille, waar ex-Ajacied Anwar El Ghazi onder contract staat, via Twitter. 'Het contract tussen Lille en de trainer is ontbonden', aldus het statement. Lille staat momenteel zestiende in de Franse competitie.

    Lees meer over:Ligue 1

    Plaats een reactie

    Targaryen +166
    vrijdag 15 december 2017 om 18:03
    Dat vind ik best debiel.
    Als je maat overlijd of op overlijden ligt wil je daar bij kunnen zijn.
    Raar
    Vind ik leuk
    abraksas +1169
    vrijdag 15 december 2017 om 18:37
    De vraag is, heeft hij om toestemming gevraagd of is hij gewoon gegaan? Misschien bepaalde afspraken niet nagegaan? (zou pas een week later vertrekken ofzo)
    Maar idd, zoiets moet je als werkgever nooit tegenhouden
    Vind ik leuk
    Roodbergen +8902
    vrijdag 15 december 2017 om 19:00
    Toestemming vragen voor een overleden vriend, mede delen en gaan. Iedereen zou daar begrip voor moeten hebben

    Dit zal een opstapeling zijn van meerdere akkefietjes
    Vind ik leuk
    abraksas +1169
    vrijdag 15 december 2017 om 20:37
    mee eens, iedereen zou daar begrip voor moeten hebben maar als werknemer kun je niet gewoon "mede delen en gaan". Je zult toch echt eerst moeten wachten op toestemming voordat je kunt gaan. Oke, gaan kun je natuurlijk altijd maar of je dan bij je terugkomst nog een baan hebt...
    Vind ik leuk
    Roodbergen +8902
    vrijdag 15 december 2017 om 22:11
    Boh mij gaat familie en vrienden altijd boven werk, tis maar werk....
    Vind ik leuk
    abraksas +1169
    zaterdag 16 december 2017 om 02:05
    Daarom zeg ik, gaan kun je natuurlijk altijd. Zelf zou ik ook gaan trouwens. Mits mijn baas me niet tijdig laat gaan.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 16 december 2017 om 02:06]
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +6525
    vrijdag 15 december 2017 om 18:09
    Bielsa heeft er een handje van stennis te schoppen bij de clubs waar hij in dienst is :D Je kunt niet zeggen dat hij geen persoonlijkheid heeft. Wel een hartstikke gedreven trainer die van mooi voetbal houdt, maar dan moet alles en iedereen naar zijn visie schikken.
    Vind ik leuk
    Koeien +2358
    vrijdag 15 december 2017 om 21:30
    Bielsa is toch echt een onderschatte trainer. Elke club zou in z'n handjes mogen knijpen met zo'n niveau coach. Heeft bovendien een behoorlijk nederlandse stijl maar dan op een manier de vandaag de dag nog meegaat.

    Ik had hem of Sampaoli graag wel willen zien als coach van oranje en die kans hebben we ook nog echt gehad. Misschien wel zonde.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 15 december 2017 om 21:30]
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29889
    zaterdag 16 december 2017 om 07:43
    Triest van lille.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Ligue 1-trainer ontslagen: bezoek aan inmiddels overleden vriend niet geaccepteerd