'Allach meldt zich en hoopt vertrek van Fraser bij Vitesse te versnellen'

'Allach meldt zich en hoopt vertrek van Fraser bij Vitesse te versnellen'

maandag 18 december 2017 om 09:58

Henk Fraser verlaat Vitesse mogelijk al in januari. Dat meldt Omroep Gelderland. De huidige trainer van de Arnhemmers lonkt naar Maccabi Haifa.

Fraser bevestigde maandagochtend aan de Gelderlander dat hij bezig is aan zijn laatste seizoen bij Vitesse, nadat hij zondagavond al een duidelijke voorzet had gegeven in de uitzending van Studio Voetbal. Mogelijk wordt zijn vertrek versneld door de belangstelling van Maccabi Haifa. Bij de club uit Israël is Mo Allach technisch directeur. Hij kwam dit najaar over van Vitesse, waar hij met plezier en succes samenwerkte met Fraser.

Omroep Gelderland beroept zich op Israëlische bronnen, die melden dat Fraser weleens in de winterstop naar Maccabi Haifa zou kunnen vertrekken. Op dit moment is Rob Maas, ex-trainer van Vitesse en door Allach naar voren geschoven na het vertrek van Peter Bosz in de winter van 2015, de interim-trainer van de Israëlische club. Maas was aanvankelijk assistent-trainer in Haifa, maar volgde de in december ontslagen hoofdtrainer Guy Luzon op.

Poll

Stelling: Vitesse kan Fraser beter meteen laten vertrekken

(1141 stemmen)

Plaats een reactie

Och jeh +1221
maandag 18 december 2017 om 10:01
meteen doen Fraser, zodat je wegkomt uit dat wespennest in Arnhem
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 10:06
Idd.
Vind ik leuk
Stromba +180
maandag 18 december 2017 om 10:58
Inderdaad, valt geen eer te behalen daar met de weinige en ondankbare supporters. Ook nog eens een zeer beperkte selectie, Fraser moet snel vertrekken.
Vind ik leuk
52N6E +579
maandag 18 december 2017 om 11:23
Beperkte selectie...? Van schip had met deze jongens makkelijk op nr 1 gestaan.
Vind ik leuk
nacier +183
maandag 18 december 2017 om 11:41
Och och och, PEC speelt ook aardig voetbal onder John van ´t Schip en nu is hij de messias? Hij doet het fantastisch daar met die spelersgroep, maar ga nou niet denken dat hij het beste is wat je ooit is overkomen. Het eerste jaar van Jans bij PEC zat ook alles mee qua resultaten en leuk voetbal, kan het jaar daarna zomaar anders zijn. Haal ook even de uitslagen van PEC erbij anders, het valt ook vaak net goed aan het eind van een wedstrijd. Dit komt natuurlijk door vertrouwen en de lekkere flow waarin je zit. Ben benieuwd of ze dat ook lukt als ze een paar wedstrijden een beetje pech zouden krijgen..
Vind ik leuk
52N6E +579
maandag 18 december 2017 om 11:51
... Ben ik ook benieuwd naar maar het gaat hier niet om van t schip. Het gaat er om dat Vitesse met zon selectie zich kapot moet schamen...zelfs keizer had er nog meer uit gehaald...jij je zin..
[Reactie gewijzigd op maandag 18 december 2017 om 11:55]
Vind ik leuk
52N6E +579
maandag 18 december 2017 om 11:57
Beleid bij Vitesse zou anders moeten. Een goede trainer moet passen binnen de groep. Van t schip paste binnen de technische staf en is mede daardoor succesvol. Bij Vitesse is het al jaren rommelig wie het nu écht voor het zeggen heeft...
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 15:46
Stromba,is gewoon een pandabeertje uit Schijtmegen.En doet net of hij voor Vitesse is.
Vind ik leuk
1892 +8838
maandag 18 december 2017 om 11:09
Lekker opzouten Henkie,dat was allemaal al besproken met Mo.
Lekker,in Israel trainen.Het is lekker warm daar,dus pak je koffers aub.
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 19:17
Crisis bij Vistas, Nijmegen lacht.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 december 2017 om 19:24]
Vind ik leuk
Vak-DD +8473
maandag 18 december 2017 om 21:40
In nijmegen daar speelt toch die vergeten JP club.
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 10:05
Als je ambitie hebt ga je toch niet naar Israël lijkt me,met alle respect.
Vind ik leuk
Korm +23720
maandag 18 december 2017 om 10:11
ach bosz heeft het ook gedaan als tussenstap ;)
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 10:13
Ieder zijn ding
Vind ik leuk
Vak-DD +8473
maandag 18 december 2017 om 10:31
Gaat om de centjes daar.
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 10:45
Ambitie,s tellen niet mee in het voetbal wereldje, alleen geld.
Vind ik leuk
Vak-DD +8473
maandag 18 december 2017 om 21:40
Effe zijn zakken vullen voordat hij naar feyenoord gaat.
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 10:07
Als mensen die er geen reet van snappen maar omdat ze geld hebben wél mee willen praten over de opstelling, dat is het tijd om weg te gaan.
Vind ik leuk
Vak-DD +8473
maandag 18 december 2017 om 10:23
Gebeurd niet bij andere clubs toch, alleen bij ons ? Daarbij als jij als eigenaar miljoenen in een club pompt dan wil je toch ook wel iets te zeggen hebben. Van Sommeren bij Utrecht zit er ook niet alleen maar om geld weg te geven.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 december 2017 om 10:32]
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 10:36
maar van Someren bepaalt de opstelling niet
Vind ik leuk
Vak-DD +8473
maandag 18 december 2017 om 10:39
Nee maar bemoeit zich wel met het technisch beleid lijkt mij. Jij zou toch ook geen miljoenen ergens insteken en vervolgens niks te zeggen hebben. Als de trainer slecht presteert dan word hij daar op aangesproken net als op je werk.
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 11:53
Even voor jouw beeldvorming. Frans van Seumeren bepaald dus helemaal niks. Al helemaal niet in zijn eentje. Hij zit wel in het orgaan van de controle (met andere) en heeft dus net zoveel te zeggen als zijn andere kompanen.

Die vent is supporter en heeft geld. Hij weet dat hij geen verstand heeft van het runnen van een club en laat hij dus aan andere over. Het enige is dat hij dus wel een beetje controleert wat er met het geld gebeurd.
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 11:22
Die rus ook niet. Ook al zou hij dat misschien willen. Want dat geeft Fräser ook steeds aan. Maar dat wil geloof ik niemand horen.
Vind ik leuk
mcmodd +13295
maandag 18 december 2017 om 11:53
De beste man heet Van Seumeren, Frans aan de voorkant. Nee, Van Seumeren denkt echt andersom, het lijkt ook wel op het “omdenken” dat in het jaar 2000 zo in de belangstelling stond.
Frans legt keurig zijn oor te luister bij de technische staf en bepaalt op basis van hun wens of hij eens extra in de beurs zal tasten. Meestal doet hij dat niet, vooral de laatste jaren niet omdat de club meestal wel geld genereert met verkoop van spelers in de zomerstop.
Hij richt zich meer op het algemeen beleid en omstandigheden nu. Denk aan het jeugd- en trainingscomplex Zoudenbalch dat nu op de schop gaat, maar ook eventueel aan het Galgenwaardgras dat mogelijk hybride kan worden.
Vind ik leuk
Vak-DD +8473
maandag 18 december 2017 om 21:34
Maar als een trainer er een potje van maakt dan zal van Seumeren echt wel ingrijpen hoor, die zit daar niet zo maar zijn geld rond te strooien.
Vind ik leuk
mcmodd +13295
dinsdag 19 december 2017 om 09:00
FC Utrecht heeft geen trainer die er een potje van maakt. Mocht die er wel zijn dan vloog die natuurlijk de laan uit, maar dat wordt dan via het bestuur gedaan. Uiteraard heeft Frans van Seumeren daarin dan wel een stem, in zoverre heb je gelijk, maar hij is geen bestuurslid maar deels eigenaar van de club.
Vind ik leuk
pico323 +3748
maandag 18 december 2017 om 10:08
De rol vamFraser word erg overdreven, dit jaar heeft hij beter materiaal maar presteert maatje to slecht. Dus over de waardering moet men maar stil zijn. Die heeft hij meer dan genoeg gehad.
Vind ik leuk
Vak-DD +8473
maandag 18 december 2017 om 10:22
Dus Fraser was al lang achter de schermen bezig met een vertrek zoals verwacht. Dan moet je ook geen zielige verhalen ophangen en gaan per direct !
Vind ik leuk
DrDeef +462
maandag 18 december 2017 om 10:28
Mooi in scène gezet dan gisteren. Zo de vuile was op straat gooien zodat ze in Arnhem bijna geld meegeven als die Israëlische club m komt ophalen. En groot gelijk ook trouwens, laat die maffe commissarissen en bestuurders de kleren krijgen.
Vind ik leuk
mcmodd +13295
maandag 18 december 2017 om 11:55
Die bestuurders en commissarissen kunnen hun kleding vast zelf wel betalen DrDreef.
Vind ik leuk
DrDeef +462
maandag 18 december 2017 om 13:55
Lol, autocorrect doet me weer nog dommer voorkomen dan ik ben. En het is al niet best gesteld.
Vind ik leuk
Mari +2673
maandag 18 december 2017 om 10:35
Typisch Frezer. Zal je in de steek laten en heeft schijt aan zijn club. Walgelijk mannetje
Vind ik leuk
orion73 +738
maandag 18 december 2017 om 10:39
Fraser wordt wel een beetje gehyped. Hij heeft inderdaad de beker gewonnen met Vitesse maar je hebt toch niet het idee dat Fraser tactisch nou heel sterk is. Je ziet eigenlijk nooit iets opmerkelijks gebeuren, het is allemaal een beetje vlak.
Vind ik leuk
52N6E +579
maandag 18 december 2017 om 11:21
Hij is vlak dus dan is zijn werk dat ook.
Vind ik leuk
VeeDeeVee +6114
maandag 18 december 2017 om 10:41
Inpakken en wegwezen!
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 10:55
Fraser gaat. Anders was hij nooit zo loslippig bij Studio Voetbal.
Vind ik leuk
52N6E +579
maandag 18 december 2017 om 11:21
Vindt het ook niet chique van hem. Bij ADO met onvrede weg nu bij Vitesse. Vraag je je zelf nooit af of er niet iets met jezelf mis is...time-out zou beter voor hem zijn...
Vind ik leuk
52N6E +579
maandag 18 december 2017 om 11:19
Tuurlijk...altijd wel een clubje die een functie heeft voor iemand die als het even lastig wordt, wegloopt voor zijn verantwoordelijkheden...
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 11:21
Dit verklaart waarom Fraser zo zich liet gaan bij Studio Voetbal. Hij wil een breuk forceren om zo voor niks naar Israël te kunnen. Goed opzetje van Mo en Henk.
Vind ik leuk
wijze man +1734
maandag 18 december 2017 om 11:22
Doen Henk, je lekker in de Israëlisch zon opwarmen voor Feyenoord
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 11:39
Fraser is te goed voor Vitesse.
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 11:55
niks voor jullie?
Vind ik leuk
Dicky +7921
maandag 18 december 2017 om 12:23
Iedereen is te goed voor jouw kutclub. Althans, iedereen die niets te maken wil hebben met een club dat geld heeft aangenomen van NSBers.
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 13:01
Wat een haat allemaal. Hahaha. Fraser is toch ook te goed voor Vitesse.
Vind ik leuk
Dicky +7921
maandag 18 december 2017 om 14:05
Niemand is te goed voor Vitesse.
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 16:09
Fraser wel..
Vind ik leuk
Dicky +7921
maandag 18 december 2017 om 17:51
Nope niemand. Dat in tegenstelling tot jouw kutclub.
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 18:36
Het zit wel diep bij je merk ik. Maar oke, wij hebben een kutclub maar gelukkig eentje die wel wat prijzen heeft gepakt een een beetje bekend is in de wereld. Niets vergeleken bij die mooie club Vitesse, die thuishoort in het rijtje Barça, Real, Bayern. Je hebt helemaal gelijk.
Vind ik leuk
Dicky +7921
maandag 18 december 2017 om 18:56
Liever minder succes dan succes met geld van NSBers
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 19:26
Wat een opmerking dicky om de oorlog erbij te halen. Triest als je zo ver gezakt bent.
Vind ik leuk
Dicky +7921
maandag 18 december 2017 om 19:39
Het is de waarheid. Hij wil bijdehand over mijn club doen. Dan kan hij het terug verwachten. In tegenstelling tot wat over Vitesse geroepen wordt zijn de dingen die ik zeg in ieder geval bewezen.
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 20:19
Woon je ook in Arnhem? Lekker dicht bij de Duitsers. Misschien ben je wel een van hen. Zwakzinnig persoon. Ik zei alleen dat ik Fraser te goed vind vior Vitesse. Dat jij helemaal gek wordt kan ik niks aan doen. Maar ik geniet wel ervan dat je HE-LE-MAAL gek wordt. Ouwe duister.
Vind ik leuk
Dicky +7921
maandag 18 december 2017 om 20:23
Voir, Duister? En dan ben ik gek. En ja ik woon in de buurt van Arnhem. Vind het geweldig hier. Ik vind Duitsers ook zeer sympathiek. Sympathieker dan de meeste uit dat dorp naast Haarlem.
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 20:31
Weet ik niet hoor, of dat dorp minder sympathiek is. Ik kom namelijk niet zo vaak in Heemstede. Wel af en toe in Nijmegen, waar NEC speelt. Spelen misschien een treetje lager maar zijn wel interessanter dan Vitesse.
Vind ik leuk
Dicky +7921
maandag 18 december 2017 om 20:36
Dat kan je vinden. Ik heb persoonlijk niets tegen NEC. Maar ik begrijp wel wat probeert te doen hoor. Je wil mij beledigen en Waaljanker het bed in lullen voor het geval je weer eens in Nijmegen bent. Nou gaat dat eerste niet lukken. Maar Waaljanker zit nu vast al op contact te wachten.
Vind ik leuk
Vak-DD +8473
maandag 18 december 2017 om 21:48
Woon jij ook in amsterdam of ben je gewoon een succes supporter uit de proivincie, pannekoek.
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 23:26
Hartje nog wel!
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 23:31
En het is provincie en panneNkoek.
Vind ik leuk
Vak-DD +8473
dinsdag 19 december 2017 om 08:42
Dus meer dan over typefoutjes heb je niet te melden, dat terwijl jij ze zelf ook maakt. Voor de rest heb jij niks zinnigs te zeggen, zegt genoeg over jou.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 december 2017 om 08:54]
Vind ik leuk
dinsdag 19 december 2017 om 09:49
Heb genoeg te zeggen hoor. Maar dan ga he huilen misschien. Traan traan.
Vind ik leuk
Vak-DD +8473
dinsdag 19 december 2017 om 10:47
Huilen om een mannetje met kinderachtige reacties, laat me niet lachen. Einde discussie zover je dat van jouw kant zo kunt noemen.
Vind ik leuk
dinsdag 19 december 2017 om 12:11
Ik bepaal het einde. Niet jij.
Vind ik leuk
Vak-DD +8473
maandag 18 december 2017 om 21:46
Dom lullen is ook een vak, of je hebt geen verstand van voetbal.
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 23:27
Is dat een omschrijving van jezelf?
Vind ik leuk
mcmodd +13295
maandag 18 december 2017 om 11:57
Fraser moet alleen gaan als dat in onderling overleg geregeld kan worden. Voor Vitesse is het dan ook maar weer de vraag welke trainer goed bij Vitesse zal passen. Automatisch kom je dan toch weer bij Fraser terecht of een trainer die daar erg op lijkt. Dus je schiet met een vertrek van de trainer echt niets op.
Vind ik leuk
dogo +72
maandag 18 december 2017 om 12:28
Als je daarmee bedoelt dat Vitesse opnieuw uit zal komen bij een trainer die bezig is een carriere op te bouwen, dan heb je daar gelijk in. Als dat echter weer een trainer is die aanvallend en aantrekkelijk voetbal belijdt, maar in praktijk puur verdedigend en ideëenloos spel op de mat laat leggen, dan zie je het niet goed.
Er zijn genoeg trainers die beter bij Vitesse zullen passen dan Henk Fraser. Ik doel daarmee op bijvoorbeeld: John v/h Schip, Stegeman, van der Gaag, John v/d Brom om er een paar te noemen. Zij zullen met het huidige materiaal ook beperkingen hebben, maar er wezenlijk meer uithalen.
Vitesse is niet een hele makkelijke club, maar de beperkingen die de Chelsea samenwerking oplevert wordt veel te negatief gezien. Rutten, Bosz en nu ook Fraser waren maar al te blij dat er uit een extra talentenruif gegeten kon worden. Dat er dan wat communicatie de andere kant op tegenover moet staan is zo gek niet. Als je dat handig doet kan het zelfs een meerwaarde zijn en in je voordeel gaan werken. Dat moet je ego dan wel toestaan...
Vind ik leuk
mcmodd +13295
maandag 18 december 2017 om 14:04
Het gaat allemaal om wat je in de eerste regels van je commentaar staat: belijden dat je aanvallend voetbal belijdt, maar dan vervolgens verdedigend voor de dag komen.
Kijk, een trainer is vaak naar de pers niet open over wat hij de spelers meegeeft, maar reken erop dat Fraser al die tijd aanvallend heeft willen spelen en zijn opdrachten waren navenant. Wanneer de spelers daar dan geen gebruik van maken zullen ze dat te horen krijgen van Henk, maar daar geeft hij de pers geen verklaring van. Dat hoeft ook niet. Als een trainer zijn spelers openlijk schoffeert, wat best wel eens kan in mijn ogen, dan loopt hij wel de kans dat ze hun best niet meer doen. Vooral gehuurde spelers kunnen daar een handje van hebben, die staan er anders in, zeker als de verhurende club wil dat ze worden opgesteld.
Vind ik leuk
dogo +72
maandag 18 december 2017 om 12:07
Fraser heeft kunnen profiteren van de geldigsdrang van van Wolfswinkel, het gevonden talent Rashica, de onverzettelijkheid van Nakamba en de bevliegingen van huurling Baker. Dat heeft de fantastische bekerwinst gebracht... Maar verder geen goed voetbal.
Afgelopen zomer is de selectie op wens van Fraser bijelkaar gekocht en gehuurd. Hiermee zou hij aan zijn visie gaan bouwen. Dat bouwen is grandioos mislukt en niet in de laatste plaats omdat Henk zoals hij zelf zegt: "geen klik heeft met de huidige generatie voetballers"
Essentiele doelstellingen worden door Fraser niet gehaald en daar zoekt hij nu allerlei aanwijzigen en excuses voor. De waarheid is echter dat hij zelf de weg kwijt is, telkens taktiek en opstelling wijzigt en de spelers in verwarring brengt. Gevolg is dat ze geen risico's meer nemen en plichtmatig saai voetbal spelen waar puntjes mee gesprokkeld worden.
De enige die de malaise ontstijgt is Mason Mount. Maar die weet dat zijn toekomst niet in zijn ene uitleenjaar in Arnhem wordt bepaald.

