'FC Utrecht polste vier trainers: twee Eredivisie-coaches en twee toptrainers'

'FC Utrecht polste vier trainers: twee Eredivisie-coaches en twee toptrainers'

woensdag 10 januari 2018 om 10:01

FC Utrecht heeft bij vier andere trainers geïnformeerd alvorens werd besloten Jean-Paul de Jong door te schuiven als hoofdtrainer. Dat meldt Voetbal International.

Woensdag lekte via De Telegraaf uit dat een deel van de spelersgroep niet achter de aanstelling van De Jong als opvolger van Erik ten Hag staat. Nu blijkt dat de voormalige assistent ook niet de eerste keus van de clubleiding was. Grootaandeelhouder Frans van Seumeren en technisch directeur Jordy Zuidam hebben volgens Voetbal International in het geheim met 'twee gerenommeerde topcoaches' gesproken, maar zij bedankten voor een tussentijdse aanstelling. Ook Excelsior-coach Mitchell van der Gaag en Vitesse-trainer Henk Fraser werden gepolst.

Vorige week vrijdag drukte Van Seumeren de aanstelling van De Jong erdoorheen tegenover de spelersgroep, waarvan een deel vindt dat de coach niet klaar is voor promotie. Een speler van FC Utrecht vond de woorden van Van Seumeren 'een beetje dreigend', een ander 'intimiderend', schrijft VI.

Lees meer over:EredivisieFC Utrecht

Plaats een reactie

woensdag 10 januari 2018 om 10:12
Niet alles geloven wat de Televaag schrijft...
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 10:13
Is goed, maar dit schrijft Voetbal International.
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 10:16
Allemaal onbetrouwbaar, joh ;P
Vind ik leuk
Dorzon +2444
woensdag 10 januari 2018 om 13:44
je lijkt trump wel, die vind ieder artikel dat niet in zijn straatje past ook onbetrouwbaar
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 20:13
En die refereert aan de Telegraaf. Ook de VI-clubwatchers lijken vaak een andere kant op te kijken. Net als de Telegraaf heeft VI ook een voorkeursclub. Dat verklaard het denk ik.
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 10:22
Zal ongetwijfeld een kern van waarheid inzitten.
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 12:07
Wist je nog maat: Die bronnen wisten zeker dat Wang niet bestond toen ;)

Zo ook het kantoor van UVS.
[Reactie gewijzigd op woensdag 10 januari 2018 om 12:07]
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 14:06
Dat was teleneus met die kneus van Valentijn.
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 14:11
VI toch?

