Onthutste Van Gaal: 'Dit doet pijn, natuurlijk. Ik vind dit wel heel erg'

    Onthutste Van Gaal: 'Dit doet pijn, natuurlijk. Ik vind dit wel heel erg'

    zondag 17 december 2017 om 22:20

    De 7-0 nederlaag die Sparta zondagmiddag op Het Kasteel leed tegen Feyenoord, doet pijn bij Louis van Gaal. De voormalig bondscoach zei dat voor de camera van FOX Sports. 

    Van Gaal was te gast in Rotterdam, omdat hij ambassadeur is van Spieren voor Spieren en die stichting op het shirt van de thuisploeg prijkte. Sparta ging keihard onderuit. "Dit doet pijn, natuurlijk. Als je die eerste vijf minuten ziet... Je staat meteen met 1-0 achter", zei hij na de wedstrijd. "

    "Na vijftien minuten is het zelfs 0-3. Dat doet héél veel pijn. Ik ben Spartaan, dit was de beste club waar ik als speler heb mogen spelen. Ik heb er de meeste successen geboekt. Nu zie je dat zo'n club helemaal is afgezakt naar dit niveau. Dat mag gewoon niet. Iedere amateurclub houdt tegen Feyenoord langer de nul dan Sparta. Ik vind dit wel heel erg." 

    De nederlaag kostte trainer Alex Pastoor later op de dag de kop. Hij is inmiddels ontslagen door Sparta. 

    Poll

    Gaat Sparta degraderen?

    (1512 stemmen)

    Plaats een reactie

    MaximaalAFCA +12765
    zondag 17 december 2017 om 22:25
    Welkom terug in de Eredivisie Louis, dit is het niveau van tegenwoordig ;-)
    Vind ik leuk
    abraksas +1160
    zondag 17 december 2017 om 23:41
    Je bedoeld dat een club als Feyenoord een kleiner clubbie af kan slachten? Is altijd al het niveau van de Eredivisie geweest en niet alleen de Eredivisie maar vrijwel elke competitie op deze aardkloot. Maar goed, boeie ;)
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12765
    maandag 18 december 2017 om 00:24
    Nou ja, “een club als Feyenoord”.
    Kan me herinneren dat die club een tijdje terug ook met 10-0 op hun kloten kreeg. Dus dit is niet altijd het niveau geweest.
    Vind ik leuk
    abraksas +1160
    maandag 18 december 2017 om 12:09
    Is toch vrij normaal dat clubs slechte periodes hebben? En zeker ivm bv de situatie waarin Feyenoord verkeerde.
    Vind ik leuk
    Sil95 +10699
    zondag 17 december 2017 om 22:28
    Nou Louis trek ze uit het slop ;)
    Vind ik leuk
    Aziz Damsco +1953
    zondag 17 december 2017 om 22:34
    sparta heeft keuze zat. de arbeidsmarkt is overspoeld met werkloze trainers!
    Vind ik leuk
    FSCeara +8411
    zondag 17 december 2017 om 22:51
    Ja maar of die willen instappen bij dit sparta ? Moet er een zijn die of kan toveren of ballen heeft en het aandurft want van dit spelers materiaal os niet veel te maken.
    Vind ik leuk
    Bizzy +20041
    zondag 17 december 2017 om 22:54
    Het is een kerkhof voor trainers
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88857
    zondag 17 december 2017 om 22:57
    Misschien moeten ze Petrofiets proberen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27106
    zondag 17 december 2017 om 23:38
    Die ging bij jullie wel lekker he?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88857
    zondag 17 december 2017 om 23:44
    Man man man nachtmerries.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27106
    zondag 17 december 2017 om 23:46
    Het is wel een leuke vent vind ik. Chaotisch, warrig en lasig te verstaan, maar hij heeft wel verstand van voetbal. Ik denk dat je hem prima als assistent kunt hebben.
    Ik hoop dat ze Hyballa nemen
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88857
    zondag 17 december 2017 om 23:49
    Zeker een leuke vent maar alleen juist geen verstand van voetbal. Assistent kan wel maar absoluut geen hoofdtrainer.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27106
    maandag 18 december 2017 om 00:33
    Nou, misschien niet in staat om een team te leiden, maar hij zegt vaak wel vrij verstandige dingen. Of in ieder geval dingen die veel mensen over het hoofd zien. Dan kun je nog steeds een hele slechte trainer zijn trouwens. Maar hij heeft volgens mij meer inzicht dan de meeste analytici. En is heel zorgzaam, dat lijkt me ook handig.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88857
    maandag 18 december 2017 om 00:43
    Gewoon een matige trainer en iedereen ziet dat. Geen club die hem wilt hebben als hoofdtrainer.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27106
    maandag 18 december 2017 om 00:45
    Je hoort mij toch ook niet lobbyen voor Petro als hoofdtrainer? Volgens mij was dat iemand anders ;)

    Hyballa will ich sehen. Und schnell
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 december 2017 om 00:45]
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88857
    maandag 18 december 2017 om 00:52
    Hyballa is een goeie voor Sparta. Nee jij doet niet aan lobbyen voor Petrofiets ;)
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27106
    maandag 18 december 2017 om 00:54
    Hyballa is de enige reden dat ik nu Studio Voetbal zit te kijken. Ik vind het knap dat ze dat programma in een of twee jaar compleet onkijkbaar hebben gemaakt.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88857
    zondag 17 december 2017 om 23:49
    Hyballa is een goede optie voor Sparta denk ja.
    Vind ik leuk
    Gerro +6163
    maandag 18 december 2017 om 00:06
    Die is al net zo goed te verstaan als petrofiets mischien een goeie combi die twee haha
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27106
    maandag 18 december 2017 om 00:14
    Hyballa zei vorig jaar na hun wedstrijd ook tegen petrovic dat hij vol moest houden, want zij waren de twee trainers met het leukste accent.
    Trouwens misschien als combi geen gek idee. Een ervaren man ernaast is helemaal in :p
    Vind ik leuk
    derksen +8731
    maandag 18 december 2017 om 08:01
    Echt ghele mooie cloeb
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88857
    zondag 17 december 2017 om 22:56
    Ik ben Spartaan, aldus Louis :D
    [Reactie gewijzigd op zondag 17 december 2017 om 22:57]
    Vind ik leuk
    noblesse +808
    zondag 17 december 2017 om 23:18
    Ik zit niet te wachten op de mening van deze enge man.
    Vind ik leuk
    GetRekt +1677
    maandag 18 december 2017 om 00:35
    Dat is toch niet te geloven, dat is echt erg
    Vind ik leuk
    Jaknes +14