'Ben wel eens in De Kuip geweest, verder heb ik niet echt iets met Feyenoord'

'Ben wel eens in De Kuip geweest, verder heb ik niet echt iets met Feyenoord'

zaterdag 16 december 2017 om 16:34

Deroy Duarte droomt van een doelpunt in de Rotterdamse derby tussen Sparta en Feyenoord. Voor de achttienjarige middenvelder van de thuisploeg is de clash met de landskampioen speciaal, vertelt hij in gesprek met Voetbal International. 

"Ik ben wel eens met mijn vader in De Kuip geweest, verder heb ik niet echt iets met Feyenoord. Ik ben Spartaan hè, dan heb je niets met Feyenoord", aldus Duarte. "In de jeugd heb ik vaak tegen ze gespeeld. Altijd leuke wedstrijden."

"Tyrell Malacia is een goede vriend van me. We zijn van dezelfde leeftijd en kennen elkaar goed. Ik wil best de winnende maken, ik wacht nog steeds op mijn eerste Eredivisie-goal in een thuiswedstrijd", vervolgt de tiener. "Liever niet door hem uit te spelen, maar liever tegen een andere Feyenoorder, maar als het moet gebeurt het. Wij hebben de punten hard nodig. Natuurlijk is er druk."

Sparta staat na vijftien gespeelde duels op de zeventiende plaats. Afgelopen donderdag werd er met 3-2 verloren bij Heracles Almelo. 

Poll

Wat wordt de uitslag bij Sparta - Feyenoord?

(593 stemmen)

Plaats een reactie

zaterdag 16 december 2017 om 16:40
Niet dromen jongen gewoon doen
Vind ik leuk
Timmio! +1898
zaterdag 16 december 2017 om 16:47
Ik gun Feyenoord de winst. Moeten gewoon Europa in
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 16:49
dat doen ze dan maar mooi in hun eigen tijd timmio, ik zeg hup sparta
Vind ik leuk
Timmio! +1898
zaterdag 16 december 2017 om 16:50
Sparta moet eruit. Feyennoord mag winnen
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 16:58
Het zal mij een zorg zijn wie er degradeert maar waarom moet sparta eruit dan?
Vind ik leuk
buddha +5789
zaterdag 16 december 2017 om 18:29
de graafschap ? onee die is er al dankzij sjaakie. ;)
Vind ik leuk
Nuance +3742
zaterdag 16 december 2017 om 18:37
Omdat het de reserve-ajacieden van Rotterdam zijn.
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 18:39
ik zeg meteen degraderen!!!!
Vind ik leuk
Nuance +3742
zaterdag 16 december 2017 om 18:54
Haha, het is wel grappig die antipathie over en weer. Wist je dat de kiem van de haat van Feyenoorders ligt in het afwijzen door Sparta van Feyenoord dat toestemming had gevraagd om in de toenmalige landelijke divisie te mogen spelen. De elitaire club Sparta (opgericht door 2 gymnasiasten) wilde die arbeiders van Zuid er niet bij hebben. Het is nooit meer goed gekomen!
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 19:00
kijk zo leer je nog eens iets.
Vind ik leuk
Dicky +7936
zondag 17 december 2017 om 04:38
Heete Feyenoord toen al Feyenoord of was het toen nog Wilhelmina? Speelde de club destijds op de Afrikanen straat. Sparta was inderdaad een elitaire club net als Vitesse, Haarlem enz. Alle oude clubs zijn elitaire clubs geweest aangezien de rijken vroeger de enigen waren die tijd hadden om sport te beoefenen. Maar deze oude clubs zijn onder pim mulier ook verantwoordelijk voor het feit dat er überhaupt een voetbalbond inclusief beker en competitie gesticht zijn. Het was sowieso wel een keer gebeurt. Maar Sparta heeft er als één van de weinige nog bestaande bvo's een groot aandeel in gehad.
Vind ik leuk
Nuance +3742
zondag 17 december 2017 om 08:35
Ik denk dat het al Feyenoord was, maar nog voor de Kuip. Dus nog op de Kromme Zandweg.
Vind ik leuk
Dicky +7936
zondag 17 december 2017 om 10:54
Oké, heb je jezelf wel eens verdiept in de geschiedenis van Feyenoord?
Vind ik leuk
Nuance +3742
zondag 17 december 2017 om 18:40
Nee, niet echt, gewoon wat je mee krijgt links en rechts.
Vind ik leuk
Timmio! +1898
zaterdag 16 december 2017 om 23:02
Ik kan ze missen zegmaar. NAC heb ik er veel liever in en dit jaar wil ik 2 of 3 (ligt aan fortuna) zien promoveren. Dan gaat een sparta er gewoon uit en hopelijjk ook roda
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 23:34
Roda, NAC, Sparta eruit, Fortuna en nog 2 andere clubs erin zou wel mooi zijn. de 3 clubs die ik het stomst vind eruit maar als vvv fan toch nog een limburgse derby.
Vind ik leuk
Timmio! +1898
zaterdag 16 december 2017 om 23:36
Roda Sparta en Willem II eruit (aangezien ADO en Twente niet realistisch zijn)

