Waterreus vol bewondering over Ajax-transfer: 'Toch de minst veilige keuze'

    Waterreus vol bewondering over Ajax-transfer: 'Toch de minst veilige keuze'

    maandag 18 december 2017 om 07:53

    Ronald Waterreus heeft bewondering voor de keuze van Perr Schuurs, die het vertrouwde Fortuna Sittard na de zomer gaat verruilen voor Ajax. Volgens de oud-doelman laat de pas achttienjarige Fortuna-aanvoerder zien dat hij over veel lef beschikt.

    'Weloverwogen, resoluut, ambitieus. Zo komt Schuurs op mij over, wanneer ik hem op tv zie. In die zin vind ik het wel een prikkelende gedachte dat hij na dit seizoen in Amsterdam speelt', schrijft Waterreus in zijn column voor De Limburger. 'Want het is daar nogal een slangenkuil en traditioneel erg onrustig. Bovendien een club waar ze weinig mededogen voelen met provincialen die het er níet maken. Vraag het Danny Hoesen eens.'

    Schuurs durft echter de uitdaging aan te gaan. 'Toch gaat hij voor de minst veilige keuze die Ajax is. Ook als je beseft dat er, behalve Hoesen, slechts drie Limburgers speelden: Hans Erkens, Jan Seelen en Willy Brokamp. Maar Schuurs dóet het gewoon', aldus de lyrische Waterreus. 'Dwars ingaand tegen dat clichébeeld dat zuiderlingen in de hoofdstad voor het eerst gemotoriseerd vervoer, verharde wegen en telefoons zonder draaischijf tegen gaan komen.'

    Poll

    Gaat Schuurs het maken bij Ajax?

    (3711 stemmen)

    Plaats een reactie

    maandag 18 december 2017 om 07:57
    Ik denk dat schuurs zeer veel waarde aan de mening van waterreus hecht..
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 07:59
    Dat waterreus niet moe wordt van zichzelf, wat een pannenkoek
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 07:59
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 december 2017 om 08:06]
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11086
    maandag 18 december 2017 om 08:01
    Dit keer heeft Waterreus eens gelijk.
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 10:29
    Wat ze nou weer over Limburg roepen slaat ook weer eens nergens op.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11086
    maandag 18 december 2017 om 10:34
    Dat niet, maar wel dat veel spelers uit de provincie worden geplukt om vervolgens op de bank of het tweede te komen. Dat terwijl ze zich beter kunnen door ontwikkelen bij een club waar ze in het eerste spelen.
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +8358
    maandag 18 december 2017 om 08:04
    Goede speler al bij Fortuna we zullen de wat voor vruchten ajax er voor de rest van zal plukken .;)

    [Reactie gewijzigd op maandag 18 december 2017 om 08:19]
    Vind ik leuk
    Korm +29535
    maandag 18 december 2017 om 08:14
    spits?
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +8358
    maandag 18 december 2017 om 08:16
    Oeps
    Vind ik leuk
    Korm +29535
    maandag 18 december 2017 om 08:22
    hahahha geef niet hoor ;)
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +8358
    maandag 18 december 2017 om 09:00
    Hahahaha ;) Tis nog vroeg :p) dan mag het hahahahaha!
    Vind ik leuk
    darmianto +7854
    maandag 18 december 2017 om 08:04
    Proef die afgunst, geweldig, het ligt er zo dik bovenop dat je er een lepel in kan steken, whahaha
    Vind ik leuk
    Korm +29535
    maandag 18 december 2017 om 08:14
    afgunst?
    Vind ik leuk
    Morris +20950
    maandag 18 december 2017 om 10:31
    Algemeen bekend dat hij Ajax haat
    Vind ik leuk
    Werner1913 +6161
    maandag 18 december 2017 om 08:56
    De afgunst richting Waterreus. Zegt hij eens iets positiefs, is het weer niet goed.
    Vind ik leuk
    darmianto +7854
    maandag 18 december 2017 om 09:04
    Tru that, hij zegt ook wat positiefs, misschien had ik het wat genuanceerder kunnen zeggen maar het moet bij hem altijd met een cynische ondertoon, daar wordt ik wel moe van
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 08:05
    Naar Ajax gaan is gewoon de beste manier om je te vermarkten. Als talent van Ajax ben je al 10 miljoen meer waard dan bij PSV.
    Vind ik leuk
    JCJWZ +12567
    maandag 18 december 2017 om 10:19
    En Schuurs kan er ook niks aan doen dat er weinig talent uit Limburg de randstad bereikt. Al betwijfel ik of het er maar 3 waren zoals Waterkneus beweerd. In de jaren 60 was het misschien de minst veilige keuze maar tegenwoordig met mobiele telefoons en rijdende auto's kun je als Limburger zonder problemen in Amsterdam geraken hoor Ronald.
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 december 2017 om 10:20]
    Vind ik leuk
    Zippy +3737
    maandag 18 december 2017 om 10:29
    Klopt inderdaad.
    Dolberg: van 50 miljoen naar 10 miljoen............
    Vind ik leuk
    ik zeg doen +1620
    maandag 18 december 2017 om 12:20
    dolberg kost gewoon nog steeds 50 miljoen hoor.
    Vind ik leuk
    Zippy +3737
    maandag 18 december 2017 om 13:44
    Met vragen doet men niemand iets, maar krijgen...................
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +11904
    maandag 18 december 2017 om 08:13
    Dus omdat het een Limburger is, is het een groot risico? Wat een slap gelul weer...
    Alsof Limburg een compleet andere wereld is, waarin ze nog 500 jaar achter lopen.
    Als ie goed genoeg is dan is er niks aan de hand lijkt mij. Wat maakt het nou uit waar ie vandaan komt, al kwam hij uit Antarctica, kan me niet verrotten.
    Vind ik leuk
    Korm +29535
    maandag 18 december 2017 om 08:15
    nou... wel eens in limburg geweest? ;)
    Vind ik leuk
    luccerd +2978
    maandag 18 december 2017 om 08:21
    Wij hebben tenminste echte vlaai! Haha
    Vind ik leuk
    Rodajc +10953
    maandag 18 december 2017 om 09:51
    Zijn de geruchten dan echt waar dat ze in Amsterdam al telefoons zonder kabel hebben? Wat eng...
    Vind ik leuk
    2cents +49278
    maandag 18 december 2017 om 08:14
    Waterreus doet een boekje open over een club waar hij nooit binnen heeft gekeken.

