Eredivisie maakt beste elftal bekend: 5 Ajacieden, 2 PSV'ers en een Feyenoorder

Eredivisie maakt beste elftal bekend: 5 Ajacieden, 2 PSV'ers en een Feyenoorder

donderdag 11 januari 2018 om 13:10

De Eredivisie heeft het beste elftal van het eerste halfjaar bekendgemaakt. In de ploeg staan vijf Ajacieden, twee PSV'ers en één Feyenoorder.

De ploeg is samengesteld op basis van matchdata statistieken van Opta. De defensie wordt gevormd door PEC Zwolle-doelman Diederik Boer en verdedigers Santiago Arias (PSV), Joël Veltman (Ajax), Frenkie de Jong (Ajax) en Angeliño (NAC Breda). Op het middenveld opnieuw twee Ajacieden: Lasse Schöne en Hakim Ziyech, met Oussama Assaidi (FC Twente) naast hem.

De voorhoede wordt gevormd door Hirving Lozano (PSV), David Neres (Ajax) en Nicolai Jörgensen (Feyenoord). Eerder deze week werd Neres door de Erdivisie al uitgeroepen tot beste speler van de eerste seizoenshelft en ook nog eens het grootste talent van de eerste seizoenshelft.

Plaats een reactie

donderdag 11 januari 2018 om 13:13
Ik mis Nasser.
Vind ik leuk
Niels92 +6043
donderdag 11 januari 2018 om 13:15
Ticket kopen en je bent zo in Turkije, iemand moeten missen is nooit leuk :)
[Reactie gewijzigd op donderdag 11 januari 2018 om 13:16]
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 13:16
Bedankt voor het begrip Niels ;)
Vind ik leuk
Niels92 +6043
donderdag 11 januari 2018 om 13:17
Graag gedaan gozer :)
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 13:36
Kayati en Labyad!
Vind ik leuk
Pino61 +10454
donderdag 11 januari 2018 om 14:13
Ik mis de mening van iemand die er verstand van heeft.
Vind ik leuk
Mo +9540
donderdag 11 januari 2018 om 16:00
Haha
Vind ik leuk
JanTa48 +1746
donderdag 11 januari 2018 om 16:14
Die moest ff pissen.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 16:15
Nuttige info ;)
Vind ik leuk
Spartan +3362
donderdag 11 januari 2018 om 13:14
Veltman? Serieus?
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 13:15
Misschien dan toch terecht dat verschillende bondscoaches en trainers steeds weer voor Veltman kiezen?
Vind ik leuk
Cappie +5982
donderdag 11 januari 2018 om 13:26
Ik vraag mij wel af, Veltman staat hier als CV, heeft hij veel wedstrijden als CV gespeeld? Ik vraag het mij echt af, weet het gewoon niet.

Wat ik wel weet is dat Frenkie de Jong volgens mij maar 3 wedstrijden (misschien 4?) als CV heeft gespeeld. Beetje raar om spelers dan op die plek te zetten als ze daar bijna niet gespeeld hebben.

Statistieken zijn leuk, maar je moet ze wel goed kunnen lezen.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 13:31
Veltman speelde volgens mij 2 of 3x als CV tijdens een wedstrijd. Puur omdat er die pot iemand uitviel met een blessure. Hij staat daar volgens mij als best scorende verdediger en niet perse als CV. Het team van december liet hem als rechtsback bijvoorbeeld zien.

Hetzelfde als met Lozano en Neres. Beide staan ze er in wat natuurlijk in t eggie niet zou gebeuren.
Vind ik leuk
Cappie +5982
donderdag 11 januari 2018 om 14:46
Dus er hadden ook 4 CV's kunnen staan? En geen keeper? Want dan is deze opstelling maken zoals Opta dat doet complete onzin. Ze suggereren hiermee wel dat De Jong en Veltman de beste CVs zijn. En dat kun je op basis van 2 of 3 wedstrijden niet concluderen. Als Opta dat wel denkt te kunnen dan hoeven we Opta niet meer serieus te nemen ;)

Neres en Lozano in 1 elftal kan wel denk ik. Volgens mij kunnen beide rustig vanaf links spelen. Nou ja, niet beide tegelijkertijd dan.
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 18:23
Het zijn pure statistieken. Het is geen mening over wie de beste is...
Vind ik leuk
ypy14 +17
donderdag 11 januari 2018 om 14:29
precies! gaat nergens over
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 18:59
Haha, omdat er maar een van jullie in staat. Tuurlijk.
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 06:44
Gast, misschien moet je zijn point of view nog een keertje lezen? Hij heeft best wel een punt
van kijk...
Vind ik leuk
Artikia +1663
donderdag 11 januari 2018 om 19:18
Het team wordt gekozen per linie. Tenminste, zo werkt dat meestal. De beste keeper, de beste verdedigers, de beste middenvelders en de beste aanvallers. Dus kunnen er 4 CVs in staan, of 4 rechtsbacks.

Wel wordt er altijd een beetje mee gesjoemeld. Assaidi speelt natuurlijk ook gewoon op de vleugel. Dat is echter een positie die sommige mensen als aanvaller zien, en anderen als middenvelder. Frenkie de Jong is gewoon een middenvelder, maar kan ook als verdediger spelen. Dan is het de keuze of je de beste verdediger ná De Jong kiest, of liever echt het hoogste cijfer kiest maar dan wel met een middenvelder in de verdediging zit.
Vind ik leuk
Cappie +5982
donderdag 11 januari 2018 om 20:51
Mwoah. Het beste team wordt normaal gesproken gekozen per positie. Ja, hier op VP zie je wel eens een 352 opstelling met 4 aanvallende middenvelders en 3 linksbacken, maar normaal gesproken ga je toch gewoon uit van de beste spelers per positie. Dan krijg je misschien ook het beste elftal. Nu krijg je geen elftal.
Vind ik leuk
John M. +3372
vrijdag 12 januari 2018 om 17:20
Ik geloof alleen in die statistieken die ik zelf vervalsd heb.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 13:54
Volgens mij maakt dit bericht niet bekend welke criteria worden gebruikt om een speler op te nemen in dit elftal, en zeker niet welke gewichten aan welke statistieken/criteria worden gehangen, maar goed dat jij het weet en met deze opstelling schermt om veltman te verdedigen. Stel (gechargeerd) dat Veltman op basis van zijn correcte passes en doelpunten wordt geselecteerd, maar dat het percentage gewonnen duels niet meetelt dan kan er een ander beeld worden gekregen. Dat Frenkie erin staat, terwijl hij maar een aantal wedstrijden heeft meegedaan, en Lasse die wordt overlopen op het middenveld, maar wel scoort....zegt genoeg!
Vind ik leuk
JustH +1770
donderdag 11 januari 2018 om 15:35
Zeker weten Arie, ik roep niet anders hier!
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 22:06
Dat is een hele mond vol aangezien Advocaat hem niet eens op de bank wou hebben.
Vind ik leuk
JanTa48 +1746
donderdag 11 januari 2018 om 16:20
Tja, nu zijn ff de echte kenners aan het woord en nu niet de papagaaien die om 7 uur met bord op schoot zitten te kijken. Het is gewoon even de statistieken erbij halen.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 13:14
FOX is Ajax media.
Opta - 's werelds meest gerenommeerde statistieken site op het gebied van voetbal - is ook Ajax media.

Klopt niks van joh.
Vind ik leuk
Senn +3761
donderdag 11 januari 2018 om 14:44
Dus als Van Ginkel als CV erbij stond, zou jij dat niet gek vinden?
Vind ik leuk
JanTa48 +1746
donderdag 11 januari 2018 om 16:17
Ik dacht als. Waar blijven de Calimero's. In de onderlinge treffers zijn AZ, Feyenoord en PSV overklast door Ajax en niet de overwinningen tegen de degradatiekandidaten.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 16:35
Als dat betekent dat er aan het einde van het seizoen 11 Ajacieden in dit team staan en PSV met 10 punten voorsprong kampioen geworden is, gun ik je dit feestje van harte...
Vind ik leuk
tannat +1595
donderdag 11 januari 2018 om 19:07
gaat altijd zo. ok toen PSV 4 jaar achtereen kampioen werd.
Prima hoor als ze zo hun pijn willen verkleinen
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 13:14
Die Opta heeft zeker nog nooit van Steven Berghuis gehoord en of zien spelen?
Vind ik leuk
Niels92 +6043
donderdag 11 januari 2018 om 13:16
Wie?
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 13:19
Opta;)
Vind ik leuk
Niels92 +6043
donderdag 11 januari 2018 om 13:26
Opta is objectief :) Dat is het probleem, vorig seizoen was er een systeem dat je kon stemmen op de spelers voor het elftal van de eeuw, toen werd er door veel Feyenoorders opgeroepen zo veel mogelijk te stemmen, net zoals de speler van de week :)

Opta komt met statistieken en kan niet beïnvloed worden door extra te stemmen, en zie het resultaat :)
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 13:40
Beste Niels92, een organisatie die anno 2018 objectief is bestaat niet meer. De enige organisatie die nog wel objectief is dat is Voetbal Inside want daar worden door heel veel Feyenoord fans op een Feyenoord speler gestemd......HaHa.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 14:02
Qua statistieken had obeche er toch in moeten staan! Klopt dus niet helemaal ;)
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 14:34
inderdaad geen Obeche wel Jorgenssen. vreemd
Vind ik leuk
Metal +2014
donderdag 11 januari 2018 om 14:04
Wat zijn die statistieken dan? Wie geeft de meeste balletjes breed die aankomen? Wie wint de meeste duels?

Statistieken zeggen ook niets over wie de beste spelers zijn. Een speler die veel risico in zijn spel legt kan statistisch gezien veel balverlies lijden, maar is mss een veel betere voetballer dan de speler die risicoloos alles over 2 meter naar zijn ploeggenoot passt.
En een speler die van de 20 voorzetten 7 heeft die een kans opleveren is in mijn ogen een betere speler dan degene die van zijn 3 voorzetten er 2 tot een kans wordt omgezet.
Vind ik leuk
Artikia +1663
donderdag 11 januari 2018 om 19:25
Er worden dan ook veel meer statistieken gebruikt dan jij hier vanuit gaat. Bovendien zijn die statistieken heel uitgebreid. Bijvoorbeeld alleen al passes: % naar voren, % breed, % achteruit, aantal, passnauwkeurigheid, key passes. Tegenwoordig zelfs Expected Assists, omdat er ook verschil in kwaliteit zit tussen key passes. Hetzelfde wordt gedaan voor dribbels, schoten, voorzetten, duels, luchtduels enzovoort. En daarbij wordt natuurlijk ook rekening gehouden met de positie op het veld. Dribbelen op de middenlijn is normaal gesproken natuurlijk makkelijker dan in de 16 van de tegenstander.

Als je statistieken niet kunnen vertellen welke speler beter is, heb je niet genoeg statistieken.

Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 13:39
Siuhgreb wie kent hem niet-;)
Vind ik leuk
Jur74 +2684
donderdag 11 januari 2018 om 13:14
Het is nu wel duidelijk dat Opta niet serieus genomen hoeft te worden.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 13:15
Dan ken je Opta niet :-)
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 13:17
Statistieken zeggen niet alles.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 13:24
Dat zegt Opta dus ook niet.
Vind ik leuk
Niels92 +6043
donderdag 11 januari 2018 om 13:27
Wanneer iets niet in iemand zijn straatje past , moet je ze opeens niet serieus nemen? :)
Vind ik leuk
Jur74 +2684
donderdag 11 januari 2018 om 13:33
Dus jij wil zeggen dat Veltman er thuis hoort?

