Aubameyang was hoofdpijndossier voor Bosz: We hebben één probleem met hem

    Aubameyang was hoofdpijndossier voor Bosz: "We hebben één probleem met hem"

    zondag 17 december 2017 om 20:38

    Pierre-Emerick Aubameyang heeft het de inmiddels ontslagen Peter Bosz niet makkelijk gemaakt bij Borussia Dortmund. Dat laat sportief directeur Michael Zorc doorschemeren in gesprek met het Duitse Sky.

    "Aubameyang is een bijzondere speler. Niet alleen door zijn negentien doelpunten in de eerste seizoenshelft, maar hij is ook extravagant en een bijzondere vogel. Dat doet een stad als Dortmund goed", begint Zorc. Maar: "We hebben één probleem met hem: zijn punctualiteit. Dat moet ik heel duidelijk zeggen."

    Ook Bosz maakte kennis met de strapatsen van Aubameyang. In november werd de Gabonese spits geschorst door de toenmalige Dortmund-trainer, omdat hij zonder toestemming een cameraploeg naar het trainingsveld had meegenomen en hij regelmatig te laat kwam.

    Zorc: "Dat hij regelmatig te laat komt, is er het laatste jaar ingeslopen. Ook zijn maatje Ousmane Dembélé (inmiddels FC Barcelona, red.) gebeurde het vaak. Dan heb je als club een probleem. Want hoe ga je ermee om? Ik denk niet dat we hem helemaal kunnen veranderen, maar we doen ons best. Boven alles blijft hij een topprofessional."

    Plaats een reactie

    Kopstootje +8281
    zondag 17 december 2017 om 20:43
    Blijft een Depaytje.
    Kan alleen iets beter voetballen.
    Vind ik leuk
    Hyena +28303
    zondag 17 december 2017 om 20:57
    Depay mag zijn veters nog niet strikken.
    Vind ik leuk
    Spiegel +9298
    maandag 18 december 2017 om 05:46
    Wat is dat nou voor opmerking.
    1. Abaumeyang is een betere voetballer. Maar los daarvan.
    2. Als er op Memphis iets niet aan te merken valt is het zijn instelling. Werkt als een paard, traint extra voor zichzelf.
    3. De beeldvorming heeft Memphis echt genekt, want hij speelt nu echt wel goed bij olympique. Maar omdat hij bij man u een paar keer (in zijn eigen vrije tijd!) in een raar pakje heeft gelopen en zijn prestaties daar minder waren, is die jongen volgens iedereen niet met voetbal bezig etc etc.

    Geloof me, als Memphis nu in de eredivisie speelde, was ie niet alleen verreweg de beste, maar dan had iedereen hem opgehemeld en met de prestaties die hij nu bij Lyon neerzet had hij in de eredivisie het stempel sterkhouder/groeibriljant/pareltje en al die andere hype woorden die vp gebruikt, krijgen.
    Vind ik leuk
    Esposia +405
    maandag 18 december 2017 om 13:28
    Wat een verademing deze mening!
    Vind ik leuk
    Old Star +7261
    zondag 17 december 2017 om 20:46
    Als je continu te laat komt en met een filmploeg om je heen een half uur te laat op een training aan komt schijten ben je geen top professional. Dan ben je een hele goede spits met een groot gebrek aan discipline en team gevoel. Je laat je medespelers en technische staf gewoon in de steek.
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 20:46
    Herhaaldelijk te laat komen moet gewoon bestraft worden KLAAR! Ik kan ook niet beginnen met werken wanneer het mij uitkomt. En ik verdien véél minder dan zo'n blaag. Op tijd op de training verschijnen hoort er gewoon bij
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9016
    zondag 17 december 2017 om 20:47
    Je kan zo'n speler, als hij niet op te voeden is, beter verkopen voor een heleboel geld. Blijft een tijdbom onder je team , doet hij het niet goed heb je niks aan hem, speelt die fantastisch maakt hij er misbruik van.
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +18381
    zondag 17 december 2017 om 21:20
    Een 'top Professional' is altijd op tijd...
    Vind ik leuk
    peinke +1994
    zondag 17 december 2017 om 21:31
    Dat hele stelletje bij Dortmund is tuig om een trainer op deze wijze de laan uit te sturen/jagen. Ik heb direct gezegd dat de eerste 3 opvolgende wedstrijden worden gewonnen. Bij 2 is dat al gelukt. Deze club zal met welke trainer dan ook nooit de Europese top halen. Zelfs de leiding van deze club kan struikelen over dergelijke lastige en over het paard getilde mannekes. Die Aubameyang is niet goed bij z'n hoofd.
    [Reactie gewijzigd op zondag 17 december 2017 om 21:32]
    Vind ik leuk
    Verratti +1902
    zondag 17 december 2017 om 21:44
    Goede spelers zijn lastige jongens. Daar dien je als coach tactisch mee om te gaan. Binnen de spelersgroep is ook een pikorde. De mindere spelers begrijpen heus wel dat de hoogsten in rang, behalve meer salaris, ook meer vrijheden hebben. Bosz wilde iedereen hetzelfde behandelen. Dan kun je tegenstanders kweken die je nekken (de Boer bij Inter hetzelfde).
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 22:46
    Stel je hebt gelijk waarom heeft Zidane bij Real dan niet dezelfde problemen of Guardiola bij City, alle spelers lopen met deze twee trainers weg en met Guardiola gold dat ook bij Barcelona en Bayern.
    Vind ik leuk
    Verratti +1902
    zondag 17 december 2017 om 23:16
    Omdat bij de absolute top veel topspelers spelen. De spelers staan daar dichter bij elkaar en willen de beste zijn. Je kunt dit gedrag krijgen bij spelers die eigenlijk te goed zijn voor een team (onmisbaar) en die vrijheid zoeken. Die vindt je door te forceren.

    Ik denk dat de topteams al in een vroeg stadium aangeven hoe ver spelers mogen gaan. Je bent al uitverkoren om bij hen te mogen voetballen. Die toppers houden elkaar wel scherp. Dit soort zaken komen ook naar buiten als er hommeles is. Wij weten niet hoeveel privileges Ronaldo of Messi hebben.

    Cruijff was met dit soort aangelegenheden heel duidelijk: 3 dagen te laat uit Brazilië. Cruijff: oké, het zijn buitenlandse spelers, die weten dat ik meer van hun verwacht. Laat het op het veld maar zien.

    Die legde de druk bij de speler neer. Dat is goed. Maar als die speler het goed deed, dan had de speler extra vakantie gehad en daar zouden medespelers over kunnen gaan klagen. Dat deden de spelers niet, maar de media wel. Daar zat Cruijff niet mee. Het ging hem om het effect (met mooi voetbal winnen).

    Die Zorc kan ook niets anders zeggen, want hij heeft Bosz ontslagen. Hij zal die speler moeten beschermen, want mogelijk blijft hij nog even en anders wil hij een zo hoog mogelijk bedrag voor deze speler ontvangen. Het blijft handel.

    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 23:19
    Diezelfde Zorc heeft hem ook aangenomen.
    Vind ik leuk
    Verratti +1902
    zondag 17 december 2017 om 23:25
    Klopt, maar er werden geen punten gehaald en de CL uit. Die spits mocht ook niet verkocht worden van Zorc aan het einde van de transfermarkt. En Bosz stapte bleu binnen. Zorc wil zo lang mogelijk zitten en heeft meer macht. Zo gaat dat.
    Vind ik leuk
    RtdDub +11923
    zondag 17 december 2017 om 22:03
    Als iemand stelselmatig te laat komt, gewoon zijn loon ook wat te laat uitkeren.
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 22:43
    Zorc zegt dus dat ze falen in omgangsvormen als het gaat om Aubameyang dus moet iedereen zich maar aanpassen aan Aubameyang of er mee leren omgaan.

    En dat noemt zich een grote club dat zich graag wil meten met de groten, terecht was van Gaal zijn opmerking dus dat Dortmund een kleine club is.
    Vind ik leuk
    Floris5 +114
    zondag 17 december 2017 om 22:50
    Dit soort spelers hebben alleen respect voor trainers die dat in hun ogen verdienen. Bosz is een groentje in de internationale top!
    Vind ik leuk
    JustH +14953
    maandag 18 december 2017 om 02:20
    Laat hij eerst zelf respect afdwingen.
    Voorlopig kan hij niets anders dan voetballen!
    Geld haalt naar gedrag naar boven bij mensen
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +25474
    maandag 18 december 2017 om 00:33
    Vervelend ventje die Aubameyang. Logisch dat Bosz hier wat aan probeerde te doen om niet ongeloofwaardig te worden. Hij werd helaas ongeloofwaardig met zijn spelopvatting in Dortmund.
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 00:52
    Hij blijft gewoon een top prof die te laat blijft komen.
    Vind ik leuk
    JustH +14953
    maandag 18 december 2017 om 02:17
    Omhoog gevallen klootzakken zijn het
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11037
    maandag 18 december 2017 om 07:03
    Die hadden ze afgelopen zomer al moeten verkopen, nu loopt hij maar een beetje aan te klooien.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Aubameyang was hoofdpijndossier voor Bosz: "We hebben één probleem met hem"