Kluivert beukt Ziyech omver en maakt AZ-back het leven zuur: 'Geen rood, jammer'

    Kluivert beukt Ziyech omver en maakt AZ-back het leven zuur: 'Geen rood, jammer'

    Gepubliceerd: maandag 18 december 2017 om 07:00ma 18-12-2017 om 07:00

    Boem. In het AFAS Stadion van AZ is er een uur gespeeld wanneer Justin Kluivert aanzet voor zijn zoveelste dribbel. De aanvaller van Ajax kapt vanaf links naar binnen, steekt het veld over - en loopt vól tegen Hakim Ziyech op. De Marokkaanse spelmaker valt om en blijft een paar seconden verbouwereerd op het veld zitten. Na de wedstrijd moet Kluivert in gesprek met VoetbalPrimeur grinniken om het opmerkelijke incident. 

    Paul Audenaerd
    ALKMAAR

    "Stukje miscommunicatie. Ik wilde de bal, hij wilde de bal. En toen botsten we. Gelukkig had ik daarna de bal nog, haha", aldus de tiener, die zich na een moeizaam begin goed herstelde en met Ajax een broodnodige zege (2-1) boekte. "Ziyech en ik keken elkaar even aan, zo van: wat doe jij nou? Daarna was het weer helemaal goed, hoor."

    Je speelde geen lekkere eerste helft.
    Kluivert: "AZ had het goed dicht. Er lag aan mijn kant geen ruimte. David Neres had die ruimte wel. Op links was het heel druk, daar had ik het lastig mee. Na de pauze was dat minder, toen deed ik het ook beter. Ik kwam meer in mijn spel, vaker één-tegen-één. Dan zie je ook dat de acties goed gaan."

    Het moet ook wel fijn zijn als je directe tegenstander tegen een rode kaart aanzit. 
    "Ik denk daar niet echt over na, hoor. Misschien dat hij daar wel mee bezig is. Ik let daar niet op, ik probeer altijd mijn eigen spel te spelen."

    Svensson wordt hier en daar de beste rechtsback van de Eredivisie genoemd. Wat vind jij?
    "Ik denk niet dat hij de beste is. Dat is Santiago Arias van PSV. Misschien niet in de duels, maar meer hoe hij staat en hoe hij verdedigt. Hij heeft ook wat meer ervaring. Wij hebben ook een hele goede rechtsback natuurlijk... In de eerste helft had ik wel wat moeite met het spel van Svensson, maar na de pauze heb ik het samen met Mitchell Dijks goed opgepakt."

    Uiteindelijk kreeg je tegenstander in de 86e minuut zijn tweede gele kaart. Dat had wat jou betreft al eerder gemogen. Ik zag dat je het vaak oneens was met Danny Makkelie. 
    "Ik ergerde me soms aan de scheidsrechter, door de keuzes die hij maakte. In de eerste helft had hij een tweede gele kaart moéten geven. Ik speelde de bal op een gegeven moment langs Svensson en hij gaf me een tikje of een duwtje. Dat vond ik wel een beetje jammer."

    Plaats een reactie

    maandag 18 december 2017 om 07:16
    ach dat vuile stuk loopt de boel weer eens op te naaien, was totaal geen geen rode kaart. wagelijk achterbaks gedrag van die 020er! bah arogant tuig is het
    Vind ik leuk
    AFFA +1513
    maandag 18 december 2017 om 07:23
    Verslik je deze week effe in je pizza sjaak.
    Vind ik leuk
    Lucky77 +47
    maandag 18 december 2017 om 07:24
    Neem nog een pizza.Triest figuur.
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 december 2017 om 07:24]
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 07:46
    dat zie je verkeerd, alleen Frenkie mag zoiets in een wedstrijd doen, dan heet het mannelijk voetbal, maar ohwee als je in de buurt van Kluivert komt. Alleen al het idee dat je op dezelfde vierkante meter komt als hem, hij heeft die vierkante meter afgehuurd
    Vind ik leuk
    darmianto +7773
    maandag 18 december 2017 om 09:02
    Piep piep!
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 10:12
    Zit je dwars he dat jullie WEER geen topper winnen!
    Vind ik leuk
    DuWijk +316
    maandag 18 december 2017 om 07:33
    Nu kan onze vriend van Rhijn door Ajax indirect weer eens een wedstrijd in het eerste spelen.

    2x geel overigens terecht in mijn optiek. Heeft welgeteld 8 overtredingen gemaakt, het houd een keer op.

