'Feyenoord deed hem weg wegens gebrek aan klasse, nu is hij een klasbak'

    'Feyenoord deed hem weg wegens gebrek aan klasse, nu is hij een klasbak'

    Gepubliceerd: maandag 18 december 2017 om 12:51ma 18-12-2017 om 12:51

    Ruud Vormer steelt de show in de Belgische Jupiler Pro League en is volgens Jan Mulder hard op weg de Gouden Schoen te winnen. Zondag was Vormer in de topper tegen Anderlecht (5-0) de aanjager van de Bruggenaren.

    'Sinds gisteren is het officieel: Vormer wint de Gouden Schoen', schrijft Mulder in zijn column in Het Laatste Nieuws. 'Hè, hè, eindelijk een voetballer van wie je zeker bent dat een corner goed voor doel komt. Elke corner. Passes en assists vertrekken van zijn voet en je ziet het verschil met de sublieme Vanaken niet.'

    'Vormer, ooit een beginnende stofzuiger die ze bij Feyenoord wegens gebrek aan klasse wegdeden, is een klasbak geworden, een strateeg met werklust, een aanvoerder die bij een stand van 2-0 niet aan consolideren denkt, maar, zoals hij gisteren na de historische match in een interview zei: 'Nu gaan we ze kapotmaken.''

    'Club-Anderlecht was de ideale wedstrijd om zijn jaar te bekronen. In het Uur U deed hij dat overtuigend: het kenmerk van een groot professional. Ik verheug me op zijn dankwoord op het Gala van de Gouden Schoen. Vormer zal, zonder valse bescheidenheid en omtrekkende mitsen en maren op omwegen, met een stralend gezicht verklaren dat hij blij is met de ultieme eer die een voetballer uit de Belgische competitie te beurt valt: 'Leuk toch?' Gefeliciteerd, Ruud', besluit een lyrische Mulder.

    Poll

    Is het laten gaan van Vormer een fout van Feyenoord geweest?

    (1112 stemmen)

    Plaats een reactie

    jollyrogers +5241
    maandag 18 december 2017 om 12:55
    wel tof voor hem hoor!!
    Vind ik leuk
    Aal +22479
    maandag 18 december 2017 om 12:59
    Hij steekt in prima vorm!
    Vind ik leuk
    Hyena +30542
    maandag 18 december 2017 om 12:55
    Moet er niet opnieuw worden gepleit voor Vormer in Oranje? Dat hoort er toch meestal bij in een topic over Vormer..
    Vind ik leuk
    GetRekt +1803
    maandag 18 december 2017 om 12:58
    Bij deze. De beste speler van de Belgische competitie zou in dit oranje gewoon bij de selectie moeten zitten.
    Vind ik leuk
    Mrunterwijst +5602
    maandag 18 december 2017 om 12:55
    Destijds was Clasie gewoon een klasse beter, jammer voor Vormer.
    Feyenoord liet hem overigens makkelijk vertrekken omdat ze ook van mening waren dat hij gewoon aan voetballen toe moest komen, bovendien had hij zoch altijd voorbeeldig opgesteld ondanks zijn reserverol. Mooi om te zien hoe hij nu is opgebloeid.
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 december 2017 om 12:56]
    Vind ik leuk
    Ruud1987 +5350
    maandag 18 december 2017 om 13:10
    Clasie was echt niet beter maar Vormer kreeg geen vertrouwen daardoor heeft hij zijn potentie niet kunnen benutten. Maar zelfs voor hij naar Feyenoord ging was mijn naamgenoot al subliem
    Vind ik leuk
    Cookee +11176
    maandag 18 december 2017 om 16:43
    Velen sneuvelen bij de top-3.
    En Ruud Vormer known as the artist Ruud ... dus ook.
    Vind ik leuk
    Blindsy +13475
    maandag 18 december 2017 om 13:18
    Sommige mensen hebben problemen met het idee dat je soms keuzes moest maken. Natuurlijk was Clasie toen beter, maar we zullen nooit meer weten of Vormer niet net zo goed was geworden bij Feyenoord, als hij elke wedstrijd had mogen spelen?
    Ben het in ieder geval nog steeds eens met de beslissing destijds, om hem makkelijk te laten gaan. Dat was niet ingegeven door het feit dat hij niet functioneerde, maar vooral omdat deze voorbeeldige prof, met weinig uitzicht op speelminuten, dit gewoon gegund werd.
    Kortom, chapeau Van Geel, en klasse Vormer, dat je het nu zo laat zien!
    Vind ik leuk
    rinirat +2892
    maandag 18 december 2017 om 12:57
    Wordt moe van Vormer...zoekt steeds weer de media..
    Is en was niet goed genoeg voor de topclubs hier.
    Vind ik leuk
    GetRekt +1803
    maandag 18 december 2017 om 12:58
    Anders doe je eventjes lezen. Dit is geschreven door Jan Mulder en heeft totaal niks te maken met Vormer die de media opzoekt.
    Vind ik leuk
    rinirat +2892
    maandag 18 december 2017 om 13:09
    Clasie hield hem uit de basis bij Feyenoord,speelt die ook in het Nederlands elftal.
    Jan Mulder is gek op het Belgische voetbal,heeft daar altijd gespeeld.
    De top hier is toch iets beter.
    Alle goede belgen spelen in het btl.
    Vind ik leuk
    Scf1984 +181
    maandag 18 december 2017 om 16:44
    Tsja... alle goede nederlanders, euhhhh wacht die zijn er niet.
    Srry my bad.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 december 2017 om 08:05
    Clasie zit nu bank bij Brugge en Vormer is basis, dus als je het zo bekijkt hoort Vormer nu wel in oranje
    ....... Wat een argumenten zeg of discussies om de discussie.....Vormer doet het heel goed in België, beter dan alle andere spelers in het buitenland die voor oranje in aanmerking komen
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9258
    maandag 18 december 2017 om 15:07
    Best raar als een ander over je schrijft! Hij doet het gewoon prima in Brugge! Terechte aandacht
    Vind ik leuk
    derksen +8912
    maandag 18 december 2017 om 13:00
    Ff sireneus
    Belgische competitie
    Is als hoofdklasse
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33618
    maandag 18 december 2017 om 13:10
    Makkelijk praten achteraf.
    Vind ik leuk
    orion73 +1511
    maandag 18 december 2017 om 13:21
    Zegt genoeg over het niveau van de Belgische competitie als Vormer daar de beste speler is. Bij Feyenoord kon hij het niveau niet aan gelet op de keren dat hij mee mocht doen.
    Vind ik leuk
    Guust +5791
    maandag 18 december 2017 om 13:56
    EL Ahmadi is ook later pas goed gaan spelen en bepalend geworden, zo gaat dat soms, bij Volmer hetzelfde verhaal.
    Vind ik leuk
    Rodajc +15678
    maandag 18 december 2017 om 14:32
    Kan je je niet voorstellen dat hij zich ontwikkeld heeft sindsdien?
    Vind ik leuk
    kevinleo +2639
    maandag 18 december 2017 om 13:50
    Wanneer gaan we eens kappen met Ruudje vormer hoe geweldig die gozer niet is? Dus kappen nou.. anders word die wel een keer geselecteerd, moeten we niet hebben.
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 13:56
    De Rode Duivels hebben het "grote" Oranje vele jaren geleden al ver achter zich gelaten, maar nu is ook het Belgische clubvoetbal het Nederlandse clubvoetbal voorbij gestreefd op de UEFA-ranking. En dan nog denken er sommigen hier dat de ED zoveel sterker als de Jupiler Pro League. Tsja....
    Vind ik leuk
    Micha EL +1009
    maandag 18 december 2017 om 17:56
    Helemaal mee eens. Echter dit jaar draait het in Europa ook niet goed voor de Belgen. Vorig jaar wel.
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 13:59
    Jaja ook weer 1 uit de AZ jeugdmijn !!
    Vind ik leuk
    Rodajc +15678
    maandag 18 december 2017 om 14:34
    Toch ben ik ook wel trots op hem als Rodasupporter hoor ;-)
    Vind ik leuk
    Kramertje +887
    maandag 18 december 2017 om 14:14
    Hartstikke leuk voor Vormer en mischien valt nu alles samen, de ploeg, de trainer mischien heeft hijzelf stappen gezet.

    We weten nog niet wie er de coach van oranje gaat worden wie weet wordt hij wel een keer geselecteerd.

    Hij zal het waarschijnlijk niet veel slechter kunnen doen dan de meeste die nu worden geselecteerrd.
    Vind ik leuk
    BassieN +11067
    maandag 18 december 2017 om 14:17
    Meer artikelen over Vormer! Meer! Meer!
    Vind ik leuk
    Hoofdscout00 +2809
    maandag 18 december 2017 om 15:28
    Mooi om te zien hoe het in de voetballerij kan lopen. Zo zat Vormer voor Clasie op de bank bij Feyenoord, en zo mag Jordy een kwartier voor tijd Ruudje aflossen.

    Vind ik leuk
    Cookee +11176
    maandag 18 december 2017 om 16:46
    Wat zou Vormer gedacht hebben toen hij hoorde dat Clasie kwam; "Heb ik weer"! ALTIJD weer die CLASIE.
    maar toch knap van Ruud om te laten zien dat je nu de betere bent.
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 16:17
    Hij presteert inderdaad.

    In de Belgische Jupiler League.

    Laten we 't maar niet opblazen.
    Vind ik leuk
    Hoofdscout00 +2809
    maandag 18 december 2017 om 17:11
    Hoe sterk is de Nederlandse competitie ten opzichte van de Belgische dan?
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 december 2017 om 14:04
    Ontzettend sterk.
    Vind ik leuk
    Hoofdscout00 +2809
    dinsdag 19 december 2017 om 16:01
    Je gewei staat in de weg. Zeker op zoek naar likes als nieuwkomer?
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 18:21
    Zo slecht speelde Vormer niet bij Feyenoord, alleen Clasie was destijds duidelijker beter. Ik heb het altijd jammer gevonden dat Feyenoord hem zo makkelijk liet gaan, overigens is Vormer ook hier voetballer van het jaar geweest.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31465
    maandag 18 december 2017 om 18:49
    Het is precies zoals je het hier opgeschreven hebt. De rest van wat er allemaal gezegd wordt is veelal klinkklare onzin!
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31465
    maandag 18 december 2017 om 18:48
    Als ik Ruud was liet ik me naturaliseren....
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +15760
    maandag 18 december 2017 om 22:42
    Minstens even goed als Clasie!
    Vind ik leuk
    Het Brein +4338
    dinsdag 19 december 2017 om 13:05
    Wel veelzeggend dat hij daar de beste speler is!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws