Kritische Zoet na overwinning: 'Voetbal was even bijzaak. Deze zege was voor hem'

Kritische Zoet na overwinning: 'Voetbal was even bijzaak. Deze zege was voor hem'

zaterdag 16 december 2017 om 22:48

Jeroen Zoet heeft de 3-0 overwinning van PSV op ADO Den Haag opgedragen aan Wim Rip. De video-analist van de Eredivisie-koploper ligt momenteel in het ziekenhuis. Rip werd afgelopen woensdag tijdens de wedstrijden tegen FC Groningen. 

"Voetbal was even bijzaak, gelukkig gaat het nu beter met Wim. Deze zege was voor hem", aldus de doelman in gesprek met het Eindhovens DagbladPSV stond zaterdag bij rust al met 3-0 voor in eigen huis. In de tweede helft werden veel kansen verprutst. "Het had gewoon 5-0 of 6-0 moeten worden vanavond. Alleen werden we te slordig."

Zoet is tevreden over de manier waarop PSV zich herstelde na een dramatische week. Ajax won met 3-0 van de Brabanders en in Groningen werd een 3-1 voorsprong uit handen gegeven. "Tegen Groningen stonden we ook goed, maar kregen we uit spelhervattingen ongelukkige goals tegen. We hebben een goed signaal afgegeven."

PSV staat nu acht punten los en gaat als winterkampioen 2018 in. "Ik denk dat we een goede eerste seizoenshelft hebben gedraaid. Al moeten we eerst ook nog winnen van Vitesse."

Lees ook: PSV rekent snel af met ADO, zet Ajax en AZ op acht punten en is winterkampioen

Poll

Wordt PSV kampioen?

(711 stemmen)

Plaats een reactie

Timmio! +1898
zaterdag 16 december 2017 om 22:57
Moeten ja?
Eerste helft een godswonder dat we de nul hebben gehouden. Stuk of 4, 5 geweldige kansen van ADO, waaronder zelfs een keertje dat Schwaab m heel mooi nog weg kon werken.

5-3 lijkt meer op wat had ge'moeten' aan de hand van de kansen
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 23:00
Jeroen Zoet kots, kots, van dit soort poppiejopie teksten.
Was bar slecht.
Wim ik wens je oprecht een fantastisch herstel toe.
Vind ik leuk
Butsbal +5169
zaterdag 16 december 2017 om 23:23
Was bar slecht. Viet nondeju bij 2-0 een bal eruit man, houdt ons gewoon in de wedstrijd. Vertel, wat heeft hij fout gedaan dan ?
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 23:08
Hij is niet goed ze vergeten onze kansen
Vind ik leuk
Butsbal +5169
zaterdag 16 december 2017 om 23:21
Nee Zoet. Asteblieft nie. Begin nou niet ook met #staystrongRippy
Stap eroverheen en ga kampioen worre
Vind ik leuk
Timmio! +1898
zaterdag 16 december 2017 om 23:23
Stap eroverheen? Het is afgelopen woensdag gebeurd en Wim Rip was ongetwijfeld ontzettend goed voor de groep. Die ga je niet 'even' vergeten. Hoop dat het goed met hem gaat en komt
Vind ik leuk
Butsbal +5169
zaterdag 16 december 2017 om 23:26
Da klopt ook wel maar "wij gewone mensen" lopen ook klappen op maar moeten gewoon door in het leven. Dan zo'n miljonairtjes van nog geen 25 jaar oud "lijden" eronder ? Get real
Vind ik leuk
Timmio! +1898
zaterdag 16 december 2017 om 23:29
Wat maakt je salaris uit voor hoe zwaar je het hebt bij zulk nieuws? Daarnaast was Wim belangrijk voor de selectie. Het is dus niet 'zomaar iemand', wat het zwaarder maakt.
Iets zegt me dat jaloezie de overhand neemt in je reactie.
Dat ze wat rijker zijn dan wij betekent niks ibt mentale dreunen.
Vind ik leuk
Butsbal +5169
zaterdag 16 december 2017 om 23:38
Hoeveel geld ze hebben maakt wel degelijk wat uit. De voetbalmiljonairs leven toch totaal langs de rest van de wereld af ? Ze denken dat ze alles zijn en dat de wereld om hen en voetbal draait? Ik ben totaal niet jaloers op hen maar stoor me wel aan hen.
Vind ik leuk
Timmio! +1898
zaterdag 16 december 2017 om 23:41
Dus omdat je rijk bent moet je maar even dealen als je bij wijze van spreken in een ongeluk je hele familie verliest?


"Ja je hebt toch geld zat. Fuck jou met je verdriet"


Domme reactie Buts.

"Ze denken dat ze alles zijn en dat de wereld om hen en voetbal draait?" Totaal niet van sprake bij de zaak van Rip
Vind ik leuk
Butsbal +5169
zaterdag 16 december 2017 om 23:45
Lees dat even terug wat jij typt. Over domme reacties gesproken...
Iedereen verwerkt tegenslagen op zijn manier maar ik krijg toch echt het idee dat met name onze verwende voetballertjes ergens een extra drama van maken. Maar goed dat vind ik.
Vind ik leuk
Timmio! +1898
zaterdag 16 december 2017 om 23:49
Rip is onwel geworden. Dit is weldegelijk zwaar. Tijdelijkj ook in coma gelegen. Iets zegt me gewoon dat je er te slecht tegen kan dat ze meer hebben dan jij, waar ze overigens gewoon voor hebben gewerkt
Vind ik leuk
Vp128 +530
zondag 17 december 2017 om 00:49
Aan de manier waarop je reageert te zien heb je weinig 'klappen' gehad in je leventje.

Belachelijk om te stellen dat 'die miljonairtjes' er niet onder zouden mogen lijden omdat ze veel geld hebben.

De enige die hier 'totaal langs de rest van de wereld leven' ben jij, aan je reacties te lezen.
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 02:05
hahaha en als ze een wedstrijd verliezen....zeggen ze dan ook: deze is voor jou rene en willy of deze is voor edstreum of voor van beveren. voetballen doe je voor je supporters en je bankrekening. doe normaal
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 07:06
Man man wat was Ado slecht zeg, als je niet eens kan winnen van dit Psv.
Vind ik leuk
Koeroe +3439
zondag 17 december 2017 om 07:23
Waarom is er nog geen slogan #staystrongrip in het leven geroepen en nog niet aan iedereen gevraagd wat ze van hem vinden?
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 17:59
Mischien kreeg hij het wel aan zijn hart omdat hij zich zo op wond over dat verschrikkelijke spel wat psv op de mat neerlegt.
En heeft hij dat eerlijk tegen hun verteld toen die weer was bijgekomen en voelen ze zich daarom zo rot.
Ik ben ook nog steeds kort ademig na ajax en groningen.
Psv leek wel fc klungelsmurf.
Het lijkt wel of psv inplaats van vooruit weer terug bij af is ondanks een goede selectie.
Cocu en kornuiten doen toch iets niet goed dat hij spelers niet laat groeien.
Zie niemand echt beter worden dat ze klaar zijn voor een volgende stap.
Dat mag je ze toch wel aanrekenen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Kritische Zoet na overwinning: 'Voetbal was even bijzaak. Deze zege was voor hem'