'Ze hadden beelden gekeken van mij uit China en zagen het helemaal zitten'

'Ze hadden beelden gekeken van mij uit China en zagen het helemaal zitten'

woensdag 10 januari 2018 om 09:03

Romeo Castelen keert als 34-jarige routinier terug in de Eredivisie, maar hij is niet veel van zijn snelheid verloren. Daar stond de rechtsbuiten in het verleden vooral om bekend, weet hij.

"Ik ben niet veel snelheid verloren als ik het inschat. Maar misschien zijn de spelers hier nog sneller geworden. Dan moet ik aanpoten", zegt Castelen tegen Langs de Lijn En Omstreken. De tienvoudig Oranje-international tekende dinsdag een contract tot het einde van het seizoen bij VVV-Venlo. "Ik kwam op uitnodiging van trainer Maurice Steijn even langs bij de club. Ze hadden beelden gekeken van mij uit China en zagen het helemaal zitten."

"Weet je dat het hier allemaal begonnen is voor mij?", vervolgt Castelen in gesprek met de Limburger. "Dit is het stadion waar ik debuteerde toen ik bij ADO speelde. Zoiets vergeet je nooit meer. Daarom vind ik het mooi dat ik nu voor VVV kan spelen." Hij had nog een andere goede reden om voor de Eredivisie te kiezen. "Het is niet dat ik koste wat kost in Nederland aan de slag wilde. Ik had ook best nog een avontuur willen aangaan. Maar hier was het gewoon goed."

"En dat ik in Nederland kan spelen, is eigenlijk wel erg prettig. Drie maanden geleden ben ik weer vader geworden. En nu Tyrin is geboren, is het toch erg prettig om dichtbij te wonen", besluit Castelen.

Poll

Is Castelen een goede aanwinst voor VVV?

(501 stemmen)

Plaats een reactie

Grumpy +345
woensdag 10 januari 2018 om 09:07
Alles wat mislukt in het buitenland.
Komt op hangende pootjes weer terug.
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 09:11
Beste man is al 34!
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 11:29
Dit is ook al de 34e keer dat dit interview weer onder een andere titel wordt aangeboden.
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 12:13
Jaloers? Was wat voor de tukkers geweest...
[Reactie gewijzigd op woensdag 10 januari 2018 om 12:14]
Vind ik leuk
frank1971 +2054
woensdag 10 januari 2018 om 15:17
Ach, er is eens geen nieuws over Verbeek.
Vind ik leuk
Aal +15889
woensdag 10 januari 2018 om 09:11
Ik hoop dat hij een hit wordt!
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 09:14
Wees blij dat dat soort jongens weer naar de Eredivisie komen. Zolang ze nog iets kunnen toevoegen is het toch goed?
Vind ik leuk
Feye1908 +6897
woensdag 10 januari 2018 om 09:16
Mislukt is een groot woord. Hij heeft in de nadagen van zijn carriere RKC ingewisseld voor een avonduur in ik meen Australië, Zuid Korea en China. Groot gelijk had hij. Waarschijnlijk heeft hij de laatste jaren meer verdiend (en meegemaakt) dan in al zijn jaren daarvoor.

De eerdere periode bij HSV werd door blessures een mislukking maar ach, voor een voetballer met zijn kwaliteiten heeft hij het niet slecht gedaan.
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 10:42
Toen hij bij Feijenoord zat deed hij het toch wel redelijk?
Vind ik leuk
Het Brein +2483
woensdag 10 januari 2018 om 09:26
Klopt, we zijn van talentenleague een rehabilitatieleague geworden...
Vind ik leuk
RtdDub +643
woensdag 10 januari 2018 om 09:30
Gezien zijn blessureverleden presteert hij heel erg naar behoren de afgelopen jaren.
Noem me eens een andere Nederlander die op het wk voor clubs heeft gescoord in de afgelopen 4 jaar?
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 10:43
Ja precies volgensmij was zijn blessures het grootste probleem.
Vind ik leuk
RtdDub +643
woensdag 10 januari 2018 om 10:50
Zat bij\dicht tegen het Nederlands elftal toen die blessure ellende begon voor hem bij Feyenoord.
Werd ie nog even fit en ging voor €5 miljoen naar HSV die toen nog gezien werden als top in Duitsland.

Hij heeft gewoon 5 jaar verloren door zijn knie(en)
Vind ik leuk
Leeuw +3256
woensdag 10 januari 2018 om 09:34
Is de ED dan zo geweldig?
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 10:39
Niet echt op de hoogte lijkt mij. Nu al 6 jaar blessurevrij. Met western sydney de Aziatische Champions league gewonnen. Wk voor clubteams gespeeld. Mooie avonturen beleefd in het buitenland . Deze man had nog veel meer gepresteerd als hij op het begin niet zoveel geblesseerd was geweest. Dus wat jij schrijft is totaal maar dan ook totaal nergens op gebaseerd
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 09:20
Hopelijk krijgt die geen nare blessures op dat verrekte kunstgras.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Ze hadden beelden gekeken van mij uit China en zagen het helemaal zitten'