Keizer: 'Dan stel je zo'n jongen toch teleur waarvan je denkt dat hij het aan kan'

    Keizer: 'Dan stel je zo'n jongen toch teleur waarvan je denkt dat hij het aan kan'

    maandag 18 december 2017 om 21:44

    Marcel Keizer moest noodgedwongen puzzelen tegen AZ vanwege enkele defensieve tegenvallers. Daardoor mocht de jonge Deyovaisio Zeefuik spelen als rechtsback. Keizer vindt dat Zeefuik mee kan komen met Ajax, maar voelde wel de noodzaak om hem te wisselen.

    "Als je ziet wat er allemaal op krukken loopt, is dat even vervelend. Zeker omdat het bijna allemaal verdedigers zijn. Snel schakel je naar wat er wel is", zegt Keizer tegen Ajax TV. "Het is geen straf om met deze jongens te beginnen. Laat dat duidelijk zijn. Dijks is geen jonge jongen, Zeefuik is dat wel. Hij stond voor het eerst in de basis, maar viel wel een paar keer in. Hij had een stroeve start, daarna kwam hij er oké in. Hij zat goed in de wedstrijd, maar liep tegen een gele kaart aan waardoor we een penalty tegen kregen."

    Zeefuik werd in de rust gewisseld voor Luis Orejuela. "Als je dan een wedstrijd speelt waarin alles dicht bij elkaar zit, moet je als trainer een keuze maken. Dan moet je zo'n jongen toch teleurstellen waarvan je denkt dat hij het heus wel aan kan, maar niet met een gele kaart op zak. Anders stonden we met tien man. Dat konden we niet gebruiken."

    Keizer geeft een compliment aan Orejuela, de Colombiaanse zomeraanwinst die zijn eerste Eredivisie-minuten maakte. "Ik weet dat hij in Colombia wedstrijden gespeeld waar het er pittiger aan toe ging. Als hij in ons systeem kan spelen, komt het goed. Dat is gebleken. Hij is rustig gebleven."

    Lees meer over:EredivisieAjax

    Plaats een reactie

    Jens1999 +18135
    maandag 18 december 2017 om 21:47
    Alsjeblieft Zeefuik nooit meer opstellen in Ajax 1... daar heb je niks aan... verhuren aan een club of anders bij jong Ajax laten.... dat is echt Ajax 1 onwaardig spelersmateriaal....
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    ik zeg doen +1633
    maandag 18 december 2017 om 21:52
    nogal overdreven. hij komt net kijken en moet gewoon rustig invallen. wie weet speelt hij volgend seizoen wat beter.
    Vind ik leuk
    Jens1999 +18135
    maandag 18 december 2017 om 21:54
    Nou ik zie toch liever een echte versterking komen.... ik heb er geen vertrouwen in met Zeefuik.... ik zei het nog voor de wedstrijd dat het mis zou gaan met hem.... en het kwam uit... het was niks met Zeefuik....
    Vind ik leuk
    ik zeg doen +1633
    maandag 18 december 2017 om 21:55
    Hij is gewoon onrustig omdat hij zichzelf te graag wil bewijzen. In jong ajax speelt hij normaal veel beter, daarom gewoon rustig speeltijd laten opbouwen.
    Vind ik leuk
    Jens1999 +18135
    maandag 18 december 2017 om 21:58
    Beter verhuren aan een club.... die is echt nog ( lang ) niet klaar voor Ajax 1..... was het maar waar.... ik zie liever eigen jeugd presteren dan dure aankopen...
    Vind ik leuk
    #Keizerout +18387
    maandag 18 december 2017 om 22:33
    In de jupiler is het ook een stuk makkelijker voetballen.
    Vind ik leuk
    ik zeg doen +1633
    maandag 18 december 2017 om 22:35
    daarom zeg ik dat hij rustig aan het niveau moet wennen tegen laagvliegers. niet direct in de basis in een topwedstrijd.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +18387
    maandag 18 december 2017 om 22:44
    Ik moet het nog zien. Volgens mij moet je op je 20e (nog 2 maandjes) wel gewoon mee kunnen komen bij het eerste, anders ga je het niet redden. Ik kan niet veel succesvolle jeugdspelers bedenken die na hun 20e in de basis kwamen.
    Vind ik leuk
    ik zeg doen +1633
    maandag 18 december 2017 om 22:51
    ik denk ook niet dat hij niet goed genoeg is, maar het is iig te vroeg om hem af te schrijven aangezien hij niet zijn volledige potentie heeft kunnen laten zien.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +18387
    maandag 18 december 2017 om 22:54
    is dat een niet teveel in de eerste zin?
    Ja, ze hoeven hem van mij niet nu al weg te sturen,
    maar als je op je 20e niet goed genoeg bent maakt je volle potentie ook niet uit denk ik. Niet voor Ajax althans. Burnet was op z'n 20e ook niet goed genoeg.
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 23:19
    Ik vind hem op dit moment ook niet goed genoeg. Maar laten we eerlijk zijn dat is Veltman met z'n 25 ook niet en die staat er ook nog steeds. ;-)
    Vind ik leuk
    #Keizerout +18387
    maandag 18 december 2017 om 23:21
    Veltman is een apart geval. De fans zijn geen fan, maar voormalig topverdediger De Boer vond hem goed, Bosz had hem op rechtsback en dit jaar is 'ie aanvoerder. Ik vind het ook vreemd dat je zo lang in het eerste kunt spelen zonder dat iemand je wil kopen hoor, maar hij zal toch iets goed doen.
    Daarnaast hoor ik sinds Zeefuik geen kritiek meer op Veltman ;)
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 23:33
    Shit always runs down.
    Zeefuik is Veltmans bliksemafleider ;-).

    Denk ook dat hij daarom zolang staat, geen concurentie. En er is er altijd wel een slechter. ;-)

    Zeefuik was echt dramatisch, hoop voor hem dat dit geen gewoonte wordt. Anders wordt het "FC balopdakvoorzeefuik" :-)
    Vind ik leuk
    #Keizerout +18387
    maandag 18 december 2017 om 23:38
    Haha
    Als Zeefuik blijft dan kan Veltman ook nog wel een paar jaar mee :p

    Ja, als Overmars eerder geld had mogen uitgeven hadden we het allang over iemand anders gehad.

    Maar daar zouden ze hem wel heel erg waarderen. Dat merk je aan Neymar, het is belangrijk om je belangrijk te voelen.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 december 2017 om 09:24
    De invalbeurten van hem waren wel sterk
    Vind ik leuk
    Sil95 +9123
    maandag 18 december 2017 om 21:57
    Momenteel is hij nog niet klaar voor Ajax 1. Maar om hem dan direct af te schrijven is vrij onzinnig. Jonge spelers hebben nou eenmaal de tijd nodig om te wennen aan zo'n hoog niveau. Hoeveel kansen heeft hij vooralsnog gekregen om zich in de basis te knokken? Enkele invalbeurten heeft hij gehad. Stond gisteren pas voor het eerst als basisklant op het veld. En dat in een verdediging die bestond uit een afgeschreven back (Dijks) , een middenvelder als centrale verdediger ( De Jong) en de jonge Matthijs de Ligt ( die overigens als een veldheer acteerde ) Dan is het ook wel heel erg veel gevraagd van zo'n jonge back om juist in een topwedstrijd overeind te blijven.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7056
    maandag 18 december 2017 om 22:16
    Als we dat optreden van Zeefuik gaan belonen met uitsluiting en dat als maatstaf gaan nemen, valt elke jonge speler af in no time, dat gebeurt, zoals de Ligt bij Oranje z'n fouten maakte etc.,
    Onervaren betekent per definitie fouten maken en is feitelijk leren, je moet wel snel leren echter......bij Ajax.
    ( behalve Younes )
    Vind ik leuk
    MojoRisin +9167
    maandag 18 december 2017 om 22:17
    Mee eens, kan het niveau niet aan.. Speelt hij een keer in de basis maakt hij zo'n domme handsbal, tja, kan je zomaar de wedstrijd kosten..
    Vind ik leuk
    Rodajc +9442
    maandag 18 december 2017 om 21:48
    VP doe nu eens even normaal met de hoeveelheid Ajax. Dit is gewoon niet interessant meer
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Jens1999 +18135
    maandag 18 december 2017 om 21:50
    Jij maakt toch zelf je account op Ajaxprimeur aan.... dan moet je ook niet klagen.... misschien een account aanmaken op degradatieprimeur.nl..... is misschien een betere optie voor een Roda supporter.... xD
    Vind ik leuk
    Rodajc +9442
    maandag 18 december 2017 om 22:50
    Nounou 11 likes al, was ook een erg goede grap
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 23:50
    Roda ik geef jou ook wel een like, vind het zo sneu voor je met zo’n armoedig clubje dat er niets toe doet. Waar je alleen kan spelen als je tijdelijk geen werk hebt. Zet m op he kanjer!

    Likes op je oog
    Vind ik leuk
    Rodajc +9442
    dinsdag 19 december 2017 om 00:43
    Bedankt
    Vind ik leuk
    JustH +9371
    dinsdag 19 december 2017 om 00:32
    Wat was het stil bij jullie derby.
    Leeft het niet erg daar in het zuiden?
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7056
    maandag 18 december 2017 om 22:18
    VP kijkt gewoon naar die items die de meeste reacties genereren.
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 22:56
    Zie ik hier een gefrustreerd rukkertje die alleen is komen te staan omdat zijn vriendin hem heeft gedumpt?
    Vind ik leuk
    Rodajc +9442
    dinsdag 19 december 2017 om 00:42
    Wat ken je mij goed
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 december 2017 om 20:01
    Tsja, je was zo duidelijk dat ik je niet eens moest kennen. Onbedoeld is het een advies, welke je wel door hebt lijkt me, dus neem het advies met dank in ontvangst zou ik zo zeggen.
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 21:52
    geef mij maar Orejuela
    Vind ik leuk
    Sil95 +9123
    maandag 18 december 2017 om 21:55
    Zeefuik nu al afschrijven zal belachelijk zijn. Hij heeft tot nu toe een handvol invalbeurten gehad en speelde zondag pas voor het eerst als basisklant. Die jongen is gewoon nog niet rijp genoeg. Moet gewoon voorlopig nog even zijn minuten blijven maken bij Jong Ajax. Wat absoluut geen schande is voor zo'n jonge back. Nu snap ik Keizer wel dat hij zondag voor Zeefuik koos , gezien al die afwezigen achterin. Orejuela werd overigens in de tweede helft ingebracht als vervanger van de ongelukkig spelende Zeefuik en liet naar mijn mening geen verkeerde indruk achter.
    Vind ik leuk
    Mari +5008
    maandag 18 december 2017 om 22:17
    Zeefuik mist iets dat heel belangrijk is: inzicht.
    Vind ik leuk
    mortagon +1082
    maandag 18 december 2017 om 22:21
    Of ervaring
    Vind ik leuk
    Mari +5008
    maandag 18 december 2017 om 22:24
    Zou kunnen, maar ik denk het niet. Als je 19 bent en al jaren voetbalt dan weet je dat je niet als een dwaas naar de aanvaller en laat je je man vrij en de gehele ruimte achter je. Ik hoop dat jij gelijk hebt
    Vind ik leuk
    glenn +1051
    maandag 18 december 2017 om 22:23
    ik vind dat Dijks het alles behalve slecht heeft gedaan , daarin tegen zeefuik vergeet dat AUB....doe dat nu nooit meer Mr Keizer.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +11477
    maandag 18 december 2017 om 22:39
    Die jongen kan NIET mee. Boeltje pakken en verpatsen.
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 22:53
    Orejuela komt net als Zeefuik tekort voor dit Ajax alleen heb ik wel het idee dat Orejuela nog groeiende is dat idee heb je bij Zeefuik niet.

    Zeefuik is blind en doet maar wat, waar Orejuela zich probeert te bewijzen en overijverig te werk gaat.
    Vind ik leuk
    rik1958 +356
    dinsdag 19 december 2017 om 01:06
    geen rb, misschien een rechtshalf
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 december 2017 om 01:23
    Orejuela!!!
    Vind ik leuk
    Bals +342
    dinsdag 19 december 2017 om 10:33
    FF in de luwte en dan weer rustig brengen. Zeefuik gaat er wel komen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Keizer: 'Dan stel je zo'n jongen toch teleur waarvan je denkt dat hij het aan kan'