Keizer lacht met Kraay na welkom gelukje voor Ajax: Ik heb geen idee, haha

    Keizer lacht met Kraay na welkom gelukje voor Ajax: "Ik heb geen idee, haha"

    Gepubliceerd: zondag 17 december 2017 om 16:56zo 17-12-2017 om 16:56

    Marcel Keizer stond zondag na de 1-2 zege op AZ ontspannen de pers te woord. Het leven als coach van Ajax bevalt hem steeds beter, lacht hij.

    De start van Keizer bij Ajax was op z'n zachtst gezegd moeizaam, maar de laatste weken zijn de resultaten beter. "Het begint langzaam te komen", zegt Keizer met een knipoog op de vraag van FOX Sports-verslaggever Hans Kraay of hij het steeds leuker begint te vinden. "Nee, Ajax coachen is altijd leuk, maar na de eerste maanden die wij gehad hebben... Maar het is leuk. De spelers zijn fantastisch."

    Keizer is een tevreden mens na de zege in Alkmaar. "Ik ben het meest tevreden over de inzet en passie. We hebben twee dagen minder rust gehad. Dan hoop je in de 75ste minuut ook dat Klaas (Huntelaar, red.) die bal maakt. Is het 1-3 en klaar. Maar we zijn tot het gaatje gegaan, prima." De trainer prees zich ook gelukkig dat AZ-invaller Fred Friday in de slotfase een droomkans om zeep hielp. "Friday? Ik heb geen idee, haha. Ja, dat was een grote kans."

    Lees meer over:EredivisieAjax

    Poll

    Heeft Ajax terecht gewonnen van AZ?

    (1278 stemmen)

    Plaats een reactie

    RonnieX1989 +2857
    zondag 17 december 2017 om 17:02
    Je ziet wat een aantal overwinning kan doen met een trainer, leuk interview! Ook gewoon realistisch
    Vind ik leuk
    Bergwag +954
    zondag 17 december 2017 om 17:23
    Valt mee op dat ie nu niet overal naar kijkt behalve de interviewer.
    Vind ik leuk
    Gizmo +3881
    zondag 17 december 2017 om 17:03
    Het was een leuke op en neer gaande pot ... en zelfs na de 1-2 zat ik met mijn billen tegen mekaar.

    Blij dat Makkelie affloot .. we blijven in de race gelukkig
    Vind ik leuk
    RonnieX1989 +2857
    zondag 17 december 2017 om 17:06
    Floot overigens wel te vroeg af vond ik. maar was er ook blij mee!
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 17:05
    We krijgen een penalty en de PSV'ers zijn direct op het kleine piemeltje getrapt, want Ajax heeft mazzel! Waar zijn de PSV'ers gebleven die de pingel van Bergwijn tegen Twente wel terecht vonden en daar geen schwalbe zagen, ook die liet zich makkelijk vallen!

    Heerlijk deze overwinning, de frustratie bij de Eindhovenaren maken het weekend nog leuker dan het weekend al was! :D
    Vind ik leuk
    2cents +57847
    zondag 17 december 2017 om 17:11
    Grap is dat ze Makkelie de zwarte piet toeschuiven, terwijl wij hier de hele wedstrijd op die man zitten te zeuren omdat hij zo warrig fluit.

    Hoe vaak heeft hij Kluivert wel niet een vrije trap onthouden. En hie vaak verzuimde hij niet AZers een kaart te geven voor een hele bewuste overtreding. De Jong kreeg er wel direct en terecht geel voor. Maar de 6 en links- en rechtsback én Bizot deden allemaal hetzelfde zonder een kaart te krijgen.
    Vind ik leuk
    Bergwag +954
    zondag 17 december 2017 om 17:25
    Hahahah precies dat ja! Ik kom na de wedstrijd hier iets lezen en ineens was makkelie voor Ajax.... heb ik toch een andere wedstrijd gezien
    Vind ik leuk
    John Noom +409
    zondag 17 december 2017 om 17:29
    baby kluivert slaat en duwt om de bal te bemachtigen en struikelt over ze babystrikt had ook geel moeten wat een omhoog getilt kindje
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 17:53
    Met zo een reactie denk ik dat jij je eerder gedraagt als een baby.
    Vind ik leuk
    Marco B. +269
    zondag 17 december 2017 om 19:21
    Kluivert speelde wederom een goede wedstrijd! Haha omhoog getilt kindje??
    Vind ik leuk
    Korm +37544
    maandag 18 december 2017 om 08:20
    wederom? tegen PSV heb ik hem niet gezien hoor ;)
    Vind ik leuk
    Marco B. +269
    maandag 18 december 2017 om 08:41
    Mwah, denk dat ik hem steeds vergelijk met Younes. Zie liever Kluivert. Goede akties, en redelijk voorzetten. Younes helaas niet momenteel. Tegen PSV ook vaak dreigend, niet dodelijk nee.
    Vind ik leuk
    Korm +37544
    maandag 18 december 2017 om 09:16
    Ben het met je eens, kluivert boven younes! maar je had het over wederom een goede wedstrijd terwijl hij de wedstrijd ervoor niet op viel ;)
    Vind ik leuk
    Marco B. +269
    zondag 17 december 2017 om 19:23
    Vond op een paar kleine dingetjes na dat Makkelie weer een goede wedstrijd floot. Was een mooie wedstrijd mede dankzij Makkelie!
    Vind ik leuk
    Korm +37544
    maandag 18 december 2017 om 08:19
    wat zijn jullie allemaal veel met PSV bezig, dacht dat ajacieden dat niet deden?
    Vind ik leuk
    2cents +57847
    maandag 18 december 2017 om 08:44
    Heb ik het over PSV?
    Vind ik leuk
    52N6E +1067
    zondag 17 december 2017 om 17:08
    Pfffff 1 dag minder rust gehad. de weg naar de top is lang en hard.
    [Reactie gewijzigd op zondag 17 december 2017 om 17:15]
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 17:11
    2!

    En dat is vrij idioot, als je het mij vraagt.
    Vind ik leuk
    2cents +57847
    zondag 17 december 2017 om 17:13
    Precies, dan neem je rust als KNVB zijnde niet serieus. En dat in een seizoen waarin ze meer rekening gingen houden met EL wedstrijden op donderdag. Waarom dan, als je dit zelf zo inplant?
    Vind ik leuk
    Korm +37544
    maandag 18 december 2017 om 08:21
    wat had de KNVB dan moeten doen? als je donderdag speelt dan speel je zondag, is toch prima?
    Vind ik leuk
    2cents +57847
    maandag 18 december 2017 om 08:43
    De KNVB had AZ en Ajax toch beiden op woensdag kunnen laten spelen? Is geen hogere wiskunde hoor.
    Vind ik leuk
    Korm +37544
    maandag 18 december 2017 om 08:43
    ik snap het probleem niet zo.... maarja
    KNVB heeft ook met FOX te maken en de grotere wedstrijden moeten dus verspreid worden.... makkelijk lullen hoor...
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 december 2017 om 08:44]
    Vind ik leuk
    2cents +57847
    maandag 18 december 2017 om 08:46
    Dat snapte je alleen als jouw club een keer op donderdag/zondag moest en de tegenstander op dinsdag/zondag waarschijnlijk...

    Punt is gewoon dat de KNVB heeft uitgesproken beter naar die rust te kijken. Nu hadden ze het een keer volledig zelf in de hand en doen ze dit. Dat is raar.
    Vind ik leuk
    Korm +37544
    maandag 18 december 2017 om 09:15
    nee hoor, mij zal je niet horen als er 2 dagen of meer rust tussen zit. Als topclub zijnde moet je daar tegen kunnen wapenen...
    Vind ik leuk
    2cents +57847
    maandag 18 december 2017 om 09:30
    Haha, net als vorig jaar dat PSV-Ajax kwam na die loodzware EL wedstrijd met verlenging op de late donderdagavond. Dan heb je minder rust dan algemeen beschouwd als minimaal wordt aangehouden.

    Als topclub tegen wapenen...

    Hoe dan?
    Vind ik leuk
    Korm +37544
    maandag 18 december 2017 om 10:08
    ja net zoals 2 jaar geleden met atletico, je wilt topsport bedrijven dan moet je dit ook accepteren.
    Wat ik dan wel vind is dat er dan wel rekening gehouden kan worden met de tegenstanders. Dat de KNVB elke keer een topper moet plaatsen na europees vind ik wel jammer..

    nou zorgen dat je een sterkere bank heb zodat je spelers meer rust kan geven
    Vind ik leuk
    2cents +57847
    maandag 18 december 2017 om 10:23
    Waarom vind je het boor een topper jammer als het volgens jou toch niets uitmaakt voor een topclub? En op welke dag speelde PSV ook alweer tegen Atletico?

    Ajax in bovendien geen PSG, Man City, Chelsea of Real hè. Die kunnen zich niet veroorloven twee gelijkwaardige teams op te kunnen stellen.

    Hoe dan ook, de KNVB had hier de mond van vol en deelt het vervolgens zelf scheef in. Dat zijn de feiten volgens mij.
    Vind ik leuk
    Korm +37544
    maandag 18 december 2017 om 10:36
    ja voor een topper wel, zie feyenoord dit jaar. je mag best clubs die europees belonen met een mindere tegenstander na een europese wedstrijd. Vaak worden buitenlandse topclubs ontzien na europees wedstrijd.

    2 gelijkwaardig eteams niet nee maar er zitten spelers op de bank die gewoon kunnen spelen zonder veel kwaliteit te moeten inboeken.
    Vind ik leuk
    2cents +57847
    maandag 18 december 2017 om 10:46
    Dit was toch een topper?

    En nogmaals als het qua rust niet uitmaakt voor een topclub vind ik het raar dat je hier een uitzondering voor maakt.

    Maar goed, het was een kleine moeite om beide ploegen ongeveer evenveel rust te geven in deze situatie, aangezien het de eigen competitie betrof.
    Vind ik leuk
    Korm +37544
    maandag 18 december 2017 om 11:22
    ja was een topper maar er waren geen europese wedstrijden.... hier gaan wij het niet eens over worden en ik denk dat je mij teksten anders opvat dan dat ik bedoel...

    misschien wilde FOX het helemaal niet. vind het makkelijk om alleen naar de KNVB te wijzen terwijl FOX ook een hele belangrijke stem heeft in deze..
    Vind ik leuk
    2cents +57847
    maandag 18 december 2017 om 11:26
    Europees of competitie. Een wedstrijd is een wedstrijd. En ik snap best dat Fox ook wensen heeft, maar je kunt niet aan de ene kant je best willen doen voor extra rust na een wedstrijd op donderdag en aan de andere kant zo plannen. Spreekt elkaar gewoon tegen. Ook Fox is gebaat bij kwaliteit.
    Vind ik leuk
    Korm +37544
    maandag 18 december 2017 om 11:29
    als je donderdag speelt dan is zondag toch gewoon goed? als PSV of Ajax en de EL speelt dan spelen zij ook op zondag dus er is niks anders aan... maar ik ga hier mee stoppen omdat we er toch niet uit komen :)
    (met alle respect)
    Vind ik leuk
    2cents +57847
    maandag 18 december 2017 om 11:33
    Grappig dat je het verschil niet ziet tussen dinsdag en donderdag. Daar had je met je vergelijking met Atletico ook al last van. :P
    Vind ik leuk
    52N6E +1067
    zondag 17 december 2017 om 17:22
    ...als je twee wedstrijden in een Mickey mouse competitie al te veel vindt dan wordt het in Europa nooit wat....
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 17:30
    Daar gaat het niet om.
    Maar goed.
    Vind ik leuk
    52N6E +1067
    zondag 17 december 2017 om 17:38
    Waar dan om?
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 17:41
    Zie reactie 2cents.
    Vind ik leuk
    52N6E +1067
    zondag 17 december 2017 om 17:47
    Ik had het daar niet over...ik had het over de opmerking van keizer over twee dagen minder rust...
    Vind ik leuk
    yuuup +9856
    zondag 17 december 2017 om 18:03
    Twee dagen klinkt inderdaad belachelijk. Dat AZ twee keer zoveel rust kreeg klinkt al wat anders. En waarom? Er was geen enkele reden voor. Dan ga je toch het ene team geem 4 dagen geven en het andere maar twee?
    Vind ik leuk
    Korm +37544
    maandag 18 december 2017 om 08:22
    hoe had de KNVB dan moeten doen?
    Vind ik leuk
    yuuup +9856
    maandag 18 december 2017 om 11:22
    Beiden op woensdag?
    Vind ik leuk
    Korm +37544
    maandag 18 december 2017 om 11:25
    je heb ook met FOX te maken he, ze willen de grotere clubs spreiden... ik vind het een issue om niks als ik eerlijk ben...
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 december 2017 om 11:25]
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 18:15
    Los van het moeten aankunnen.
    Waarom zou je daar geen rekening meehouden?
    Toch veel logischer om het wel te doen?
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 17:10
    Ajax heeft dotten van kansen laten liggen. Az ook, maar Ajax minimaal zoveel. Heb Ajax dan verdiend om te winnen? Ja allicht.
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6731
    zondag 17 december 2017 om 17:13
    Lekkere overwinning

    Nu door met de jacht op die lampies

    Moet te doen zijn
    Vind ik leuk
    040strijp +555
    zondag 17 december 2017 om 17:14
    Gewoon nog steeds 5 punten boys! Niks aan t hand ;)
    Vind ik leuk
    stratumseind +173887
    zondag 17 december 2017 om 17:16
    Fredje kan een standbeeld voorlopig wel uit zijn hoofd zetten.....
    Vind ik leuk
    Jozef +39747
    zondag 17 december 2017 om 17:22
    Goede vrijdag...
    Vind ik leuk
    Lubje +742
    zondag 17 december 2017 om 17:24
    Slijm, slijm, slijm! Wat een kliek is het toch!
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 17:29
    Makkelie krijgt straks alle Ajax - piemeltjes in zijn kontje gestopt want ja dat was hem beloofd. Wanprestatie heeft hij geleverd.
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 17:34
    doet pijn he Calimero
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 17:59
    Heeft een Ajax supporter jouw vriendin keihard gepaald dat je zo gefrustreerd bent?
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 18:06
    Oh, je moeder roept: Léon handjes wassen, we gaan aan tafel!
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 17:38
    Het was een alleraardigste pot voetbal Vond Ajax iets beter voetballen Huntelaar had het een paar keer in het slot kunnen zetten Maar in de slotminuten had het ook zo gelijk kunnen zijn Heb zo mijn gedachten dat dit de leukste partij voetbal was in dit seizoen tot nu toe was
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 17:43
    Straalt meer zekerheid uit , komt Ajax alleen maar ten goede. Ben ondanks zijn mindere wedstrijden erg tevreden over kluivert op links , komt zoveel dreiging vandaan. Ook good old schone word zwaar onderschat , goede intercepties , scherp in de passing en toch echt wel een vechter.
    Vind ik leuk
    Bals +395
    zondag 17 december 2017 om 17:46
    Kritiekloze Kraay slijmt en kruipt in de reet bij Keizer. Bij 2-1 Neres wisselen is gewoon een tactische blunder. De gevaarlijkste aanvaller wisselen terwijl Van de Beek als een natte dweil over de mat kruipt....
    Vind ik leuk
    DOEMAAR133 +6278
    zondag 17 december 2017 om 18:26
    denk dat hij iets meer overwicht wilde hebben op het middenveld. Neres laat zijn tegenstander nog wel eens lopen, en dan kom je verdedigend in de problemen

    en met De Jong op het middenveld kan je dat beter belopen.

    had het zelf niet gedaan, maar wel begrijpenlijk. wel lekker voor Keizer dat een wissel eens een keertje goed uitpakt
    Vind ik leuk
    Lucky77 +47
    zondag 17 december 2017 om 17:54
    Goede en terechte overwinning. AZ ook goed gespeeld en 2-2 was mogelijk, maar Ajax was de betere. Zonde dat Makkelie voor beide kanten slecht floot. PSV gaat een zware tweede seizoenshelft tegemoet. Laat ze eerst maar eens van Vitesse winnen.
    Vind ik leuk
    djepie +91
    zondag 17 december 2017 om 18:07
    Als dit geen matchfixing is... Fredje Friday kom op zeg. Alle tijd van de wereld en aan het bedenken hoe die hem op de meest ''normaal'' uitziende manier kan verprutsen. Ik ben ajax fan maar wist vanaf dat moment dat ajax vandaag niet mocht verliezen van de echte bazen in het voetbal. De gokmaffia. #matchfixing #voetbalisnietmeer
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws