Goudhaantje Saymak bezorgt stuntploeg PEC zege in Tilburg na 2-0 achterstand

    Goudhaantje Saymak bezorgt stuntploeg PEC zege in Tilburg na 2-0 achterstand

    zaterdag 16 december 2017 om 20:21

    Een uiterst vermakelijk duel tussen Willem II en PEC Zwolle is zaterdagavond in een 3-2 zege voor de gasten geëindigd. Mustafa Saymak schoot in de slotminuten de winnende treffer binnen. Willem II stond na veertig minuten nog met 2-0 voor in eigen huis. Het is de eerste keer in de Eredivisie-geschiedenis dat PEC op vreemde bodem wint na een 2-0 achterstand. 

    De Tricolores begonnen uitstekend aan de wedstrijd in het Koning Willem II Stadion. Na tien minuten tekende Fran Sol voor de 1-0. Hij kreeg de bal gelukkig voor de voeten na een fout in de defensie van PEC. Voor Sol betekende het alweer zijn achtste competitietreffer. Het werd nóg mooier voor Willem II toen Ben Rienstra, oud-speler van PEC, na 36 minuten een rebound binnenschoot. 

    Vlak voor de pauze tekende PEC voor de aansluitingstreffer. De bal ging op de stip na een overtreding van Konstantinos Tsimikas en Bram van Polen, die eerder deze week nog een penalty huizenhoog over schoot, liet de mogelijkheid om te scoren aan middenvelder Erik Bakker. Hij faalde niet. 

    PEC knokte zich dit seizoen al vaker terug na een achterstand en ook in Tilburg bewees de ploeg van trainer John van 't Schip over ruggengraat te beschikken. Op aangeven van Bakker maakte Saymak na een uur de 2-2. Diezelfde Saymak bezorgde PEC zelfs de overwinning. Een schot van Younes Namli werd in eerste instantie nog gekeerd door Willem II-goalie Matthijs Branderhorst, maar de rebound was voor Saymak.

    Door de knappe zege in Tilburg heeft PEC nu 33 punten, twee minder dan nummer drie AZ. Willem II blijft op de veertiende plaats staan, met 16 punten. 

    Plaats een reactie

    52N6E +906
    zaterdag 16 december 2017 om 20:24
    Karakter of sprookje jullie mogen het zeggen....
    Vind ik leuk
    Pec010 +1696
    zaterdag 16 december 2017 om 20:26
    Ik ga voor beide! Geweldig dit!
    Vind ik leuk
    MojoRisin +9200
    zaterdag 16 december 2017 om 20:27
    Vooral kwaliteit imo..
    Vind ik leuk
    HanV +3381
    zaterdag 16 december 2017 om 20:29
    Mogen we dat zeggen? Ik had vroeger boeken van Appie Happie.
    Vind ik leuk
    5697956 +3060
    zaterdag 16 december 2017 om 22:57
    Nee, tegenwoordig mag je niks meer zeggen. :)
    Vind ik leuk
    Leffe +1094
    zondag 17 december 2017 om 08:54
    HanV., en ik had vroeger boeken van Roel Dijkstra!!
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 december 2017 om 20:34
    Combi. Valt op het eind met blessures enz in elkaar maar hoop dat jullie ‘t volhouden!
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +9920
    zaterdag 16 december 2017 om 20:27
    Van 2-0 achter naar 2-3 winst, veel fijner worden uitoverwinningen niet.
    Vind ik leuk
    Tossa +1414
    zaterdag 16 december 2017 om 20:34
    ComePec Zwolle. ;-)
    Vind ik leuk
    El Cazador +4418
    zaterdag 16 december 2017 om 20:28
    Dat doet de ploeg van Johnny van 't Schip toch weer heel behoorlijk in de ED.
    Jammer dat hij niet de trainer/coach van Ajax is geworden, zonder Marcel Keizer te willen afzeiken of zijn poten onder zijn stoel weg te zagen want ook hij doet een wereld job
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 02:12
    Niet alles draait om Ajax!!
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 december 2017 om 20:28
    PEC Zwolle weet uitsluitend op kunstgras te winnen tegen 'clubjes' uit het rechterrijtje. Aldus de primeurconnaisseurs.
    Vind ik leuk
    HanV +3381
    zaterdag 16 december 2017 om 20:30
    Was dit wel gras? Naast het veld was een moeras.
    Vind ik leuk
    52N6E +906
    zaterdag 16 december 2017 om 20:34
    We zullen het meemaken. Binnen 3 jaar heeft PEC de hybridemat. 33 punten ...cijfers liegen niet...
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 08:27
    Over 5 jaar.
    Vind ik leuk
    Leffe +1094
    zondag 17 december 2017 om 09:02
    52N6E.,, écht niet!, ze hebben nu net een nieuw kunstgrasveld(weer) gelegd.Er was idd sprake hier van hybridegras( 60% kunst, 40%-echt gras).,,maar was te duur helaas!!.Als je de supporters om 5-euro had gevraagd, had er nu wel hybride gras gelegen.
    Vind ik leuk
    Ramon89 +97
    zondag 17 december 2017 om 12:25
    2021 ligt er een hybride mat.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7078
    zaterdag 16 december 2017 om 20:34
    Een ploeg, zo leuk spelend, verdient beter dan kunstgras.
    Vind ik leuk
    Tossa +1414
    zaterdag 16 december 2017 om 20:30
    Van 0-1 achterstand terugkomen werd te makkelijk. Vandaag van 2-0 achterstand, ook gelukt. Volgende week vanaf 3-0?

    Heb de wedstrijd niet gezien, helaas. Maar wat een karakter! Prachtig!!
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7078
    zaterdag 16 december 2017 om 20:32
    PEC echt een aanwinst voor de ED en een bewijs dat "het toch kan met weinig ! " ( jammer van dat kunstgras bij PEC )
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    52N6E +906
    zaterdag 16 december 2017 om 20:36
    Wordt aan gewerkt hybridemat binnen 3 jaar.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7078
    zaterdag 16 december 2017 om 20:42
    Prachtig, echt goed nieuws !
    Vind ik leuk
    Leffe +1094
    zondag 17 december 2017 om 09:05
    Als M.Eibrink nog had geleefd ja.,, dan lag er geen hybridegras, maar écht groen gras, zoals het hoort!!
    Vind ik leuk
    Dordmund +1714
    zaterdag 16 december 2017 om 20:37
    Mooie pot voetbal in Tilburg de beste heeft gewonnen gefeliciteerd Zwolle.
    Vind ik leuk
    Nightcrawler +4749
    zaterdag 16 december 2017 om 20:49
    Poeh dit was een fijne hoor. Complimenten aan Willem 2. Hadden een punt verdiend maar PEC opnieuw mentaal ijzersterk.
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 december 2017 om 21:00
    Wederom tactisch en kwalitatief matig spelend W2. 7e or 8e wedstrijd waar ze comfortabel op voorsprong staan en het zo maar weggeven.
    Vind ik leuk
    Ibo +92
    zaterdag 16 december 2017 om 21:14
    Dan volg je het niet. Kan me niet herinneren dat ze dit seizoen al zo vaak een ruime voorsprong hebben weggegeven dus nie zo kwatsen
    Vind ik leuk
    peinke +1746
    zaterdag 16 december 2017 om 21:46
    Boeiende wedstrijd, met zeker een uur een beter Willem II. PEC speelde een zeer matige wedstrijd met een vol twijfels beginnende Boer, een onzichtbare Mokhtar. Dekker is geen CV, die is veel effectiever op het midden en laat een Thomas beter spelen. Bakker komt veel tekort. Schiet te strafschop prima binnen, maar raakt bij een versnelling meteen in paniek. Kijk de tegengoal er nog maar eens op na.
    De wissel van Kingsley was opmerkelijk maar pakt goed uit. Ik vond Kingsley veel dreiging hebben en zeker niet slecht spelen.
    De wissel van Mokhtar had ik eerder verwacht dan Ondaan. Die had ook gewoon op links kunnen spelen. Partyzcek blijft armoedig. Had die bal op de lijn zeker binnen moeten werken.
    Neemt niet weg dat de overwinning prima is en de teamprestatie wederom goed. Mindere spelers wordt vaak weer opgevangen door de collega-spelers.
    Wel moet ik kwijt dat ik me behoorlijk loop te ergeren aan die Mokhtar. Speelt de wedstrijden voor zichzelf. Loopt de verdedigers uit te schelden als er een balletje niet goed wordt ingespeeld en heeft dan zoveel ego-frustratie, dat hij zo maar de bal weggeeft in de eerstvolgende actie, met als gevolg een tegendoelpunt. Saymak was geweldig en is een gemis als hij weg gaat/moet in de winterstop. Hij is in goede vorm. Mokhtar mag voor mij gaan, liever wat centjes er voor. Op naar dinsdag, NEC en de laatste Den Haag. Wat een mooie eerste seizoenshelft en complimenten aan de Technische Leiding. Die hebben het team in good shape!
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    52N6E +906
    zaterdag 16 december 2017 om 22:00
    Beter dan dit had ik het niet kunnen samenvatten. En idd Mokthar spoelt veel voor zichzelf en komt veel te veel naar binnen. Hierdoor zijn spelers als Ondaan onzichtbaar. Als hij er dan 1 of 2 maakt dan is dat prima maar hij wordt sinds zijn goede start in de ED veel te makkelijk geïsoleerd.
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 02:14
    We worden alweer verwend in Zwolle. Wie weet wat er nog in zit ook met het oog op de KNVB Beker...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Goudhaantje Saymak bezorgt stuntploeg PEC zege in Tilburg na 2-0 achterstand