Toptransfer 'moeilijk' voor Vitesse: Kijk naar miljoenen van Ajax voor Schuurs

    Toptransfer 'moeilijk' voor Vitesse: "Kijk naar miljoenen van Ajax voor Schuurs"

    donderdag 11 januari 2018 om 07:42

    Vitesse gaat zelf geen actie ondernemen op de transfermarkt zolang er geen uitgaande transfers zijn. Bij de Arnhemmers is vooral Alexander Büttner kandidaat om te vertrekken en bestaat er interesse voor Milot Rashica.

    "Wij hebben een kwalitatief goede groep", zegt technisch directeur Marc van Hintum in de Gelderlander. "Wij zien helemaal geen noodzaak om deze winter in te grijpen. En dan nog: met de bedragen die nu rondgaan, kijk naar de miljoenen van Ajax voor Perr Schuurs, is een toptransfer hartstikke moeilijk. In die prijzenslag kunnen wij niet mee. Denk bij ons aan de bedragen die de laatste drie jaar zijn betaald. Dat gaat om tonnen. We hebben een uitstekende transferzomer achter de rug. Maar we moeten nog altijd tekorten inlopen."

    Vitesse geeft tijdens het trainingskamp veel jongelingen een kans. "We hebben gewoon negen jeugdspelers mee op het trainingskamp. Dat zegt hartstikke veel. Vitesse is geen koopclub. Helemaal niet", aldus Van Hintum, die wel rekening houdt met uitgaande transfers. "Er ligt nu geen bod voor Büttner of Milot Rashica. Maar we zijn overal op voorbereid. We hebben de schaduwlijsten klaar. Dat is een steeds veranderende lijst. Daarin zit het werk van de scouting."

    Plaats een reactie

    Come on Utreg +22042
    donderdag 11 januari 2018 om 07:48
    Klopt. Niemand ziet Vitesse als een koopclub met de innige band die ze hebben met Chelsea.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 08:02
    Zie ze meer als een van de clubs met een structureel finacieel probleem en waar de regio liever naar Amsterdam arena rijdt.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11090
    vrijdag 12 januari 2018 om 16:37
    Succes supporters uit de regio bedoel jij.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 17:11
    Hoe heten ze bij jullie? O wacht dr komt gewoon niemand toch? Ook jij gaat niet elke week dat weet heel Nederland nu wel.

    Vind ik leuk
    Vak-DD +11090
    vrijdag 12 januari 2018 om 18:06
    Ik ga al 32 jaar vriend, dus niet zo raar praten.
    Vind ik leuk
    NederBelg +1528
    donderdag 11 januari 2018 om 08:16
    Als Chelsea je gaatjes opvult hoef je ook niks te kopen. Meer een huurclub dus.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11090
    vrijdag 12 januari 2018 om 18:07
    Zegt iemand waarvan de club al twee keer van Chelsea een speler huurt !
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6065
    donderdag 11 januari 2018 om 09:20
    Lekker scherp op de vroege ochtend Utreg!!

    Goed bezig haha
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 10:25
    nee wel een huurclub
    Vind ik leuk
    Dicky +17107
    donderdag 11 januari 2018 om 10:35
    Mooie constructie hoor. Die Mount zou voor iedere club in de Eredivisie een versterking zijn. Anders onhaalbaar en nu in het geel zwart. Maar we zijn ook erg blij met Lelieveld, Kashia, Oude Kotte, Faye, Serero, Bruns, Foor, Rashica, Matavs, Linssen enz.
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6048
    donderdag 11 januari 2018 om 20:08
    Ooit had Vitesse een ijzersterke jeugdopleiding. In elke leeftijdscategorie stond er een jeugdteam uit Arnhem in de bekerfinale. Zou mooi zijn als ze daar weer stappen kunnen maken.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +22042
    donderdag 11 januari 2018 om 20:20
    Klopt. Nu lopen de Chelsea spelers de eigen talenten voor de voeten
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11090
    vrijdag 12 januari 2018 om 16:42
    Valt reuze mee.eerst jezelf meer verdiepen in onze club voordat je iets roept.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +22042
    vrijdag 12 januari 2018 om 18:10
    Mwah..kan een aardig lijstje huurlingen uit Londen maken van de afgelopen jaren.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11090
    vrijdag 12 januari 2018 om 18:28
    Welke stonden er in de basis, vorig seizoen alleen Baker alle wedstrijden gespeeld en dit seizoen Miazga tot nu toe alle wedstrijden gespeeld. Van Ginkel speelt al twee seizoenen bij psv en Traore een heel seizoen bij ajax. Beiden van Chelsea gehuurd en nooit wat over gehoord.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +22042
    vrijdag 12 januari 2018 om 18:42
    Vitesse is ook niet de enige club die spelers huurt. Basis of niet maakt niet uit. Eigenlijk is het nog erger dat de meeste huurlingen niets toevoegen. Ging mij erom dat van Hintum Vitesse geen koopclub vindt. Klopt! Maar ook geen opleidingsclub door de huurlingen. Al zijn Miazga en Mount prima spelers en Baker was dat ook.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 07:48
    Geen koopclub idd maar wel een huurclub! ;)
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11090
    vrijdag 12 januari 2018 om 18:09
    Zegt iemand die zijn eigen club niet op zijn profiel aangeeft.
    Vind ik leuk
    Koeroe +9558
    donderdag 11 januari 2018 om 07:49
    We hebben gewoon negen jeugdspelers mee. Ja als de helft van het eerste niet fit genoeg is.. je wilt toch 11 tegen 11 kunnen spelen
    Vind ik leuk
    Edward +242
    donderdag 11 januari 2018 om 07:53
    Miljoenen van Ajax voor schuurs ?
    Vind ik leuk
    Uncle Fester +1690
    donderdag 11 januari 2018 om 08:37
    Ja. Transferrecord JL, en dat stond voor Schuurs op 2,5mln.
    Met clausules kom je rond de 3 mln uit.
    Vind ik leuk
    B3v3r +403
    donderdag 11 januari 2018 om 08:39
    Snapte ook niet precies wat hij hier mee wilt zeggen...
    Vind ik leuk
    Edward +242
    donderdag 11 januari 2018 om 09:19
    Dus jullie vinden 2 miljoen al miljoenen ??? Sorry maar dan kom je echt een ei er is 2018 he wakker worden
    Vind ik leuk
    Dicky +17107
    donderdag 11 januari 2018 om 10:46
    2 miljoen voor een talent uit de juup is voor de subtop niet te doen.
    Vind ik leuk
    Edward +242
    donderdag 11 januari 2018 om 11:47
    Haha 2 miljoen staat gelijk aan 5 ton en het is een buitengewoon talent dus valt best mee
    Vind ik leuk
    Dicky +17107
    donderdag 11 januari 2018 om 12:00
    Volgens mij mis je het punt. De top 2 en in mindere mate Feyenoord kunnen 2 miljoen kopen voor spelers voor de bulk. Subtoppers kunnen dat totaal niet. 2 miljoen is een bedrag dat Vitesse uitgeeft voor 3 spelers waarvan al zeker is dat ze het niveau aankunnen. Vitesse kan geen 2 miljoen euro uitgegeven voor één speler uit de Juup aangezien ze dan al bijna door het budget heen zitten. De fout van veel mensen die voor grote clubs zijn is dat ze clubs als bijvoorbeeld AZ, Heerenveen, Vitesse willen vergelijken met hun eigen club. Dit kan niet. Deze clubs hebben niet dezelfde mogelijkheden. 2 miljoen voor Schuurs is voor alles onder Feyenoord totaal niet te doen.
    Vind ik leuk
    Edward +242
    donderdag 11 januari 2018 om 14:20
    Wat is nou je punt ? Feyenoord zal nooit 2 miljoen betalen voor een talent uit de Jl omdat die dat niet kunnen maken ze hebben net hun financiën weer op orde.
    Vind ik leuk
    Dicky +17107
    donderdag 11 januari 2018 om 15:12
    Dat Feyenoord het niet kan vraag ik mij af. Maar alles daaronder kan het sowieso niet. Dat is het punt.
    Vind ik leuk
    Alain2708 +10517
    donderdag 11 januari 2018 om 07:55
    Beter kunnen kopen dan huren Marcje..
    Vind ik leuk
    Breezer4u +1393
    donderdag 11 januari 2018 om 08:04
    Bij een gezonde club staat het kapitaal op het veld..in het verleden veel teveel geleund op huurspelers.
    Vind ik leuk
    Eimersweide +6528
    donderdag 11 januari 2018 om 08:43
    En hoe zou dat komen denk je...? Misschien omdat er geen kapitaal was? Als de russen er niet waren geweest, was de club er niet meer geweest. Nou, dan maar een stel huurlingen van Chelsea hoor. Maar blijkbaar zien sommige mensen hier hun eigen club liever failliet gaan. Makkelijk praten totdat jouw club in hetzelfde schuitje zit.
    Vind ik leuk
    52N6E +938
    donderdag 11 januari 2018 om 08:43
    Wat een domme opmerking van van Hintum... of eigenlijk is het precies een weergave van de situatie bij Vitesse.

