'Huntelaar is niet de beste spits, maar zeker wél de meest vervelende'

    'Huntelaar is niet de beste spits, maar zeker wél de meest vervelende'

    maandag 18 december 2017 om 09:00

    Echte topspitsen hoeven geen goede wedstrijd te spelen om tóch beslissend te zijn, luidt het welbekende voetbalcliché. Klaas-Jan Huntelaar bewees het zondagmiddag in Alkmaar. Tijdens de clash tussen AZ en Ajax (1-2) tekende de routinier voor de gelijkmaker én lokte hij een strafschop uit. Wrang voor Stijn Wuytens, één van zijn bewakers. VoetbalPrimeur sprak hem na de wedstrijd. 

    Paul Audenaerd
    ALKMAAR

    "Dit is héél zuur. Ik denk dat we best een aardige wedstrijd spelen. We creëren veel kansen. In de eerste helft hadden we het écht goed voor elkaar", blikte Wuytens terug op de thuisnederlaag van zijn elftal. "Na de pauze werden zij sterker. De ruimtes worden groter, wij gaan iets minder goed voetballen. Na die penalty domineerde Ajax", 

    En dan sta je hier na afloop, misschien met het gevoel dat je het best aardig hebt gedaan tegen Huntelaar. Toch beslist hij de wedstrijd.
    Wuytens: "Je wéét dat het zo'n spits is. Hij werkt hard, hij sleurt, hij wacht op z'n momentjes. Die gelijkmaker... Wij geven een verkeerde bal, een steekpass en hij is weg. Die bal van David Neres was echt perfect - nét tussen mij en Pantelis Hatzidiakos in. Er gleed ook nog iemand uit, volgens mij. Het ging zo snel. In een paar secondes was het gebeurd."

    Het strafschopmoment na rust geeft de doorslag. Ook weer een handigheidje van Huntelaar.
    "
    Die penalty, dat is een kwestie van ervaring. Huntelaar voelt dat-ie wordt vastgehouden en valt. Hij blijft zó geduldig in een wedstrijd. Dat is zijn kwaliteit. Huntelaar laat zich niet opnaaien, blijft altijd rustig, omdat hij wéét dat er een paar momentjes gaan komen. Dat blijkt nu wel: een goal en een penalty uitgelokt."

    Jouw beste tegenstander ooit in de Eredivisie? 
    "Nou, misschien niet de beste, maar zeker wél de meest vervelende, haha. Hij is continu bezig. Bij een lange bal bijvoorbeeld. Hij kijkt niet naar de bal, maar eerst loopt-ie tegen je aan. Dat zijn van die kleine slimmigheidjes. Daaraan merk je dat het echt een goede spits is. Bij voorzetten loopt hij weg uit je rug... Je moet continu scherp zijn."

    Lees ook: Ajax overleeft prachtige wedstrijd tegen concurrent AZ en staat tweede

    Plaats een reactie

    jollyrogers +4216
    maandag 18 december 2017 om 09:03
    onterechte penalty, maar wel knap gedaan.
    ervaring geeft de doorslag hier
    Vind ik leuk
    Mad Max +9104
    maandag 18 december 2017 om 09:04
    Huntelaar liet wederom zien dit seizoen waardevoller voor Ajax te zijn dan Dolberg: zijn acties waren belangrijk, zijn goal kreeg Ajax weer in de wedstrijd en zijn ervaring en slimheid maakte voorin bij Ajax het verschil. Zijn ervaring bleek goud waard.
    Vind ik leuk
    darmianto +7854
    maandag 18 december 2017 om 09:06
    Inderdaad. Voetballend is Dolberg technischer maar hij mist tot nu toe wel het scherpe randje wat Huntelaar wél heeft.
    Vind ik leuk
    Janzijnvader +13858
    maandag 18 december 2017 om 09:08
    Als Weghorst zich zo zou laten vallen gisteren en een penalty kreeg was het een draak en zou hij kapot worden gemaakt hier maar Huntelaar is slim en een goede spits als hij het doet.

    Ik bemoei niet.
    Vind ik leuk
    Mad Max +9104
    maandag 18 december 2017 om 09:10
    Zeg dan ook niets, als je zo afsluit.
    Vind ik leuk
    Noudyo. +14647
    maandag 18 december 2017 om 09:14
    Hij heeft wel gelijk
    Vind ik leuk
    Mad Max +9104
    maandag 18 december 2017 om 09:23
    Nee, dat is niet zo, dat vind jij. Dat is een verschil.
    Ik als hondstrouwe AZ-supporter vond het een zuivere pingel.
    Vind ik leuk
    Noudyo. +14647
    maandag 18 december 2017 om 09:25
    Hatzidiakos houdt hem vast, Huntelaar valt niet. Eén seconde later, Huntelaar valt. Betekent dus dat ie niet door het getrek van Pantelis valt. Geen zuivere pingel lijkt mij.

    Bovendien, als jij werkelijk denkt dat Woutje Weghorst geen zeik zou krijgen van VP, als hij hetzelfde deed, dan ken jij deze site nog niet.
    Vind ik leuk
    Mad Max +9104
    maandag 18 december 2017 om 09:26
    Jouw analyse gaat alleen op als iedereen stilstaat en het een statisch geheel vormt. Niet als er beweging is. En laat dat nou net het geval zijn.
    Vind ik leuk
    Smash +2547
    maandag 18 december 2017 om 09:34
    Misschien heb je gelijk dat het een penalty is. Maar, geef je hiervoor een penalty, dan moet je er 40 in een wedstrijd geven. Helaas gebeurd dit niet. De grote clubs (en dus ook PSV), krijgen net iets vaker zo'n voordeeltje.
    Vind ik leuk
    Korm +29535
    maandag 18 december 2017 om 09:57
    en ook tegen (psv)
    Vind ik leuk
    Janzijnvader +13858
    maandag 18 december 2017 om 09:19
    Omdat ik geen discussie uit wil lokken met alle Ajacieden hier. Wil alleen even de realiteit laten zien hoe alle gekkies op deze site altijd een mening hebben over bepaalde spelers tenzij het hun eigen speler is.
    Vind ik leuk
    Mad Max +9104
    maandag 18 december 2017 om 09:23
    Waarom met Ajacieden? Waarom niet met voetbalsupporters?

    Hoe dan ook: ik als hondstrouwe AZ-supporter vond het een zuivere pingel.
    Vind ik leuk
    Korm +29535
    maandag 18 december 2017 om 09:57
    omdat het tegen ajax was misschien?
    Vind ik leuk
    De Hout +1289
    maandag 18 december 2017 om 15:02
    Je hebt nu 24 keer gezegd dat je een hondstrouwe AZ’er bent. Ik geloof er geen reet van. En die schwalbe van Huntelaar was zéker geen penalty. Wél het moment dat De Ligt aan Bizot gaat hangen vlak voor tijd en deze daardoor over kopt.
    Vind ik leuk
    Leedz +5133
    maandag 18 december 2017 om 09:54
    Als Veltman loopt te irriteren en van alles doet om zijn tegenstanders uit de wedstrijd te spelen moet hij rood krijgen maar als een Guardado het doet is het Mexicaanse slimheid en ervaren speler...

    Dat is voetbal pik, sommige wetten gelden voor de 1 wel en voor de ander niet... Neemt niet weg dat dit gewoon een penalty is en als dat bij Weghorst zou zijn gebeurd dan was het er ook 1 of hij dan wel of niet gegeven zou zijn weten wij uiteraard niet
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 december 2017 om 10:00]
    Vind ik leuk
    Smash +2547
    maandag 18 december 2017 om 12:53
    Als scheidsrechters nu eens 1 lijn zouden trekken en elke keer als iemand een tegenstander vastpakt, wegduwt of wat dan ook, gewoon een penalty geven (ook al zijn dat er 40 in één wedstrijd), zijn we binnen de kortste keren van deze discussies af. Spelers halen het wel uit hun hoofd om een tegenstander aan te raken. Daarbij zijn we ook in één keer van de schwalbes af.
    Vind ik leuk
    Leedz +5133
    maandag 18 december 2017 om 13:37
    En zolang dat niet gebeurd zal je dus altijd die discussie blijven houden dus dan kan je net zo goed je er maar je al te druk om maken
    Vind ik leuk
    Smash +2547
    maandag 18 december 2017 om 14:35
    Kijk! Op dit gebied ben ik het weer wel met je eens.
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7000
    maandag 18 december 2017 om 11:47
    Ik ben blij dat je je bemoeit, want je hebt een punt!
    Wordt tijd dat er meer vastgehouden mag worden in de zestien en dat niet elke verkeerde blik vd verdediger reden is voor een penal. Ik ben een fan van sluwespitsen ala Inzaghi, maar van die jankertjes en penalty lokkertjes daar heb ik niks mee
    Vind ik leuk
    kerel +1526
    maandag 18 december 2017 om 09:09
    Mooi dat deze man terug is gekomen op een leeftijd dat hij nog wat kan betekenen.. moeten als ajacieden blij zijn dat hij bij de selectie zit.. dolberg kan rijpen in de luwte..
    Vind ik leuk
    allround +1482
    maandag 18 december 2017 om 09:21
    Handigheidje van Huntelaar??????? Zo noemen we dus een schwalbe en een matennaaier in één.
    Vind ik leuk
    Korm +29535
    maandag 18 december 2017 om 09:50
    Huntelaar vind ik echt brilliant!
    Vind ik leuk
    jakeisback +5502
    maandag 18 december 2017 om 10:22
    Ajax, Real Madrid, Ac milan, Schalke, sorry hoor hij is niet de beste maar er is geen een speler in de eredivisie momenteel die zo zijn stempel heeft gedrukt in het buitenland.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11086
    maandag 18 december 2017 om 10:27
    Vind weghorst de vervelendste.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7213
    maandag 18 december 2017 om 10:32
    Geef mij Dolberg maar zodra hij weer in vorm is......
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +12095
    maandag 18 december 2017 om 10:36
    Ervaring heet dat.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Huntelaar is niet de beste spits, maar zeker wél de meest vervelende'