'Leider' De Ligt is lovend: Hij speelde alsof hij hier eigenlijk al jaren stond

    'Leider' De Ligt is lovend: "Hij speelde alsof hij hier eigenlijk al jaren stond"

    zondag 17 december 2017 om 20:52

    Matthijs de Ligt kijkt met een tevreden gevoel terug op de krachtmeting van Ajax met AZ. In Alkmaar werd het 1-2 voor de Amsterdammers, ondanks dat Matthijs de Ligt de enige beschikbare verdediger was die normaal ook in de basis staat.

    Van De Ligt werd daarom extra verwacht dat hij de leiding zou nemen. Dat ging hem goed af. "Het is wel een rol die ik ambieer en die ik mooi vind. Natuurlijk moet ik daar nog stappen in maken en daar ben ik volgens mij goed mee bezig. Vandaag lukte dat goed, met toch weer drie andere jongens (Zeefuik, Orejuela en Dijks) naast me", stelt de achttienjarige verdediger vast in gesprek met Ajax Life. Bij Ajax TV maakte hij de debuterende invaller Orejuela in het bijzonder een compliment. "Hij speelde alsof hij hier eigenlijk al jaren stond."

    Na het laatste fluitsignaal begon De Ligt niet te juichen, maar stormde hij in volle sprint af op doelman Andre Onana. "Ja, ik was even boos op hem en hij op mij. Dat gebeurt soms in het heetst van de strijd. Hoort er ook bij, is ook prima. Na de wedstrijd ging ik gelijk naar hem toe en vierden we samen de overwinning." Waarom was hij boos? "Nou ja, we staan 1-2 voor in de laatste seconden en Andre schiet die bal nog naar voren, dus ik riep naar hem: wacht nou even, we zitten in de laatste seconden, je wilt toch winnen? Toen verloren we dus de bal, maar gelukkig werd het niet afgestraft."

    Plaats een reactie

    ik zeg doen +1593
    zondag 17 december 2017 om 20:54
    Met afstand de beste verdediger in de Eredivisie, en dat met 18 jaar. Moet je nagaan hoe goed hij is als hij 25 is.
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +8664
    zondag 17 december 2017 om 20:58
    in potentie zeker 1 vd beteren zoniet de beste, maar momenteel niet de beste.jij extrapoleert zijn kwaliteiten, maar dat is nog afwachten
    [Reactie gewijzigd op zondag 17 december 2017 om 20:58]
    Vind ik leuk
    ik zeg doen +1593
    zondag 17 december 2017 om 21:00
    Niet in potentie, hij is nu al een van de als niet de beste. Hij leidt de verdediging op zijn 18 en speelt nu al een wedstrijd of 10 foutloos.
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +8664
    zondag 17 december 2017 om 21:01
    twente foutloos. serieus?
    Vind ik leuk
    ik zeg doen +1593
    zondag 17 december 2017 om 21:01
    Ja, ik zeg toch de laatste 10 wedstrijden.
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +8664
    zondag 17 december 2017 om 21:03
    dan hebben jij en ik een andere mening over bepaalde doelpunten tot stand kome . dat kan en mag. jullie hebben iig een prima jonge verdediger in huis
    Vind ik leuk
    sven1977 +183
    zondag 17 december 2017 om 21:03
    dan heb jij niet alle wedstrijden gezien wat een gelul die gozer kom net kijken oh ja het is een ajaxcied sorry hij is al klaar voor de top haahhhhaaaah
    Vind ik leuk
    Sazzz +11317
    zondag 17 december 2017 om 21:29
    Hij speelt anders prima in de top van Nederland...
    Vind ik leuk
    14forever +8509
    maandag 18 december 2017 om 02:46
    We hebben het over verdedugers.op de Nederlandse velden...
    Vind ik leuk
    14forever +8509
    maandag 18 december 2017 om 02:45
    Wie is beter dan?
    Vind ik leuk
    sven1977 +183
    maandag 18 december 2017 om 23:09
    van beek,botteghin,jan scharrie,zijn allemaal wel gelijkwaardig
    st juste ook zeker talent vol
    zeg niet dat de ligt niks is maar 1 zaluw maak nog geen zomer
    heeft zeker een goeie reeks neergezet.
    maar de beste de beste de beste de beste blaa bla bla
    vind ik nog een beetje te vroeg vind namelijk die wober eigenlijk wel beter
    Vind ik leuk
    14forever +8509
    dinsdag 19 december 2017 om 22:14
    Wober is ook nog jong, de rest is al wat ouder he...
    Vind ik leuk
    sven1977 +183
    donderdag 21 december 2017 om 18:01
    ze hadden het toch over de beste verdediger op de ned velden....he.....nu begin je over leeftijd??????pingels nemen ken ie niet zo goed
    Vind ik leuk
    14forever +8509
    vrijdag 22 december 2017 om 13:28
    Yep het zijn factoren die toch duidelijk meewegen. Hij heeft niet de ervaring van een paar honderd wesstrijden. En leidt de verdediging met 18 jaar, wie doet dat op die leeftijd.
    Vind ik leuk
    Breda83 +2149
    zondag 17 december 2017 om 20:58
    Mwah, vind van Beek bij Feyenoord minimaal gelijkwaardig hoor.
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +8664
    zondag 17 december 2017 om 20:59
    tapia...by far. wie had dat verwacht
    Vind ik leuk
    2cents +54945
    zondag 17 december 2017 om 21:36
    Tapia...by far. Wat? Beter?
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +8664
    zondag 17 december 2017 om 21:57
    ja beter dan van beek. en zoals ik hem in de cl en eredivisie heb zien spelen vind ik hem mss wel de beste vd eredivisie maarja ik ben het zo gekleurd als jij
    Vind ik leuk
    2cents +54945
    zondag 17 december 2017 om 22:00
    Ik vond hem tegen Heerenveen heel erg goed spelen. Maar verwacht dat hij als iedereen fit is niet meer centraal achterin staat. Hij is dus bij Feyenoord al niet de beste.
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +8664
    zondag 17 december 2017 om 22:01
    jouw verwachting hoeft niet uit te komen:)
    Vind ik leuk
    2cents +54945
    zondag 17 december 2017 om 22:11
    Hoeft niet, maar ik denk het wel. ;)