    Lachwekkend.
    Vind ik leuk
    zwollie +6567
    maandag 18 december 2017 om 08:42
    En waar hij ook niet binnen mag komen.
    Vind ik leuk
    Degraaf +14836
    maandag 18 december 2017 om 09:28
    Dat niveau heeft Waterreus ook nooit aangetikt ;-)
    Vind ik leuk
    Alain2708 +10530
    maandag 18 december 2017 om 08:23
    Wat een gelul, waren Huntelaar en Siem geen provincialen toen ze naar Ajax kwamen?
    Het lijkt wel of Waterreus zelf bang is om naar de grote boze stad te gaan..
    Vind ik leuk
    Dexterinho +1155
    maandag 18 december 2017 om 08:27
    Hij noemt Hoesen als voorbeeld maar die is overal mislukt. Of is dat ook iets voor provincialen?
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 08:28
    Ook over Frenkie de Jong werden dezelfde verhalen verteld en wat is er vs n hem geworden een klasse speler die het naar zijn zin heeft en zijn contract heeft verlengd .
    Vind ik leuk
    myrthewit +1472
    maandag 18 december 2017 om 08:51
    Zure druifjes Ronald? Natuurlijk gaat Perr naar Ajax, want waar zou hij anders heen moeten gaan? Ajax is en blijft nou eenmaal de club voor de ambitieuze voetballer.
    Vind ik leuk
    JCJWZ +12567
    maandag 18 december 2017 om 10:22
    Volgens mij is Waterkneus een beetje in de war. Ajax is juist en veilige keuze voor elk Nederlands talent omdat je daar wel de kans krijgt.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +12095
    maandag 18 december 2017 om 08:51
    Lef of grootheidswaanzin..
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7459
    maandag 18 december 2017 om 08:56
    Waterhoofd hoort geen enkel podium te krijgen, meeste keepers moet je gewoon niks laten zeggen
    Vind ik leuk
    jakeisback +5502
    maandag 18 december 2017 om 09:47
    Die Wattereus heeft echt last van het Ajax syndroom. Altijd die afkeer die opmerkingen het is ongekend dat deze beroepsclown een podium krijgt om zijn gal te spugen. Niemand zit te wachten op de mening van deze man op een paar mede boertjes na dan. Schuurs weet ook wel dat bij Psv de jeugd zelden tot nooit een kans krijgt. Dan kies je voor stabiliteit en voor groei. Sam Lammers is een mooi voorbeeld, als scoort Luuk de Jong 20 wedstrijden niet dan nog krijgt een jeugdspeler geen kans.
    Vind ik leuk
    plof111 +124
    maandag 18 december 2017 om 11:44
    Het is al erg genoeg dat deze minkukel nog zijn mening mag profileren.
    Er komt alleen maar onzin uit,en als hij op televisie zijn mening geeft moeten ze er een vertaling onder zetten.Niet te verstaan die man.
    Vind ik leuk
    Ad Godloos +300
    maandag 18 december 2017 om 12:28
    is geen Limburg ( psv)watje! maar een echter Hollander zit gewoon volgend jaar in ajax 1
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 12:35
    Wat een afgunst heeft deze man..een slangenkuil?? doet pijn bij hem dat die niet naar PSV is gegaan?? ff serieus beste waterreus.. benieuwd hoe die aankomende seizoen zich gaat aanpassen schuurs..
    Vind ik leuk
    Erwinius +504
    maandag 18 december 2017 om 12:54
    A.F.G.U.N.S.T.
    Vind ik leuk
    Kay Pxix +486
    maandag 18 december 2017 om 13:23
    Leuk
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 17:52
    Over 2 jaar hoor je niks meer van deze gast.Het is geen miskoop.Maar ajax kennede verpesten ze hem zoals ze bij zoveel voetballers hebben gedaan.
    Denk dat die over twee jaar bij een clubje zit zoals Vitesse of meschien in het buiteland bij een amateur clubje.Maar een echte goede speler zal het nooit worden
    Vind ik leuk
    Gerro +5448
    maandag 18 december 2017 om 22:48
    De minst veilige keuze volgens Ronald? Tja het blijkt niet uit de statistieken dat jong talent veel kans krijgt in eindhoven,vraag het Maher vraagt het Ramselaar die daar als getalenteerde spelers binnen kwamen om over de eigen jeugd nog maar te zwijgen. Dus misschien heeft ie wel juist de meest veilige keuze gemaakt.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Waterreus vol bewondering over Ajax-transfer: 'Toch de minst veilige keuze'