'Daarom ben ik gewaardeerd, maar heb dat eigenlijk geleerd van de Feyenoord-fans'
Feyenoord heeft dinsdagavond de Marketing Award Rotterdam 2017 in de wacht gesleept. De prijs gaat naar de club omdat die Rotterdam positief op de kaart heeft gezet na het behaalde landskampioenschap van afgelopen mei.
Aanvoerder Dirk Kuyt en algemeen directeur Jan de Jong namen de prijs in ontvangst. De Marketing Award Rotterdam wordt jaarlijks uitgereikt aan mensen die een belangrijke bijdrage hebben geleverd aan het imago van Rotterdam. Volgens de jury staat Feyenoord symbool voor de kracht van Rotterdam: niet opgeven, opstaan en blijven knokken omdat je erin gelooft.
Dirk Kuyt is het daarmee eens. "Ik ben altijd gewaardeerd als voetballer en als mens omdat ik hard werkte, altijd doorging en weer opstond als ik neerviel", zo wordt hij geciteerd door het Algemeen Dagblad. "Maar eigenlijk heb ik dat geleerd van het Legioen, van de supporters en eigenlijk van de Rotterdammers. Rotterdammers die nooit opgeven en achttien jaar bleven vechten en knokken voor die prijs."
"En als je dan ziet wat er loskomt in de stad, welke emoties mensen lieten zien. Iedereen was trots. Eigenlijk was het een prijs voor de stad. En ik ben er trots op dat ik als aanvoerder dat jaar op het veld heb mogen staan en heb terug mogen geven aan de stad wat die verdient."