Ajax-comeback: Raakt mij totaal niet meer hoe de buitenwereld naar mij kijkt

    Ajax-comeback: "Raakt mij totaal niet meer hoe de buitenwereld naar mij kijkt"

    zaterdag 16 december 2017 om 09:20

    Mitchell Dijks heeft de afgelopen dagen veel reacties gekregen op zijn comeback bij Ajax. De linksback werd door trainer Marcel Keizer weer opgetrommeld vanwege de blessures.

    "Ik was al afgeschreven", haalt Dijks zijn schouders op in gesprek met het Algemeen Dagblad. "Nu komen mensen weer handjes aan je geven. Ach, zo gaat dat in de voetbalwereld. Ik ben er aan gewend."

    Dijks wilde in de zomer nog vertrekken, kreeg een nieuwe kans, verdween vervolgens naar de tribune en mag nu het Ajax-shirt weer dragen. "Zo snel kan het gaan. Ik raak er niet meer van in de war. Het raakt mij inmiddels ook totaal niet meer hoe de buitenwereld naar mij kijkt", aldus Dijks, die zich door de blessure van Max Wöber ook kan opmaken voor een basisplaats tegen AZ.

    Plaats een reactie

    Koeroe +8871
    zaterdag 16 december 2017 om 09:28
    Soort Nelom van Ajax. Je komt er maar niet vanaf
    Vind ik leuk
    Sil Meijer +13285
    zaterdag 16 december 2017 om 09:42
    Zo zien wij het niet hoor. Dijks is een voorbeeld prof voor heel veel jonge spelers. Alleen voetballend is het niet geweldig, maar nooit zeiken en probeert altijd het beste er van te maken. Wij hoeven niet af van Dijks.
    Vind ik leuk
    mcmodd +19573
    zaterdag 16 december 2017 om 10:26
    Over een jaartje wordt hij misschien wel elders verlangd en dan maakt hij een leuke stap. Je weet het met zo’n speler nooit. Goede werklust, dat loont altijd.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +34575
    zaterdag 16 december 2017 om 11:06
    Dijks wil wel af van Ajax.
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 december 2017 om 12:38
    En hij heeft groot gelijk, zoals ajax met hem omgaat. Hij verdient beter. Hij is dan niet de beste back ooit naar werklust heeft hij wel. Hij moet wel leren van zijn tegenstander af te blijven, tijdens de wedstrijd.
    Vind ik leuk
    Klopper456 +2406
    zaterdag 16 december 2017 om 11:22
    Nelom werkt ook hard hoor.
    Vind ik leuk
    Blindsy +7174
    zaterdag 16 december 2017 om 09:29
    Ach, genoeg azijnzeikers die hem graag de grond in schrijven.. maar je kan er best het eind van het seizoen mee halen, zoveel weerstand krijg je gewoon niet in de Eredivisie. En als hij nou ook geen voorzetten gaat geven, kan hij zich nog wel in de kijker spelen bij kleine buitenlandse clubs, ook. Iedereen blij. Succes, kerel.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Mo +11229
    zaterdag 16 december 2017 om 09:42
    Helemaal mee eens
    Vind ik leuk
    MojoRisin +9166
    zaterdag 16 december 2017 om 09:29
    Hoeveel artikelen krijgen we hier over ?
    Maar goed, ik gun hem het wel maar hij blijft wb kwaliteiten Ajax-onwaardig..
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 december 2017 om 09:31
    Eigenlijk best triest. Die jongen doet waarschijnlijk zijn stinkende best maar is simpelweg niet beter dan wat hij laat zien en dan wordt je kei hard afgezeken. Als je nou arrogant bent en doet alsof je de beste bent maar Dijks zeurt nooit en heeft geen vervelende trekjes maar toch valt heel Nederland over je heen omdat je toevallig wat minder goed kan voetballen. Als je daar zo over nadenkt dan leven we best in een zielige wereld.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +9166
    zaterdag 16 december 2017 om 09:37
    Wel met je eens hoor, ik vind hem ook niet goed genoeg maar daar kan hij zelf ook niks aan doen, kan gewoon niet beter..
    En hij stelt zichzelf niet op.. Is wel wat anders dan een Younes bijvoorbeeld, die kan het niveau ook niet aan maar vind zichzelf zo goed dat hij wel een stapje hogerop wil..
    Vind ik leuk
    Sil Meijer +13285