NEC en Cambuur erin. Derde club Fortuna (en als er playoffluck is misschien anders Eindhoven Volendam Helmond of GAE)
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 02:33
GAE heeft helemaal niets te zoeken in de ED.
Vind ik leuk
Dicky +7936
zaterdag 16 december 2017 om 18:11
Waarom Sparta eruit?
Vind ik leuk
Timmio! +1898
zaterdag 16 december 2017 om 23:38
Leuke toevoeging, voor eens in de zoveel jaar. Net als een Graafschap bijvoorbeeld of nu VVV (Al doen ze het leuk en heb ik persoonlijk iets meer met VVV dan een graafschap ofzo)
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 23:45
Krijg ik ook weer eens een wedstrijd tegen de subtop en top 3, hoop toch dat ze volgend jaar er nog in zit en een wedstrijd tegen Feyenoord (mijn 2e cluppie) krijg waar ze in vorm zijn. ;)
Vind ik leuk
Timmio! +1898
zaterdag 16 december 2017 om 23:50
Als dat je tweede club is waarom staat in je profiel het dan als nr1?;)
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 00:00
kun je dat aanpassen ;) denk misschien omdat ze meestal toch net iets hoger eindigen dan VVV :)
Vind ik leuk
Timmio! +1898
zondag 17 december 2017 om 00:03
Niemand merkt t als je even n nieuwe maakt ;)
Wat maakt t uit dat fey sterker is :)
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 00:04
Dan zie je me zo weer verschijnen met een nieuw account ;)
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 00:09
Misschien is deze beter ;) (magico-united)
Vind ik leuk
Timmio! +1898
zondag 17 december 2017 om 00:10
Ik kon je aan je naam herkennen ;)
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 00:14
Had het al verwacht, maar je weet maar nooit he.
Vind ik leuk
Timmio! +1898
zondag 17 december 2017 om 00:15
Goudvismensen ;)
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 00:17
Zeker dat het geen piranha is? ;)
Vind ik leuk
Timmio! +1898
zondag 17 december 2017 om 00:19
Ik ben een eenhoorn
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 00:24
Dat verklaart het denk ik al
Vind ik leuk
Timmio! +1898
zondag 17 december 2017 om 00:37
Wat kan ik zeggen, ben n speciaal soort iets ;)
[Reactie gewijzigd op zondag 17 december 2017 om 00:37]
Vind ik leuk
Dicky +7936
zondag 17 december 2017 om 00:06
Oké, als dat jouw mening is dan respecteer ik dat. Begrijpen doe ik het niet. Ik vind Sparta een sieraad dat gewoon altijd op het hoogste niveau thuis hoort. Dat tenue, dat kasteel, die club ademt traditie. Maar goed, ik vind dat mooi. Jij hoeft dat natuurlijk niet te vinden.
Vind ik leuk
Timmio! +1898
zondag 17 december 2017 om 00:07
Het tenue is idd mooi ;) evenals het logo. met de club heb ik echter minder gevoel. Ondanks de historie (eeuwige nr 5 van de ed ofzo)
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 18:23
Sparta is de club van Rotterdam, kerel.
Vind ik leuk
Nuance +3742
zaterdag 16 december 2017 om 18:35
Nee hoor, dat vinden ze zelf. Als het grappig bedoeld zou zijn, dan is dat nog wel leuk, maar ze zijn nog serieus ook.
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 16:53
Thanks, sportief. En als ik geen Feyenoorder was zou ik denk ik ook wel Feyenoord het gunnen, maja dat zal ik nooit zeker weten :)
Vind ik leuk
ihvmmdk +4724
zaterdag 16 december 2017 om 16:51
Wat heeft Feyenoord trouwens een slechte uit-reeks tegen Sparta :D Beetje zoals Ajax dat met Twente heeft.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 16 december 2017 om 16:52]
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 16:54
Inderdaad, ik hoorde het een paar dagen geleden ook al op dit forum. Wist dat niet, is best gek.
Vind ik leuk
ihvmmdk +4724
zaterdag 16 december 2017 om 16:56
Waarschijnlijk de wedstrijd van het jaar voor Spartanen.
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 17:07
Feyenoord 30 uitzeges van 52 ontmoetingen vind ik bepaald niet slecht. Sparta thuis wist 9x te winnen.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 16 december 2017 om 17:08]
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 17:13
De laatste vier keer was het wat moeizaam.
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 17:39
Maar dat mag de pret niet drukken morgen. Ik denk zelf aan een ruime overwinning voor Feyenoord.
Vind ik leuk
Stranger +2269
zaterdag 16 december 2017 om 18:16
Moeten ze wel minder kansen om zeep helpen.
Vind ik leuk
Nuance +3742
zaterdag 16 december 2017 om 18:38
Heeft ook met het kunstgras te maken. Van de top drie heeft Feyenoord de slechtste statistieken op dat hoerenkunstgras.
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 16:52
Het is speciaal, maar hij heeft er niets mee, tja wat is het nou.
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 17:03
Wordt een kansloze missie voor Sparta. Met 0-3 mag je niet mopperen als Spartaan.
Vind ik leuk
HansVites +2320
zaterdag 16 december 2017 om 17:08
Feyenoord heeft het altijd lastig op het Kasteel op de een of andere manier zijn ze extra gemotiveerd, en aangezien Feyenoord het al lastig heeft thuis tegen NAC zeg ik dat Sparta dit gaat winnen.
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 17:15
Duarte heeft niet veel met Feyenoord en dat is wederzijds
Vind ik leuk
darmianto +8001
zaterdag 16 december 2017 om 19:04
Hij heeft wel gelijk, Sparta is de club van Rotterdam
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 19:07
Ben wel eens in die ArenA geweest, voor mij onbegrijpelijk dat er mensen zijn die iets met Ajax kunnen hebben in z,n betonblok.
Vind ik leuk
ficusje +1148
zaterdag 16 december 2017 om 20:20
Denk dat sparta net zoveel prijzen heeft als feyenoord.
Vind ik leuk
ficusje +1148
zaterdag 16 december 2017 om 20:22
En de kuip is net als de titanic,net zo verroest en lomp gebouwd.
Vind ik leuk
Roya +662
zaterdag 16 december 2017 om 20:59
Dom gelul wat je nu uitkraamt

De Titanic zonk op de eerste tocht en de Kuip word nog steeds aanbevolen als mooiste /beste stadion van Nederland

Vind ik leuk
rpaulp50 +3975
zaterdag 16 december 2017 om 21:43
De JC Arena genereert geld, de Kuip is een in verval zijnd bouwwerk
dat vooral niet weg mag door de sentimenten....Het enige, met wat roestige bekers, waar Feyenoord zich nog aan vastklampt bij gebrek aan kwaliteit nu en in de toekomst.
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 02:36
Eens, en als uit supporter krijg je in de Kuip een bak gratis koffie en in de Arena een trap onder je reet!
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 22:19
Mee eens Ajaxied. Zo'n fossiel als Hans Fortuin gaat dat ook niet tegenhouden. Die is tevreden met oud staal. Het is een seniele ouwe gek. Het nieuwe stadion gaat er gewoon komen.
Vind ik leuk
ficusje +1148
zaterdag 16 december 2017 om 23:18
Mooiste stadion is toch de arena,de kuip heeft het beste veld.
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 02:39
Correctie; Jij vind de Arena het mooist, ik niet, zeker niet als je kijkt waar je als uit supporter zit. Weggemoffeld in een duister hoekje boven in die galmbak. In de Kuip zit je mooi achter het doel!
Vind ik leuk
ficusje +1148
zondag 17 december 2017 om 09:26
Je naam zegt al genoeg.
Vind ik leuk
fer65 +210
zondag 17 december 2017 om 16:16
Je bent ook geen voetballer voor feijenoord dat is te hoog gegrepen voor jouw ga maar naar je vriendjes in amsterdom.
Vind ik leuk
fer65 +210
zondag 17 december 2017 om 16:19
En nog wat jouw clubje staat op degradatie en daar hebben wij helemaal niets mee.Feijenoord heeft het beste veld van nl en het sfeervolste mooieste stadion van europa.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Ben wel eens in De Kuip geweest, verder heb ik niet echt iets met Feyenoord'