Ajax hengelde naar PSV-verdediger: 'Het betekent dat ik iets goed doe'

    Ajax hengelde naar PSV-verdediger: 'Het betekent dat ik iets goed doe'

    dinsdag 9 januari 2018 om 16:08

    In november sloeg PSV een belangrijke slag door Armando Obispo voor vier jaar aan de club te binden. Volgens Voetbal International was ook onder meer Ajax in de markt voor de talentvolle verdediger. Obispo (18) voelde zich gevleid door de belangstelling van andere clubs. 

    "Het is natuurlijk een groot compliment als er meerdere goede clubs interesse hebben", aldus de tiener in gesprek met VI. "Dat betekent dat ik kennelijk iets goed doe. Ik heb alles naast elkaar gelegd en besloten dat ik bij PSV blijf. Dat was voor mij vrij snel duidelijk. Het doel dat ik al bijna twaalf jaar voor ogen heb, het eerste van PSV halen, heb ik nog niet bereikt. Ik wil dat eerst traject eerst goed afmaken."

    In Amsterdam lijken talenten sneller een kans te krijgen dan in Eindhoven. Obispo weet dat hij geduldig moet zijn. "Maar ik vind het ook lastig daar iets over te zeggen, omdat ik niet kan vergelijken. Ik moet gewoon blijven doen waarmee ik bezig was, de beste kant van mezelf tonen. Dan komt het echt vanzelf."

    "Ik heb wel met de trainer en Marcel Brands gesproken, maar je kunt nooit voorspellen hoe dingen gaan. Ik heb gewoon heel veel vertrouwen in mezelf en als ik de kans krijg, zal ik hem pakken", besluit Obispo. 

    Plaats een reactie

    jaja_PSV +44800
    dinsdag 9 januari 2018 om 16:11
    Overmars...bedenk eens een keer zelf.iets verdorie.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +4777
    dinsdag 9 januari 2018 om 16:13
    Dat doet hij door snel te gaan handelen.
    Vind ik leuk
    Eanske +4558
    dinsdag 9 januari 2018 om 16:45
    Niks mis mee inderdaad. Altijd goed om potentiële eigen jeugd op 18 jarige leeftijd binnen te hengelen.
    Vind ik leuk
    Guust +5584
    dinsdag 9 januari 2018 om 17:06
    Ach zo haalt PSV net een speler van Arsenal binnen die de jeugd van Ajax heeft doorlopen, PSV doet hetzelfde ook net als ieder andere club. Maak je dus niet druk. Als een speler het niet naar zijn zin heeft gaat hij toch weg, of andersom.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +44800
    dinsdag 9 januari 2018 om 19:00
    Neen. Er is een gentlemen agreement. Je blijft met je poten van elkaars spelers af...
    Overmars is een snake om rechtstréeks te bellen naar onze spelers..hij moet zich eerst melden bij de club.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 9 januari 2018 om 19:02]
    Vind ik leuk
    Padason +946
    dinsdag 9 januari 2018 om 19:16
    Schei uit met de Gentleman agreement. Is er ook.zo iets met de Sparta's van deze wereld of Amateur clubs? daar haalt PSV ook vandaan maaR dat is goed?
    Lijkt bijna Barcelona achtig zelf wegkopen maar dan eigen speler worden weg gekocht en dan van de toren blazen.

    Je hebt kilos boter op je voorhoofd hangen.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +44800
    dinsdag 9 januari 2018 om 20:04
    Zo reageerde je zeker niet toen Ajax fans een pop aan een galg hingen...als er fans niet kunnen omgaan hiermee, dan zijn het wel de Ajax fans op een schandelijke manier.
    Vind ik leuk
    Padason +946
    dinsdag 9 januari 2018 om 23:26
    Klopt had toen nog geen account.

    Maar we hebben het erover dat jij het niet vind kunnen vanwegen een gentlesman agreement. Niet over hoe fans reageren.