    zaterdag 16 december 2017 om 09:45
    Dat is wel een beetje onzin over Younes. Younes kon deze zomer naar Torino, maar heeft het zelf gezegd dat hij bij Ajax wilde blijven. En hij zegt niet dat hij een stapje hogerop kan, maar al die Duitsers.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +9166
    zaterdag 16 december 2017 om 09:48
    Zover ik weet wilde hij afgelopen zomer al weg hoor, maar mocht niet.. Maar goed, ik ben ook niet bepaald fan van hem..
    Vind ik leuk
    Sil Meijer +13285
    zaterdag 16 december 2017 om 09:50
    Helemaal mee eens. Dijks is een voorbeeld prof voor alle talenten. Hetzelfde geld eigenlijk voor Schöne, maar die kan wel wat beter voetballen, maar Schöne werd ook vaak afgeschreven, maar als hij weer nodig was stond hij meteen klaar en zeurde ook nooit.
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +853
    zaterdag 16 december 2017 om 10:03
    Hij is misschien wel een voorbeeld proef, echter hij komt helaas te kort voor het niveau wat ajax na moet streven. Ze hadden afgelopen zomer een nieuwe linksback moeten halen! In mijn ogen hadden ze in haps of een buitenlandse aankoop moeten investeren
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Sil Meijer +13285
    zaterdag 16 december 2017 om 10:07
    Die Wöber is meer dan prima in deze samenstelling met een opkomende centrale verdediger. En met Viergever en Sinkgraven er normaal gesproken achter. Ja en als je dan pech hebt heb je altijd nog voorbeeld prof Dijks.
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +853
    zaterdag 16 december 2017 om 10:16
    Wöber en Viergever zijn in principe centrale verdedigers en dan heb je alleen sinkgraven en dijks als linksbacks! Dat is in mijn ogen te kort, aangezien ik vind dat Dijks niveau te kort komt voor Ajax. Hier hadden ze in de zomer echt iemand voor moeten halen, desnoods een groot talent welke zolang in Jong Ajax had gespeeld.
    Vind ik leuk
    Vermeer1989 +2860
    zaterdag 16 december 2017 om 14:54
    Ik vind viergever meer een linksback & sinkgraven is geen links back.
    Hij is gewoon een aanvallende middevelder die ze pushen om back te spelen xD
    Ik begin het gevoel te krijgen dat hij continu geblesseerd raakt doordat hij gewoon niet voor die positie gemaakt is.
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +853
    zaterdag 16 december 2017 om 14:56
    Ik vind ze in ieder geval beide niet goed genoeg voor Ajax!
    Vind ik leuk
    hantayo +937
    zaterdag 16 december 2017 om 12:30
    Ik heb me meer geërgerd aan Veltman dan aan hem.
    Vind ik leuk
    Vermeer1989 +2860
    zaterdag 16 december 2017 om 14:54
    Ik ook!
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 december 2017 om 09:55
    In ieder geval de juiste instelling.
    Vind ik leuk
    Ale +3478
    zaterdag 16 december 2017 om 10:00
    Zet er een jeugdspeler in, alles beter dan van Dijks!
    Vind ik leuk
    Vlietje +292
    zaterdag 16 december 2017 om 10:15
    Ik vind Dijks een goede verdediger... man uitschakelen en de bal naar de juiste kleur spelen... Bij ajax moet hij teveel voetballen en dat is nou net zijn kracht niet...
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +11476
    zaterdag 16 december 2017 om 10:23
    Een voorbeeld voor vele jongeren! Hard blijven werken, de moed nooit opgeven en teren op je inzet ipv je talent.
    Vind ik leuk
    flipper +1221
    zaterdag 16 december 2017 om 11:03
    Dijk mentaliteit oké! Voetballend niet oke. sorry .
    Vind ik leuk
    flipper +1221
    zaterdag 16 december 2017 om 11:04
    Dijks
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 december 2017 om 12:05
    Ik heb respect en waardering voor Dijks, maar een selectie uit noodzaak, noem ik geen comeback.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Ajax-comeback: "Raakt mij totaal niet meer hoe de buitenwereld naar mij kijkt"