    En zoals De Ligt met z’n 18 eigenlijk 1 op 1 speelt nu, dat zie ik Tapia niet doen. Van Beek zou dat misschien weer wel kunnen.
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +8664
    zondag 17 december 2017 om 22:14
    ja de ligt doet het heel erg goed. hopen dat hij het volhoudt
    Vind ik leuk
    FcG4Ever +1165
    zondag 17 december 2017 om 21:18
    Die is al 25 ofzo. Waar hebben we het over.
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +8664
    zondag 17 december 2017 om 21:53
    tapia is 22 en sven 23...te oud voor jullie dat weet ik:)
    Vind ik leuk
    14forever +8509
    maandag 18 december 2017 om 02:47
    Ach dat mag je vinden ,
    Vind ik leuk
    Max Delius +2797
    zondag 17 december 2017 om 21:02
    Doe niet zo hysterisch.
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 20:55
    Goed gedaan mannen. Heel goed.
    Vind ik leuk
    3Bier +8614
    zondag 17 december 2017 om 20:56
    Speelt erg sterk de laatste tijd. Maar wel in de Mickey Mouse League. Zonde voor zo'n jongen dat ie geen Europese duels speelt.
    [Reactie gewijzigd op zondag 17 december 2017 om 20:57]
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 21:12
    En.. laat me raden. Je kijkt wel wedstrijden uit deze "Mickey mouse" league?
    Triest.
    Vind ik leuk
    3Bier +8614
    zondag 17 december 2017 om 21:28
    Uiteraard. Waarom zou ik er niet naar kijken? 1 van de leukste competities in Europa. Niveau is dramatisch maar neem aan dat jij niet onder een steen leef en dat ik dat jou eigenlijk niet hoef te vertellen. Voor de ontwikkeling van de Ligt is het zonde dat hij zich niet kan meten met echte spitsen in de Europa League. Of vind jij Wout Weghorst en Luuk de Jong een goede graadmeter?
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 21:54
    Dat heet ook een ontwikkeling doormaken. Als 18 jarige is het juist beter dat je even niet europees speelt en in de eigen competitie de betere bent. Overigens vind ik dat je geen gelijk hebt want vorig seizoen in de EL was hij toch wel een vd uitblinkers en toen was ie nog maar 17.
    Vind ik leuk
    Guust +5584
    zondag 17 december 2017 om 23:27
    Misschien is een jaartje niet Europees voetbal spelen juist wel even goed, in de luwte weer even verder groeien na de hypes en alle commentaren van vorig seizoen.
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 00:50
    Dat je überhaupt de term "Mickey mouse" league gebruikt vind ik persoonlijk diep triest. Denigrerend gedrag..
    Vind ik leuk
    3Bier +8614
    maandag 18 december 2017 om 12:25
    De waarheid is hard, niveau is om te janken. Daar is jarenlang geleden een term voor bedacht. De Mickey Mouse league. Dit is de competitie waarin een zeer matige ploeg als PSV met 5 punten los bovenaan kan staan.
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 13:41
    Die term is bedacht door een bepaalde groep mensen waar ik weer een term voor heb bedacht.
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +12454
    zondag 17 december 2017 om 20:57
    Jesus, wat was hij goed vandaag.
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 22:15
    Moet je Jezus niet voor bedanken, al zal Hij wel genieten van het optreden van Matthijs vanuit de hemel.
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +12454
    zondag 17 december 2017 om 22:18
    Ik bedank alleen matthijs dat hij bij ajax speelt.
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 22:18
    Het was dan ook een grapje Echtgras. :-)
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +12454
    zondag 17 december 2017 om 22:20
    Liever wel ja..
    Vind ik leuk
    Ajax! +1534
    zondag 17 december 2017 om 20:57
    Ik zeg het al jaren, en ook toen hij wat fouten maakte (vele kunnen daar nooit doorheen kijken) De Ligt is potenciele wereldtop! En Onana wat een geweldenaar! Beste verdediger, en beste keeper van de Eredivisie, met afstand..
    Vind ik leuk
    El Cazador +6047
    zondag 17 december 2017 om 21:01
    Matthijs de Ligt schopt desnoods elke spits lachend onder de zode, het resultaat moet voorop staan. Daar houd ik van, zulke verdedigers.
    Vind ik leuk
    Max Delius +2797
    zondag 17 december 2017 om 21:02
    Ajax wint dankzij een uiterst omstreden penalty, terwijl een gelijkspel de verhoudingen beter had weergegeven, maar alle talentjes uit Amsterdam zijn meteen weer de beste van de hele wereld… wat zeg ik van het heelal!
    Vind ik leuk
    Jozef +36975
    zondag 17 december 2017 om 21:05
    Hoe weet jij dat?
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +12454
    zondag 17 december 2017 om 21:08
    Een gelijkspel geeft de verhoudingen beter weer. Heb je de hele middag teletekst zitten kijken?
    Vind ik leuk
    Max Delius +2797
    zondag 17 december 2017 om 21:11
    Nee, ik heb de hele middag Fox zitten kijken.
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +12454
    zondag 17 december 2017 om 21:13
    Fox 2,3,4 of 5. Ja, dan begrijp ik je reactie wel.
    Vind ik leuk
    Max Delius +2797
    zondag 17 december 2017 om 21:22
    Na Sparta - Feyenoord bleef ik hangen bij AZ - Ajax. Even schrikken van het niveauverschil tussen het hogeschoolvoetbal van Feyenoord en het hotseknotsebegoniavoetbal van de Noord-Hollanders, maar ja, toch hele wedstrijd gezien. Man, man, wat bepaalde die vermaledijde Makkelie deze pot.
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +12454
    zondag 17 december 2017 om 21:25
    Hogeschoolvoetbal? Ik heb veel gelezen vandaag, maar dit is echt de beste.
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +8664
    zondag 17 december 2017 om 21:17
    ja een gelijkspel had zeker meer terecht geweest mijn inziens. die penalty van schone was natuurlijk een cadeautje. eerste helft heb ik echt zitten genieten met een iets beter az. tweede helft was ajax beter
    Vind ik leuk
    Sil95 +10600
    zondag 17 december 2017 om 21:05
    Waar zijn de mensen nu die beweerd hebben dat de Ligt te jong en te onervaren is om een steunpilaar bij Ajax achterin te kunnen zijn? Hij bewijst wederom nu al 1 van de beste verdedigers van de Eredivisie te zijn. De volgende topper die de Ajax school aan Europa zal leveren.
    Vind ik leuk
    Ajax! +1534
    zondag 17 december 2017 om 21:08
    Bien die zegt dat hij in Jong Ajax hoort? Hahaha wat een calimero flappie is het toch!
    Vind ik leuk
    Sil95 +10600
    zondag 17 december 2017 om 21:09
    Veel kaas heeft hij er niet van gegeten blijkt ;)
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +12454
    zondag 17 december 2017 om 21:10
    Hoho flappie heeft een mening (zegt hij). Dat er niemand naar luistert heeft hij echter na al die accounts nog steeds niet door.
    Vind ik leuk
    stratumseind +164742
    zondag 17 december 2017 om 21:25
    en dat zeg jij tegen bluf de account koning van vp?
    Vind ik leuk
    Ajax! +1534
    zondag 17 december 2017 om 21:34
    Ja als de trollen stratum enz vp om het geringste mailen om mij een ban te geven, tja ja dan een nieuw accountje he, ik ben nooit afgunstig naar andere clubs, jij wel 24/7 al 7 jaar, en dat weten de mensen hier, zielig hoopje mest ben jij, niets meer..
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +12454
    zondag 17 december 2017 om 22:11
    Je ziet toch dat ik dit tegen bluf zeg? Blijkbaar lastig lezen als je een dag onder de brug gelegen hebt.
    Vind ik leuk
    stratumseind +164742
    zondag 17 december 2017 om 22:12
    dan ben je nog dommer dan je doet voorkomen
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9647
    zondag 17 december 2017 om 21:19
    Op die ( uitstekende opname ) foto kan je duidelijk zien dat Onana er nog niet voor in de stemming was........
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 21:41
    Het is zowel vast pandoer als een ongeschreven primeurwet dat aan Ajax en PSV gerelateerde topics Gefundenes Fressen zijn voor ongetalenteerde primeurpassanten.
    [Reactie gewijzigd op zondag 17 december 2017 om 21:42]
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 22:40
    Heb je de spiegel weer eens voorgehouden?
    Vind ik leuk
    Jc 74 +159
    zondag 17 december 2017 om 21:44
    Prima verdediger die steeds beter wordt ,ik heb wel het idee dat als hij in het centrum staat met frenkie dat hij scherper is komt miss wel omdat de rolverdeling dan duidelijker is als met een andere centrale verdediger naast hem
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 21:45
    De ligt is voor de komende 15 jaar de centrale verdediger van oranje. No doubt dat deze gozer een grote gaat worden.
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 21:45
    De Ligt moet ook nog lang niet vertrekken, Hij is heel jong en als hij nu al zou vertrekken komt hij bij een buitenlandse club ergens in een verdom hoekje.
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 22:05
    Even voor alle duidelijkheid, geen één voetballer is foutloos. Zélfs Ronaldo Luiz Nazario De Lima en Maldini waren dit niet al kwamen beiden er verdomd dicht bij in de buurt. De Ligt presteert extreem goed. Hij speelt zo'n beetje altijd een 9+. Een lange stilte is nog wel het minste wat hij verdient. De Ligt zal ook dicht bij de perfectie komen, zoveel is duidelijk.
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 22:38
    Met afstand nu al de beste verdediger die we in Nederland hebben, ook beter dan van Dijk.
    Vind ik leuk
    Obl93 +2255
    zondag 17 december 2017 om 22:51
    Ben ook blij dat zo'n objectieve journalist over hem tweet haha.
    :
    Sjors van Veen
    @SjorsvanVeen
    Journalist. Voetbal International, Ajax Showtime, Cruyff Football, Breaking The Lines. Opinionated. 22.
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 01:42
    Ongelofelijk dat hij pas 18 jaar is maar sperlt als een veteraan.
    Vind ik leuk
    san the man +1068
    maandag 18 december 2017 om 01:53
    Zo gaat het met elke aankoop bij jullie eerst ff jeugd en uit volle borst Ajax speler! Geef toe jullie kopen goed in! En PSV koop club noemen is voor de lachers jullie jeugd is gvd goed je koopt junnes de jong caissière neres wober waarom? Jullie aankomende spelers zijn zo goed dat je ze met verlies moet verkopen net als de vorige ligting! Koop minder en haal alles uit jullie talenten! Want jullie hebben dat! Ajax mislukte koop club! Haat eigen jeugd!
    Vind ik leuk
    JustH +15278
    maandag 18 december 2017 om 02:43
    Mooi dat die Frenkie die Weghorst er 2 x uit kopt, hahahaha
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Leider' De Ligt is lovend: "Hij speelde alsof hij hier eigenlijk al jaren stond"