PSV heeft goede zaken gedaan: 'Liever Europese club dan topclub in ons land'

PSV heeft goede zaken gedaan: 'Liever Europese club dan topclub in ons land'

Gepubliceerd: zaterdag 30 december 2017 om 09:27za 30-12-2017 om 09:27

PSV heeft volgens Guillermo Tagliaferri goede zaken gedaan door Maximiliano Romero vast te leggen. De journalist van de Argentijnse krant Clarín denkt dat de aanvaller bij PSV zijn weg gaat vinden.

"Als hij in het strafschopgebied in zijn voeten wordt aangespeeld, is hij op zijn best. Hij is lastig van de bal te krijgen, fysiek sterk en heeft een goed schot in zijn rechtervoet", zegt Tagliaferri tegen ELF Voetbal. Naar verluidt betaalt PSV iets meer dan tien miljoen voor Romero. "Velez Sarsfield zal hem liever verkopen aan een club uit Europa dan aan een absolute topclub in ons land als Boca Juniors of Independiente. Die clubs kunnen financieel niet wedijveren met een club uit Europa."

PSV was niet de enige geïnteresseerde partij. "Ook een Duitse club was in de markt, maar PSV deed gewoon het beste bod. Zo moeilijk is het niet. Zijn zaakwaarnemer is Rolando Zarate, de broer van Mauro (oud-speler van West Ham United, Lazio Roma, Fiorentina en nu Watford, red.). Hij kent de Europese markt goed en zal een goede beslissing hebben genomen."

Plaats een reactie

Splintair +2054
zaterdag 30 december 2017 om 09:29
De nieuwe koevermans!
Vind ik leuk
mcmodd +24993
zaterdag 30 december 2017 om 09:34
Ik heb het idee dat, indien dit inderdaad zo’n goede speler is als hier wordt geschetst, PSV het lek boven heeft. Het zal nu zijn eerste positie op de ranglijst dan op een logische wijze ventileren en laten zien dat ze meedoen voor waar ze al het hele seizoen mee bezig zijn: proberen weer kampioen van Nederland te worden. We gaan het zien en nog mooie wedstrijden staan ons dan te wachten.
Vind ik leuk
DeanJayden +10724
zaterdag 30 december 2017 om 09:41
Je doet net alsof PSV niet of moeilijk scoorde, het lek boven bij PSV is denk ik eerder een beest van een verdediger. Maar goed we gaan het meemaken maar op doelsaldo wordt je geen kampioen
Vind ik leuk
mcmodd +24993
zaterdag 30 december 2017 om 09:57
Ik heb het idee dat jij denkt dat een spits alleen nuttig is als hij scoort? Heb je weleens gehoord van het evenwicht dat een ploeg nodig heeft om de hele ploeg beter te laten draaien? Welnu, ik denk dat een ander soort spits weleens voor dat evenwicht en zelfvertrouwen kan gaan zorgen, zo een liep daar nu niet bepaald rond.
Vind ik leuk
AlwaysMe +2433
zaterdag 30 december 2017 om 12:22
wat McModd zegt is zo gek nog niet hoor. zowel Bergwijn als Lozano zijn niet zo balvast, het is bij hun of naar voren hollen en op doel (of pass) of de bal verliezen.

Overigens werd ik gek toen ik zag dat PSV interesse had. In FM (ja ik weet niet de realiteit) koop ik hem standaard in mijn Wolfsburg saves. Opzich is de scouting van FM niet slecht, dus wie weet hoe goed deze jongen kan worden.

Maar een verdediger erbij zou wel zo goed voor mijn hart zijn.
Vind ik leuk
DeanJayden +10724
zaterdag 30 december 2017 om 21:53
Ik begrijp je punt hoor, maar scoren doen ze wel. Maar het is natuurlijk een speler van naar verwachting de boven categorie en die kunnen en moeten ze niet laten lopen
Vind ik leuk
Itsese +5654
zaterdag 30 december 2017 om 13:02
Zoals Cruijf altijd zei: Je moet altijd zorgen dat je meer scoort dan de tegenstander. Dat is ook vaak gebleken de 1e seizoenshelft, dat we toch net de 3 punten pakken omdat we op het laatste moment nog een keer scoren. Verdediging is belangrijk, daar ben je zeker van 1 punt, aanval is veel belangrijker, daar pak je de 3 punten mee. Straks Locadia / Romero / Lozano, heb je een killersquad voorop.
Vind ik leuk
zaterdag 30 december 2017 om 14:41
Peter Bosz ben jij het?
Vind ik leuk
Itsese +5654
zaterdag 30 december 2017 om 15:00
Nee joh, Peter mag m’n veters nog niet strikken.
Vind ik leuk
zaterdag 30 december 2017 om 15:10
Praat namelijk net zo veel onzin. En Cruijff zei zorg darm je dr meer scoort... dat doe he inderdaad om meer te scoren, maar ook meer tegen te houden! In de gouden jaren 70 en 90 verdedigde de hele team om met ze alle aan te vallen!
Vind ik leuk
Itsese +5654
zaterdag 30 december 2017 om 15:25
Kijk dan nog maar eens goed de cruijfiaanse taal erop na. Nog zo’n eentje: Als je op balbezit speelt, hoef je niet te verdedigen, want er is maar één bal. Het ging er niet om dat je met het hele team ging verdedigen, of aanvallen. Totaal voetbal is dat iedereen kan aanvallen en verdedigen, dat als een verdediger de aanval zoekt, een aanvaller de verdedigende positie kan invullen. Dus wat onzin betreft....:) juist nu zien we dat hele teams gaan verdedigen + aanvallen.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 30 december 2017 om 15:28]
Vind ik leuk
zaterdag 30 december 2017 om 15:43
Ja in context graag dat is bij bal bezit... Cruijff zelf een voorstander van de nummer 6 inplaats van de aanvallende 10. Dat jij aan oneliners meer hecht dan aan de daadwerkelijke spel wijze van de trainer Cruijff moet je zelf weten. Dat doet Bosz ook die vergeet ook dat Cruijff zijn vanuit een stabiel middenveld en een goede inschuivende verdedigende linie. Positie spel wordt achter de aanval gespeeld en dat is het spel van Cruijff positie spel geen kamikaze aanvals techniek! Alleen guardioala speelt het de rest snapt er niks van.
Vind ik leuk
JCJWZ +14300
zondag 31 december 2017 om 04:00
Dat zei Cruijff inderdaad maar de filosofie van Psv staat daar haaks op met dat anti-voetbal.
Vind ik leuk
Henk 1971 +8213
zaterdag 30 december 2017 om 17:22
Omdat we zoveel goals tegen krijgen kan je ook kiezen voor een betere aanval. J.C zei altijd dat aanval de beste verdediging is. Zolang je er 1 meer als de tegenstander inschiet win je aldus de wijze man.
En wij worden weleens kampioen op 1 doelpuntje hoor!!!
Vind ik leuk
myrthewit +1631
zaterdag 30 december 2017 om 10:08
Hij komt toch pas in de zomer?
Vind ik leuk
mcmodd +24993
zaterdag 30 december 2017 om 10:15
Daarover zijn ze het nog niet eens, maar in dat geval moet ook het effect worden gezien in het volgende seizoen en natuurlijk heb je daarin gelijk. Voorlopig zijn ze daarover nog gewoon in gesprek, overrmorgen begin pas echt de molen te draaien, iets waar weliswaar clubs van buiten Europa minder last hebben indien ze hun spelers hier kwijt kunnen.
Vind ik leuk
AlwaysMe +2433
zaterdag 30 december 2017 om 12:23
volgens mij was het laatste bericht dat hij zich zal aansluiten voor het trainingskamp.
Vind ik leuk
Foebele +53757
zaterdag 30 december 2017 om 09:38
Handig zo'n spits die sterk is als je hem in de 16 de bal toespeelt, alleen komt PSV zelden in de 16 van de tegenstander...
Vind ik leuk
Noudyo. +14190
zaterdag 30 december 2017 om 09:50
Behalve vaak
Vind ik leuk
zaterdag 30 december 2017 om 09:55
Wel gek dat ze dan bovenaan staan toch? Fijne dag verder
Vind ik leuk
Foebele +53757
zaterdag 30 december 2017 om 09:56
Hap hap hap hap!
Vind ik leuk
zaterdag 30 december 2017 om 09:59
Juist. Tijd voor een broodje met een bakkie
Vind ik leuk
mcmodd +24993
zaterdag 30 december 2017 om 09:58
Dat zal met deze spits wel veranderen Foebele.
Vind ik leuk
Foebele +53757
zaterdag 30 december 2017 om 10:01
Klinkt toch als een type de Jong, aanspelen wanneer hij met zijn gat naar de goal staat, dus waarom zou PSV dan ineens anders gaan spelen?.
Vind ik leuk
Senn +7382
zaterdag 30 december 2017 om 11:59
We willen natuurlijk op ajax lijken!! We gaan dat gewéldige spel van jullie kopiëren!!!
Vind ik leuk
Foebele +53757
zaterdag 30 december 2017 om 11:59
Helemaal zoek gespeeld in Amsterdam...
Vind ik leuk
Senn +7382
zaterdag 30 december 2017 om 12:07
Ja daarom! En daarna ook weer zn top partij tegen willen 2
Vind ik leuk
Foebele +53757
zaterdag 30 december 2017 om 12:09
Ga je nou klagen over een pot die gewonnen is? Jullie hebben iedere wedstrijd die jullie wonnen met afschuwelijk voetbal gewonnen.
Vind ik leuk
Senn +7382
zaterdag 30 december 2017 om 12:12
Ik geef alleen maar complimenten
Vind ik leuk
zaterdag 30 december 2017 om 10:01
Je ziet dat veel spelers enorm veel moeite krijgen als ze de bal ineens in de voeten aangespeeld krijgen in de 16.
Vind ik leuk
Importbrabo +1659
zaterdag 30 december 2017 om 10:01
Ik denk dat met name Pereiro op 10 beter zal renderen met dit type spits.

