Van de Looi doet beroep op clubleiding Willem II: 'Op meerdere posities iets doen'

    Van de Looi doet beroep op clubleiding Willem II: 'Op meerdere posities iets doen'

    zondag 17 december 2017 om 10:16

    Erwin van de Looi heeft een duidelijke boodschap voor de clubleiding van Willem II. De trainer van de Tilburgers baalt stevig van de 2-3 nederlaag tegen PEC Zwolle.

    "We hebben veel dingen goed gedaan, maar verdedigend was het niet goed genoeg. Ik ga niet op namen of posities in. Maar er zijn meerdere posities waar we in de winterstop iets zouden moeten doen", is Van de Looi in gesprek met het Brabants Dagblad duidelijk over zijn transferwensen. Hij vindt het penaltymoment voor rust het kantelmoment in het duel met PEC.

    "Als verdediger moet je in zo'n situatie altijd op je benen blijven staan. Het ergste wat ons kon overkomen was dat Ehizibue een voorzet zou geven", aldus Van de Looi over de situatie, die door Kostas Tsimikas niet goed beoordeeld werd. Een jammerlijke fout volgens de trainer. "Want tot die penalty kwam PEC Zwolle niet aan voetballen toe. Onze manier van afjagen en druk zetten pakte heel goed uit. We hebben ook gedurende de hele wedstrijd kansen gehad, na de 2-1, na de 2-2 en zelfs nog na de 2-3 van PEC Zwolle."

    De oorzaak voor de nederlaag was niet zo moeilijk te verklaren. "We zijn verdedigend bij die doelpunten gewoon niet goed genoeg. Dat is een harde conclusie. Bij de beslissende treffer kan Namli dribbelen en de bal voor zijn sterke been leggen. Dan kun je zelf nog zo goed spelen, dat soort fouten wordt afgestraft."

    Lees meer over:EredivisieWillem II

    Plaats een reactie

    Koeroe +8978
    zondag 17 december 2017 om 10:28
    Begin maar met een keeper en een CV
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 12:26
    Branderhorst doet het prima, en als Peters weer terug is kan Heerkens terug naar rechts en dan Lewis uit de basis.
    Vind ik leuk
    JanvdLisme +473
    zondag 17 december 2017 om 20:29
    Ja idd Hugo want Lewis speelt zooo slecht... zeg dan gewoon niks. Als Peters nog terugkomt gaat heerkens er gewoon uit.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +5413
    zondag 17 december 2017 om 10:29
    Gooi de spaarpot leeg en ga eens investeren.
    Vind ik leuk
    kaazelien +2347
    zondag 17 december 2017 om 11:25
    Een nieuwe trainer?
    Vind ik leuk
    Bals +345
    zondag 17 december 2017 om 11:35
    Op paniek volgt al snel ontslag......
    Vind ik leuk
    Sargon +1106
    zondag 17 december 2017 om 12:18
    Misschien moet vd Looi spelers beter gaan maken in plaats van te zeuren over versterkingen. Het helpt ook niet om wekelijks van tactiek te veranderen.
    Vind ik leuk
    Mall00t +5474
    zondag 17 december 2017 om 12:21
    Lachman gaat echt niet beter worden, daar doe je als trainer niets aan. Ook niet aan het feit dat de aanvoerder er lange tijd uit ligt
    Vind ik leuk
    glenn +1051
    zondag 17 december 2017 om 12:34
    Beseft Van Looy nu echt niet dat dit een club is met beperkingen of wist hij niet waar hij heen ging ??? ze roeien met de riemen die ze hebben en ieder jaar is het pompen of verzuipen...ik vind dus dat ze het daar ver van slecht doen Mr Van looy...
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 13:32
    Van de Looi schiet in de stress... Begin eerst maar eens met naar jezelf kijken, heb je je handen vol aan met oa je wisselbeleid! Tinus.
    Vind ik leuk
    52N6E +906
    zondag 17 december 2017 om 17:45
    Vriend Erwin jij gaat toch over de opstelling en grossiert toch ook in complimenten als je met deze selectie klinkende overwinningen behaalt ( bijv. Twente)...dus waarom nu opeens om je heen slaan...!? Je dagen zijn geteld in Tilburg...
    Vind ik leuk
    Tilburgia +180
    zondag 17 december 2017 om 22:00
    Wij supporters doen een beroep op de clubleiding gooi Van de Klooi buiten en haal Jack de Gier
    Vind ik leuk
    wil +838
    zondag 17 december 2017 om 23:46
    Onzinnig wij supporters . Je spreekt namens alle supporters. We hebben gewoon goede versterkingen nodig.
    Vind ik leuk
    Zot Joke +503
    maandag 18 december 2017 om 13:00
    Jack de Gier................... Alsjeblieft niet.
    Stond in zijn tijd bij Willem II met zijn middelvinger omhoog tegen zijn eigen supporters bij een uitwedstrijd bij Fortuna uit. Was er zelf getuige van. Ben ik nooit vergeten Jackie.
    Vind ik leuk
    wil +838
    zondag 17 december 2017 om 23:43
    Van der Looi heeft groot gelijk. We moeten ons echt gaan versterken. Met name hebben we een paar meedogenloze verdedigers nodig. Ook een buitenspeler hebben we hard nodig.
    Vind ik leuk
    Tilburgia +180
    zondag 17 december 2017 om 23:48
    Rot op joh..... Je hebt al 6 buitenspelers op de bank zitten
    Vind ik leuk
    Tilburgia +180
    zondag 17 december 2017 om 23:49
    6 buitenspelers op de bank en je gaat 532 zonder buitenspelers spelen....
    Vind ik leuk
    wil +838
    zondag 17 december 2017 om 23:54
    Ja maar geen fatsoenlijke.
    Vind ik leuk
    Zot Joke +503
    maandag 18 december 2017 om 13:02
    Van der Looi heeft het beste voor met de club Willem II maar wordt hier over het algemeen genadeloos afgestraft voor zijn kritische houding jegens de selectie. Een schande!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Van de Looi doet beroep op clubleiding Willem II: 'Op meerdere posities iets doen'