    Die Griek achterin doet het wel goed bij Az overigens!
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 07:33
    Dus als je Kluivert een tikje of een duwtje geeft moet je een kaart krijgen. Zijn dat de nieuwe regels in Nederland.
    Vind ik leuk
    Sil Meijer +13014
    maandag 18 december 2017 om 07:47
    Nee als je iemands actie onderbreekt met een tik wat niet op de bal od een duw in de rug is het gewoon een kaart.
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 07:54
    Kom op zeg de Ajax spelers doen zelf niet anders en dan is het niets. Waarom moeten Ajaxspelers in de watten gelegd worden en door de scheids beschermd worden. Voorbeelden te over de laatste weken dat dat toch al het geval is.
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 14:17
    schouderduwtjes kennen ze niet in amsterdam.. het is geen zaalvoetbal. hij moet niet gaan huilen, wil zelf met de grote mannen meedoen. beetje meer pap eten
    Vind ik leuk
    Sazzz +11313
    maandag 18 december 2017 om 08:16
    Iedereen zeurt nou wel over de arrogantie van Kluivert, maar als hij er langs is en hij krijgt dan een duw, dan is dat gewoon geel hoor. Ookal is het een licht duwtje, je onderbreekt een aanval. De scheids wás ook slecht, maar kennelijk mag iedereen dat zeggen behalve Kluivert, want die is dan meteen een vuil arrogant rotjoch
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 08:49
    Die Kluivert moet echt een paar flinke trappen krijgen
    Vind ik leuk
    Korm +37503
    maandag 18 december 2017 om 08:56
    omdat?
    Vind ik leuk
    darmianto +7773
    maandag 18 december 2017 om 09:00
    Piep piep
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22035
    maandag 18 december 2017 om 09:38
    Stakkertje
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 14:20
    De discussie is geel of geen geel bij een schouderduw of lichte overtreding. flinke trappen mag jij hem geven na de wedstrijd.. ik stel voor dat je dat doet bij de return in Amsterdam.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +15806
    maandag 18 december 2017 om 08:54
    Veel talenr heeft ie! Maar het wordt tijd dat het jochie een man wordt.
    Vind ik leuk
    Korm +37503
    maandag 18 december 2017 om 08:55
    Mooi interview, vind het een leuk ventje!
    Wel mooi dat hij erkent dat Arias een goede back is, die jongen wordt hier vaak afgeschreven wat in mijn ogen onterecht is
    Vind ik leuk
    darmianto +7773
    maandag 18 december 2017 om 08:59
    Hieraan merk je wel dat Kluivert nog stappen kan maken in zn venijnigheid.

    Iets wat ik inmiddels wél bij de rest van het team terug begin te zien.

    Als we in Europa eruit vliegen is het vaak omdat de tegenstander slimmer en gemener is, niet perse voetballend beter.

    Tegen PSV bijvoorbeeld zochten gasten als Veltman nadrukkelijk hun directe tegenstander op waardoor die uit de wedstrijd gespeeld werden.

    Als je weet dat je directe tegenstander al op geel zit dan moet je die juist opzoeken.

    Of die tegenstander laat je dan vaker lopen of hij vergrijpt zich en krijgt rood.

    Dat soort geslepenheid moeten we meer zien willen we in Europa wat klaar gaan maken.

    Hoe Huntelaar een pingel versierde, tja, het was niet onterecht maar anderzijds wel wat aan de zware kant maar hij doet dat gewoon slim.
    Vind ik leuk
    peinke +2113
    maandag 18 december 2017 om 09:03
    Gek dat er ook supporters zijn die zich ergeren aan deze blaag met steeds maar weer de verkeerde keuzes en gejammer over alles, behalve z'n eigen spel. Een ding is wel duidelijk, dit is het minste talent waarover Ajax op dit moment beschikt. Die gaat het ook niet redden, te veel babbels, aardige voetballer. Het zal blijken dat dit toch geen goede combinatie en evenwicht is!
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 december 2017 om 09:04]
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 11:54
    Geweldig elke keer weer om Kluivert aan het voetballen te zien.
    En sorry niet Kluivert fans dat z’n geweldig talent met branie niet bij jullie clubje speelt!!
    Ik heb zelfs gister nog gelezen dat hij nog voor moordennaars kind werd uitgemaakt en de rest!!
    Beetje jammer en respectloos al die onnodige kreeten!!
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 14:25
    Vond el Ghasi en zelfs Fisher beter.. ook slimmer in het spelletje. beide niet echt doorgebroken. denk ook dat het plafond van Kluivert ergens in het rechter rijtje Franse competitie of een Italiaanse laagvlieger is tenzij hij zijn mentaliteit en weerbaarheid gaat aanpakken, iets wat hij zelf in de hand heeft..

    @Henk Scherp, er speelt wel een kluivert bij AZ.. maar dat heb je waarschijnlijk gemist door die lange neus van je..
    Vind ik leuk