Verdediging zit in de toekomst wel goed. Ik voorspel dat Rosario de plek van Hendrix gaat overnemen (VM). Obispo komt er ook aan.

Dit seizoen grootste doel elke wedstrijd meer te scoren dan te incasseren.

Vind ik leuk
Foebele +53757
zaterdag 30 december 2017 om 10:04
De Jong is toch gewoon een spits die je aan kan spelen met een man in de rug? Dus wat maakt dit dan ineens heel anders voor PSV? Ik zie het niet zo om eerlijk te zijn.

De Jong zal toch nog wel eens vertrekken bij PSV, dus niks mis met zijn komst, maar om nou te beweren dat PSV nu ineens anders zou gaan spelen, nee dat geloof ik niet zozeer.
Vind ik leuk
Kopstootje +9643
zaterdag 30 december 2017 om 11:35
De Jong kun je je sowieso aanspelen.
De kans dat er iets uit komt rollen is nihil.
Vind ik leuk
AlwaysMe +2433
zaterdag 30 december 2017 om 12:26
De jong is helemaal niet zo'n speler. Hij was zo'n speler, maar zodra het moeilijk werd met scoren schoot ook gelijk iedere bal die je hem aanspeelde van zijn voeten af.
Vind ik leuk
Kees Bman +3501
zaterdag 30 december 2017 om 10:32
Daarom staan we vijf. Ja. Vijf punten voor.
Vind ik leuk
Foebele +53757
zaterdag 30 december 2017 om 11:22
Mooi hoe PSV-ers countervoetbal zelf ook een vieswoord vinden, als je er wat van zegt krijg je een hele hoop overspannen reacties.
Vind ik leuk
Kopstootje +9643
zaterdag 30 december 2017 om 12:08
Dat komt niet door de Jong.
Mocht hij willen.
Vind ik leuk
3Bier +11543
zaterdag 30 december 2017 om 09:52
Ik heb het idee dat de NL clubs weer aardig opkrabbelen na een diep dal. Hoewel je dat niet zou zeggen na de Europese deceptie van dit jaar. Maar Ajax, PSV, Feyenoord en AZ maken elk jaar winst. Ajax en PSV kopen eindelijk grote talenten uit het buitenland. Feyenoord haalt de betere spelers uit de eredivisie en AZ is goed bezig met gerichte aankopen en eigen jeugd. Daarbij houden alle 4 de clubs rekening met hun eigen jeugd, de 1 misschien wat meer dan de ander. Eerst de boel financieel weer op orde hebben en dan langzaam weer bouwen. Ik heb het idee dat deze 4 clubs nadat ze alle 4 de bodem hebben gezien nu financieel behoorlijk sterk staan. Ze zullen niet snel.meer instorten. Hopelijk komend seizoen wat meer resultaat in Europa.
En in navolging van deze clubs hoop ik dat de subtopclubs als Utrecht, Vitesse, Heerenveen en Twente ook het licht gaan zien en ook eerst zwarte cijfers gaan schrijven en richten op de jeugd. Daarna langzaam opbouwen.
Fijne jaarwisseling allemaal!
Vind ik leuk
mcmodd +24993
zaterdag 30 december 2017 om 10:10
Wat FC Utrecht betreft kan ik je meteen bedienen: voor het eerst in vele jaren schrijft de club dit jaar weet zwarte cijfers, ook bij PEC Zwolle loopt het als een tierelier en wel meer clubs komen langzaam maar zeker uit het dal. Schijnbaar lopen BVO’s daarmee net een jaar of twee achter bij normale bedrijven waar het de economische recessie betreft, maar het heeft ook wel degelijk te maken met het door jou beschreven effect. Het laatst wordt het been bijgetrokken dat we zullen herkennen in de vorm van kwaliteit bij de clubs, maar dat is logisch. Pas nadat je de betere spelers weer hebt mag je de resultaten verwachten.
Vind ik leuk
Sooike1208 +4467
zaterdag 30 december 2017 om 10:29
Wat dat betreft is het toch weer fijn dat spelers uit onze competitie voor miljoenen worden weggekocht!

Dat betekent dat er weer geld in kas zit om jongens als Romero, neres, sanchez, lozano etc te kopen. Dat soort jongens gaat onze competitie nu ook weer zien als een ideale tussenstap naar de grote competities toe..

Dit kan idd positief uit gaan pakken
Vind ik leuk
Kuip +9073
zaterdag 30 december 2017 om 09:53
PSV zal toch eerst drie knappe linksbenige spelers moeten halen om weer een topclub te worden. Dan gaat het om een linker centrale verdediger, linksback en linkermiddenvelder.
Vind ik leuk
Romario9 +12564
zaterdag 30 december 2017 om 10:14
Om weer een topclub te worden? Waar heb jij het over?
Vind ik leuk
Kuip +9073
zaterdag 30 december 2017 om 10:49
Een club die op z’n minst weer kan overwinteren in de EL.
Vind ik leuk
Nistel +3562
zaterdag 30 december 2017 om 11:38
Zoals ze in 2016 na de winter nog in de CL speelden? Da's enorm lang geleden inderdaad...
Vind ik leuk
Kees Bman +3501
zaterdag 30 december 2017 om 12:22
Gelukkig hoeven wij geen voorbeeld te nemen aan Rotterdam maar Rotterdam aan ons.
Vind ik leuk
zaterdag 30 december 2017 om 10:30
Waarom moeten ze knap zijn?
Vind ik leuk
Kuip +9073
zaterdag 30 december 2017 om 10:51
Komen de dames in het Philips-stadion ook nog een beetje aan hun trekken.
Vind ik leuk
Napolitanos +9752
zaterdag 30 december 2017 om 09:59
Gaaf zeg dat brandsie erin slaagt om deze topper naar Eindhoven te krijgen ! En deze winter al volgens RE
[Reactie gewijzigd op zaterdag 30 december 2017 om 09:59]
Vind ik leuk
Romario9 +12564
zaterdag 30 december 2017 om 10:15
Mag hopen dat Brandsie deze winter ook nog wat aan onze verdediging doet
Vind ik leuk
Napolitanos +9752
zaterdag 30 december 2017 om 10:31
Jawel dat gast gebeuren ! Van mij mag Kongolo komen hoor. Monaco heeft hem aangeboden bij PSV voor verhuur.
Vind ik leuk
Kees Bman +3501
zaterdag 30 december 2017 om 12:23
Als het ff kan twee.
Vind ik leuk
stratumseind +185364
zaterdag 30 december 2017 om 13:18
Zullen we het eerst maar gewoon ff afwachten of het wat word?
Lijkt me beter
Vind ik leuk
zaterdag 30 december 2017 om 13:55
Eerst zien dan pas geloven, waarom laten anders de topclubs als Barcelona, Real, Atletico, City, Chelsea enz. hem links liggen als hij zo goed is beweert voor het geld 10 miljoen hoeven ze het niet te laten.
Vind ik leuk
zaterdag 30 december 2017 om 14:01
afwachten kan ook de grootste flop zijn van 2018
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws