'Allach meldt zich en hoopt vertrek van Fraser bij Vitesse te versnellen'

    'Allach meldt zich en hoopt vertrek van Fraser bij Vitesse te versnellen'

    maandag 18 december 2017 om 09:58

    Henk Fraser verlaat Vitesse mogelijk al in januari. Dat meldt Omroep Gelderland. De huidige trainer van de Arnhemmers lonkt naar Maccabi Haifa.

    Fraser bevestigde maandagochtend aan de Gelderlander dat hij bezig is aan zijn laatste seizoen bij Vitesse, nadat hij zondagavond al een duidelijke voorzet had gegeven in de uitzending van Studio Voetbal. Mogelijk wordt zijn vertrek versneld door de belangstelling van Maccabi Haifa. Bij de club uit Israël is Mo Allach technisch directeur. Hij kwam dit najaar over van Vitesse, waar hij met plezier en succes samenwerkte met Fraser.

    Omroep Gelderland beroept zich op Israëlische bronnen, die melden dat Fraser weleens in de winterstop naar Maccabi Haifa zou kunnen vertrekken. Op dit moment is Rob Maas, ex-trainer van Vitesse en door Allach naar voren geschoven na het vertrek van Peter Bosz in de winter van 2015, de interim-trainer van de Israëlische club. Maas was aanvankelijk assistent-trainer in Haifa, maar volgde de in december ontslagen hoofdtrainer Guy Luzon op.

    Poll

    Stelling: Vitesse kan Fraser beter meteen laten vertrekken

    (1142 stemmen)

    Plaats een reactie

    Och jeh +1882
    maandag 18 december 2017 om 10:01
    meteen doen Fraser, zodat je wegkomt uit dat wespennest in Arnhem
    Vind ik leuk
    Kesse Vodde +7265
    maandag 18 december 2017 om 10:06
    Idd.
    Vind ik leuk
    Waaljanker +122
    maandag 18 december 2017 om 19:17
    Crisis bij Vistas, Nijmegen lacht.
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 december 2017 om 19:24]
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11037
    maandag 18 december 2017 om 21:40
    In nijmegen daar speelt toch die vergeten JP club.
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 10:05
    Als je ambitie hebt ga je toch niet naar Israël lijkt me,met alle respect.
    Vind ik leuk
    Korm +33682
    maandag 18 december 2017 om 10:11
    ach bosz heeft het ook gedaan als tussenstap ;)
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 10:13
    Ieder zijn ding
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11037
    maandag 18 december 2017 om 10:31
    Gaat om de centjes daar.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11037
    maandag 18 december 2017 om 21:40
    Effe zijn zakken vullen voordat hij naar feyenoord gaat.
    Vind ik leuk
    Kesse Vodde +7265
    maandag 18 december 2017 om 10:07
    Als mensen die er geen reet van snappen maar omdat ze geld hebben wél mee willen praten over de opstelling, dat is het tijd om weg te gaan.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11037
    maandag 18 december 2017 om 10:23
    Gebeurd niet bij andere clubs toch, alleen bij ons ? Daarbij als jij als eigenaar miljoenen in een club pompt dan wil je toch ook wel iets te zeggen hebben. Van Sommeren bij Utrecht zit er ook niet alleen maar om geld weg te geven.
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 december 2017 om 10:32]
    Vind ik leuk
    groninger +1229
    maandag 18 december 2017 om 10:36
    maar van Someren bepaalt de opstelling niet
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11037
    maandag 18 december 2017 om 10:39
    Nee maar bemoeit zich wel met het technisch beleid lijkt mij. Jij zou toch ook geen miljoenen ergens insteken en vervolgens niks te zeggen hebben. Als de trainer slecht presteert dan word hij daar op aangesproken net als op je werk.
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 11:53
    Even voor jouw beeldvorming. Frans van Seumeren bepaald dus helemaal niks. Al helemaal niet in zijn eentje. Hij zit wel in het orgaan van de controle (met andere) en heeft dus net zoveel te zeggen als zijn andere kompanen.

    Die vent is supporter en heeft geld. Hij weet dat hij geen verstand heeft van het runnen van een club en laat hij dus aan andere over. Het enige is dat hij dus wel een beetje controleert wat er met het geld gebeurd.
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1474
    maandag 18 december 2017 om 11:22
    Die rus ook niet. Ook al zou hij dat misschien willen. Want dat geeft Fräser ook steeds aan. Maar dat wil geloof ik niemand horen.
    Vind ik leuk
    mcmodd +22765
    maandag 18 december 2017 om 11:53
    De beste man heet Van Seumeren, Frans aan de voorkant. Nee, Van Seumeren denkt echt andersom, het lijkt ook wel op het “omdenken” dat in het jaar 2000 zo in de belangstelling stond.
    Frans legt keurig zijn oor te luister bij de technische staf en bepaalt op basis van hun wens of hij eens extra in de beurs zal tasten. Meestal doet hij dat niet, vooral de laatste jaren niet omdat de club meestal wel geld genereert met verkoop van spelers in de zomerstop.
    Hij richt zich meer op het algemeen beleid en omstandigheden nu. Denk aan het jeugd- en trainingscomplex Zoudenbalch dat nu op de schop gaat, maar ook eventueel aan het Galgenwaardgras dat mogelijk hybride kan worden.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11037
    maandag 18 december 2017 om 21:34
    Maar als een trainer er een potje van maakt dan zal van Seumeren echt wel ingrijpen hoor, die zit daar niet zo maar zijn geld rond te strooien.
    Vind ik leuk
    mcmodd +22765
    dinsdag 19 december 2017 om 09:00
    FC Utrecht heeft geen trainer die er een potje van maakt. Mocht die er wel zijn dan vloog die natuurlijk de laan uit, maar dat wordt dan via het bestuur gedaan. Uiteraard heeft Frans van Seumeren daarin dan wel een stem, in zoverre heb je gelijk, maar hij is geen bestuurslid maar deels eigenaar van de club.
    Vind ik leuk
    pico323 +5337
    maandag 18 december 2017 om 10:08
    De rol vamFraser word erg overdreven, dit jaar heeft hij beter materiaal maar presteert maatje to slecht. Dus over de waardering moet men maar stil zijn. Die heeft hij meer dan genoeg gehad.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11037
    maandag 18 december 2017 om 10:22
    Dus Fraser was al lang achter de schermen bezig met een vertrek zoals verwacht. Dan moet je ook geen zielige verhalen ophangen en gaan per direct !
    Vind ik leuk
    DrDeef +1625
    maandag 18 december 2017 om 10:28
    Mooi in scène gezet dan gisteren. Zo de vuile was op straat gooien zodat ze in Arnhem bijna geld meegeven als die Israëlische club m komt ophalen. En groot gelijk ook trouwens, laat die maffe commissarissen en bestuurders de kleren krijgen.
    Vind ik leuk
    mcmodd +22765
    maandag 18 december 2017 om 11:55
    Die bestuurders en commissarissen kunnen hun kleding vast zelf wel betalen DrDreef.
    Vind ik leuk
    DrDeef +1625
    maandag 18 december 2017 om 13:55
    Lol, autocorrect doet me weer nog dommer voorkomen dan ik ben. En het is al niet best gesteld.
    Vind ik leuk
    Mari +7750
    maandag 18 december 2017 om 10:35
    Typisch Frezer. Zal je in de steek laten en heeft schijt aan zijn club. Walgelijk mannetje
    Vind ik leuk
    orion73 +1358
    maandag 18 december 2017 om 10:39
    Fraser wordt wel een beetje gehyped. Hij heeft inderdaad de beker gewonnen met Vitesse maar je hebt toch niet het idee dat Fraser tactisch nou heel sterk is. Je ziet eigenlijk nooit iets opmerkelijks gebeuren, het is allemaal een beetje vlak.
    Vind ik leuk
    52N6E +1030
    maandag 18 december 2017 om 11:21
    Hij is vlak dus dan is zijn werk dat ook.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +13586
    maandag 18 december 2017 om 10:41
    Inpakken en wegwezen!
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +25474
    maandag 18 december 2017 om 10:55
    Fraser gaat. Anders was hij nooit zo loslippig bij Studio Voetbal.
    Vind ik leuk
    52N6E +1030
    maandag 18 december 2017 om 11:21
    Vindt het ook niet chique van hem. Bij ADO met onvrede weg nu bij Vitesse. Vraag je je zelf nooit af of er niet iets met jezelf mis is...time-out zou beter voor hem zijn...
    Vind ik leuk
    52N6E +1030
    maandag 18 december 2017 om 11:19
    Tuurlijk...altijd wel een clubje die een functie heeft voor iemand die als het even lastig wordt, wegloopt voor zijn verantwoordelijkheden...
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1474
    maandag 18 december 2017 om 11:21
    Dit verklaart waarom Fraser zo zich liet gaan bij Studio Voetbal. Hij wil een breuk forceren om zo voor niks naar Israël te kunnen. Goed opzetje van Mo en Henk.
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 11:39
    Fraser is te goed voor Vitesse.
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 11:55
    niks voor jullie?
    Vind ik leuk
    mcmodd +22765
    maandag 18 december 2017 om 11:57
    Fraser moet alleen gaan als dat in onderling overleg geregeld kan worden. Voor Vitesse is het dan ook maar weer de vraag welke trainer goed bij Vitesse zal passen. Automatisch kom je dan toch weer bij Fraser terecht of een trainer die daar erg op lijkt. Dus je schiet met een vertrek van de trainer echt niets op.
    Vind ik leuk
    dogo +198
    maandag 18 december 2017 om 12:28
    Als je daarmee bedoelt dat Vitesse opnieuw uit zal komen bij een trainer die bezig is een carriere op te bouwen, dan heb je daar gelijk in. Als dat echter weer een trainer is die aanvallend en aantrekkelijk voetbal belijdt, maar in praktijk puur verdedigend en ideëenloos spel op de mat laat leggen, dan zie je het niet goed.
    Er zijn genoeg trainers die beter bij Vitesse zullen passen dan Henk Fraser. Ik doel daarmee op bijvoorbeeld: John v/h Schip, Stegeman, van der Gaag, John v/d Brom om er een paar te noemen. Zij zullen met het huidige materiaal ook beperkingen hebben, maar er wezenlijk meer uithalen.
    Vitesse is niet een hele makkelijke club, maar de beperkingen die de Chelsea samenwerking oplevert wordt veel te negatief gezien. Rutten, Bosz en nu ook Fraser waren maar al te blij dat er uit een extra talentenruif gegeten kon worden. Dat er dan wat communicatie de andere kant op tegenover moet staan is zo gek niet. Als je dat handig doet kan het zelfs een meerwaarde zijn en in je voordeel gaan werken. Dat moet je ego dan wel toestaan...
    Vind ik leuk
    mcmodd +22765
    maandag 18 december 2017 om 14:04
    Het gaat allemaal om wat je in de eerste regels van je commentaar staat: belijden dat je aanvallend voetbal belijdt, maar dan vervolgens verdedigend voor de dag komen.
    Kijk, een trainer is vaak naar de pers niet open over wat hij de spelers meegeeft, maar reken erop dat Fraser al die tijd aanvallend heeft willen spelen en zijn opdrachten waren navenant. Wanneer de spelers daar dan geen gebruik van maken zullen ze dat te horen krijgen van Henk, maar daar geeft hij de pers geen verklaring van. Dat hoeft ook niet. Als een trainer zijn spelers openlijk schoffeert, wat best wel eens kan in mijn ogen, dan loopt hij wel de kans dat ze hun best niet meer doen. Vooral gehuurde spelers kunnen daar een handje van hebben, die staan er anders in, zeker als de verhurende club wil dat ze worden opgesteld.
    Vind ik leuk
    dogo +198
    maandag 18 december 2017 om 12:07
    Fraser heeft kunnen profiteren van de geldigsdrang van van Wolfswinkel, het gevonden talent Rashica, de onverzettelijkheid van Nakamba en de bevliegingen van huurling Baker. Dat heeft de fantastische bekerwinst gebracht... Maar verder geen goed voetbal.
    Afgelopen zomer is de selectie op wens van Fraser bijelkaar gekocht en gehuurd. Hiermee zou hij aan zijn visie gaan bouwen. Dat bouwen is grandioos mislukt en niet in de laatste plaats omdat Henk zoals hij zelf zegt: "geen klik heeft met de huidige generatie voetballers"
    Essentiele doelstellingen worden door Fraser niet gehaald en daar zoekt hij nu allerlei aanwijzigen en excuses voor. De waarheid is echter dat hij zelf de weg kwijt is, telkens taktiek en opstelling wijzigt en de spelers in verwarring brengt. Gevolg is dat ze geen risico's meer nemen en plichtmatig saai voetbal spelen waar puntjes mee gesprokkeld worden.
    De enige die de malaise ontstijgt is Mason Mount. Maar die weet dat zijn toekomst niet in zijn ene uitleenjaar in Arnhem wordt bepaald.

