Update: Leipzig is er klaar mee en maakt einde aan geruchten rond Keita

    Update: Leipzig is er klaar mee en maakt einde aan geruchten rond Keita

    Gepubliceerd: zondag 14 januari 2018 om 14:20zo 14-01-2018 om 14:20

    Liverpool wil Naby Keita deze winter al naar Engeland halen. Eerder bereikte de Premier League-club al een akkoord over een zomertransfer van de middenvelder.

    The Guardian meldt dat Liverpool op dit moment pogingen onderneemt om de 22-jarige Keita nu al van RB Leipzig over te nemen. De Duitse club weigert echter zomaar mee te werken aan het vertrek van Keita. Leipzig wil twintig miljoen euro meer zien van de Engelsen, die onlangs goed verdienden aan het vertrek van Philippe Coutinho naar FC Barcelona.

    Met de extra twintig miljoen euro zou Keita liefst 95 miljoen euro kosten voor Liverpool. Bild en Kicker melden dat er een pokerspel op hoog niveau gespeeld wordt tussen Leipzig en Liverpool. Afgelopen zomer kwamen de twee clubs al akkoord over een transfer in medio 2018. Tegen de goede prijs zal Keita, die dit seizoen niet goed in vorm is, nu al de overstap maken naar de Premier League.

    Update 19.26 uur: Naby Keita maakt in januari niet de overstap naar Liverpool. Althans, dat beweert RB Leipzig-trainer Ralph Hasenhüttl. Hij wil de 22-jarige middenvelder niet halverwege het seizoen laten gaan. "Er is niets veranderd aan onze positie in deze transfer", zei Hassenhüttl donderdag op een persconferentie.

    Update 14/01 14.20: Via de officiële kanalen heeft Leipzig zondagmiddag definitief een einde gemaakt aan alle geruchten rond Keita. De middenvelder maakt het seizoen af in Duitsland. 'Keita is tot 30 juni 2018 speler van Leipzig. We hopen hiermee dat het klaar is met alle geruchten over een vertrek naar Liverpool in januari.'

    Plaats een reactie

    Midden-Noord +90982
    donderdag 11 januari 2018 om 12:34
    Slimme zet, goeie speler die keita.
    Vind ik leuk
    Lurton +2288
    zondag 14 januari 2018 om 16:37
    Een pitbull met zijn hart op het goede plekje. Toppertje.
    Vind ik leuk
    TheMariner +3522
    donderdag 11 januari 2018 om 13:00
    Mag geen CL spelen voor LFC meer dit seizoen. Dus lijkt me onlogisch.
    Vind ik leuk
    HveenLFC +4395
    donderdag 11 januari 2018 om 13:13
    Voor in de competitie kan hij nog belangrijk zijn.
    Vind ik leuk
    Ziggotje +1029
    donderdag 11 januari 2018 om 17:02
    fa cup in de compettitie is niks meer te halen op een cl ticket na dan... misschien toch wel een goed idee
    Vind ik leuk
    HveenLFC +4395
    donderdag 11 januari 2018 om 17:09
    In de PL is een plek in de top 4 nog steeds niet zeker. Dus met Keita heb je meer kwaliteit om daarin te kunnen komen. En ja de FA cup zou mooi zijn.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13562
    donderdag 11 januari 2018 om 13:05
    Ja... en aan het eind van het liedje tekent ie in juli voor Bayern
    Vind ik leuk
    HveenLFC +4395
    donderdag 11 januari 2018 om 13:15
    Onzin opmerking. Liverpool en Leipzig hebben al sinds afgelopen zomer een akkoord dat die in het seizoen 2018/19 voor Liverpool gaat uitkomen. Liverpool wilt nu alleen extra betalen om hem eerder te laten komen.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13562
    donderdag 11 januari 2018 om 13:20
    Is dat allemaal al getekend?
    Vind ik leuk
    HveenLFC +4395
    donderdag 11 januari 2018 om 13:24
    Het is officieel.
    Vind ik leuk
    TheRedMen +3288
    donderdag 11 januari 2018 om 13:07
    Dit lijkt me toch niet de vervanger van Coutinho. Totaal andere spelers. Klopp zegt dat ze een vervanger op het oog hebben, en die is nog niet door de media genoemd!
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 13:44
    Die 10 cent wordt 65 cent
    Vind ik leuk
    HveenLFC +4395
    donderdag 11 januari 2018 om 13:48
    Hij is inderdaad niet de vervanger van Coutinho. Maar hem erbij is gewoon een ''boost'' voor in de PL. Ik heb wat dingen gelezen over die ''mystery target''. Geen idee wat ik daarvan moet vinden.
    Vind ik leuk
    JDW1988 +3110
    vrijdag 12 januari 2018 om 00:26
    Tadic :p
    Vind ik leuk
    HveenLFC +4395
    zondag 14 januari 2018 om 00:58
    Zou eigenlijk logisch zijn.
    Vind ik leuk
    Scouse96 +125
    donderdag 11 januari 2018 om 13:08
    Zou echt een domme zet zijn. Draxler halen van PSG.
    Vind ik leuk
    dyanneruda +749
    donderdag 11 januari 2018 om 13:22
    Draxler is geen verdediger.
    Vind ik leuk
    HveenLFC +4395
    donderdag 11 januari 2018 om 13:26
    Maar dit gaat niet om een verdediger.
    Vind ik leuk
    dyanneruda +749
    donderdag 11 januari 2018 om 13:30
    Ja, je hebt helemaal gelijk...mijn fout.
    Scouse heeft dus wel degelijk een punt.
    My bad scouse
    Vind ik leuk
    HveenLFC +4395
    donderdag 11 januari 2018 om 13:16
    Vervanger van Coutinho is hij niet echt. Maar zijn komst zou heel goed zijn voor in de competitie. Als het mogelijk is, zou ik het doen.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 13:32
    Ligt eraan wat in zijn contract staat, wanneer is Keita transfervrij en staat er een eenzijdige optie in het contract.
    Vind ik leuk
    HveenLFC +4395
    donderdag 11 januari 2018 om 13:37
    Er zit een clausule in zijn contract dat die volgende zomer voor een bepaald bedrag gekocht kon worden (helaas weet ik het bedrag niet meer). Aangezien Leipzig niet wou verkopen virige zomer heeft Liverpool met Leipzig een deal gemaakt dat ze een premie over die clausule betalen zodat die volgende zomer naar ons gaat.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 13:42
    Ik doelde op aanvullende voorwaarden en wat de prijs betreft die was ook afhankelijk van het presteren door Keita
    Vind ik leuk
    HveenLFC +4395
    donderdag 11 januari 2018 om 13:45
    Ik heb eigenlijk geen idee over ''aanvullende voorwaarden'' :(
    Vind ik leuk
    Kramertje +887
    donderdag 11 januari 2018 om 13:34
    beetje veel geld voor een speler die niet in vorm is en niet zo bekend
    Vind ik leuk
    HveenLFC +4395
    donderdag 11 januari 2018 om 13:39
    Dat die niet zo bekend is ligt meer aan jou :P

    Hij is dit seizoen niet op hetzelfde niveau als vorige seizoen. Maar ja, kan komen vanwege het feit dat die naar Liverpool gaat. Veel geld ben ik mee eens. Maar hij is beter dan onze middenvelders hoor.
    Vind ik leuk
    Demi +305
    donderdag 11 januari 2018 om 14:49
    20 miljoen extra is wel heel veel... ik zou gewoon wachten tot het volgende seizoen!!!

    *Emre Can is er nog tot einde seizoen..

    *Coutinho MOET vervangen worden, zonder hem is LFC 25% minder creatief!!!

    Dus besteed die extra miljoenen aan Lemar of Mahrez.. of wie Klopp op het oog heeft!!!
    Ook een TOP KEEPER is meer dan welkom..
    GO LFC YNWA..
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 januari 2018 om 17:47]
    Vind ik leuk
    Setovitch +1427
    donderdag 11 januari 2018 om 19:56
    Terecht afspraak is afspraak had je maar toen beter moeten onderhandelen of meer lappen
    Vind ik leuk
    Kubo86 +27
    donderdag 11 januari 2018 om 22:13
    het is net als je rijbewijs verlengen !! voor spoed betaal je 40 euro meer en heb je het binnen 1 dag. dus waarom niet met voetballers alleen dan is de som wat groter alleen mijn rijbewijs is wel fit en de speler niet hahhaha
    Vind ik leuk
    jeepee +760
    zondag 14 januari 2018 om 14:23
    Hoop geld voor een toekomstaankoop.
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 14:25
    Ik hoop het maar,voor beide clubs maar vooral voor de speler zelf is rust het beste.Dit zorgt voor duidelijkheid,Keita kan vorm kweken en nog een keer alles geven voor Leipzig en volgend jaar naar Mersy side.
    Vind ik leuk
    Demi +305
    zondag 14 januari 2018 om 14:50
    LFC moet een vervanger voor coutinho halen.. zonder het creatieve van Coutinho is LFC 25% minder dan voorheen! GO LFC YNWA
    Vind ik leuk
    Setovitch +1427
    zondag 14 januari 2018 om 15:19
    goedzo laat die engelse maar de pest krijgen afspraak is afspraak had je Coutinho maar een half jaar moeten houden in de zelfde constructie als Naby
    Vind ik leuk
    Setovitch +1427
    zondag 14 januari 2018 om 15:19
    goedzo laat die engelse maar de pest krijgen afspraak is afspraak had je Coutinho maar een half jaar moeten houden in de zelfde constructie als Naby
    Vind ik leuk
    Mari +10157
    zondag 14 januari 2018 om 15:41
    Liverpool is fout bezig. Ze zullen dit niet volhouden.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws