Keizer: 'Dan stel je zo'n jongen toch teleur waarvan je denkt dat hij het aan kan'

    Keizer: 'Dan stel je zo'n jongen toch teleur waarvan je denkt dat hij het aan kan'

    Gepubliceerd: maandag 18 december 2017 om 21:44ma 18-12-2017 om 21:44

    Marcel Keizer moest noodgedwongen puzzelen tegen AZ vanwege enkele defensieve tegenvallers. Daardoor mocht de jonge Deyovaisio Zeefuik spelen als rechtsback. Keizer vindt dat Zeefuik mee kan komen met Ajax, maar voelde wel de noodzaak om hem te wisselen.

    "Als je ziet wat er allemaal op krukken loopt, is dat even vervelend. Zeker omdat het bijna allemaal verdedigers zijn. Snel schakel je naar wat er wel is", zegt Keizer tegen Ajax TV. "Het is geen straf om met deze jongens te beginnen. Laat dat duidelijk zijn. Dijks is geen jonge jongen, Zeefuik is dat wel. Hij stond voor het eerst in de basis, maar viel wel een paar keer in. Hij had een stroeve start, daarna kwam hij er oké in. Hij zat goed in de wedstrijd, maar liep tegen een gele kaart aan waardoor we een penalty tegen kregen."

    Zeefuik werd in de rust gewisseld voor Luis Orejuela. "Als je dan een wedstrijd speelt waarin alles dicht bij elkaar zit, moet je als trainer een keuze maken. Dan moet je zo'n jongen toch teleurstellen waarvan je denkt dat hij het heus wel aan kan, maar niet met een gele kaart op zak. Anders stonden we met tien man. Dat konden we niet gebruiken."

    Keizer geeft een compliment aan Orejuela, de Colombiaanse zomeraanwinst die zijn eerste Eredivisie-minuten maakte. "Ik weet dat hij in Colombia wedstrijden gespeeld waar het er pittiger aan toe ging. Als hij in ons systeem kan spelen, komt het goed. Dat is gebleken. Hij is rustig gebleven."

    Lees meer over:EredivisieAjax

    Plaats een reactie

    Rodajc +15897
    maandag 18 december 2017 om 21:48
    VP doe nu eens even normaal met de hoeveelheid Ajax. Dit is gewoon niet interessant meer
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 december 2017 om 21:48]
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10590
    maandag 18 december 2017 om 22:18
    VP kijkt gewoon naar die items die de meeste reacties genereren.
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 22:56
    Zie ik hier een gefrustreerd rukkertje die alleen is komen te staan omdat zijn vriendin hem heeft gedumpt?
    Vind ik leuk
    Rodajc +15897
    dinsdag 19 december 2017 om 00:42
    Wat ken je mij goed
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 december 2017 om 20:01
    Tsja, je was zo duidelijk dat ik je niet eens moest kennen. Onbedoeld is het een advies, welke je wel door hebt lijkt me, dus neem het advies met dank in ontvangst zou ik zo zeggen.
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 21:52
    geef mij maar Orejuela
    Vind ik leuk
    Sil95 +11427
    maandag 18 december 2017 om 21:55
    Zeefuik nu al afschrijven zal belachelijk zijn. Hij heeft tot nu toe een handvol invalbeurten gehad en speelde zondag pas voor het eerst als basisklant. Die jongen is gewoon nog niet rijp genoeg. Moet gewoon voorlopig nog even zijn minuten blijven maken bij Jong Ajax. Wat absoluut geen schande is voor zo'n jonge back. Nu snap ik Keizer wel dat hij zondag voor Zeefuik koos , gezien al die afwezigen achterin. Orejuela werd overigens in de tweede helft ingebracht als vervanger van de ongelukkig spelende Zeefuik en liet naar mijn mening geen verkeerde indruk achter.
    Vind ik leuk
    Mari +10241
    maandag 18 december 2017 om 22:17
    Zeefuik mist iets dat heel belangrijk is: inzicht.
    Vind ik leuk
    mortagon +1239
    maandag 18 december 2017 om 22:21
    Of ervaring
    Vind ik leuk
    Mari +10241
    maandag 18 december 2017 om 22:24
    Zou kunnen, maar ik denk het niet. Als je 19 bent en al jaren voetbalt dan weet je dat je niet als een dwaas naar de aanvaller en laat je je man vrij en de gehele ruimte achter je. Ik hoop dat jij gelijk hebt
    Vind ik leuk
    glenn +1019
    maandag 18 december 2017 om 22:23
    ik vind dat Dijks het alles behalve slecht heeft gedaan , daarin tegen zeefuik vergeet dat AUB....doe dat nu nooit meer Mr Keizer.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +16197
    maandag 18 december 2017 om 22:39
    Die jongen kan NIET mee. Boeltje pakken en verpatsen.
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 22:53
    Orejuela komt net als Zeefuik tekort voor dit Ajax alleen heb ik wel het idee dat Orejuela nog groeiende is dat idee heb je bij Zeefuik niet.

    Zeefuik is blind en doet maar wat, waar Orejuela zich probeert te bewijzen en overijverig te werk gaat.
    Vind ik leuk
    Patje41 +928
    dinsdag 19 december 2017 om 01:06
    geen rb, misschien een rechtshalf
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 december 2017 om 01:23
    Orejuela!!!
    Vind ik leuk
    Bals +395
    dinsdag 19 december 2017 om 10:33
    FF in de luwte en dan weer rustig brengen. Zeefuik gaat er wel komen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws