Ik heb geluk gehad, want mijn moeder stuurde een e-mail naar AZ

"Ik heb geluk gehad, want mijn moeder stuurde een e-mail naar AZ"

zaterdag 16 december 2017 om 12:30

Pantelis Hatzidiakos beleeft dit seizoen zijn doorbraak bij AZ. De twintigjarige Griekse verdediger kwam bij toeval terecht in de jeugd van de Alkmaarders.

"Mijn moeder is Nederlandse en ik wilde altijd al voetballen in Nederland. Hier krijgen jonge spelers meer kansen en breken sneller door", begint Hatzidiakos op de website van AZ. "In Griekenland is dat anders, daar worden ervaren spelers gekocht vanuit het buitenland. Ik speelde in de jeugd van Panathinaikos toen de crisis in Griekenland begon. Mijn ouders maakten destijds de keuze om naar Nederland te gaan."

"Vervolgens heb ik geluk gehad, want mijn moeder stuurde een e-mail naar AZ. Ik denk dat de scouts nog elk jaar duizenden e-mails krijgen waarin vaders en moeder zeggen dat hun zoon de beste is. Uiteindelijk kregen we antwoord, mocht ik op stage komen en werd ik aangenomen bij de jeugdopleiding", aldus de twintigjarige verdediger, die ervan droomt om ooit nog in zijn thuisland te spelen. "Ik zou dat ooit nog wel willen, maar pas later. Als kleine jongen droomde ik ervan om in de Griekse competitie te spelen en uit te blinken. Dat wil ik dus echt nog een keer meemaken."

Poll

Wordt Hatzidiakos een vaste waarde voor AZ?

(315 stemmen)

Plaats een reactie

zaterdag 16 december 2017 om 12:41
Goeie foto ook!
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 12:46
zo blijf je wel basismateriaal........
Vind ik leuk
jaja_PSV +21821
zaterdag 16 december 2017 om 14:53
Niet normaal die foto...
Vind ik leuk
mchollie +2711
zaterdag 16 december 2017 om 13:18
Jeetje, wat lijkt Pantelis Hatzidiakos toch veel op Alireza Jahanbakhsh.
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 13:21
Volgende artikel gaat over Guus Til. Die heeft vast ook baardgroei dus kan de foto van Jahanbakhsh daar ook gewoon bij!
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 13:34
Wel fijn als mama alles regelt.
Vind ik leuk
pos +5421
zaterdag 16 december 2017 om 14:04
Ja belachelijk dat je op 13-jarige leeftijd niet zelf zo'n mail stuurt als je van Griekenland naar Nederland verhuist.
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 17:00
Klopt.dat kan tegenwoordig een 2 jarige
Vind ik leuk
pos +5421
zaterdag 16 december 2017 om 17:05
Hahahaha jajaja. Goed dat no brains is ook weer gelijk verklaard.
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 18:32
Mooizo,zijn wij daar ook weer van af.
Vind ik leuk
VeeDeeVee +6143
zaterdag 16 december 2017 om 14:15
Oef! Gelukkig was er WIFI.
Vind ik leuk
mcmodd +13306
zaterdag 16 december 2017 om 14:18
Ik las net dat de inzet op Ajax is verhoogd naar 5,00 voor een zege van de Amsterdammers. Kennelijk zijn de bookmakers niet erg optimistisch over de Ajaxkansen, anders zou dit toch onder de 2,00 gebleven zijn.
De kans dat Ajax wint is altijd aanwezig, ze zijn zo wisselvallig als de nacht. Maar ik vind AZ echt goed spelen, al de hele eerste helft van deze competitie en als je ziet hoe Ajax de punten verspeelde dan denk ik dat AZ gaat winnen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

"Ik heb geluk gehad, want mijn moeder stuurde een e-mail naar AZ"