Gehuurd duo komt niet van de plannen van Verbeek voor: 'Kijken wat er mogelijk is'

Gehuurd duo komt niet van de plannen van Verbeek voor: 'Kijken wat er mogelijk is'

zaterdag 16 december 2017 om 10:46

FC Twente-trainer Gertjan Verbeek hoopt tijdens de winterse transferperiode versterkingen naar Enschede te halen. De Tukkers zagen Luciano Slagveer tijdens de midweekse wedstrijd tegen NAC Breda een zware schouderblessure oplopen, waardoor de rechtsbuiten voorlopig niet beschikbaar is.

"Zijn wegvallen beperkt ons in de keuzes", laat Verbeek weten aan TC/Tubantia. De 55-jarige trainer ziet het niet zitten in huurlingen Nikola Gjorgjev (Grasshoppers) en Isaac Buckley-Ricketts (Manchester City), die dit seizoen niet op speeltijd lijken te hoeven rekenen.

Volgens Verbeek is het voor FC Twente bittere noodzaak om tijdens de winterstop de transfermarkt op te gaan. "Eerlijk gezegd kunnen we in elke linie wel een versterking gebruiken, maar we zullen moeten kijken wat onze mogelijkheden zijn." Verbeek heeft zich nog niet gemeld bij de directie. "Dat hoef ik niet te doen, want zij zitten er zelf ook met de neus bovenop. Zij zien ook wat er is gebeurd."

Sinds Verbeek in de Grolsch Veste aan de slag is gegaan, heeft FC Twente vier punten uit zes wedstrijden gepakt. De Tukkers staan vijftiende en spelen zaterdagavond tegen Vitesse.

Lees ook: Verbeek ontstemd over NAC: "Dit heeft niets met normen en waarden te maken"

Poll

Loodst Verbeek Twente uit de degradatiezone?

(3097 stemmen)

Plaats een reactie

zaterdag 16 december 2017 om 10:50
Okay,eerst nieuwe grasmat,nu nieuwe spelers,volgende week wil ie stadion verplaatst hebben,goeie gast die Verbeek.
Vind ik leuk
VeeDeeVee +6143
zaterdag 16 december 2017 om 14:10
Nou nog een nieuwe trainer en het komt gelijk goed met hen.
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 01:35
Verbeek doet zelf grasmatten leggen en zaaien
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 10:54
Is het Verbeek week ofwat?
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 11:01
Wist je dat niet?? Dat zo'n wijze jongen als jij dat gemist hebt zeg... ;-)
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 11:07
Dankjewel zullen we weer aardig tegen elkaar doen?
Vind ik leuk
palko +1639
zaterdag 16 december 2017 om 13:35
@Feyenoordthebest, troost je, volgende week is het weer GiobannivanBronckhorstweek. Na het teleurstellende resultaat van de derby op het Kasteel ;)
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 11:09
Mooie kerstgedachte.
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 11:46
Verbeek gaf eerder aan dat hij verwachtte dat er geen spelers bij zouden komen in de winterstop en nu dit. Wat moet je nog geloven? Ik ben het wel met hem eens dat versterkingen noodzakelijk zijn, maar als er geen geld voor is zal dat moeilijk worden.
Vind ik leuk
El Unicum +1729
zaterdag 16 december 2017 om 12:18
Buckley rickets en die Gjorgjev o.i.d. zijn ook gewoon matige spelers, evenals Slagveer. Blij dat die spelers gehuurd zijn en over een paar maanden vot.
Vind ik leuk
peinke +981
zaterdag 16 december 2017 om 12:49
Al die huurspelers is niets waard. Voegen vaak in een seizoen helemaal niets toe aan een selectie, spelen voor hun eigen hachje. Bovendien zijn dit alleen maar extra kosten. Een FCT heeft toch nog een redelijke spelersbegroting wat in de buurt komt van de ploegen uit de NL subtop. Hoe is het mogelijk dat je dan zo'n slecht elftal hebt staan met huurlingen. Dan moeten er toch spelers zijn die een extreem hoog salaris hebben. Assaïdi toevallig? De trainerswissel toevallig? De extra assistent toevallig? Kortom, iets klopt er in mijn beleving absoluut niet gezien de ranglijst.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 16 december 2017 om 12:50]
Vind ik leuk
palko +1639
zaterdag 16 december 2017 om 13:28
@Peinke, het grootste probleem waar het FC Twente van nu tegen aanloopt is het verwaarlozen van de eigen jeugdopleiding na het vertrek van Joop Munsterman. Als je iets als club nooit moet doen is het besparen van geld daarop. Althans zo kijk ik er tegenaan. Verder moet je, vind ik, als club ook erg voorzichtig en kritisch zijn bij het aantrekken van huurlingen. Het pakt vaker slecht dan goed uit. Huurlingen hebben namelijk veelal geen oog voor het clubbelang maar vooral voor het eigen belang. In dat verband houd ik ook mijn hart vast voor clubs als NAC en Vitesse.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Gehuurd duo komt niet van de plannen van Verbeek voor: 'Kijken wat er mogelijk is'