Update: 'Ajax neemt na Klassieker besluit over rechterhand van Ten Hag'

Update: 'Ajax neemt na Klassieker besluit over rechterhand van Ten Hag'

woensdag 17 januari 2018 om 10:21

Richard Witschge is toegevoegd aan de technische staf van Ajax 1. Hoofdtrainer Erik ten Hag vertelde dat zondag voor de camera van FOX Sports. Onduidelijk is nog of Witschge alleen tijdens het aanstaande trainingskamp in Portugal deel uitmaakt van de staf. 

De 48-jarige Witschge was in het verleden assistent van Aron Winter bij Jong Ajax. Dit seizoen fungeerde de 31-voudig international van Oranje als individueel techniektrainer in de jeugdopleiding van de club. 

"De staf is deels vernieuwd", aldus Ten Hag. "Je hebt Aron Winter, Carlo L'Ami en Björn Rekelhof (inspanningsfysioloog, red.). Alfred Schreuder en ik zijn nieuw. We hebben gisteren besloten om ook Richard Witschge mee te vragen naar Portugal, omdat we met heel veel spelers naar Portugal gaan. Hij zal de staf complementeren."

Update 17-1 10:21: Na de Klassieker met Feyenoord bepaalt Ajax of Richard Witschge definitief wordt toegevoegd aan de technische staf. Dat meldt het Algemeen Dagblad. Tijdens het trainingskamp in Portugal fungeerde de oud-speler en jeugdtrainer al als assistent van de nieuwe coach Erik ten Hag.

Plaats een reactie

zondag 7 januari 2018 om 16:56
Geweldige voetballer was dat. Mooie spelerscarriere ook.
Vind ik leuk
zondag 7 januari 2018 om 16:56
Krijgt hij er gratis bij.
Vind ik leuk
zondag 7 januari 2018 om 16:56
Kijk een echte ajacied daar houden wij van
Vind ik leuk
stratumseind +128193
zondag 7 januari 2018 om 16:56
lekker lopend interview, wat een spreker is die man
[Reactie gewijzigd op zondag 7 januari 2018 om 16:57]
Vind ik leuk
13 +9603
zondag 7 januari 2018 om 17:03
Ik heb er met plezier naar gekeken.
Vind ik leuk
stratumseind +128193
zondag 7 januari 2018 om 17:05
ik ook
Vind ik leuk
zondag 7 januari 2018 om 17:07
In de positieve of negatieve zin van het woord?
Vind ik leuk
stratumseind +128193
zondag 7 januari 2018 om 17:09
ik ben een positiviteitsgoeroe dus.......
Vind ik leuk
Simon1989 +3209
zondag 7 januari 2018 om 17:10
Ach, onze trainer heeft tenminste nog een hartslag. Je zult het maar moeten doen met die dode trainer in Eindhoven.
Vind ik leuk
stratumseind +128193
zondag 7 januari 2018 om 17:15
zou je zo vriendelijk willen zijn en serieus op mijn reacties reageren?
Bij voorbaat vriendelijk dank
Vind ik leuk
Simon1989 +3209
zondag 7 januari 2018 om 17:17
Het was een serieuze poging. Alleen jammer dat je in alle topics zoveel in herhaling valt.
Vind ik leuk
13 +9603
zondag 7 januari 2018 om 17:58
WoW, wat een ondoordachte uitspraak Simon, met alle Nouri-mediadrukte.
[Reactie gewijzigd op zondag 7 januari 2018 om 17:59]
Vind ik leuk
035 +2684
zondag 7 januari 2018 om 18:10
Dat jij daar aandacht aan besteedt
Vind ik leuk
13 +9603
zondag 7 januari 2018 om 18:40
Hoezo? Ik kan je niet volgen?
Vind ik leuk
Simon1989 +3209
zondag 7 januari 2018 om 19:34
Ga lekker dingen erbij halen die hier totaal niets mee te maken hebben, eng figuur.
Vind ik leuk
13 +9603
zondag 7 januari 2018 om 20:10
Tja, na diverse best schokkende Nouri-topics is een associatie daarmee met jouw voorgaande opmerking nou niet echt heel vreemd en ik zou niet weten waarom mij dat dan meteen een eng figuur maakt. Staat jouw voorgaande opmerking overigens symbool voor een prettig figuur?
[Reactie gewijzigd op zondag 7 januari 2018 om 20:11]
Vind ik leuk
Simon1989 +3209
zondag 7 januari 2018 om 20:45
Het is maar net of je per se overal wat achter wilt zoeken. Dat wil jij blijkbaar dus wel. Dan ben je in mijn ogen een eng figuur. Overigens was mijn andere opmerking satire, iets voor mannen.

Als je het hier allemaal een beetje volgt dan weet je ook dat ik het van Nouri heel erg vind.
Vind ik leuk
Foebele +44409
zondag 7 januari 2018 om 17:12
Hij is geen grootse spreker nee, maar dat maakt niet uit toch? Flippie is ook niet de sterkste voor de camera.
Vind ik leuk
zondag 7 januari 2018 om 17:37
Als ze goed voor de camera waren dan hadden ze wel een programma gehad bij RTL of SBS.
Vind ik leuk
Gerro +4932
zondag 7 januari 2018 om 17:31
Hij laat de voeten van de spelers spreken maar dat snap jij je nog niet.
Vind ik leuk
stratumseind +128193
zondag 7 januari 2018 om 17:59
snap jij je ik niet nee
Vind ik leuk
035 +2684
zondag 7 januari 2018 om 17:56
Wat een zeikerd ben jij vandaag. :-)
Vind ik leuk
stratumseind +128193
zondag 7 januari 2018 om 17:57
hoezo vandaag?
Ik denk ik maak m zelf wel anders komen er 10 anderen ....
[Reactie gewijzigd op zondag 7 januari 2018 om 17:59]
Vind ik leuk
035 +2684
zondag 7 januari 2018 om 18:06
OK. Jij bent elke dag een zeikerd. EGO weer gestreeld??
Vind ik leuk
stratumseind +128193
zondag 7 januari 2018 om 18:09
prima bedankt
Vind ik leuk
woensdag 17 januari 2018 om 11:23
Goed visweer vandaag straat. Word weer flink gehapt;-)
[Reactie gewijzigd op woensdag 17 januari 2018 om 11:23]
Vind ik leuk
Degraaf +13977
zondag 7 januari 2018 om 19:50
Alleen vandaag?
Vind ik leuk
035 +2684
zondag 7 januari 2018 om 20:02
LOL
Vind ik leuk
zondag 7 januari 2018 om 16:57
Goeie zet , we zijn goed bezig bij Ajax .
Wat duren de komende 2 weken lang .

