'Huntelaar is niet de beste spits, maar zeker wél de meest vervelende'

'Huntelaar is niet de beste spits, maar zeker wél de meest vervelende'

maandag 18 december 2017 om 09:00

Echte topspitsen hoeven geen goede wedstrijd te spelen om tóch beslissend te zijn, luidt het welbekende voetbalcliché. Klaas-Jan Huntelaar bewees het zondagmiddag in Alkmaar. Tijdens de clash tussen AZ en Ajax (1-2) tekende de routinier voor de gelijkmaker én lokte hij een strafschop uit. Wrang voor Stijn Wuytens, één van zijn bewakers. VoetbalPrimeur sprak hem na de wedstrijd. 

Paul Audenaerd
ALKMAAR

"Dit is héél zuur. Ik denk dat we best een aardige wedstrijd spelen. We creëren veel kansen. In de eerste helft hadden we het écht goed voor elkaar", blikte Wuytens terug op de thuisnederlaag van zijn elftal. "Na de pauze werden zij sterker. De ruimtes worden groter, wij gaan iets minder goed voetballen. Na die penalty domineerde Ajax", 

En dan sta je hier na afloop, misschien met het gevoel dat je het best aardig hebt gedaan tegen Huntelaar. Toch beslist hij de wedstrijd.
Wuytens: "Je wéét dat het zo'n spits is. Hij werkt hard, hij sleurt, hij wacht op z'n momentjes. Die gelijkmaker... Wij geven een verkeerde bal, een steekpass en hij is weg. Die bal van David Neres was echt perfect - nét tussen mij en Pantelis Hatzidiakos in. Er gleed ook nog iemand uit, volgens mij. Het ging zo snel. In een paar secondes was het gebeurd."

Het strafschopmoment na rust geeft de doorslag. Ook weer een handigheidje van Huntelaar.
"
Die penalty, dat is een kwestie van ervaring. Huntelaar voelt dat-ie wordt vastgehouden en valt. Hij blijft zó geduldig in een wedstrijd. Dat is zijn kwaliteit. Huntelaar laat zich niet opnaaien, blijft altijd rustig, omdat hij wéét dat er een paar momentjes gaan komen. Dat blijkt nu wel: een goal en een penalty uitgelokt."

Jouw beste tegenstander ooit in de Eredivisie? 
"Nou, misschien niet de beste, maar zeker wél de meest vervelende, haha. Hij is continu bezig. Bij een lange bal bijvoorbeeld. Hij kijkt niet naar de bal, maar eerst loopt-ie tegen je aan. Dat zijn van die kleine slimmigheidjes. Daaraan merk je dat het echt een goede spits is. Bij voorzetten loopt hij weg uit je rug... Je moet continu scherp zijn."

Lees ook: Ajax overleeft prachtige wedstrijd tegen concurrent AZ en staat tweede

Plaats een reactie

maandag 18 december 2017 om 09:03
onterechte penalty, maar wel knap gedaan.
ervaring geeft de doorslag hier
Vind ik leuk
Timmio! +1896
maandag 18 december 2017 om 09:03
Niks onterecht
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 09:04
dan gaan er nog heel veel penalty's gegeven worden als je deze terecht vond... maakt het voetbal er niet leuker op!
Vind ik leuk
Timmio! +1896
maandag 18 december 2017 om 09:05
Ja dat zal wel. Knuffelen mag niet
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 09:27
Als je knuffelt moet je ook zoenen en dat deed de Hunt weer mij blij gemaakt vandaag mijn vrouw wou alleen maar knuffelen vandaag ha ha
Vind ik leuk
Timmio! +1896
maandag 18 december 2017 om 09:28
:)
Vind ik leuk
Mad Max +7778
maandag 18 december 2017 om 09:09
Huntelaar werd vastgehouden, toen hij omdraaide werd hij in zijn beweging belemmerd met het ontnemen van een scoringskans tot gevolg. Dat is een duidelijk pingel in mijn optiek. En dat zeg ik als AZ-supporter....
Vind ik leuk
allround +1095
maandag 18 december 2017 om 09:23
Ik zal de eerste deel van je naam niet te serieus nemen, maar je moet de beelden nog een keer bekijken. Een duidelijke schwalbe wat die matennaaier deed.
Vind ik leuk
Mad Max +7778
maandag 18 december 2017 om 09:25
Wat heeft mijn naam daar mee te maken?

Nogmaals: dat het een schwalbe is, is jouw mening. Het is geen feit.
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 09:39
Mwa, Huntelaar gaat bewust en vrijwillig liggen, dat is wel duidelijk. Dat neemt niet weg dat hij daarvoor echt werd vastgehouden, en daar kun je een pingel voor geven.
Vind ik leuk
allround +1095
maandag 18 december 2017 om 13:17
Mad; zegt genoeg toch? dus jouw mening is ook geen feit!
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 09:31
De Hunt is wat mij betreft geen homo als jij hem wilt pijpen wil toch niet zeggen dat hij een homo is jij vond het lekker vast houden is gewoon penalty klaar is kees ben je klaar gekomen ha ha matennaaier
[Reactie gewijzigd op maandag 18 december 2017 om 09:32]
Vind ik leuk
allround +1095
maandag 18 december 2017 om 13:24
duidelijk een geval van incompetentie, van een persoon met een diepgewortelde verlangen om hetgeen te krijgen wat een ander volgens hem / haar moet doen. wat heeft jouw inbreng nu met het onderwerp te maken.
Vind ik leuk
dinsdag 19 december 2017 om 21:57
Jou reactie
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 10:19
hij geeft zelf toch ook aan dat hij gebruik maakt van het lichte contact. dan is het toch gewoon geslepen, maar blijft t n schwalbe
Vind ik leuk
Jur74 +2697
maandag 18 december 2017 om 09:26
Terechte penalty, maar daarvoor een overtreding op Midtsjo.
Vind ik leuk
Timmio! +1896
maandag 18 december 2017 om 09:28
Niet gezien, maar kan best wel ns zo zijn
Was sws een mooie pot
AZ speelt leuk voetbal
Vind ik leuk
Jur74 +2697
maandag 18 december 2017 om 09:40
Het word eens tijd dat we dat tegen de traditionele top 3 laten zien.
Vind ik leuk
Timmio! +1896
maandag 18 december 2017 om 12:20
Je hebt Ajax nu gehad. PSV verliezen en dan mag je het tegen Ajax in amsterdam maar eens zien
Vind ik leuk
Jur74 +2697
maandag 18 december 2017 om 13:03
Psv uit 3-2, feyenoord thuis 0-4. Het zou voor ons wel eens lekker zijn.
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 09:40
Je bedoelt die actie van Schone he? Ja dat was een duidelijke overtreding. Heel vreemd dat zelfs bij Studio Sport er niets over werd gezegd.
Vind ik leuk
Jur74 +2697
maandag 18 december 2017 om 13:03
Idd, dat is imo gewoon een vrije trap.
Vind ik leuk
allround +1095
maandag 18 december 2017 om 13:28
gaat het nu eindelijk mensen opvallen, dat al de zware overtredingen van Ajax spelers niet onder de vergrootglas wordt gelegd!! Wij hebben hier in het moralistisch landje ook te maken met een corrupte (scheidsrechterbaasje) KNVB. Wanneer bijv. Weghorst o0f Beugelsdijk een overtreding maakt, dan wordt het keer op keer herhaalt, maar die idioterie van o.a. veltkamp wordt totaal genegeerd.
Vind ik leuk
Mad Max +7778
maandag 18 december 2017 om 09:04
Huntelaar liet wederom zien dit seizoen waardevoller voor Ajax te zijn dan Dolberg: zijn acties waren belangrijk, zijn goal kreeg Ajax weer in de wedstrijd en zijn ervaring en slimheid maakte voorin bij Ajax het verschil. Zijn ervaring bleek goud waard.
Vind ik leuk
darmianto +8001
maandag 18 december 2017 om 09:06
Inderdaad. Voetballend is Dolberg technischer maar hij mist tot nu toe wel het scherpe randje wat Huntelaar wél heeft.
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 09:08
Als Weghorst zich zo zou laten vallen gisteren en een penalty kreeg was het een draak en zou hij kapot worden gemaakt hier maar Huntelaar is slim en een goede spits als hij het doet.

Ik bemoei niet.
Vind ik leuk
Mad Max +7778
maandag 18 december 2017 om 09:10
Zeg dan ook niets, als je zo afsluit.
Vind ik leuk
Noudyo. +10918
maandag 18 december 2017 om 09:14
Hij heeft wel gelijk
Vind ik leuk
Mad Max +7778
maandag 18 december 2017 om 09:23
Nee, dat is niet zo, dat vind jij. Dat is een verschil.
Ik als hondstrouwe AZ-supporter vond het een zuivere pingel.
Vind ik leuk
Noudyo. +10918
maandag 18 december 2017 om 09:25
Hatzidiakos houdt hem vast, Huntelaar valt niet. Eén seconde later, Huntelaar valt. Betekent dus dat ie niet door het getrek van Pantelis valt. Geen zuivere pingel lijkt mij.

Bovendien, als jij werkelijk denkt dat Woutje Weghorst geen zeik zou krijgen van VP, als hij hetzelfde deed, dan ken jij deze site nog niet.
Vind ik leuk
Mad Max +7778
maandag 18 december 2017 om 09:26
Jouw analyse gaat alleen op als iedereen stilstaat en het een statisch geheel vormt. Niet als er beweging is. En laat dat nou net het geval zijn.
Vind ik leuk
Smash +1111
maandag 18 december 2017 om 09:34
Misschien heb je gelijk dat het een penalty is. Maar, geef je hiervoor een penalty, dan moet je er 40 in een wedstrijd geven. Helaas gebeurd dit niet. De grote clubs (en dus ook PSV), krijgen net iets vaker zo'n voordeeltje.
Vind ik leuk
Korm +23720
maandag 18 december 2017 om 09:57
en ook tegen (psv)
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 09:19
Omdat ik geen discussie uit wil lokken met alle Ajacieden hier. Wil alleen even de realiteit laten zien hoe alle gekkies op deze site altijd een mening hebben over bepaalde spelers tenzij het hun eigen speler is.
Vind ik leuk
Mad Max +7778
maandag 18 december 2017 om 09:23
Waarom met Ajacieden? Waarom niet met voetbalsupporters?

Hoe dan ook: ik als hondstrouwe AZ-supporter vond het een zuivere pingel.
Vind ik leuk
Korm +23720
maandag 18 december 2017 om 09:57
omdat het tegen ajax was misschien?
Vind ik leuk
De Hout +802
maandag 18 december 2017 om 15:02
Je hebt nu 24 keer gezegd dat je een hondstrouwe AZ’er bent. Ik geloof er geen reet van. En die schwalbe van Huntelaar was zéker geen penalty. Wél het moment dat De Ligt aan Bizot gaat hangen vlak voor tijd en deze daardoor over kopt.
Vind ik leuk
Leedz +3843
maandag 18 december 2017 om 09:54
Als Veltman loopt te irriteren en van alles doet om zijn tegenstanders uit de wedstrijd te spelen moet hij rood krijgen maar als een Guardado het doet is het Mexicaanse slimheid en ervaren speler...

Dat is voetbal pik, sommige wetten gelden voor de 1 wel en voor de ander niet... Neemt niet weg dat dit gewoon een penalty is en als dat bij Weghorst zou zijn gebeurd dan was het er ook 1 of hij dan wel of niet gegeven zou zijn weten wij uiteraard niet
[Reactie gewijzigd op maandag 18 december 2017 om 10:00]
Vind ik leuk
Smash +1111
maandag 18 december 2017 om 12:53
Als scheidsrechters nu eens 1 lijn zouden trekken en elke keer als iemand een tegenstander vastpakt, wegduwt of wat dan ook, gewoon een penalty geven (ook al zijn dat er 40 in één wedstrijd), zijn we binnen de kortste keren van deze discussies af. Spelers halen het wel uit hun hoofd om een tegenstander aan te raken. Daarbij zijn we ook in één keer van de schwalbes af.
Vind ik leuk
Leedz +3843
maandag 18 december 2017 om 13:37
En zolang dat niet gebeurd zal je dus altijd die discussie blijven houden dus dan kan je net zo goed je er maar je al te druk om maken
Vind ik leuk
Smash +1111
maandag 18 december 2017 om 14:35
Kijk! Op dit gebied ben ik het weer wel met je eens.
Vind ik leuk
Kopsterk +2584
maandag 18 december 2017 om 11:47
Ik ben blij dat je je bemoeit, want je hebt een punt!
Wordt tijd dat er meer vastgehouden mag worden in de zestien en dat niet elke verkeerde blik vd verdediger reden is voor een penal. Ik ben een fan van sluwespitsen ala Inzaghi, maar van die jankertjes en penalty lokkertjes daar heb ik niks mee
Vind ik leuk
kerel +1111
maandag 18 december 2017 om 09:09
Mooi dat deze man terug is gekomen op een leeftijd dat hij nog wat kan betekenen.. moeten als ajacieden blij zijn dat hij bij de selectie zit.. dolberg kan rijpen in de luwte..
Vind ik leuk
allround +1095
maandag 18 december 2017 om 09:21
Handigheidje van Huntelaar??????? Zo noemen we dus een schwalbe en een matennaaier in één.
Vind ik leuk
Korm +23720
maandag 18 december 2017 om 09:50
Huntelaar vind ik echt brilliant!
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 10:22
Ajax, Real Madrid, Ac milan, Schalke, sorry hoor hij is niet de beste maar er is geen een speler in de eredivisie momenteel die zo zijn stempel heeft gedrukt in het buitenland.
Vind ik leuk
Vak-DD +8473
maandag 18 december 2017 om 10:27
Vind weghorst de vervelendste.
Vind ik leuk
rpaulp50 +3975
maandag 18 december 2017 om 10:32
Geef mij Dolberg maar zodra hij weer in vorm is......
Vind ik leuk
VeeDeeVee +6114
maandag 18 december 2017 om 10:36
Ervaring heet dat.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Huntelaar is niet de beste spits, maar zeker wél de meest vervelende'