Kijk tevens even waar hij staat volgens Opta, op een plek waar hij niet speelt. Net zoals de Jong, 2/4 wedstrijden door omstandigheden in de defensie gespeeld ( waar hij overigens speelde alsof er altijd speelt ) en dan opnemen in deze selectie.
[Reactie gewijzigd op donderdag 11 januari 2018 om 13:35]
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 13:15
Ik mis van ginkel in deze opstelling. Hij had er echt wel in kunnen staan ten favure van schöne of ziyech.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 13:17
van Ginkel bakt er niets van en de cijfers van Opta tonen dat goed aan. Hij scoort (penalties en rebounds), maar bij de belangrijkste taken op zijn positie faalt hij keihard.
Vind ik leuk
forzabv +229
donderdag 11 januari 2018 om 13:32
haha sorry, maar als je dan toch zoiets zegt, dan moet je ook wel wat zinnigs zeggen.. een paar statistieken ter vergelijking:

Van Ginkel vs Schöne (van Ginkel linker getal)
goals: 10 - 8
ballen heroverd: 232 - 210
succesvolle passes: 713 - 626
duels (grond) gewonnen: 38 - 25
duels (lucht) gewonnen: 78 - 29
tackles gewonnen: 23 - 23
assist voor doelpunt: 3 - 2
assist voor schot op doel: 30 - 22

dus dat keihard falen valt best mee. moet wel bij worden gezegd dat je statistieken altijd in context moet plaatsen. Maar dat wordt in dit artikel ook niet gedaan..
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 13:39
Schöne speelt niet alle wedstrijden van Ajax (14 en niet alles basis), van Ginkel (tot mijn ergenis) speelt wel alles voor PSV. Dus het feit dat Schöne enkel 22x minder ballen veroverd dan Van Ginkel vind ik zorgelijk.

Het is ook gewoon duidelijk te zien aan hoevaak tegenstanders vrijspel hebben op het middenveld en Hendrix aan de noodrem moet trekken.

Het middenveld van PSV mist body en dat is toe te schrijven aan de zwakke ingrepen van Justin Bieber's tweeling broer van Ginkel.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 13:44
Justin Bieber vergelijkingen? We leven niet meer in 2014... Schöne is een controlerende middenvelder en Van ginkel is iets minder defensief betrokken. Hendrix heeft niet voor niets een defensieve rol in het team. Echter met van Ginkel als de aanvoerder doet het team het gewoon goed.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 13:46
Het team doet het goed? We spelen als angsthazen en werden compleet overlopen door Ajax. Hoe bedoel je goed?

Hij is de reden dat het middenveld zo zwak is. Hendrix mag dan wel verdedigend middenvelder zijn, maar het kan toch niet zo zijn dat iedereen op het middenveld vrij baan heeft tot Hendrix of het verdedigend duo ingrijpt? Vooral toen ook nog Pereiro erin stond was het echt niet te doen voor Hendrix.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 13:51
Je behaalt 43 punten in een seizoenshelft en jij kijkt alleen naar een wedstrijd waarin vroeg in de wedstrijd je tactiek verpest wordt door het uitvallen van je spits... oké dan.
[Reactie gewijzigd op donderdag 11 januari 2018 om 13:51]
Vind ik leuk
R2 +3513
donderdag 11 januari 2018 om 14:19
Vanacht was de tweede helft wel leuk om te zien. Alleen ergerde ik me aan Pereiro die echt veel te flegmatiek oogt. Ik verwacht de tweede helft toch weer een iets beter spelend PSV. Je kan niet ontkennen dat PSV ook een aantal hele vermakelijke wedstrijden heeft gespeeld.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 14:45
Ha ha ze hebben lekker verloren!
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 14:54
Grappig he? Echter spelen wij nog wel in een bekertoernooi dat een officiele prijs is... Wat doet de voorbereiding of trainingskamp er toch toe...
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 15:14
Beker is voor topclubs een onbenullige prijs!
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 16:28
Waarom doe je dan alsof het iemand ook maar iets kan boeien dat PSV een wedstrijd verloren heeft in een trainingskamp? Ik bedoel je snapt ook wel dat je jezelf nu tegenspreekt?
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 16:39
Haha Bartje toch...

Zodra ze worden uitgeschakeld is het ineens een onbenullige prijs.

Grappenmaker!
Vind ik leuk
Hoogeveen +4239
donderdag 11 januari 2018 om 17:31
Beter een onbenullige prijs dan helemaal geen prijs
Vind ik leuk
Kopsterk +2458
donderdag 11 januari 2018 om 14:17
Klasse forzabv, harde cijfers liegen toch niet jongens? Of gaat het daar niet om....benieuwd in welke bochten ze zich nu gaan wringen om dit recht te lullen.....
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 13:37
Van Ginkel is echt veel belangrijker dan jij denkt. Toont ie al 3 seizoenen aan dat ie voor PSV een hele goede middenvelder is. Bakt er niks van? Sorry maar hij is betrokken bij 14 goals.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 13:45
Dat is hetgene waar wij ons alle maar steeds op blind staren, hij scoort doelpunten. Hij staat op het middenveld en niet in de spits.
Hij hoort het middenveld body te geven. Maar het enige wat hij kan is scoren, lamme interviews geven, geen leider zijn in het veld, PSV enorm laten overlopen door tegenstanders wat ziek veel druk op Isimat & Swaab zet (met als absoluut dieptepunt vs Ajax), zo snel mogelijk naar de cornervlag rennen met de bal in de 86ste minuut omdat we maar 1 doelpunt voorstaan.

waar was van Ginkel tijdens de goal van Schöne? Lamlendig voort aan het bewegen en hopen dat Hendrix een tackle inzet. Koester de doelpunten die hij maakt, maar met een betere middenvelder zouden we minder tegentreffers krijgen. Laat Lozano, de Jong, Locadia en Bergwijn maar voor doelpunten zorgen.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 13:49
Wacht ff je bent een PSVer? Oké nu wordt het gesprek een beetje anders. De doelpunten van van Ginkel zijn gewoon nodig, net zoals die van Wijnaldum en toivonen dat waren. Probleem is dat je met Pereiro of ramselaar op tien speelt en niet met 1 offensieve middenvelder. Voor een centrale middenvelder scoort hij echt veel doelpunten. Als we een betere linksback hadden gehad waren we sowieso minder vaak in de problemen gekomen. Het feit dat we geen speler als guardado hebben kan je niet van ginkel aanrekenen. Hij is gewoon belangrijk.
Vind ik leuk
Jozef +24155
donderdag 11 januari 2018 om 14:43
Gek dat een gesprek van toon verandert als iemand PSV-er blijkt te zijn...
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 14:52
Omdat ik dan niet het argument kan gebruiken dat hij geen wedstrijden van PSV kijkt. Das eigenlijk het enige verschil.
Vind ik leuk
Jozef +24155
donderdag 11 januari 2018 om 17:03
Dan heb je een punt, je kunt nu eenmaal niet praten over iets wat je niet weet. Nu kan het natuurlijk wel zijn dat ook niet PSV-fans naar PSV kijken...
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 15:01
Dan zou van Ginkel eerder nr 10 rol moeten nemen. Je mag in de volgende competitie wedstrijden eens kijken hoeveel gaten er in ons middenveld zijn. Een elftal hoort niet afhankelijk te zijn van een type Guardado een driemans middenveld hoort gewoon niet zo overlopen te worden als dat van PSV.