Maar Taco ken er ook wat van, ook zo'n engnek.
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 14:12
Valentijn Driessen toch?
Taco is idd ook een enge gluiperd die vaker onzin de wereld in helpt.
[Reactie gewijzigd op woensdag 10 januari 2018 om 14:13]
Vind ik leuk
Rood&wit +1433
woensdag 10 januari 2018 om 20:42
Off Topic Jean Paul de Jong heeft gewonnen van Anderlecht met 4-3 mischien ook leuk om te vermelden VP.
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 10:18
Pols peter bosz die is vrij zou prima bij Utrecht passen.
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 10:18
Telegraaf doet zijn naam weer flink eer aan vandaag.. Flink onrust aan het stoken.
Vind ik leuk
vos199 +857
woensdag 10 januari 2018 om 10:20
Spelen binnenkort tegen Ajax he... Elk jaar is het weer raak. Vorig jaar ging het over Haller die naar Ajax zou gaan, jaar ervoor ging het over Ayoub die daar heen zou gaan... Tis altijd wat met die krant
Vind ik leuk
stock3 +572
woensdag 10 januari 2018 om 10:22
En elk jaar zeggen dat dit de wedstrijd van het jaar voor Utrecht is!
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 10:31
Lekker de boel opstoken.. Het is inderdaad een terugkerend ritueel als de wedstrijd tegen Ajax op het programma staat.
Vind ik leuk
stock3 +572
woensdag 10 januari 2018 om 10:21
Echt he het was al vanaf het begin bekend als ten Hag opstapt dat JP de Jong hem zou opvolgen.
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 10:22
schrijft VI................dan weet je voldoende.
Vind ik leuk
13 +3408
woensdag 10 januari 2018 om 10:29
Omdat?
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 10:37
VI is vooral riooljournalistiek........ook ADO word altijd met de grond gelijk gemaakt door dat K U T blaadje.
Vind ik leuk
13 +3408
woensdag 10 januari 2018 om 10:39
Ben het wat ADO betreft volkomen met je eens, heb me vaak geërgerd aan eenzijdige berichtgeving VI, leek wel of ze betaald kregen van Wang.
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 10:40
Het is eerder andersom geweest. Ze blijven zagen dat we financieel er slecht voorstaan.
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 10:37
Ik denk dat hier weinig aan gelogen is maat. Ze hebben vast andere opties gepolst voor ze bij JP kwamen.
Vind ik leuk
Stack5 +821
woensdag 10 januari 2018 om 12:38
En de telegraaf. Die proberen elk jaar voor Utrecht - Ajax wat onrust te stoken bij Utrecht. Is het niet door te zeggen dat Ajax sterspelers van Utrecht weg gaat kopen, dan komen ze wel weer met zo'n slap verhaal. Trieste krant is het.
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 12:40
Ja dat valt best veel op eigenlijk.
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 10:23
Utrecht heeft het goed gedaan door Jan Paul de Jong als hoofdtrainer aan te stellen.
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 10:35
Dat moet nog blijken of dat de juiste beslissing is geweest
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 10:28
Miss moeten de spelers die het er niet mee eens zijn en de woorden van fvs dreigend/intimiderend vonden lekker oprotte en bij Sparta gaan voetballen ofzo ✌
Vind ik leuk
Tienus +793
woensdag 10 januari 2018 om 10:29
Wat een onzin. Ik heb ook berichten van spelers gelezen dat ze het wel een prima keuze vonden. Het was al veel langer bekend dat de Jong, Ten Hag zou opvolgen.
Vind ik leuk
mcmodd +13245
woensdag 10 januari 2018 om 10:33
We moeten gewoon afwachten hoe het met JP gaat lopen. In ieder geval zijn de jongens het voetballen echt niet verleerd en de spelers willen allemaal graag spelen, dus daarvoor doen ze, als het goed is, gewoon hun best. Of VI hier echt een scoop te pakken heeft weet ik niet, maar ik betwijfel het ten zeerste. We moeten over JP niet te min denken, inmiddels is hij gewoon een ervaren trainer en zolang hij bewijst dat hij, wat hij wil,kan overbrengen zie ik geen beren op de weg. Maar kritisch kijken kan natuurlijk geen kwaad.
Vind ik leuk
13 +3408
woensdag 10 januari 2018 om 10:38
Welke toptrainers zouden trouwens benaderd zijn? Vast Advocaat, maar daarnaast?
[Reactie gewijzigd op woensdag 10 januari 2018 om 10:43]
Vind ik leuk
mcmodd +13245
woensdag 10 januari 2018 om 10:44
Dat krijg je echt niet te horen. Over het algemeen spreken clubs met toptrainers af, als een deal afketst, om over hun contact niets naar buiten te brengen. Als het dan afketst is het altijd een half, een heel of zelfs twee jaar later mogelijk om alsnog tot een deal te komen. Alle goede dingen komen snel is wel het meest gebruikte spreekwoord dat niet klopt en dat relaties beter langzaam kunnen groeien klopt over het algemeen wel.
Vind ik leuk
Dicky +7904
woensdag 10 januari 2018 om 12:09
Inderdaad, gewoon eerst even kijken. Voor hetzelfde geld doet hij het straks beter dan Ten Hag.
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 10:35
Nadat Guardiola, Mourinho, Conte en Klopp toch geen interesse hadden, kwamen ze bij de Jong terecht...
[Reactie gewijzigd op woensdag 10 januari 2018 om 10:36]
Vind ik leuk
13 +3408
woensdag 10 januari 2018 om 10:41
Had wel een stunt geweest als Ten Hag naar Ajax was gegaan en vervolgens een echte toptrainer naar FC Utrecht ;-)
Vind ik leuk
raoul88 +514
woensdag 10 januari 2018 om 10:51
van der Gaag lijkt mij de beste keuze....lijkt ook een beetje op Ten Hag...!
Vind ik leuk
remakil +2134
woensdag 10 januari 2018 om 11:04
Is de Televaag nu al aan het stoken voor Utreg-Ajax?
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 11:29
Wie zijn die toptrainers ?
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 14:15
Die zijn er neit-;) of je moet aan Frans Adelaar en Han Berger denken-:)
Vind ik leuk
5by5 +563
woensdag 10 januari 2018 om 11:32
Zonder ten hag is wel de angel uit Fc Utrecht. Jp de Jong lijkt mij een mindere trainer dan ten hag.
Vind ik leuk
Dicky +7904
woensdag 10 januari 2018 om 12:06
Op basis van?
Vind ik leuk
5by5 +563
donderdag 11 januari 2018 om 16:56
Gevoel.
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 20:19
Ja want Ten Hag scoorde aan de lopende band.
De tijd zal het leren. Vooralsnog lijkt er in opstelling niets te wijzigen behoudens vd Meer op de plek van Emanuelson en Strieder daardoor op de bank.
Vind ik leuk
Dicky +7904
woensdag 10 januari 2018 om 12:06
Jammer dat het met Fräser niet gelukt is. Misschien moet Utrecht het nog een keer proberen.
Vind ik leuk
FCU10 +479
woensdag 10 januari 2018 om 12:09
JP de Jong heeft het als trainer bij Eindhoven en bij jong Utrecht gewoon erg goed gedaan. Daarbij is hij een echte Utrechter, die de club door en door kent. Toen JP assistent werd van Ten Hag was er allang besloten dat hij door zou schuiven wanneer Ten Hag zou vertrekken.
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 12:17
Fuck! Had Fraser genomen!
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 12:17
Lekker vaag artikel

