De Ligt ontsnapt aan schorsing: 'Deed meteen handen omhoog, begreep Janssen ook'

De Ligt ontsnapt aan schorsing: 'Deed meteen handen omhoog, begreep Janssen ook'

zaterdag 16 december 2017 om 14:53

De partners van Matthijs de Ligt in de Ajax-defensie zijn dit seizoen niet op één hand te tellen. De verdediger moet zich bijna wekelijks aanpassen aan een nieuwe collega aan zijn zijde.

"Ik denk dat ik dit seizoen al naast acht spelers heb gestaan", aldus De Ligt, die volgens De Telegraaf in werkelijkheid zeven verdedigingspartners heeft gehad. "En dan is Davinson Sánchez aan het begin van het seizoen vertrokken. De samenstelling verandert telkens. Maar voor mij is het gewoon zaak om er dan met de andere jongens te staan."

"Ik heb vertrouwen in mezelf en mijn teamgenoten", vervolgt De Ligt tegen de ochtendkrant. "Ze laten op de training zien dat ze goed kunnen verdedigen. Het is nu zaak om dat naar de wedstrijd te vertalen. Mitchell Dijks heeft het na het uitvallen van Max (Wöber, red.) goed gedaan. Complimenten aan hem."

Tegen AZ is De Ligt een van de weinige overgebleven verdedigers. Bijna was hij zelf ook afwezig vanwege een schorsing nadat hij in de laatste minuut van het duel met Excelsior weggleed en zijn tegenstander bijna raakte. "Ik was niet echt bang dat hij geel zou trekken, omdat ik gelijk mijn handen omhoog deed om aan te geven dat ik er niks aan kon doen. Dat begreep Ed Janssen ook", aldus De Ligt.

Lees meer over:EredivisieAjax

Poll

Is De Ligt de beste verdediger van Ajax?

(694 stemmen)

Plaats een reactie

Timmio! +1858
zaterdag 16 december 2017 om 14:58
Als hij die gele kaart zou hebben gepakt zou ajax acchterin vandaag heel kwetsbaar zijn. Ze gaan sowieso heel aanvallend spelen vandaag, want verdedigend missen ze al een hoop.

Ik hoop dat AZ hier gebruik van kan maken
Vind ik leuk
Richard020 +10729
zaterdag 16 december 2017 om 15:02
'' Als hij die gele kaart zou hebben gepakt zou ajax acchterin vandaag heel kwetsbaar zijn ''

Goh wat een wijsheid.
Vind ik leuk
Olfie +2914
zaterdag 16 december 2017 om 16:04
Op de afsluitende training ofzo?
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 16:16
Ze zouden hem bij Fox Sports aannemen
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 15:03
Het is morgen
Vind ik leuk
Timmio! +1858
zaterdag 16 december 2017 om 15:04
Oei heb je helemaal gelijk in natuurlijk
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 15:04
Vandaag vind ik het niet zo erg...

Als ze morgen maar de nul houden en zelf een aantal keer scoren ;0)
Vind ik leuk
Richard020 +10729
zaterdag 16 december 2017 om 15:04
Ajax spelen ze trouwens vandaag al?
Vind ik leuk
Timmio! +1858
zaterdag 16 december 2017 om 15:05
Je bent laat dick ;)
Vind ik leuk
3Bier +2427
zaterdag 16 december 2017 om 15:06
Snap dat ook jij reikhalzend naar deze wedstrijd uitkijkt en graag naar leuk en aanvallend voetbal kijkt, maar ze spelen morgen pas. Vandaag moet je het hebben van je eigen club. Sterkte!
Vind ik leuk
Timmio! +1858
zaterdag 16 december 2017 om 15:06
hehe bedankt
Vind ik leuk
Alain2708 +4290
zaterdag 16 december 2017 om 15:10
Vandaag? Hahahaha, ik ben nog later, my bad! ;-)
[Reactie gewijzigd op zaterdag 16 december 2017 om 15:11]
Vind ik leuk
Jozef +24155
zaterdag 16 december 2017 om 16:59
Als ze morgen maar niet kwetsbaar zijn ...

haha, dat zagen nog mensen hier. Sorry.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 16 december 2017 om 17:00]
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 14:58
Blijkbaar begint het zijn vruchten af te werpen. Want ze blijven wel winnen. Van 10 naar 5 punten in 4 dagen.
Vind ik leuk
reggie +989
zaterdag 16 december 2017 om 15:16
Je krijgt toch punten erbij als je wint en niet eraf;-)
Vind ik leuk
Artikia +1663
zaterdag 16 december 2017 om 15:03
Hij speelt de laatste weken erg sterk. Mag ook wel eens gezegd worden. Samen met Wöber kan het een centrum voor de komende 2-3 jaar worden. Ik hoop niet dat Keizer gelijk terugvalt op Viergever als hij hersteld is.
Vind ik leuk
Alain2708 +4290
zaterdag 16 december 2017 om 15:13
Lijkt mij niet, toch?
Vind ik leuk
Artikia +1663
zaterdag 16 december 2017 om 15:27
Ligt een beetje aan de omstandigheden denk ik. Als Keizer weer 433 wilt spelen dan heeft hij sowieso een linksback nodig, en dan is denk ik de kans vrij groot dat Wöber daar moet spelen, met Viergever in het centrum. En als Viergever eerder hersteld is dan Wöber zal hij ook centraal spelen, en dan kan het dat Keizer ervoor kiest hem te laten staan.
Vind ik leuk
Analist +105
zaterdag 16 december 2017 om 15:15
De beste verdediger van Ajax is frenkie de jong XD
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 15:34
“Omdat ik gelijk m’n handen onhoog deed”

..... ja dat is doorslaggevend. Dat helpt waarschijnlijk als je bij bepaalde clubs speelt? Ik heb dat in ieder geval nog nooit gezien.
Vind ik leuk
buddha +5788
zaterdag 16 december 2017 om 15:49
veltman deed zijn arm ook omhoog. op lozano zijn muil. het helpt dus echt ;)
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 16:09
Dit soort info wil je toch niet missen op matchday....
Zo jammer dat er iedere week maar 1 club hoeft te voetballen. Stel je voor dat je met 18 bent hoeveel nuttige info je dan kan publiceren....
Vind ik leuk
Jozef +24155
zaterdag 16 december 2017 om 17:08
Tja stratum.

Vanavond wint ADO toch wel. Dat zit weinig nieuws aan toch?
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 17:28
klopt ik zit ook meer in mijn maag met de limburgse clash
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 16:18
Heb er alle vertrouwen in met Dijks, Frenkie, Matthijs en Zeefuik achterin !
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 16:29
Zegt meer over het niveau van de verdediging van Ajax dan over de ligt..
Vind ik leuk
John040 +332
zaterdag 16 december 2017 om 17:27
ohh dus als je je handen meteen omhoog doet krijg je geen gele kaarr wat een debielig ventje haha sukkel
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 18:47
Laatste 4 woorden zijn voor jezelf bedoeld lijkt me?
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 19:27
Wat een zaadloos artikel op zaterdag wat donderdag gebeurt was. Liggen slapen VP.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

De Ligt ontsnapt aan schorsing: 'Deed meteen handen omhoog, begreep Janssen ook'