Maar laten we het ermee eens zijn dat we het niet eens zullen zijn. En laten we hopen dat het tweede seizoenshelft iets meer om aan te zien zal worden.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 15:05
Prima we zullen zien wat de volgende competitieronde ons brengt.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 14:31
Bergwijn en De Jong voor doelpunten laten zorgen? Dan kunnen we net zo goed niet het veld op gaan. Van Ginkel brengt scorend vermogen, diepgang, duelkracht, is belangrijk bij standaarsituaties, heeft leiderschap en kan het spel prima verleggen. Voor PSV goud waard en de meest belangrijke speler (samen met Lozano). We zouden inderdaad misschien 2tegendoelpunten minder krijgen met nog een type Hendrix, en het zou je zeker 15 goals kosten (incl penalty's). Nou tel uit je winst. Weet je wat echt minder tegendoelpunten oplevert? Een fatsoenlijke linkerkant van de verdediging.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 14:44
Ha ha ha ha daar hebben we onze gekleurde Pisv'er, Zyech en Schone zijn zoiezo beter dan van Ginkel!
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 14:51
Ha ha ha ha daar hebben we onze Bartje die de wereld in zijn Ajax bril ziet. Ik kan je 1 ding vertellen maar van ginkel is de reden dat wij in 2016 kampioen werden en dat wij er nu beter dan jullie voorstaan in 2018. Moet het nog duidelijker? Ik bedoel jullie hebben met Ziyech nog geen prijs gepakt en die speelt nu net zolang hier als van ginkel dat doet Ziyech 1.5 seizoen en van ginkel ook 3 halve seizoenen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 11 januari 2018 om 15:06]
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 15:17
Jullie werden in 2016 met alle geluk kampioen dankzij dat akelige de Graafschap! Ajax had er gezien dat seizoen het meeste recht op!
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 16:18
Ach gut doet het pijn? K zal je iets vertellen: Ajax had nooit het meeste recht. Tegen FC Utrecht kregen jullie ten onrechte een penalty van Makkelie en hadden jullie 1 verliespunt te weinig. Als jullie die wedstrijd namelijk terecht hadden verloren had PSV sowieso met 1 punt meer landskampioen geworden. Maar goed dat doet er niet toe want jullie hebben geen prijs gewonnen dat seizoen.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 15:19
En wij hebben de Europa League finale gehaald, dat zal jullie provinciaal clubje nooit kunnen evenaren!
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 15:58
Veel plezier met je 2e plek...
Das toch geen prestatie of ligt dat aan mij? Staat er nu een Beker met daarop “2e in Europa League” in jullie bekerkast? Nee, het is leuk maar je hebt er niks aan.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 16:24
De Europa League finale halen is een knappe prestatie dat is zeker waar. Weet je echter wat nou zo grappig is? PSV heeft het jaar daarvoor iets gedaan waar een nederlandse club 10 jaar lang niet in slaagde: Door de groepsfase heen breken van de CL. De club die er in 2007 in slaagde voordat geen enkele nederlands club het meer lukte was trouwens ook PSV, niet slecht voor een provinciaal clubje toch? Ik bedoel we werden eervol uitgeschakelt door de Champions League finalist van dat jaar en eerlijk gezegd heeft de Champions League iets hoger niveau dan de Europa league, sorry is nou eenmaal de waarheid, neemt niet weg dat Ajax een knappe prestatie leverde. Echter leverde PSV die een jaar daarvoor ook dus je argument klopt niet helemaal.

In die periode was PSV overigens in staat om van United te winnen thuis en om United uit op een doelpuntloos gelijkspel te houden, koop je er iets voor? Nee maar van een finaleplek koop je ook weinig!
[Reactie gewijzigd op donderdag 11 januari 2018 om 16:26]
Vind ik leuk
Jozef +24155
donderdag 11 januari 2018 om 17:11
Hmm, ik wil eigenlijk helemaal niet meedoen in deze discussie, maar uitgeschakeld worden na een relatief eenvoudige poule is nou niet echt een prestatie waar ook maar iemand in Europa zich iets van herinnert...
Wat ik me van de wedstrijden tegen Atletico vooral herinner is het zelden vertoonde kunst- en vliegwerk waarmee PSV zich telkens weer redde.

Nu wil ik het verder helemaal niet vergelijken met de prestaties van Ajax in de EL vorig jaar, want die verloor Ajax, maar in de aanloop naar die finale zaten een aantal sensationele en memorabele wedstrijden.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 17:34
Ik denk eerlijk gezegd dat de thuiswedstrijden in de poule echt een paar mooie wedstrijden waren. Vooral Wolfsburg werd in eigen huis eigenlijk gewoon ingemaakt, ze hadden geen kans op winst. Lyon en Schalke waren mooie wedstrijden. Man U en Wolfsburg waren dat ook. Je kan vinden dat de poule makkelijk was echter zat er geen club tussen waarvan we zeker wisten dat PSV normaal gesproken van zou moeten winnen. PSV had net zo makkelijk 4de in de poule eindigen maar in the end werden ze gewoon 2de en wist zelfs Atletico angstige momenten te bezorgen, Tuurlijk was PSV de mindere in die wedstrijden maar de ontlading bij de Atleti fans was groot toen PSV die penalty verpestte.
[Reactie gewijzigd op donderdag 11 januari 2018 om 17:36]
Vind ik leuk
Jozef +24155
donderdag 11 januari 2018 om 18:16
Klopt hoor...

En de pest in mijn lijf was groot toen PSV de beslissende miste...
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 18:21
Gelukkig zijn er dus ook nog Ajaxieden die verder kunnen kijken dan de competitie rivaliteit. Tijdens de Europa league finale zat ik er met een bus pringles bij in de hoop dat Ajax een goede wedstrijd zou spelen. Helaas was dit niet het geval.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 17:36
Ten eerste PSV won omdat die smerige Romero het been brak van Shaw, en daar om onbegrijpelijke redenen geen rood voor kreeg. En ten tweede zaten ze in de makkelijkste poule. Man United was dat jaar dramatisch. En Wolfsburg is hooguit een middenmoter in Duitsland. En CSKA Moskou stelt ook niet veel meer voor. Ajax heeft altijd de pech dat ze meteen Barcelona of Real Madrid tegen komen. Dat is tenminste de top van de wereld!
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 17:41
Romero? Sorry maar die heeft hier nog geen wedstrijd gebald. Atletico is dus geen topploeg? Beter dan Man U dat zal ik je wel vertellen. Schalke was misschien nog wel slechter geklasseerd dan wolfsburg in dat seizoen... dus dat argument gaat ook al niet op. Lyon kan je ongeveer vergelijken met hoe Man U was want eerlijk gezegd is een PL ploeg gewoon beter dan een franse ploeg. Dan sta je toch weer gelijk? Ajax heeft pech gehad, dat klopt. PSV ook want Bayern en Atletico zijn zeker goede ploegen. Ben je nu eindelijk klaar met het praten van onzin?
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 18:00
Ik bedoelde Moreno, die benenbreker, dat weet je dondersgoed!
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 18:14
Ow die speler die 2 keer op rij de beste verdediger van de eredivisie was? Wat zou je toch graag gewild hebben dat die bij jullie clubje gespeeld had, dan was je misschien wel kampioen geworden. Moreno had volgens mij 1000 minuten op rij geen overtreding in de eredivisie gemaakt in zijn beginperiode bij PSV. Niemand breekt express benen en moreno is geen speler die gemeen speelt. Dit i.t.t. tot Veltman die altijd uitdeelt maar niks kan incasseren. Je kan kletsen wat je wilt maar je argumentatie klopt gewoon niet en dat zou zelfs jij moeten weten.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 20:58
Ha ha ha ha ha daar is ie weer de welbekende PSV bril! Iedereen weet dat het een smerige speler is
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 21:17
Wie Veltman? Ja dat klopt inderdaad! Shaw heeft Moreno nooit ergens van beticht en dat heeft verder niemand van Man U gedaan. Moreno had een keer wat met Tannane. Maar ach dat was ook niet bepaald de makkelijkste jongen dus als daar nou je feiten op gebaseerd zijn moet je met iets beter komen.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 20:59
En je bent jaloers dat Veltman jullie zogenaamde spits van 70 miljoen die hij bij lange na niet waard is gewoon in de tang!
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 21:16
Je bent niet echt goed met je zinnen eerlijk gezegd, gelukkig hebben niet alle Ajax fans jouw niveau. Lozano is geen spits, hij is een linksbuiten. En het is ook lekker vergelijken overigens. De een heeft een voetballer tegen zich die geniepige overtredingen maakt en er mee weg komt en jullie vleugelspeler Neres had Joshua Brenet als tegenstander.... Das toch geen eerlijke vergelijking of wel dan? Je beticht mij dat ik een PSV-bril heb maar dat zeg je terwijl je jouw Ajax-bril draagt. Dat noem ik hypocriet zijn.
Vind ik leuk
Cookee +5379
donderdag 11 januari 2018 om 13:15
Schone speelde 2 potjes exceptioneel goed, maar om daarmee al klaar te zijn? Zet dan Ayoub erbij of El Khayatti?
Niet dat ik niet kan slapen als dat niet gebeurt hoor?
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 13:15
Heb je uberhaupt gelezen hoe dit team tot stand komt?
Vind ik leuk
Cookee +5379
donderdag 11 januari 2018 om 13:35
Ja, heb ik... al ben ik ook druk om me te verdiepen in Bankaire malversaties om jou te plezieren.
Maar ik dacht dat een lijstje... betwistbaar kan zijn, wist niet dat ik dan de politie op me afkreeg? ;)
Je weet dat ik al jaren pleit voor Schone, echte voetballers moeten spelen. En 5 spelers van Ajax is overdreven als je 3e staat.
Maar ik zal voortaan reageren met Amen Arie... de heilige statistiek heeft gesproken!
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 13:52
Ajax Staat 2e Pannenkoek.
Vind ik leuk
Cookee +5379
donderdag 11 januari 2018 om 14:04
Dankje, had ik net zin in, heb je poedersuiker of...
Er telt maar 1 plek... nr.1
Alle anderen staan daaronder. 2 of 3 maakt niet uit.
En nu Keizer weg is kan de opmars ook stoppen.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 14:11
we zullen het zien. heb jij een glazen bol of zo ?
[Reactie gewijzigd op donderdag 11 januari 2018 om 14:11]
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 14:06
Precies! 2e en toch bijna de helft van de elftal wordt met die zooi gevuld. Cookee maakt hier gewoon een hele terechte opmerking.
Vind ik leuk
Rodajc +2897
donderdag 11 januari 2018 om 13:16
Prima spelers, maar dit team zou natuurlijk veel te aanvallend zijn als het een echt team was
Vind ik leuk
forzabv +229
donderdag 11 januari 2018 om 13:17
Allemaal leuk en aardig die statistieken, maar vermeld er dan ook eens bij welke statistieken daarvoor worden gebruikt? Zo valt er weinig zinnigs over te zeggen..
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 13:18
En zelfs met de vijf beste spelers van de eerste helft van de competitie staan ze 5 punten achter.
Vind ik leuk
Cappie +5982
donderdag 11 januari 2018 om 13:28
Hopen dat ze 11 beste spelers over de gehele competitie hebben en 11 punten achter staan. :)
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 13:29
Geniet er nog maar even van zielepoot!
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 13:19
Zoals ik al vaker heb gezegd; Diederik Boer is de beste keeper van de Eredivisie!
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 14:32
Niet de beste, wel de meest belangrijke.
Vind ik leuk
HanV +2414
donderdag 11 januari 2018 om 14:39
Ik ben het helemaal met je eens, als OptaJohn het zegt wie zijn wij dan om daar aan te twijfelen.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 13:23
Oke en door. En toch 5 punten achterstaan tja..
Vind ik leuk
ihvmmdk +4510
donderdag 11 januari 2018 om 13:24
LOL een paar weken geleden waren dat er veertien :D Het kan snel verkeren haha
Vind ik leuk
Noudyo. +10904
donderdag 11 januari 2018 om 13:25
Het waren er tien, toch?
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 13:39
Jullie hebben nooit 14 punten achtergestaan. En ja jullie zijn 5 punten ingelopen. Maar verwacht je echt dat PSV maar 2 keer puntverlies lijdt in 1 seizoenshelft. Alleen dan had je die 10 punten kunnen vasthouden.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 13:25
Tjaa gelukkig duurt een seizoen langer dan 6 maanden. Wacht maar af
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 13:26
Gelukkig wel dan staan we daarna mooi met Plattekar door Eindhoven.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 14:02
Dromen kan altijd, maar met die verdediging van Psv zou het een godswonder zijn als je die positie weet te behouden. De Kuip, Fabas Stadion en thuis tegen Ajax.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 15:04
Dus PSV zal 9 verliespunten hebben in het 2e seizoenshelft? waar kan ik tekenen? Want ik weet wel zeker dat de concurrentie meer punten zal morsen.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 15:14
1 misstap van Psv en Ajax heeft alles in eigen hand.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 21:36
Gaat niet gebeuren Ajax wordt gewoon kampioen!!!
Vind ik leuk
kees ee +307
donderdag 11 januari 2018 om 13:39
. . en hoog van de toren blijven blazen (zie afgelopen jaren) denken ze dat dan helpt !? niet dus !!
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 22:17
Met alle geluk en mazzel van de wereld ja, jullie hebben zoiezo 8 punten teveel!
Vind ik leuk
ihvmmdk +4510
donderdag 11 januari 2018 om 13:23
Is die Angelino echt zo goed?
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 13:29
Ja
Vind ik leuk
JohnFe +302
donderdag 11 januari 2018 om 14:49
Shh, stil, laat hem tot het einde van het seizoen lekker maar bij ons blijven, niet teveel aandacht aan besteden. :) wij zelf weten het wel...
Vind ik leuk
dhrwobo +11406
donderdag 11 januari 2018 om 13:25
Wat een onzin dat er 5 spelers van Ajax bij zitten. Ik mis echt wel 1-2 spelers van bijvoorbeeld Zwolle of AZ, terwijl die minstens zo goed gepresteerd hebben.