Ik denk dat FC Utrecht hier goed aan doet
Vind ik leuk
Padason +342
woensdag 10 januari 2018 om 12:44
Ik ben zelf werkzaam bij Rolldock en heb van Seumeren aantal keer ontmoet en gesproken. Zo in de omgang een aardige en open man maar drukt inderdaad zijn wil door.

En als hij zijn wil niet krijgt kan hij wel een andere kant laten zien. Vandaar dat ook Mammoet in die tijd en nu Rolldock hard groeien, een keiharde zaken man. In de zakenwereld perfect maar bij die voetballers werkt dat niet zo, moet je met fluelen handschoenen aanpakken.
Vind ik leuk
VeeDeeVee +6046
woensdag 10 januari 2018 om 13:12
Met andere woorden: die twee Eredivisie-trainers zijn watjes.
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 13:29
Het zaad van de tweespalt is gezaaid... Dit kan nooit goed gaan, of De Jong moet straks bij de top-3 aansluiten met Utrecht...
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 20:21
Als je zaad geen water geeft doet het niets.
En laat er nu net een droge periode aankomen.
Vind ik leuk
Foebele +38727
woensdag 10 januari 2018 om 13:47
Ik vond van der Gaag wel een optie, die doet het prima bij Excelsior en kent de club. De Jong zijn kwaliteiten vind ik moeilijk in te schatten, ik verwacht wel dat hij een paar wedstrijden per jaar op de tribune zal moeten plaatsnemen in verband met opgelopen rode kaarten...
Vind ik leuk
Pjotr26 +202
woensdag 10 januari 2018 om 13:59
jp jij krijgt je kans hoor......maar eerst 4 trainers polsen ok?
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 14:40
Henk Fraser had ik graag zien komen,maar ik vind ook dat JP een kans verdient .
Vind ik leuk
milo +100
woensdag 10 januari 2018 om 19:03
Geweldig de reactie’s van ADO supporters samen met utrecht eigenlijk de enige echte volksclub.
Geweldig gefeest met die gasten altijd oa in chersonisos
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 20:10
De Telegraaf: zijn die nu al begonnen met stemmingmakerij omdat straks hun club bij FC op bezoek komt?
Stond dit in Telesport of op de pagina Privé?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'FC Utrecht polste vier trainers: twee Eredivisie-coaches en twee toptrainers'