De Ligt ontsnapt aan schorsing: 'Deed meteen handen omhoog, begreep Janssen ook'

    De Ligt ontsnapt aan schorsing: 'Deed meteen handen omhoog, begreep Janssen ook'

    zaterdag 16 december 2017 om 14:53

    De partners van Matthijs de Ligt in de Ajax-defensie zijn dit seizoen niet op één hand te tellen. De verdediger moet zich bijna wekelijks aanpassen aan een nieuwe collega aan zijn zijde.

    "Ik denk dat ik dit seizoen al naast acht spelers heb gestaan", aldus De Ligt, die volgens De Telegraaf in werkelijkheid zeven verdedigingspartners heeft gehad. "En dan is Davinson Sánchez aan het begin van het seizoen vertrokken. De samenstelling verandert telkens. Maar voor mij is het gewoon zaak om er dan met de andere jongens te staan."

    "Ik heb vertrouwen in mezelf en mijn teamgenoten", vervolgt De Ligt tegen de ochtendkrant. "Ze laten op de training zien dat ze goed kunnen verdedigen. Het is nu zaak om dat naar de wedstrijd te vertalen. Mitchell Dijks heeft het na het uitvallen van Max (Wöber, red.) goed gedaan. Complimenten aan hem."

    Tegen AZ is De Ligt een van de weinige overgebleven verdedigers. Bijna was hij zelf ook afwezig vanwege een schorsing nadat hij in de laatste minuut van het duel met Excelsior weggleed en zijn tegenstander bijna raakte. "Ik was niet echt bang dat hij geel zou trekken, omdat ik gelijk mijn handen omhoog deed om aan te geven dat ik er niks aan kon doen. Dat begreep Ed Janssen ook", aldus De Ligt.

    Lees meer over:EredivisieAjax

    Poll

    Is De Ligt de beste verdediger van Ajax?

    (694 stemmen)

    Plaats een reactie

    zaterdag 16 december 2017 om 14:58
    Blijkbaar begint het zijn vruchten af te werpen. Want ze blijven wel winnen. Van 10 naar 5 punten in 4 dagen.
    Vind ik leuk
    reggie +1405
    zaterdag 16 december 2017 om 15:16
    Je krijgt toch punten erbij als je wint en niet eraf;-)
    Vind ik leuk
    Analist +179
    zaterdag 16 december 2017 om 15:15
    De beste verdediger van Ajax is frenkie de jong XD
    Vind ik leuk
    Martinus69 +3722
    zaterdag 16 december 2017 om 15:34
    “Omdat ik gelijk m’n handen onhoog deed”

    ..... ja dat is doorslaggevend. Dat helpt waarschijnlijk als je bij bepaalde clubs speelt? Ik heb dat in ieder geval nog nooit gezien.
    Vind ik leuk
    buddha +7740
    zaterdag 16 december 2017 om 15:49
    veltman deed zijn arm ook omhoog. op lozano zijn muil. het helpt dus echt ;)
    Vind ik leuk
    stratumseind +135424
    zaterdag 16 december 2017 om 16:09
    Dit soort info wil je toch niet missen op matchday....
    Zo jammer dat er iedere week maar 1 club hoeft te voetballen. Stel je voor dat je met 18 bent hoeveel nuttige info je dan kan publiceren....
    Vind ik leuk
    Jozef +32764
    zaterdag 16 december 2017 om 17:08
    Tja stratum.

    Vanavond wint ADO toch wel. Dat zit weinig nieuws aan toch?
    Vind ik leuk
    stratumseind +135424
    zaterdag 16 december 2017 om 17:28
    klopt ik zit ook meer in mijn maag met de limburgse clash
    Vind ik leuk
    Baret015 +34
    zaterdag 16 december 2017 om 16:18
    Heb er alle vertrouwen in met Dijks, Frenkie, Matthijs en Zeefuik achterin !
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 december 2017 om 16:29
    Zegt meer over het niveau van de verdediging van Ajax dan over de ligt..
    Vind ik leuk
    John040 +1146
    zaterdag 16 december 2017 om 17:27
    ohh dus als je je handen meteen omhoog doet krijg je geen gele kaarr wat een debielig ventje haha sukkel
    Vind ik leuk
    Jeroen Water +1651
    zaterdag 16 december 2017 om 18:47
    Laatste 4 woorden zijn voor jezelf bedoeld lijkt me?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    De Ligt ontsnapt aan schorsing: 'Deed meteen handen omhoog, begreep Janssen ook'