Vind ik leuk
Koeroe +7917
zondag 7 januari 2018 om 16:57
Ik heb hem bij expeditie Robinson gezien dit seizoen. Wat een ontzettende pannenkoek is die vent zeg
Vind ik leuk
zondag 7 januari 2018 om 21:41
Daar dacht ik ook aan, en zocht tussen de reacties of iemand het al had getypt :)
Pannenkoek is wel een goed woord voor hem ja.
Vind ik leuk
maandag 8 januari 2018 om 17:03
Weten gelijk je nivo.
Vind ik leuk
Koeroe +7917
maandag 8 januari 2018 om 17:17
Omdat ik expeditie Robinson kijk?
Vind ik leuk
Sanuk +1644
zondag 7 januari 2018 om 16:57
Als Tolk?
Vind ik leuk
JCJWZ +12059
zondag 7 januari 2018 om 16:57
Heel goed, Ten Hag verzameld ook wat echte Ajacieden om zich heen. Goede ontwikkeling dat hij zich laat adviseren binnen de club.
Vind ik leuk
Rood&wit +2706
zondag 7 januari 2018 om 16:58
Blijf toch stiekem een beetje voor Utrecht!
Vind ik leuk
Drobtine +2338
zondag 7 januari 2018 om 20:28
Mag ook heeft daar veel goed werk gedaan zou daar ook trots op zijn.
Vind ik leuk
Bossie020 +3185
zondag 7 januari 2018 om 16:58
Niet iemand die voorop loopt in de polonaise. Hopelijk is hij bestand tegen de arrogante ajaxcultuur.
Vind ik leuk
13 +9603
zondag 7 januari 2018 om 17:01
Hilarisch, hoe hij onzeker reageert op de opmerkingen m.b.t. zijn FC Utrecht koffertje.
Vind ik leuk
Rood&wit +2706
zondag 7 januari 2018 om 17:04
Moet toch ook gewoon kunnen zo'n mooi FC Utrecht koffertje ;-)
Vind ik leuk
13 +9603
zondag 7 januari 2018 om 17:06
Vast best maf voor jou om te gaan volgen hoe hij het bij Ajax gaat doen?
Vind ik leuk
Rood&wit +2706
zondag 7 januari 2018 om 17:08
Nee hoor alles gaat toch gewoon door! Vond het ook vervelend toen het bekend werd dat er interesse in ten Hag was, want dan weet je waar rook is is vuur. Maar nu gun ik hem het beste dit seizoen behalve 1 wedstrijd natuurlijk niet! ;-)
[Reactie gewijzigd op zondag 7 januari 2018 om 17:10]
Vind ik leuk
13 +9603
zondag 7 januari 2018 om 18:03
Het zou ook wel lekker zijn als Feyenoord daar punt(en) pakt. Maar Utrecht weet het Ajax-varkentje doorgaans heel wat beter te wassen dan Feyenoord.
Vind ik leuk
035 +2684
zondag 7 januari 2018 om 18:12
varkentje??
Vind ik leuk
13 +9603
zondag 7 januari 2018 om 18:16
Normale Nederlandse uitdrukking. Wij zullen dat varkentje wel eens wassen. => Wij zullen dat moeilijke karwei wel opknappen.
Vind ik leuk
035 +2684
zondag 7 januari 2018 om 18:21
Dank je wel voor het uitleggen van Nederlandse spreekwoorden. Maar jij had het over een Ajax-varkentje.
Vind ik leuk
Rood&wit +2706
zondag 7 januari 2018 om 18:26
Klopt toch ook ;-)
Vind ik leuk
13 +9603
zondag 7 januari 2018 om 18:31
Ik speelde met een Nederlandse uitdrukking, maar had niet de intentie om Ajax gelijk aan een varkentje te stellen, als dat is waar jij je aan stoort?
Vind ik leuk
035 +2684
zondag 7 januari 2018 om 18:40
Ik loop als een poosje mee op VP dus verbaas mij niet echt over uitlatingen. De uitlatingen zeggen meer over de persoon. Toch??
Vind ik leuk
13 +9603
zondag 7 januari 2018 om 18:45
Gevalletje spijkers op laag water zoeken? Ik bedien me van een normaal Nederlands spreekwoord, leg ten overvloede uit dat ik GEEN connectie tussen Ajax en een varken leg, dus begrijp ik werkelijk niet wat jouw probleem is, behalve als je graag problemen ziet waar ze niet zijn. In elk geval heb ik noch hier, noch bij VI, ooit uitlatingen gedaan die me een ban hebben opgeleverd en dat kun jij me blijkbaar niet navertellen ;-p
Vind ik leuk
035 +2684
zondag 7 januari 2018 om 18:50
Ik heb nergens een ban, dus begrijp jouw opmerking hierover niet. Het is maar net hoe jij het verwoord. Ik reageer op jouw Ajaxvarkentje, meer niet. Voor mij verder het sop in de kool niet waard.
Vind ik leuk
13 +9603
zondag 7 januari 2018 om 18:56
Gezien jouw aantal likes, lijkt 035 een nogal nieuwe account te zijn. Ondertussen loop je hier lang mee zeg je. Vandaar dat ik dacht dat je net een nieuwe account hebt vanwege een ban.
Vind ik leuk
035 +2684
zondag 7 januari 2018 om 19:02
Zal het jou uitleggen: Ik was 035 en kon niet meer op mijn account. Toen 036 aangemaakt. Omdat een aantal mij aanmerken als iemand uit Almere heb ik een kans gezien om 035 weg te "gooien". Toen dat lukte heb ik 035 weer aangemaakt, wat ook lukte. De oude 035 en 036 hadden iets van 6000 duimpjes, wat dat ook mag uitmaken. ik heb geen ban gehad op 035 en heb VP ook een mail gestuurd met de vraag waarom ik niet op mijn 035 meer kon maar.... geen reactie.
OK, Jij bent weer helemaal bij. :-)))
Vind ik leuk
Koeroe +7917
zondag 7 januari 2018 om 21:52
Ban dus
Vind ik leuk
035 +2684
zondag 7 januari 2018 om 23:48
Nee. Geen ban. Snap het niet. Ook geen enkele melding of wat dan ook.
Kan er ook niets aan doen. Kon wel via oude adres postings doen.
Vind ik leuk
Drobtine +2338
zondag 7 januari 2018 om 20:31
Nieuwe account of niet hij heeft meer inhoud dan "spuit 11+2" meneertje 13
Vind ik leuk
13 +9603
zondag 7 januari 2018 om 20:37
Mevrouw voor jou.
Vind ik leuk
Drobtine +2338
zondag 7 januari 2018 om 20:38
Dat verklaart een hoop
Vind ik leuk
035 +2684
zondag 7 januari 2018 om 23:50
Meisje mag ook? :-))
Vind ik leuk
13 +9603
zondag 7 januari 2018 om 23:52
Mag zeker, maar met een tweeling van 15 kan ik op die aanspreektitel niet echt aanspraak meer maken ;-)
Vind ik leuk
035 +2684
zondag 7 januari 2018 om 23:56
Als we maar netjes met elkaar om kunnen gaan ben jij voor mij een net meisje. hahaha
Vind ik leuk
Polleke +797
woensdag 17 januari 2018 om 14:12

[Reactie gewijzigd op woensdag 17 januari 2018 om 14:12]
Vind ik leuk
maandag 8 januari 2018 om 17:04
Miss Piggy talking?
Vind ik leuk
Pjotr26 +1369
zondag 7 januari 2018 om 17:05
patatgeneratie toch leo????
Vind ik leuk
Foebele +44409
zondag 7 januari 2018 om 17:11
Gelukkig weer een topic over voetbal! Ben echt benieuwd naar de tweede seizoenshelft. Wat kan de staf brengen (hoe gaan we spelen vooral) en wat doet onze nieuwe aankoop Tagliafico, volgens mij gaat hij gelijk zich geliefd maken bij de fans tijdens de eerste wedstrijd, thuis tegen Feyenoord.

FIFA18 geeft hem in ieder geval een rating van 79 waarmee hij gelijk een van de beste spelers in onze selectie zou zijn. Zo werkt het in het echt natuurlijk niet, zo'n rating zegt niet veel, maar toch betekend het wel dat er al enige erkenning is voor zijn spel en we dus niet weer een aankoop hebben die totaal niets bewezen heeft en dus ook een belabberde rating heeft.

Tevens ben ik benieuwd of er verder nog gehandeld gaat worden door Ajax, gaat Younes nog weg en komt er dan een vervanger (mag het hopen van wel gezien de blessure van Cerny) en achterin centraal komen we ook wat te kort, zeker met het oog op komende zomer waarneer Viergever transfervrij is en mogelijk ook Veltman vertrekt.
Vind ik leuk
Drobtine +2338
zondag 7 januari 2018 om 20:33
Perr Schuurs
Vind ik leuk
zondag 7 januari 2018 om 17:15
Heel mooi
Vind ik leuk
Bizzy +14702
zondag 7 januari 2018 om 17:17
Mooie reintegratie project
Vind ik leuk
Foebele +44409
zondag 7 januari 2018 om 17:19
Vanuit Utrecht terug proberen te komen in de normale maatschappij? ;-)
Vind ik leuk
Bizzy +14702
zondag 7 januari 2018 om 17:20
Het is hem gegund hoor. Het is een sympatieke kerel.
Vind ik leuk
zondag 7 januari 2018 om 17:18
Toch nog iemand met aanzien op de bank dat is wel slim van ze.
Vind ik leuk
zondag 7 januari 2018 om 17:23
Een echte voetballer, kan niet alleen een balletje hoog houden maar heel Ajax. Gelukkig is JC hem ook niet vreemd.
Vind ik leuk
zondag 7 januari 2018 om 17:23
Dat bedoel ik stelletje jankers
Vind ik leuk
035 +2684
zondag 7 januari 2018 om 18:05
Leg uit Fons!
Vind ik leuk
woensdag 17 januari 2018 om 11:36
Helder verhaal, lekker kort, doen we niks mee.
Vind ik leuk
zondag 7 januari 2018 om 17:41
Ze zullen wel balen dat ze onder Erik veel langer op het veld moeten staan.Trainen, trainen, trainen en nog eens trainen. Een uurtje of 8 per dag
Daar zullen wel de nodige reacties op komen van degene die dat absoluut niet willen.
Vind ik leuk
zondag 7 januari 2018 om 18:47
Superdroge reactie ook. Nul emotie.

Denk wel dat hij de boel weer gaat wakker schudden en autoriteit gaat uitstralen.
Vind ik leuk
maandag 8 januari 2018 om 08:10
nemen ze een EHBOer mee of een gediplomeerde dokter?
Vind ik leuk
maandag 8 januari 2018 om 08:10
nemen ze een EHBOer mee of een gediplomeerde dokter?
Vind ik leuk
woensdag 17 januari 2018 om 10:51
Natuurlijk doen, Ajacied, Amsterdammer, spreekt Spaans..... handig met de zuid-amerikanen
Vind ik leuk
woensdag 17 januari 2018 om 11:36
Natuurlijk gaat dat gebeuren.
Vind ik leuk
Setovitch +1392
woensdag 17 januari 2018 om 13:39
Ik dacht eerst dat ze gingen kijken voor of na de klassieker amputeren (rechterhand)schrok al