    Er is echt geen enkele speler die iets meekrijgt van een mailtje van de RvC aan een trainer of TD als je dat zelf niet gaat opblazen intern en extern de club. Voor die onrust zijn Mo Allach en Henk Fraser beiden verantwoordelijk.

    Hetgene waar Fraser in uitblinkt, verzoedeld hij nu. Hij is altijd correct voor de camera geweest t.o.v. zijn clubs. Nu brengt hij al voor de tweede keer zaken naar buiten die hij echt niet hoeft te delen als hij bij de club weg wil.

    Laat de wegen tussen Vitesse en Fraser nu maar snel scheiden, zolang er nog een beetje wederzijds respect is. Fraser kan bij Vitesse niet waarmaken waar hij voor is aangenomen en Vitesse mag gelukkig zijn met de samenloop van omstandigheden die uiteindelijk de bekerwinst en europees voetbal hebben gebracht.
    Meer valt uit de combinatie tussen deze trainer en Vitesse voor beiden nooit meer te halen. Laat beide partijen daar heel gelukkig mee zijn..
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 december 2017 om 12:09]
    Vind ik leuk
    Wouter018 +208
    maandag 18 december 2017 om 12:42
    Wel lekker om Rob Maas op te mogen volgen, dan ben je in ieder geval beter dan je voorganger.
    Van mij mag hij vandaag nog het vliegtuig naar Israel pakken.
    Vind ik leuk
    Feye1908 +8661
    maandag 18 december 2017 om 13:02
    Had wel verwacht dat Allach gelijk Peter Bosz zou proberen te strikken. Die kent de Israelische competitie en was daar volgens mij toch redelijk succesvol. Ook bij Vitesse en Ajax heeft hij het goed gedaan.
    Vind ik leuk
    onbemind +226
    maandag 18 december 2017 om 13:43
    Ja zoals Vitesse spelers aantrekt zoals Castaingnos en Buttner zou ik
    net als Fraser snel vertrekken.
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 december 2017 om 13:44]
    Vind ik leuk
    Cookee +10000
    maandag 18 december 2017 om 17:44
    Gaat Mo nu proberen zijn ex-club een hak te zetten door Fraser weg te halen?
    Vind ik leuk
    VA1 +1598
    dinsdag 19 december 2017 om 14:42
    Echt ik ben die Oyf dankbaar. Zonder hem hadden we waarschijnlijk nog 2 seizoenen tegen dat anti-voetbal aan zitten kijken. De onervaren Fraser zou open moeten staan voor alle meningen en kritiek van mensen, zeker van mensen binnen de club. Ik hoop dat ze bij die Israëlische club wél van angsthazen voetbal houden, dan staat Henkie een mooi avontuur te wachten!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Allach meldt zich en hoopt vertrek van Fraser bij Vitesse te versnellen'