Heerenveen-matchwinner heeft opmerkelijke hobby: 'Vooral schieten op jonge ganzen'

Heerenveen-matchwinner heeft opmerkelijke hobby: 'Vooral schieten op jonge ganzen'

maandag 18 december 2017 om 08:51

Heerenveen-middenvelder Pelle van Amersfoort besliste zaterdagavond de thuiswedstrijd tegen NAC Breda (1-0), nadat hij al om half zeven 's ochtends de wekker had gezet. De 21-jarige Van Amersfoort houdt er namelijk van om in zijn vrije tijd op wilde dieren te jagen.

"Ik ga jagen om te ontspannen en een fris koppie te krijgen. Ik houd ervan en doe het zo vaak ik kan. Vanaf zonsopkomst mag het", vertelt hij aan de Leeuwarder Courant over zijn bijzondere hobby. Wilde ganzen zijn de favoriete slachtoffers van Van Amersfoort. "Op een gegeven moment beginnen ze in V-formatie te vliegen. Dan kies je er eentje uit. Omdat jonge ganzen het lekkerst zijn, probeer je die te schieten."

De middenvelder heeft ethische bezwaren tegen het jagen. "De gans heeft een prachtig leven gehad, heeft altijd in alle vrijheid kunnen eten wat hij wilde. Hij had het veel beter dan kippen in de pluimveehouderij. Die leven op een vierkante meter." Hazen zijn ook populaire targets onder jagers, maar Van Amersfoort doet daar niet aan mee. "Die wensen we een goede kerst, want met de hazenstand gaat het niet zo goed.”

Plaats een reactie

maandag 18 december 2017 om 08:56
Pelle heeft helemaal gelijk en als hij dat leuk vind lekker blijven doen.
Vind ik leuk
Stromba +180
maandag 18 december 2017 om 09:51
Pelle heeft helemaal geen gelijk, hoe zou hij het vinden als hij lekker een wedstrijd aan het spelen is en met hagel beschoten wordt. Want ach, hij heeft toch een goed leven gehad, lekker gevoetbald en vrij rond kunnen lopen veel beter dan kippen in de legbatterij.
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 09:54
Zoek eens uit hoe dat stukkie vlees bij jou op je bordje terecht komt. Dat is vele malen erger, die beesten worden geboren om te worden geslacht. Dat is nog veel erger, die hebben nooit vrijheid gekend.
Vind ik leuk
Jordtt +240
maandag 18 december 2017 om 10:23
ja en stel je nu eens voor dat iedereen 'om de levensomstandigheden' zelf maar ging jagen. zie je het voor je? Heel de dam op duiven aan t schieten... Heel Friesland naast elkaar in het gras die hele V aan ganzen tegelijk de lucht uitschietend..
Vind ik leuk
Jordtt +240
maandag 18 december 2017 om 10:24
overigens is hobby-jagen iets anders hoor, heb ik niet zoveel tegen... Zeker als je de dierenstand erbij betrekt: dikke prima
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 13:49
Ganzen zijn inmiddels een plaag geworden in Nederland. Ik ben blij dat ze beschoten mogen worden.

Dat jij mensen en dieren vergelijkt slaat nergens op.
Vind ik leuk
VeeDeeVee +6143
maandag 18 december 2017 om 08:57
Jagen, jagen, jagen moet ie doen. Hij scoort ze hier, hij scoort ze daar, hij speelt NAC totaal van kaart...
Vind ik leuk
darmianto +8001
maandag 18 december 2017 om 09:09
Tja, er zullen wel weer mensen van de linkerkant in een stuip schieten maar hij heeft wel gelijk. Met de hazen is het blijkbaar minder gesteld dus die laat hij met rust, prima. Aan het stuk te lezen belanden ze ook uiteindelijk op iemands bord dus het is niet geheel nutteloos.
Vind ik leuk
dinsdag 19 december 2017 om 10:36
Ik vind dat er te veel klootzakken als Van Amersfoort zijn.

Zullen we die dan ook maar afschieten?
Vind ik leuk
darmianto +8001
dinsdag 19 december 2017 om 15:11
Waar denk je dat die frikandellen vandaan komen die je iedere week wegflapt? van de frikandellenboom?
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 09:14
Beunhaas
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 10:13
Voor de fun schieten op dieren, nee daar snap ik niks van en ben er ook fel op tegen.
Vind ik leuk
Recycle +1824
maandag 18 december 2017 om 11:06
Soms is het nodig, omdat er niet genoeg roofdieren zijn om de populaties gezond te houden. Oceanen leeg vissen en jagen voor trofeeen gaat natuurlijk nergens over, maar wilde zwijnen, herten en ganzen zijn er in bepaalde gedeeltes van Nederland en Duitsland in overvloed. In mijn ogen niets mis mee, zeker omdat er die avond dan geen koe uit het slachthuis op het bord komt te liggen.
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 12:40
Tip voor deze kerst: braad eens een gans ipv een kalkoen. Veel lekkerder!
Vind ik leuk
dinsdag 19 december 2017 om 10:35
WAT EEN LUL!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Heerenveen-matchwinner heeft opmerkelijke hobby: 'Vooral schieten op jonge ganzen'