Er is echt geen enkele speler die iets meekrijgt van een mailtje van de RvC aan een trainer of TD als je dat zelf niet gaat opblazen intern en extern de club. Voor die onrust zijn Mo Allach en Henk Fraser beiden verantwoordelijk.

Hetgene waar Fraser in uitblinkt, verzoedeld hij nu. Hij is altijd correct voor de camera geweest t.o.v. zijn clubs. Nu brengt hij al voor de tweede keer zaken naar buiten die hij echt niet hoeft te delen als hij bij de club weg wil.

Laat de wegen tussen Vitesse en Fraser nu maar snel scheiden, zolang er nog een beetje wederzijds respect is. Fraser kan bij Vitesse niet waarmaken waar hij voor is aangenomen en Vitesse mag gelukkig zijn met de samenloop van omstandigheden die uiteindelijk de bekerwinst en europees voetbal hebben gebracht.
Meer valt uit de combinatie tussen deze trainer en Vitesse voor beiden nooit meer te halen. Laat beide partijen daar heel gelukkig mee zijn..
[Reactie gewijzigd op maandag 18 december 2017 om 12:09]
Vind ik leuk
Dicky +7921
maandag 18 december 2017 om 12:15
Wat een heerlijke ochtend. Alleen maar positief nieuws voor mijn schitterende club. En dan al die mongooltjes die menen hun frustratie over het prachtige Vitesse nu te moeten botvieren en elkaar liken terwijl ze elkaar het liefst zouden likken. Prachtig om te zien.
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 12:42
Wel lekker om Rob Maas op te mogen volgen, dan ben je in ieder geval beter dan je voorganger.
Van mij mag hij vandaag nog het vliegtuig naar Israel pakken.
Vind ik leuk
Feye1908 +6903
maandag 18 december 2017 om 13:02
Had wel verwacht dat Allach gelijk Peter Bosz zou proberen te strikken. Die kent de Israelische competitie en was daar volgens mij toch redelijk succesvol. Ook bij Vitesse en Ajax heeft hij het goed gedaan.
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 13:43
Ja zoals Vitesse spelers aantrekt zoals Castaingnos en Buttner zou ik
net als Fraser snel vertrekken.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 december 2017 om 13:44]
Vind ik leuk
Cookee +5399
maandag 18 december 2017 om 17:44
Gaat Mo nu proberen zijn ex-club een hak te zetten door Fraser weg te halen?
Vind ik leuk
VA1 +330
dinsdag 19 december 2017 om 14:42
Echt ik ben die Oyf dankbaar. Zonder hem hadden we waarschijnlijk nog 2 seizoenen tegen dat anti-voetbal aan zitten kijken. De onervaren Fraser zou open moeten staan voor alle meningen en kritiek van mensen, zeker van mensen binnen de club. Ik hoop dat ze bij die Israëlische club wél van angsthazen voetbal houden, dan staat Henkie een mooi avontuur te wachten!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Allach meldt zich en hoopt vertrek van Fraser bij Vitesse te versnellen'