    Maar goed voor de duidelijkheid, nee ik keur dat af dat mensen zo reageerde wanneer Vermeer naar Feyenoord ging. Maar goed ik ben mezelf en een goede wereld begint bij ons zelf.
    Vind ik leuk
    14forever +8509
    dinsdag 9 januari 2018 om 19:41
    Wat een debiel ben.je dus, er lopen vast wel een.scoutje rond op de toekomst van psv..
    Had obispo eigenlijk wel zien willen spelen in het eerste van.psv
    Vind ik leuk
    Nistel +3607
    dinsdag 9 januari 2018 om 21:12
    Als dat er ooit al was is het allang verleden tijd.
    Vind ik leuk
    Iggy +3689
    dinsdag 9 januari 2018 om 21:43
    Aldus een droeftoeter puur sang.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +4777
    woensdag 10 januari 2018 om 11:22
    Die bestaat al niet meer sinds PSV Kieft, Arnesen, Lerby, Vanenburg en Wouters bij Ajax wegkaapte.
    Vind ik leuk
    Iggy +3689
    dinsdag 9 januari 2018 om 16:31
    Ow ja joh?!
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 januari 2018 om 16:49
    Maak je niet zo druk het is altijd baas boven baas! Ajax pakt spelers van kleinere clubs; PSV, az, Heerenveen etc en Manu, real, barca doet dat op hun beurt weer bij Ajax. En zo blijft het balletje rollen
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8206
    dinsdag 9 januari 2018 om 16:54
    Je doet net of er in de huidige tijd nog scouts bestaan die alleen iets ontdekken in een verre uithoek.....PSV benadert Ajax talenten en andersom. Wordt eens wakker ze jatten alles van elkaar en degene met het beste aanbod wint
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11927
    dinsdag 9 januari 2018 om 17:37
    Volgend seizoen het jongste verdedigende centrum van de Eredivisie, De Ligt en Schuurs. En Obispo lekker banken bij het 1e en op maandag lekker ballen met jong PSV.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 januari 2018 om 18:36
    daar kun je in de jup mee aankomen maar niet in de ED laat staan Europees, of plaatsen jullie je daar niet voor?
    Vind ik leuk
    Napolitanos +9436
    dinsdag 9 januari 2018 om 18:33
    Idd, alleen maar achter PSV spelers aanhengelen ! Obispo is natuurlijk ook een toptalent maar blijft gelukkig ene BOER !
    Vind ik leuk
    piet potlood +2129
    dinsdag 9 januari 2018 om 20:55
    Dit nieuws is al 3 maanden oud. weer het beter knip en plakwerk van VP die dat doet uit een artikel over Obispo op VI.
    Vind ik leuk
    JOJO +1751
    dinsdag 9 januari 2018 om 16:17
    In Amsterdam brengen ze jeugd misschien eerder, maar serveren ze ze ook eerder af. Kijk naar Bazoer, Riedewald, Tete enz enz. Kun je beter langzaam gebracht worden en echt van waarde worden.
    Hardlopers zijn doodlopers.
    Verstandige keus Obispo!
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 januari 2018 om 16:25
    Goed voorbeeld man ,dat was gewoon de keuze van de trainer .
    Kan talloze voorbeelden noemen waar het anders is gelopen ,dat jij 3 voorbeelden kan noemen van nog niet eens een jaar geleden zegt wel iets over je voetbalkennis :D
    Vind ik leuk
    JOJO +1751
    dinsdag 9 januari 2018 om 16:43
    Ach, kan wel verder teruggaan maar de geboorte datum van meeste mensen die hier reageren, komt dan in de buurt...
    Het feit dat dat beleid van Ajax niet zo heel succesvol is blijkt uit de landskampioenschappen van de afgelopen 20 jaar en het feit dat Overmars inmiddels een andere weg is ingeslagen.

    Jeugd inbrengen is top, maar doe het wel op een verstandige manier. Die ene keer in het verleden dat Ajax met een zeer jonge selectie de EC1 won, lag mijn inziens meer aan de trainer van toen, dan aan de trainer van nu die de jongens te vroeg brengt. Ze leunen in Amsterdam veel te veel op behaalde successen uit het verleden. Maar in voetbal telt alleen het heden en de aankomende wedstrijd. Kijk naar Guardiola hoe hij het bekijkt en benadert. Vertelde hier deze week nog wat over in een interview. Je moet niet te veel kijken naar wat je hebt bereikt, maar meer naar wat je nog wilt bereiken. En dan bedoel ik de recente toekomst en niet de toekomst van over een paar jaar. Je kunt wel leuk jeugd vroeg brengen, maar als je ze na een tijdje weer snel afschrijft heb je weinig aan je investering. En blijkbaar zijn de ogen van Overmars hieromtrent open gegaan. Gelukkig maar voor het NL voetbal. Want ondanks dat ik hoop dat PSV elk jaar kampioen wordt, is iedereen gebaat bij sterke tegenstanders en een interessante competitie.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 januari 2018 om 19:54
    Leuk verhaal maar slaat echt nergens op :D
    Vrij logisch dat je leunt op successen uit het verleden omdat Europees geen succes meer te behalen valt aangezien in andere landen er veel meer geld bij clubs zit .
    Juist door de filosofie van Ajax verdienen ze miljoenen euro s dus waarom zullen ze dat veranderen ,het enige wat er verandert is dat er af en toe wat spelers worden gehaald die er meteen staan . Guardiola heeft makkelijk praten aangezien de beste man alleen maar bij clubs heeft gewerkt waar het meeste geld zit :D
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 januari 2018 om 16:52
    Haha goed praten verkeerd benoemen.. Ajax heeft nog genoeg jeugd die het wel halen slimmerik en dat compenseerd minimaal 4x de kapitale schade van die jongens die het niet halen
    Vind ik leuk
    Guust +5584
    dinsdag 9 januari 2018 om 17:14
    Zijn niet afgeserveerd, ze hadden geen geduld en zijn zelf gegaan (of foute zaakwaarnemer).
    Vind ik leuk
    Laufen +40
    dinsdag 9 januari 2018 om 16:17
    Of hoe wanhopig Ajax was
    Vind ik leuk
    Mr. Writer +296
    dinsdag 9 januari 2018 om 16:19
    Overmars doet zijn werk, PSV doet er misschien goed aan om dit soort jongens een keer een echte kans te geven. Bazoer koos voor Ajax omdat hij daar dacht sneller een kans te krijgen (daar had hij gelijk in), PSV had daar toen al wat van moeten leren. Maar men bleef volharden in het halen van spelers die er direct stonden (bewuste keuze, en misschien geen onhandige), maar dan loop je risico dat jeugd weggaat.

    Een kans geven is geen Zeefuikje, maar in een bekerwedstrijd tegen Volendam mee laten doen of zo. Kun je hem testen en daarna laten spelen bij Jong of verhuren aan een Jup club.
    Vind ik leuk
    Joep Meloen +1304
    dinsdag 9 januari 2018 om 16:21
    Noem eens een succesvol rijtje Eindhovense talenten die echt zijn doorgebroken en doorgegroeid dan. O ja en Depay komt van Sparta, maar die rekenen we ook goed.
    Vind ik leuk
    Cappie +7354
    dinsdag 9 januari 2018 om 16:27
    Waarom?
    Vind ik leuk
    Joep Meloen +1304
    dinsdag 9 januari 2018 om 16:33
    JOJO roept wat, maar de historie bewijst het tegendeel.
    Vind ik leuk
    Joep Meloen +1304
    dinsdag 9 januari 2018 om 16:33
    JOJO roept wat, maar de historie bewijst het tegendeel.
    Vind ik leuk
    Joep Meloen +1304
    dinsdag 9 januari 2018 om 16:33
    JOJO roept wat, maar de historie bewijst het tegendeel.
    Vind ik leuk
    Joep Meloen +1304
    dinsdag 9 januari 2018 om 16:34
    ik dacht ik post ‘m weer eens 14 keer.
    Vind ik leuk
    cheeks +3572
    dinsdag 9 januari 2018 om 16:33
    Domme reactie. Hele domme reactie zelfs. Depay was 12 toen hij kwam. Dan zijn heel veel talenten van ajax ook geen eigen talenten.
    Vind ik leuk
    Joep Meloen +1304
    dinsdag 9 januari 2018 om 16:36
    Dom van je! Daarom rekenen we Depay ook goed. Het was me al eerder opgevallen dat tot de minst snuggeren op VP behoort.
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +4919
    dinsdag 9 januari 2018 om 16:36
    Er is een hele waslijst van Ajax talenten te noemen die het allemaal niet gered hebben maar wel in het eerste hebben gespeeld. Er is er geen een die is doorgebroken bij de absolute top. El Ghazi is op dit moment het allergrootste talent wat bijna wekelijks speelt.
    Vind ik leuk
    Setovitch +1463
    dinsdag 9 januari 2018 om 16:29
    Lijkt mij toch wel dat hij onderhand niveau isi of schwaab is ? Hij staat al 2 jaar te boek als mega talent
    Vind ik leuk
    elijah +1541
    dinsdag 9 januari 2018 om 16:30
    Nutteloze discussies om niks hier. Ajax gaat beter om met talenten dan PSV. Dat blijkt de afgelopen 10 jaar maar weer in vergelijking met PSV.
    Er zijn echter meerdere al noodgedwongen vertrokken maar ze hebben in iedergeval zich kunnen bewijzen in Ajax 1
    Vind ik leuk
    Ajax! +1534
    dinsdag 9 januari 2018 om 16:34
    Ajax heeft altijd meer interesse in Schuurs gehad, dus hoe concreet Ajax is geweest?
    Maar je moet als club altijd opletten als een contract afloopt van een groot talent, niet zo gek dat Ajax dat dus ook nu deed.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 januari 2018 om 16:53
    Krijgen jullie allemaal te weinig aandacht of zo?

    Het is logisch voor ieder team dat er wordt gezocht naar versterkingen. En als iemand elders niet tevreden is, of geen kans krijgt terwijl jij daar een ruwe diamant in ziet, dan is het logisch dat er contact gelegd wordt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 januari 2018 om 16:53
    Gentlemen agreement, dan zie je maar dat Homo’s (overmars) geen echte genltemens zijn
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20780
    dinsdag 9 januari 2018 om 17:22
    Gentlemens agreement....wat een gelul..staan zelf ook langs de kant. Een afspraak uit het jaar kruik. Wel andere clubs plukken maar elkaar niet? Onzin.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 9 januari 2018 om 17:23]
    Vind ik leuk
    Guust +5584
    dinsdag 9 januari 2018 om 17:23
    Mikedutchtoyboy
    Vind ik leuk
    Dorzon +4373
    dinsdag 9 januari 2018 om 17:45
    overmars is on fire sinds hij niet meer met handboeien vastligt.
    de exit van bergkamp heeft het activiteitenpeil aanzienlijk verhoogt.
    Ajax lijkt nu al klaar te zijn voor het komende seizoen terwijl dat meestal pas het geval is na 6 wedstrijden
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 januari 2018 om 18:37
    Gewoon goed je best blijven doen, dan komt Ajax vanzelf vast wel weer een keer voor je terug
    Vind ik leuk
    Gerro +6477