'Hiddink vroeg of ik ermee wilde stoppen. Hij zei dat mensen het arrogant vinden'

'Hiddink vroeg of ik ermee wilde stoppen. Hij zei dat mensen het arrogant vinden'

zaterdag 16 december 2017 om 15:50

Tussen 2000 en 2004 scoorde Mateja Kezman aan de lopende band namens PSV. De Servische spits herinnert zich nog goed hoe hij aan de cultuur en de mentaliteit in Nederland moest wennen. 

"Ik leerde kritiek te accepteren. Ik weet nog dat Ronald Waterreus vaak naar mij schreeuwde. Ik dacht: heeft hij nou een hekel aan mij? Maar hij deed dat naar iedereen", vertelt de inmiddels 38-jarige Kezman in gesprek met ELF Voetbal Magazine. "In Servië heb je gelijk vechtpartijen als je zo naar elkaar schreeuwt."

"Ook mijn manier van juichen, met mijn duimen naar mijn naam, vonden mensen in Servië alleen maar maar mooi. In Nederland niet, begreep ik. Guus Hiddink vroeg of ik ermee wilde stoppen. Hij zei dat mensen in Nederland dat arrogant vinden. Ik was jong en leerde mezelf kennen."

"Nu ben ik bijna veertig jaar en denk ik: waarom moest ik zo juichen of reageerde ik zo op het publiek of kritiek? Ik ben nu relaxter."

Plaats een reactie

Esposia +396
zaterdag 16 december 2017 om 15:58
Geweldige speler! Zo ontzettend genoten van zijn tijd bij PSV..
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 16:01
Bij PSV echt geweldig, daarna helaas weinig meer gepresteerd.
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 16:01
Moet toch kunnen?
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 16:02
Ik vind de vingers in de oren of het vingertje voor de mond veel irritanter.
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 16:07
Kezza was baas, voetballend geen wonder maar 1 van de beste afmakers die er ooit in nederland gespeeld heeft.
Vind ik leuk
Alain2708 +4295
zaterdag 16 december 2017 om 16:12
PSV minded, of niet?
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 16:13
ik?
Vind ik leuk
Recycle +1824
zaterdag 16 december 2017 om 16:15
Natuurlijk PSV-minded. Los daarvan heeft stratum hartstikke gelijk, dat moet je kunnen inzien en toegeven als voetballiefhebber.
Vind ik leuk
Alain2708 +4295
zaterdag 16 december 2017 om 16:19
Ik beweer toch ook niks anders? Ik heb Stratum nog nooit zo positief gezien, vandaar mijn vraag..
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 16:21
Hij was goed maar in het ooit lijstje totaal niet in de top 10
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 16:33
in 122 wedstrijden voor psv 105 goals!
das nagenoeg 1 op 1
je zal goed moeten zoeken naar spelers met dit moyenne
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 16:43
Dat zeg ik hij was goed maar geen top 10 ooit kijk de statistieken maar na
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 16:14
En die goal ik meen tegen Man United zal ik nooit vergeten
[Reactie gewijzigd op zaterdag 16 december 2017 om 16:17]
Vind ik leuk
Shrimp +206
zaterdag 16 december 2017 om 16:17
Wereldgoal was dat inderdaad
[Reactie gewijzigd op zaterdag 16 december 2017 om 16:18]
Vind ik leuk
Vp128 +530
zaterdag 16 december 2017 om 16:23
Wat een geweldige goal was dat he!
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 16:34
dat was een gevalletje : koekkoek jonguh!!!
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 19:13
Nou dat is echt Ronaldo of huntelaar in zijn goede tijden kezman leuke spits niet meer niet minder
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 21:17
Huntelaar mag Ronaldo's veters niet eens strikken!
Vind ik leuk
Alain2708 +4295
zaterdag 16 december 2017 om 16:11
Was een goede speler bij PSV, daarna nooit meer echt iets van vernomen.
Blauwe maandag bij Chelsea, maar daarna?
Vind ik leuk
Recycle +1824
zaterdag 16 december 2017 om 16:16
Daarna helemaal niets meer. Typisch geval van top in NLD, maar daarbuiten te weinig ruimte en tijd om zn kunstje te doen.
Vind ik leuk
Alain2708 +4295
zaterdag 16 december 2017 om 16:21
Zegt weer genoeg over de Eredivisie.. Maar Ik baalde dat Kezman bij PSV speelde hahaha
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 16:49
Een garantie voor minimaal 30 doelpunten per seizoen
Vind ik leuk
Alain2708 +4295
zaterdag 16 december 2017 om 16:54
Serieus? Volgens mij heeft hij één keer 30+ doelpunten gescoord voor PSV..
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 17:48
2x

w d
33 - 24
27 - 15
33 - 35
29 - 31
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 21:58
Dat is ook meer dan genoeg voor een spits dacht ik
Vind ik leuk
Alain2708 +4295
zondag 17 december 2017 om 10:05
Zeker wel..
Vind ik leuk
Cookee +5381
zaterdag 16 december 2017 om 16:20
Die duimpjes op zijn naam eigenlijk stelde dat weinig voor. Kluivert draaide zijn shirt om zijn naam te laten zien en tegenwoordig juichen ze niet meer met publiek en medespelers maar moeten ze zo nodig een dansje doen.
Soms lijkt het wel een kinderfuif.
Maar Kezman was wel een hele goede.
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 16:48
Mateja onze topper
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 17:02
Het juichen van Kezman vond ik wel wat hebben.
Maar als je tegenwoordig sommige jongens hun vingers in de vreemdste plekken zie stoppen moet ik toch wel ff lachen. Is wel van een wat lagere orde.
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 18:24
Europees maakte hij weinig klaar bij psv maar in de competitie was hij dodelijk.
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 18:48
Held!!!
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 19:02
Dit was een echte topper in Nederland ,M.Kezman was de naam .
Vind ik leuk
derksen +7668
zaterdag 16 december 2017 om 19:43
Wat een arrogante tering pleuris kwal is en was die kezman toch
Buiten Nederland heb die hooguit nog 5 doelpunten gemaakt
Wat een irritant tering ventje was dat toch!
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 21:32
Macho alleen jammer dat hij voor de verkeerde club speelde
Vind ik leuk