Mijn top 11 zou zijn;

Zoet
Arias - De Ligt - Van Polen
Thomas - Van Ginkel - Frenkie de Jong - Ziyech
Jahanbakhsh - Neres - Lozano
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 13:32
Dit is dus precies een bericht wat géén onzin bevat.. wel lezen he.
Vind ik leuk
dhrwobo +11406
donderdag 11 januari 2018 om 13:48
Ja ik lees wel, maar ik ben het er gewoon niet mee eens dat je alles enkel op statistieken moet baseren. Spelers die bij topclubs spelen zijn nou eenmaal vaker in de aanval en bij lagere clubs staan ze vaker onder druk. Dan krijg je automatisch al hele andere statistieken.
Vind ik leuk
RtdDub +616
donderdag 11 januari 2018 om 13:34
Zwolle en AZ doen het als team goed. Wil niet per se zeggen dat er individuele uitblinkers bij lopen.

Waarom zou je in jouw team bijvoorbeeld Jahankabash kiezen boven Berghuis?
Zo,n statistiekenboer denk het nog te kunnen onderbouwen door cijfertjes maar jij?

Vind ik leuk
dhrwobo +11406
donderdag 11 januari 2018 om 13:51
Omdat ik ook vind dat je verwachtingspatroon mee moet nemen. Van een kampioen (Berghuis/Jorgensen) mag je meer verwachten dan bijvoorbeeld een Sol of Jahanbakhsh. Spelen bepaalde spelers beneden hun kunnen, dan horen ze niet in zo'n 'beste elftal' thuis in mijn ogen.
Vind ik leuk
RtdDub +616
donderdag 11 januari 2018 om 13:55
Ok, dus van een uitblinkend team moet je wel spelers kiezen die niet persoonlijk uitblinken en van een team wat niet aan de verwachtingen voldoet, mag je niet de uitblinkers kiezen?


Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 14:29
Berghuis gewoon gedeeld topscoorder met Lozano....hoe bedoel je rekening houden met verwachtingspatroon?
Vind ik leuk
Noudyo. +10904
donderdag 11 januari 2018 om 13:41
Had eerder El Khayati in plaats van Jahanbaksh gedaan, en waarschijnlijk ook Berghuis in plaats van Lozano
Vind ik leuk
kerel +1111
donderdag 11 januari 2018 om 13:28
Waarom jorgensen?? Grootste deel geblesseerd..
Vind ik leuk
ihvmmdk +4510
donderdag 11 januari 2018 om 13:33
Kerel kan ballen.
Vind ik leuk
kerel +1111
donderdag 11 januari 2018 om 13:34
Een beetje maar wat heeft dat er mee te maken??
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 13:35
Statistieken. Als Jorgensen maar 6 keer op doel heeft geschoten, en 6 doelpunten heeft gemaakt is zijn "finishing" 100%.
Vind ik leuk
kerel +1111
donderdag 11 januari 2018 om 13:37
Snap ik wel.. maar iemand die meer wedstrijden speelt schiet vaker mis.. hij heeft imo te veel niet gespeeld om mee te nemen in deze meting..
Vind ik leuk
13 +3404
donderdag 11 januari 2018 om 15:31
Tja, nog veel raarder is om 2 CV’s neer te zetten die daar niet / bijna nooit spelen.
Vind ik leuk
kerel +1111
donderdag 11 januari 2018 om 17:12
Ja dus gewoon kutartikel haha..
Vind ik leuk
RtdDub +616
donderdag 11 januari 2018 om 13:36
Was ook niet de Feyenoorder waar ik meteen aan dacht toen ik de kop zag maar welke centrumspits doet het beter in de eredivisie?
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 13:29
Ajax weer de beste!!
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 13:32
Nou nee!
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 13:35
En Ajax toch weer hofleverancier, PSV blijft weer achter zal aan einde seizoen niet anders zijn dat achterblijven op Ajax.
Vind ik leuk
kees ee +307
donderdag 11 januari 2018 om 13:35
. . de rose (amsterdamse) bril op !! en het lijkt net of psv helemaal niet bovenaan staat.
Vind ik leuk
Hyena +21067
donderdag 11 januari 2018 om 13:36
Vreemd dat Frenkie en Veltman centraal staan, want beide hebben daar maar weinig potjes gespeeld. Matthijs de Ligt had ik dan een stuk begrijpelijker gevonden.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 13:37
Volgens mij zijn ze onana, wober, kluivert, van beek, de ligt en viergever vergeten. Serieus frenkie de jong. Op basis van wat. Die paar wedstrijden die hij heeft gespeeld.
Vind ik leuk
kerel +1111
donderdag 11 januari 2018 om 13:41
Waardeloze invulling idd.. snel vergeten dit elftal.. en door..
Vind ik leuk
Kopsterk +2458
donderdag 11 januari 2018 om 13:42
Je vergeet Huntelaar, Wober en Dijks, oh en als trainer Keizer natuurlijk...
Vind ik leuk
HanV +2414
donderdag 11 januari 2018 om 14:44
Hij is in de media de meest geprezen speler uit de eredivisie. Altijd vooruit spelen etc.
Vind ik leuk
13 +3404
donderdag 11 januari 2018 om 15:32
Sven van Beek had inderdaad niet misstaan ;-)
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 13:38
Hahahahahahahahahaha Veltman!!!! Hoe serieus moeten we dit nemen dan???????
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 16:40
Als je duikelaartje achteloos in je zak stopt, moet je toch wel iets kunnen........


