Enorme blunder in NAC-defensie levert Heerenveen krappe thuiszege op

Enorme blunder in NAC-defensie levert Heerenveen krappe thuiszege op

zaterdag 16 december 2017 om 20:35

SC Heerenveen heeft zaterdagavond z'n tweede thuiszege van het seizoen geboekt. NAC Breda werd met 1-0 verslagen. Pelle van Amersfoort kroonde zich in de tweede helft tot matchwinner. 

De clash in het Abe Lenstra Stadion tussen Heerenveen en NAC was bijzonder matig. Eigenlijk verdiende de wedstrijd geen winnaar. In de eerste helft viel er héél weinig te beleven. Pas na een halfuur ontstond er wat gevaar voor beide doelen. Namens NAC werd Rai Vloet. Een goal van de aanvaller werd afgekeurd vanwege buitenspel en even later kon een Friese verdediger een schot van Vloet blokken. Aan de andere kant van het veld greep NAC-goalie Mark Birighitti goed in bij een poging van Denzel Dumfries. Ook Michel Vlap kreeg nog een grote mogelijkheid. 

Tien minuten na de pauze viel de eerste en enige treffer van de avond. Van Amersfoort profiteerde van een enorme blunder van Mounir El Allouchi en bleef oog in oog met Birighitti koel. Omdat Yuki Kobayashi en Henk Veerman het vizier niet op scherp hadden staan, bleef het daarna nog lang spannend. Een slotoffensief van de gasten uit Brabant haalde niets uit.

Door de zege in eigen huis heeft Heerenveen nu 23 punten uit 17 duels. De ploeg van trainer Jurgen Streppel is weer het linkerrijtje ingeklommen. NAC (16e met 13 punten) kan dit weekend ingehaald worden door Sparta en Roda JC. Die twee ploegen hebben beide twee punten minder. 

Plaats een reactie

Filip_FCU +8069
zaterdag 16 december 2017 om 20:45
Mooie foto
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 21:28
Heel mooi.
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 00:21
Wat een geluk.
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 10:18
Terechte overwinning. Overtuigend was het niet maar het spel van NAC was al helemaal niet om aan te gluren.
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 11:46
Ben jij op de fan court blijven staan ipv in het stadion??Het eerste kwartier was nog om aan te zien maar daarna werd het steeds slechter. Met name Pelle van Amersfoort;die heeft 1 bal de goeie kant op geschoten, na het cadeautje van NAC! En die wordt ook nog gekozen tot man of the match...Ons tactisch brein Streppel kon niks anders bedenken dan een vijfde verdediger in te brengen om de 1-0 overwinning tegen NAC over de streep te trekken.....Oh ja, Reza in de 92e minuut inbrengen om tijd te rekken....Reza, onze topscorer van vorig seizoen...heeft inderdaad een paar mindere wedstrijden gespeeld dus mag Henk het proberen en die doet het goed dus mag blijven staan. Die ga je toch niet in de 92e minuut inbrengen terwijl je de hele wedstrijd creativiteit mist?? Ga dan 4-4-2 spelen met Henk en Reza..... Gelukkig loopt Streppel zijn contract af deze zomer!!
Vind ik leuk
Hupfean +1411
zondag 17 december 2017 om 11:57
Je blijft maar janken he? T is ook nooit goed. Tegen VVV en Roda kregen we het deksel op de neus in de laatste minuten en tegen Feyenoord werd een mooi puntje gepakt. Wij zijn nou eenmaal niet zo goed dus als je op een lelijke manier 3 punten pakt dan moet dat maar. En Reza heeft al heel lang zijn krediet verspeeld. Henk is nu onze spits en in de winterstop word er het een en ander gehaald. Dus zeur niet zo.
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 14:16
Ik aan het janken?? Hoe hard was Nieuw Noord aan het fluiten?? Vorige week zong iedereen Streppel rot op!! Is het je wel eens opgevallen hoe leeg het stadion is de laatste paar weken?? 10 september is de laatst gewonnen thuiswedstrijd! En dat je niet wint is tot daar aan toe maar de mensen willen strijd en beleving zien!!Dat we tegen VVV, Roda AZ, PEC het deksel op de neus kregen had niks met de kwaliteiten van VVV of Roda te maken!! Je moet niet inzakken om te gaan verdedigen, dat probeerde Schaars ook duidelijk te maken aan Streppel. Maar ze mochten niet naar voren, ze moesten inzakken......en prompt loop je tegen de gelijkmaker op. Maar ik begrijp dat jij genoten hebt gisteravond??? En dat het veel beter ging toen Naess er bij kwam, de vijfde verdediger?? En dat Pelle van Amersfoort de man of the match was?? Als het antwoord 3 x ja is kunnen we wel ophouden.......
Zeker heeft Reza een aantal slechte wedstrijden gespeeld. Woudenberg ook. Maar ik mag hopen dat je niet vindt dat het een stuk beter loopt sinds Doke Schmidt linksback staat?? Reza heeft een hoop verkloot dit seizoen maar vorig seizoen was het de topscorer. Als je dan door omstandigheden en blessures geen creativiteit ter beschikking hebt en het loopt bij een paar jonge jongens totaal niet dan kun je toch een ander systeem gaan spelen? Of jij hebt het idee dat het inbrengen van Reza in minuut 92 de wedstrijd heeft doen kantelen?? Jij denkt dat Reza het zelf niet weet dat het ff niet liep?? Moet je hem dan beledigen door hem in te brengen in minuut 92?? Daardoor gaat hij ineens veel beter voetballen de komende week?? Maakt geen zak uit want Streppel gaat in Alkmaar gewoon weer starten met Doke Schmidt en Henk Veerman. En Veerman doet het prima.....
Je kunt toch gewoon spelen met Dumfries, Hoegh, Naess en Pierie??
Het enige positieve van Streppel als coach is dat zijn contract deze zomer afloopt!!
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 12:26
Reza is het hele seizoen al ver onder de maat, in mijn ogen is hij juist al veel te lang blijven staan.
Vorig seizoen viel hij voetballend ook zeer tegen, maar maakte hij er nog wel een paar. (waaronder een paar penalty's overigens) Maar die vent ligt meer op de grond dan dat hij blijft staan in een wedstrijd.
Dus dat hij vorig seizoen niet vaker/eerder werd gewisseld, snap ik nog enigszins. Dit seizoen heeft hij geen recht van spreken daarin.
Dat hij dan als tijdrekken wordt ingebracht, snap ik nog enigszins, al had hij er ook voor Yuki in gekund, want die was weer eens dramatisch.

En ja en was gisteren niet goed, zwaar onder de maat zelfs, maar goed dan maar eens een lelijke overwinning.

Je kunt mekkeren op Van Amersfoort, maar het is natuurlijk geen Vlap oid. Tis veel meer een box-to-box speler en daarin heeft hij zijn werk goed gedaan. De creativiteit had juist van Vlap en Yuki moeten komen, waarbij Pelle zo nu en dan als 2e spits op kon duiken. (zag je ook een paar keer gebeuren)
Daar liggen ook zijn kwaliteiten. Dus ik denk dat je een verkeerde verwachting van Pelle hebt.

Maar goed als alle ballen die je aan die dramatische Japanner geeft, betekend dat echt werkelijk waar alle snelheid uit het spel wordt gehaald, valt er voor niemand wat te halen.
Yuki had er in de rust al uit gekund wat mij betreft. Slechtste van het veld. Dan had je evt daarvoor nog Reza kunnen brengen, maar ik snap ook wel weer dat er een vleugelspeler wordt gebracht, want laat dat nou net de positie zijn, waar Yuki eigenlijk nooit heeft gestaan zaterdagavond.

En Reza beledigen met een wissel in de 92e minuut? Taking one for the team heet dat.
Hoe zou Henk zich moeten voelen als je Reza dit seizoen zag schutteren en jij maar in de 80e minuut mag invallen.

En je punt dat het enige positieve aan Streppel is dat zijn contract afloopt, kan ik in mee gaan. Hij heeft dit seizoen nog totaal niet aan kunnen tonen dat hij een wedstrijd leest en weet wat er gebracht moet worden. Zijn opstelling en wissels zijn te vaak ernstige vraagtekens bij te stellen.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 december 2017 om 12:27]
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 12:08
Heerenveen was matig, NAC was slecht.
Winnen is winnen.
Ik ben zeker geen fan van van Amersfoort. Wat mij betreft zit hij zo snel mogelijk weer op de bank. Totaal geen creativiteit. Hopen dat Odegaard snel weer op het veld staat.
Vind ik leuk
Hupfean +1411
maandag 18 december 2017 om 14:17
Ga zelf solliciteren als je het zo goed weet.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Enorme blunder in NAC-defensie levert Heerenveen krappe thuiszege op