'Het zou me niet verbazen als we hem voorlopig niet meer gaan zien bij Ajax'

    'Het zou me niet verbazen als we hem voorlopig niet meer gaan zien bij Ajax'

    Gepubliceerd: maandag 18 december 2017 om 07:20ma 18-12-2017 om 07:20

    AZ en Ajax maakten er in Alkmaar een geweldige voetbalmiddag van (1-2), maar scheidsrechter Danny Makkelie en Ajacied Deyoviasio Zeefuik vielen uit de toon. Dat stelt John van Loen.

    "Ik vond Zeefuik de zwakste speler op het veld en heb hem een 4,5 gegeven", oordeelt Van Loen als rapporteur van De Telegraaf in de ochtendkrant. Zeefuik veroorzaakte een penalty, was kwetsbaar achterin en werd na één helft gewisseld door trainer Marcel Keizer. Van Loen: "Het zou me niet verbazen als we hem voorlopig niet meer zo vaak gaan zien."

    Nog zwakker dan dat van Zeefuik vond hij het optreden van Makkelie. "Ik vond dat hij heel slecht floot en uiteindelijk ook een beslissende invloed had op het resultaat, want de penalty, waaruit Ajax op 1-2 kwam, vond ik geen strafschop. Huntelaar doet het slim, maar die jongen raakt hem nauwelijks aan."

    "Ook de tweede gele kaart voor Jonas Svensson was onterecht. En in de eerste helft wordt Justin Kluivert tegen de boarding aan geslingerd, maar laat Makkelie gewoon doorspelen. Ik vond hem heel slecht fluiten. Daarom heb ik hem een 4 gegeven", besluit Van Loen.

    Plaats een reactie

    AFFA +1513
    maandag 18 december 2017 om 07:25
    Leeft die rooie ook nog.
    Vind ik leuk
    migiel +216
    maandag 18 december 2017 om 10:52
    beter een dooie dan een rooie
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 07:31
    Als je zo wilt redeneren, kan je iedere week maar 1 of 2 wedstrijden afwerken. Er zijn weinig tot geen goede scheidsrechters in Nederland.
    Vind ik leuk
    munkikiii +2142
    maandag 18 december 2017 om 07:56
    Ja die kaart was idd niet terecht die had makkelie in de eerste helft al moeten geven zijn 2de gele
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 08:00
    In ander nieuws KEIZER HEEFT MEER PUNTEN DAN BOSZ HAHA
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 08:02
    Het allermooiste was geweest als die pingel in de 93e minuut was gegeven!
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 10:16
    Want?
    Vind ik leuk
    Hyena +30581
    maandag 18 december 2017 om 08:19
    Die tweede gele kaart was echt volledig terecht hoor John. Daarom geef ik jou ook een magere 5.
    Vind ik leuk
    Korm +37542
    maandag 18 december 2017 om 08:53
    tja zeefuik was inderdaad niet sterk...
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6584
    maandag 18 december 2017 om 14:42
    Jonge gozer, niet te snel afschrijven nog. Is geen heel gelukkige entree bij Ajax 1, maar gezien de problemen achterin krijgt hij nog wel een kans denk ik.
    Vind ik leuk
    Gerro +7267
    maandag 18 december 2017 om 22:37
    Ik vrees van niet,Veltman is weer speel gerechtigd en Orejuela viel uitstekend in en zal in de pikorde een plekkie stijgen denk ik.
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6584
    dinsdag 19 december 2017 om 10:22
    Dat zou kunnen. Wie weet. Ik kan me voorstellen dat Veltman ook eens centraal zal moeten spelen. Benieuwd wie er dan bij gaat komen.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +15813
    maandag 18 december 2017 om 08:58
    Rooie hond!
    Vind ik leuk
    Kesse Vodde +7251
    maandag 18 december 2017 om 09:15
    Eens. Zeefuik deed vrijwel alles fout. Makkelie was inconsequent.
    Vind ik leuk
    Kl Rorije +30
    maandag 18 december 2017 om 10:33
    Deze analyse is niet objectief, maar getuigd van partijdigheid.
    Daarom analist... geef ik u een 4-
    Vind ik leuk
    Mr-MZ +127
    maandag 18 december 2017 om 10:47
    Komt veel te onzeker/zenuwachtig over, zelfs tegen Excelsior. Verhuur om meer minuten te maken zou hem denk ik goed doen. Persoonlijk zie ik eigenlijk niet echt een toekomst weggelegd voor hem bij Ajax, maar misschien is dat iets te kortzichtig.
    Vind ik leuk
    hefbrug38 +516
    maandag 18 december 2017 om 13:29
    Laten we die van Loen dan even een rapportcijfer geven van een 3
    Van Loen een rapporteur Oen
    Vind ik leuk
    Ad Godloos +291
    maandag 18 december 2017 om 14:03
    2e geel onterecht? Svensson had er al eerder rood moeten hebben!!!
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13185
    maandag 18 december 2017 om 16:43
    Zet Orejuela er de volgende keer maar in als het moet, ook al spreekt hij de taal niet..
    Vind ik leuk
    glenn +1019
    maandag 18 december 2017 om 17:19
    als je dat ziet voorbij komen zou je op je blote knietjes nog vragen om Veldman
    Vind ik leuk
    AlbS +292
    maandag 18 december 2017 om 21:34
    Ben net thuis dus ik zit nog wat reacties door te spitten van deze wedstrijd. Lekker potje overigens. Het meest bijzondere aan deze wedstrijd was de afloop. Hoe juichende Ajax spelers het veld af gingen want jawel ze hadden AZ verslagen. Hoe haal je het in je hersens. Ajax, wij zijn de beste zomaar gewonnen van AZ. Zie nog dat gezicht voor me van Huntelaar bij die pingel van AZ. AZ waar heb je het over. Die club kan 5x in de begroting van Ajax. Natuurlijk moet Ajax winnen van AZ. Het zou ongezond zijn als ze dat niet deden. Dan kon het hele Ajax bestuur plus tech. staf wel opstappen. Maar het was en bleef en lekker potje.
    Vind ik leuk
    Patje41 +907
    dinsdag 19 december 2017 om 01:15
    laat hem maar naar Feijenoord gaan
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws