Update: Valencia doet zaken met Arsenal en spreekt clausule van 80 miljoen af

    Update: Valencia doet zaken met Arsenal en spreekt clausule van 80 miljoen af

    donderdag 11 januari 2018 om 16:11

    Francis Coquelin is bezig aan zijn laatste dagen bij Arsenal. De Premier League-club heeft een akkoord bereikt met Valencia over de transfersom.

    Dat meldt Sky Sports woensdagavond. Valencia is op zoek naar een balveroveraar voor het middenveld en denkt die gevonden te hebben in Coquelin. Inmiddels zou er een akkoord zijn gesloten over de transfersom tussen Valencia en Arsenal: de Franse middenvelder (26) kost volgens Sky Sports 13,5 miljoen euro.

    Coquelin stond ook in de belangstelling van West Ham United en Crystal Palace, maar geeft de voorkeur aan de nummer drie van de Primera División. Valencia neemt hem waarschijnlijk deze week nog over van Arsenal. Coquelin speelt al bijna tien jaar voor Arsenal en maakte in 2008 zijn debuut in de hoofdmacht maar mocht dit seizoen slechts zeven keer in de basis beginnen van manager Arsène Wenger.

    Update 23.27: Arsène Wenger heeft bevestigd dat Francis Coquelin naar Valencia verkast. Op de vraag van Sky Sports of de berichten over de Franse middenvelder waar zijn, antwoordt de Arsenal-manager gortdroog: "Ja." Coquelin zat woensdagavond negentig minuten op de bank tijdens het doelpuntloze gelijkspel tussen Arsenal en Chelsea in de halve finale van de League Cup.

    Update 11/1 16.11: Het is nu helemaal rond: Francis Coquelin verruilt Arsenal voor Valencia. Dat heeft de nummer drie van de Primera División donderdagmiddag bevestigd via de officiële kanalen. Coquelin kost 13,5 miljoen euro, tekent tot medio 2022 en heeft een minimale afkoopsom van 80 miljoen euro.

    Plaats een reactie

    woensdag 10 januari 2018 om 20:02
    Matige speler. Zeker verkopen voor dat geld
    Vind ik leuk
    Mass +4022
    woensdag 10 januari 2018 om 20:08
    Matige speler voor een op dit moment matige ploeg idd..Lekker ballen in de zon...)
    Vind ik leuk
    Rodajc +9688
    donderdag 11 januari 2018 om 13:00
    Heeft toch een erg goede fase gehad bij Arsenal, er zit zeker wel wat in
    Vind ik leuk
    Guusman +5980
    woensdag 10 januari 2018 om 20:04
    Lekker naar Spanje, zeg maar doei tegen dat pisweer in Engeland.
    Vind ik leuk
    Old Star +6703
    woensdag 10 januari 2018 om 20:04
    Die kunnen ze missen. Voegt weinig toe aan Arsenal.
    Vind ik leuk
    hefbrug38 +501
    woensdag 10 januari 2018 om 20:12
    Kan die Wenger zichzelf eens niet op de transferlijst plaatsen
    Vind ik leuk
    Hammers96 +2116
    woensdag 10 januari 2018 om 20:29
    Hij komt niet naar West Ham ! Yes
    Vind ik leuk
    _AJAX_ +2798
    donderdag 11 januari 2018 om 05:30
    Francis Coquelin matig? Als Coquelin matig is, wat is Klaasen dan wel niet op die positie. Coquelin geeft een goeie pass en best sterk in de lucht en die 13.5 miljoen is voor Valencia een koopje...
    Vind ik leuk
    Kevinm +1676
    donderdag 11 januari 2018 om 09:44
    Hij kan beter El Neny, Iwobi, Xhaka, Ramsey, Ospina, Chambers, Debuchy, Welbeck en Mertesacker verkopen.
    Vind ik leuk
    ay42 +549
    donderdag 11 januari 2018 om 14:56
    Niks mis met Ramsey. Rest van het lijstje mag idd weg
    Vind ik leuk
    Teo Smith +21528
    donderdag 11 januari 2018 om 16:13
    Londen of valencia.. nou...
    Vind ik leuk
    Jeroen Bos +123
    donderdag 11 januari 2018 om 16:33
    Wat wil je daar mee zeggen?
    Vind ik leuk
    Teo Smith +21528
    donderdag 11 januari 2018 om 16:14
    Arsenal is toch bagger.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78528
    donderdag 11 januari 2018 om 16:17
    Had iig meer verwacht maar komt denk in Spanje meer tot zijn recht.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 16:23
    Of dit soort spelers nu bij Arsenal, Valencia, Wolfsburg, Villareal of Everton spelen..... Dat boeit toch niet?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Update: Valencia doet zaken met Arsenal en spreekt clausule van 80 miljoen af