'Ben wel eens in De Kuip geweest, verder heb ik niet echt iets met Feyenoord'

    'Ben wel eens in De Kuip geweest, verder heb ik niet echt iets met Feyenoord'

    zaterdag 16 december 2017 om 16:34

    Deroy Duarte droomt van een doelpunt in de Rotterdamse derby tussen Sparta en Feyenoord. Voor de achttienjarige middenvelder van de thuisploeg is de clash met de landskampioen speciaal, vertelt hij in gesprek met Voetbal International. 

    "Ik ben wel eens met mijn vader in De Kuip geweest, verder heb ik niet echt iets met Feyenoord. Ik ben Spartaan hè, dan heb je niets met Feyenoord", aldus Duarte. "In de jeugd heb ik vaak tegen ze gespeeld. Altijd leuke wedstrijden."

    "Tyrell Malacia is een goede vriend van me. We zijn van dezelfde leeftijd en kennen elkaar goed. Ik wil best de winnende maken, ik wacht nog steeds op mijn eerste Eredivisie-goal in een thuiswedstrijd", vervolgt de tiener. "Liever niet door hem uit te spelen, maar liever tegen een andere Feyenoorder, maar als het moet gebeurt het. Wij hebben de punten hard nodig. Natuurlijk is er druk."

    Sparta staat na vijftien gespeelde duels op de zeventiende plaats. Afgelopen donderdag werd er met 3-2 verloren bij Heracles Almelo. 

    Poll

    Wat wordt de uitslag bij Sparta - Feyenoord?

    (593 stemmen)

    Plaats een reactie

    stratumseind +165615
    zaterdag 16 december 2017 om 16:40
    Niet dromen jongen gewoon doen
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +6543
    zaterdag 16 december 2017 om 16:51
    Wat heeft Feyenoord trouwens een slechte uit-reeks tegen Sparta :D Beetje zoals Ajax dat met Twente heeft.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 16 december 2017 om 16:52]
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 december 2017 om 16:54
    Inderdaad, ik hoorde het een paar dagen geleden ook al op dit forum. Wist dat niet, is best gek.
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +6543
    zaterdag 16 december 2017 om 16:56
    Waarschijnlijk de wedstrijd van het jaar voor Spartanen.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +21694
    zaterdag 16 december 2017 om 17:07
    Feyenoord 30 uitzeges van 52 ontmoetingen vind ik bepaald niet slecht. Sparta thuis wist 9x te winnen.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 16 december 2017 om 17:08]
    Vind ik leuk
    Nuance +9056
    zaterdag 16 december 2017 om 18:38
    Heeft ook met het kunstgras te maken. Van de top drie heeft Feyenoord de slechtste statistieken op dat hoerenkunstgras.
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 december 2017 om 16:52
    Het is speciaal, maar hij heeft er niets mee, tja wat is het nou.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +21694
    zaterdag 16 december 2017 om 17:03
    Wordt een kansloze missie voor Sparta. Met 0-3 mag je niet mopperen als Spartaan.
    Vind ik leuk
    HansVites +4796
    zaterdag 16 december 2017 om 17:08
    Feyenoord heeft het altijd lastig op het Kasteel op de een of andere manier zijn ze extra gemotiveerd, en aangezien Feyenoord het al lastig heeft thuis tegen NAC zeg ik dat Sparta dit gaat winnen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 december 2017 om 17:15
    Duarte heeft niet veel met Feyenoord en dat is wederzijds
    Vind ik leuk
    darmianto +7794
    zaterdag 16 december 2017 om 19:04
    Hij heeft wel gelijk, Sparta is de club van Rotterdam
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 december 2017 om 22:19
    Mee eens Ajaxied. Zo'n fossiel als Hans Fortuin gaat dat ook niet tegenhouden. Die is tevreden met oud staal. Het is een seniele ouwe gek. Het nieuwe stadion gaat er gewoon komen.
    Vind ik leuk
    ficusje +2081
    zaterdag 16 december 2017 om 23:18
    Mooiste stadion is toch de arena,de kuip heeft het beste veld.
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 02:39
    Correctie; Jij vind de Arena het mooist, ik niet, zeker niet als je kijkt waar je als uit supporter zit. Weggemoffeld in een duister hoekje boven in die galmbak. In de Kuip zit je mooi achter het doel!
    Vind ik leuk
    ficusje +2081
    zondag 17 december 2017 om 09:26
    Je naam zegt al genoeg.
    Vind ik leuk
    fer65 +237
    zondag 17 december 2017 om 16:16
    Je bent ook geen voetballer voor feijenoord dat is te hoog gegrepen voor jouw ga maar naar je vriendjes in amsterdom.
    Vind ik leuk
    fer65 +237
    zondag 17 december 2017 om 16:19
    En nog wat jouw clubje staat op degradatie en daar hebben wij helemaal niets mee.Feijenoord heeft het beste veld van nl en het sfeervolste mooieste stadion van europa.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Ben wel eens in De Kuip geweest, verder heb ik niet echt iets met Feyenoord'