    LEgioen van huurlingen en geen goede scouting. Als zelfs PEC in staat is om maar liefst 5 spelers in de selectie te hebben die bij Vitesse niet zouden misstaan. Dan moet Vitesse toch in staat zijn om een slag te slaan op de transfermarkt in September of januari?
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 09:45
    De opmerking van jouw is ook niet al te slim.In September zit de transfermarkt al dicht,hoe moeten ze dan spelers halen??:0
    Vind ik leuk
    Dicky +17107
    donderdag 11 januari 2018 om 10:58
    De opstelling van Vitesse vs PSV: Pasveer ( gekocht ) Lelieveld ( eigen jeugd) Kashia ( gekocht, al 8 jaar captain ) Oude Kotte ( eigen jeugd ) Miazga ( gehuurd voor het 2e seizoen op rij ) Faye ( eigen jeugd ), Bruns ( transfervrij ) Foor (transfervrij ) Mount ( gehuurd ) Rashica ( transfervrij ) Matavs ( gekocht ) Linssen ( gekocht ). Vitesse heeft 5 huurlingen waarvan er 1 of 2 in de basis staan afhankelijk van blessures, schorsingen, programma. Dit jaar hebben 6 jeugdspelers minuten gemaakt in Vitesse 1 (hoeveel bij PEC?). Welke 5 spelers van PEC zouden bij Vitesse passen? Tot nu hebben Achenteh en Van der Werf vooral bewezen dat de stap van Zwolle naar Arnhem veel te groot is. Misschien dat Thomas wat is. Maar op Mokthar, Saymak zitten we niet te wachten.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11090
    vrijdag 12 januari 2018 om 16:44
    Niet op die gast reageren Dicky, bij de eerst volgende topic begint hij weer over hetzelfde te zeuren en kun je het weer uitleggen.
    Vind ik leuk
    Guust +5015
    donderdag 11 januari 2018 om 08:46
    Büttner, daar ga je ook geen drol meer voor krijgen, dus daar kun je zoiezo geen rekening mee houden qua inkomsten.
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6065
    donderdag 11 januari 2018 om 09:22
    Buttner kunnen ze beter gratis weg doen

    Scheelt salaris :P
    Vind ik leuk
    Birdiemann +231
    donderdag 11 januari 2018 om 09:17
    Het is meer een huurclub
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11090
    vrijdag 12 januari 2018 om 16:44
    Papegaai.
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6065
    donderdag 11 januari 2018 om 09:21
    Die Büttner mislukt werkelijk waar overal he....
    Vind ik leuk
    Ponypack +87
    donderdag 11 januari 2018 om 09:29
    Marc maakt het je zelf niet zo moeilijk! Haal een nieuwe keeper uit de juup een linksback en 2018 ziet er al een stuk rooskleuriger uit.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 09:45
    Pietje, traint mee.Kan niet slechter zijn dan Pasveer.
    Vind ik leuk
    Het Brein +3298
    donderdag 11 januari 2018 om 10:04
    De selectie is zooo slecht dit seizoen! Eerst maar een keeper halen aub..
    Vind ik leuk
    thierryer +1175
    donderdag 11 januari 2018 om 10:04
    Vitesse is geen koopclub maar een huurclub!
    Vind ik leuk
    RtdDub +9508
    donderdag 11 januari 2018 om 10:06
    "Er ligt nu geen bod voor Büttner"

    Joh?
    Vind ik leuk
    Sandokan +725
    donderdag 11 januari 2018 om 11:20
    Een prima en realistische reactie van Marc van Hintum. Eindelijk iemand die het snapt. Zeven jeugdspelers mee op trainingskamp naar Oliva. Maar waarom Luc Castaignos halen als Lars ten Tije als jeugdspeler al klaar staat? Daar zit kennelijk de wrijving en afweging tussen een trainer die op de korte termijn denkt, en de beleidsman die zijn vizier op de langere termijn heeft gericht.
    Vind ik leuk
    0260165 +596
    donderdag 11 januari 2018 om 11:35
    Als je op die tekorten wilt inlopen moet je eindelijk weer eens je spelers voor een serieus bedrag verkopen, want dat is na van Ginkel nooit meer gebeurd....
    Vind ik leuk
    Dicky +17107
    donderdag 11 januari 2018 om 12:06
    Afgelopen seizoen voor 20 miljoen verkocht dat is goed te noemen voor een subtopper. Heerenveen doet het bijvoorbeeld wel vaak iets beter. Maar Vitesse doet het niet slecht.
    Vind ik leuk
    0260165 +596
    donderdag 11 januari 2018 om 12:19
    Als je kijkt naar de kwaliteit van de spelers. 3 miljoen voor Nakamba, minstens 10 miljoen waard. 3,5 miljoen voor van Wolfswinkel, PSV slaat bod van 7 miljoen op Luuk de Jong af. 3 miljoen voor Vako ook niet echt superveel....alleen Zhang voor 7,2 miljoen is dan nog aardig.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 januari 2018 om 12:21]
    Vind ik leuk
    Dicky +17107
    donderdag 11 januari 2018 om 19:35
    Van Wolfswinkel is verkocht voor 5 miljoen door een clausule in zijn contract. Nakamba had een contract voor nog 1 seizoen. Dan is 3,5 miljoen een prima bedrag. Hij is ook echt geen 10 miljoen waard. Vako liep ook uit zijn contract. Zhangs transfer is spectaculair. Maar ik ben ook wel met je eens dat bijvoorbeeld Heerenveen zijn spelers altijd beter verkoopt. Verkopen was nu eenmaal niet de sterkste kant van Allach.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Toptransfer 'moeilijk' voor Vitesse: "Kijk naar miljoenen van Ajax voor Schuurs"