Van Bronckhorst: Vanwege familieomstandigheden is hij niet beschikbaar vandaag

Van Bronckhorst: "Vanwege familieomstandigheden is hij niet beschikbaar vandaag"

zondag 17 december 2017 om 12:27

Nicolai Jörgensen ontbreekt tegen Sparta vanwege familieomstandigheden. Dat heeft Feyenoord-trainer Giovanni van Bronckhorst bekendgemaakt.

"Vanwege familieomstandigheden is hij niet beschikbaar vandaag. Dat weet ik sinds gister", zegt Van Bronckhorst tegen FOX Sports. Niet Michiel Kramer is de vervanger van de Deen, maar de jonge Dylan Vente (18). "Ik ben heel tevreden over hem. Daarom heb ik hem vandaag de kans gegeven. Het is een complete spits. Een balvaste spits, zijn loopacties zijn goed. Dat zal belangrijk zijn."

Ook Sam Larsson ontbreekt bij Feyenoord. Jean-Paul Boëtius vervangt hem op links. "Na de wedstrijd tegen sc Heerenveen (1-1, red.) heeft hij niet kunnen trainen. Hij heeft een tik gehad op zijn voet. We hoopten dat hij daarvan tijdig zou herstellen, maar trainen lukte ook niet. Vandaag zit hij daarom op de bank."

Sofyan Amrabat moet eveneens plaatsnemen op de bank. Voor hem speelt Jens Toornstra. "Dat zijn keuzes die je moet maken", licht Gio toe. "Hij is iemand met diepgang. Hij weet wanneer hij voor de goal moet komen en heeft scorend vermogen. We hopen dat dat er uitkomt. Er zijn dingen die beter kunnen. Daar steunen we hem ook in."

Lees meer over:EredivisieFeyenoord

Poll

Kan Sparta weer stunten?

(338 stemmen)

Plaats een reactie

zondag 17 december 2017 om 12:29
4-0
Vind ik leuk
Teo Smith +14788
zondag 17 december 2017 om 12:41
0-4 ;)
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 12:42
0-8?
Vind ik leuk
't is wat +1315
zondag 17 december 2017 om 13:02
moeten ze wel ophouden met scoren :D
Vind ik leuk
Mari +2674
zondag 17 december 2017 om 12:35
Waan van de dag geweest om Amrabat te kopen. Drie middenvelders die niet scoren:
Vilhena. El mamadi en amrabat.
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 12:40
Amrabat is gekocht als back-up van Vilhena en El Ahmadi maar omdat Toornstra een blinde kip is geworden en open doel steeds mist speelt hij
Vind ik leuk
Mari +2674
zondag 17 december 2017 om 12:42
Zoveel geld voor back up.
Gooi el mamadi eruit. Zal nooit scoren zal ook nul euro opleveren
Vind ik leuk
Koeroe +3441
zondag 17 december 2017 om 13:25
el mamadi was dus geen spelfout
Vind ik leuk
Mari +2674
zondag 17 december 2017 om 21:02
/
[Reactie gewijzigd op zondag 17 december 2017 om 21:03]
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 12:40
Definitieve streep door Kramer. Die kan wel inpakken. Hup Vente!
Vind ik leuk
Teo Smith +14788
zondag 17 december 2017 om 12:41
Net als malacia een prima ventje.
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 12:42
Helemaal overbodig idd!! Ze hadden een creatieve middenvelder moeten kopen.
Vind ik leuk
Teo Smith +14788
zondag 17 december 2017 om 12:40
Heerlijk begin!
Vind ik leuk
Foebele +38925
zondag 17 december 2017 om 12:46
Gaat lekker zo, 0-3 binnen 15 minuten. Lekker voor dat ventje dat hij gelijk scoort als vervanger van Jorgensen.
Vind ik leuk
Mo +9554
zondag 17 december 2017 om 12:48
Tegenstand is vaak ver te zoeken, NAC Ajax als beste voorbeeld
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 12:49
De scorende middenvelder wordt verhuurd aan Roda?
Wat Feyenoord nodig heeft is een aanvallende middenvelder met scorend vermogen,
Vind ik leuk
Koeroe +3441
zondag 17 december 2017 om 13:26
Gast als Gustafson niet bij Feyenoord onder contract stond had niemand er om gekraaid
Vind ik leuk