Vind ik leuk
2cents +38087
donderdag 11 januari 2018 om 13:38
Het gaat om statistieken mensen.
Vind ik leuk
Cappie +5982
donderdag 11 januari 2018 om 20:53
Ja, klopt.
Raar is wel dat ze twee CV's in het elftal plaatsen die daar bijna niet gespeeld hebben. Statistieken zijn leuk, maar als je ze niet kan interpreteren dan heb je er helemaal niets aan.
Vind ik leuk
2cents +38087
donderdag 11 januari 2018 om 21:07
Zeg je dat dit slechte interpretatie was? De Jong en Veltman hebben beiden waarschijnlijk heel goede statistieken en De Jong voldoet blijkbaar ook aan het vereiste aantal wedstrijden.

Dat er vervolgens een beetje wordt gesmokkeld met posities om de mensen met beste statistieken het elftal te laten vormen zie je altijd met dit soort elftallen.

Lekker belangrijk verder.
Vind ik leuk
Cappie +5982
donderdag 11 januari 2018 om 21:19
Het vereiste aantal wedstrijden zou per positie moeten gelden toch?

En verder niet heel belangrijk inderdaad. Al ben jij wel iemand van de statistieken.... ;)

Toch zou ik, als ik Opta was, dit wat beter invullen.
Vind ik leuk
2cents +38087
donderdag 11 januari 2018 om 22:01
Misschien koos Opta wel om Veltman centraal te zetten zodat er een plekje vrij kwam voor de ook goed presterende Arias? ;)

Statistieken zijn wel een belangrijk meetinstrument, maar dit soort teams is dan weer lekker belangrijk omdat er vaak een beetje bij gepuzzeld wordt. Geschipperd.
Vind ik leuk
pos +5392
donderdag 11 januari 2018 om 13:40
Veltman en Jorgensen ? Een elftal zonder Midtsjo slaat sowieso nergens op.
Vind ik leuk
Kopsterk +2458
donderdag 11 januari 2018 om 13:41
Tja Frenkie de Jong als Cv in dit team......meer hoef ik niet te zeggen denk ik om de onzinnigheid van dit team te duiden..
Vind ik leuk
kees ee +307
donderdag 11 januari 2018 om 13:42
haal nou eerst veltman en schone daar 's weg, dan LIJKT het tenminste nog een b-tje geloofwaardig !!
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 13:49
Veltman onze stille kracht
Vind ik leuk
Paul1982 +7223
donderdag 11 januari 2018 om 13:49
Veltman, serieus?
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 13:50
Gaat helemaal nergens over dit.
Vind ik leuk
Iggy +2134
donderdag 11 januari 2018 om 15:50
Net zoals jouw eeuwige prietpraat.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 20:07
Zou maar is zelf op onderzoek uitgaan voordat het spel uit is en het te laat is.
Maarja vrije wil heeft iedereen geen probleem.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 13:51
Volgens mij speelt Idrissi bij FC Groningen.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 13:51
Kuwas?
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 13:52
Mis Brenet
Vind ik leuk
remakil +2120
donderdag 11 januari 2018 om 13:54
Dit geeft je te denken... en dan bedoel ik vooral in de meetwaarden en data van Opta, hoe hun toekenning werkt en waar hun waarden op gebaseerd zijn. Want dat dit de beste zijn, klopt voor geen meter.

Joël is geen CV, Frenkie heeft pas een handvol wedstrijden in de basis gestaan en daarmee kan hij nooit tot de beste behoren (tenzij je meetwaarden over 1 wedstrijd gaan t.o.v. 18). Ook AssaÏdi en Jorgensen hebben niet alles gespeeld en Assaïdi is duidelijk minder t.o.v. Labyad. Jorgensen doet het dit seizoen een stuk minder dan het vorige, die verkiezing klopt ook niet. Vind ik Obeche beter qua reslutaat..

Nee, OptaJohan heeft vage meetwaarden en ze slaan de plank hier flink mis...
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 13:54
Veltman hahhahahahahh, ik lig dubbel.
Vind ik leuk
JanTa48 +1746
donderdag 11 januari 2018 om 16:50
Zoals ik dubbel lig van de meest stomme reacties.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 19:50
Liggen we allebei dubbel, dat is toch prettig!
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 13:57
Jorgensen? Assaidi? Angelino?
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 14:07
Gaat nergens over dit. Hoe kun je zo slecht spelen en 5 spelers erin hebben staan. Jørgensen en frenkie de jong hebben zelfs het begin helemaal niet gespeeld. Waar zijn spelers gebleven als el Khayati en bijv Clint Leemans. 7 doelpunten en een deel assists en dat voor een team wat weinig doelpogingen krijgt en mindere spelers om zich heen heeft. Dan ook nog genoemd door velen als degradatiekandidaat nummer 1. Tja dit is gewoon een hele grote grap
Vind ik leuk
redknap +707
donderdag 11 januari 2018 om 14:19
Veltman hoort hier nog niet bij te staan.
Volgend jaar misschien wel.
Hij boert achteruit bij Ajax in plaats van vooruit.
Vind ik leuk
Harrie82 +2624
donderdag 11 januari 2018 om 14:26
Rare statistieken.
Veltman hele seizoenshelft als RB gespeeld en staat nu in het centrum. En hoeveel wedstrijden moet men gespeeld hebben om erin te komen.
Tevens is het makkelijk scoren bij een grote club.
[Reactie gewijzigd op donderdag 11 januari 2018 om 14:27]
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 14:40
Terecht, hoe meer Ajacieden hoe beter, ze spelen tenminste veel aantrekkelijker dan PSV!
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 15:07
Het gaat toch om beter?
Vind ik leuk
Kopsterk +2458
donderdag 11 januari 2018 om 15:07
Meedoen is belangrijker dan winnen toch!?
Vind ik leuk
Rafael +554
donderdag 11 januari 2018 om 14:50
Waar is Berghuis en Haps
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 14:58
Aldus Opta gevestigd aan de prins bernardplein te Amsterdam
[Reactie gewijzigd op donderdag 11 januari 2018 om 14:58]
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 15:05
Ff tellen hoor ... 1, 2, 3 spelers voor Oranje. Toch knap.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 15:18
Dit is lach wekkend zeg
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 15:21
Dikke drama dit, geen duudelijke norm wanneer je er wel/niet in komt
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 15:23
Jorgensen ? Die heeft maar 6 wedstrijden gespeeld sjonge jonge
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 15:26
Onbegrijpelijk dat Joel Veltman erbij staat.
Vind ik leuk
Kopsterk +2458
donderdag 11 januari 2018 om 15:34
'' 5 Ajacieden, 2 PSV'ers en een Feyenoorder'' , klinkt als de opening van een slechte grap.....kijkend naar dit elftal wordt het ook opgevolgd met een slechte grap
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 16:06
Oh goed... Veltman....
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 16:14
Pfff wat een zooitje jankerds zitten hier soms joh. Het gaat gewoon om de statistieken van de spelers op zich en niet op welke positie ze staan. Dit zijn gewoon de beste elf spelers van de Eredivisie op basis van die opta statistieken. Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen? Gewoon de beste 4 verdedigers, de beste keeper, de beste middenvelders en de beste aanvallers. Dit is gewoon per linie en niet per positie bepaald.Veltman heeft misschien zijn uiterlijk en postuur tegen zitten maar is de beste verdediger van de Eredivisie en als jullie dat allemaal lachwekkend vinden, moet je jezelf eens afvragen hoe dramatisch die andere verdedigers dan allemaal niet zijn. Denk dat men zich gewoon lelijk verkijkt op Veltman.
[Reactie gewijzigd op donderdag 11 januari 2018 om 16:17]
Vind ik leuk
Kopsterk +2458
donderdag 11 januari 2018 om 16:22
Veltman verkijkt zich anders ook vaak erg lelijk......
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 16:32
Kun je dat aan de hand van statistieken laten zien of is dat gewoon een onderbuikgevoel van een hoop klootjesvolk wat te vaak naar snorretje zit te kijken op tv?
Vind ik leuk
Kopsterk +2458
donderdag 11 januari 2018 om 16:33
Statistieken? Dat Veltman zich verkijkt? Nee, denk niet dat daar specifiek statistieken van zijn. Maar Veltman is niet vies van een foutje toch? dus het klopt wel ;)
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 16:42
Stopte toch achteloos duikelaartje in zijn zak........
Vind ik leuk
Kopsterk +2458
donderdag 11 januari 2018 om 16:43
Tja hij doet zijn werk een keer voor dat vorstelijke salaris en iedere Ajacied staat op de banken. Geeft aan wat voor armoede ze gewend zijn daar.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 16:46
Tja, of het geeft aan hoe "goed" duikelaartje is......
Vind ik leuk
Kopsterk +2458
donderdag 11 januari 2018 om 16:49
Daar heb je een punt! Als je het al lastig hebt tegen Veltman......maar misschien had ie een offday onzen Chuckie, laten we het hopen......
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 17:07
Misschien kun je maar beter korfbal gaan kijken of darten, want je komt zo dom over zo.Je lijkt wel een ajaxciet man.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 16:41
hoezo beste elftal?
Vind ik leuk
5by5 +563
donderdag 11 januari 2018 om 16:52
Ziyech erin? Ohhh kom op doe even normaal zeg.
Vind ik leuk
cheeks +2212
donderdag 11 januari 2018 om 16:57
Alleen zeggen statistieken niets. Voorbeeld, de keeper van roda krijgt 20 ballen te verwerken en stopt er 15 en maakt 5 afschuwelijke blunders. Reddingspercentage 75%. Roda verliest met 5-0. De keeper van ajax of PSV krijgt 3 ballen op goal waarvan de penalty er in gaat. Reddingspercentage 66% en daarbij een penalty tegen wat altijd een 100% scoringskans is. Wie heeft er nu het beste gekeept?? Ook lijkt me dat je minimaal 10 wedstrijden gespeeld moet hebben. Wober en de Jong, dat kan echt niet.
Vind ik leuk
B3v3r +160
donderdag 11 januari 2018 om 16:57
Ik mis Thomas van PEC, vind Jorgensen ook niet terecht.
Veltman is lachwekkend
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 17:03
Haha toen ik veltman zag staan wist ik genoeg.Die zou bij feyenoord nog niet eens onze mooie grasmat mogen maaien en niet de veters van Haps vastmaken.Wat een humor ; alleen die joden denken dat dit serieus is ....
Vind ik leuk
pinkelman +3097
donderdag 11 januari 2018 om 17:22
Geen Jahanbakhsh, die gast geeft de meeste assists?
Vind ik leuk
wijze man +1728
donderdag 11 januari 2018 om 17:44
Veltman????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 17:54
Berghuis?
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 20:08
Lekker boeiend.
Eind van het seizoen PSV kampioen, Feyenoord de bekert en voor het 4e seizoen op rij: helemaal niets in... Althans wellicht de meeste spelers in dit virtuele elftal en het meeste geld op de bank. Is ook iets waard
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 10:03
Bijna goed, alleen PEC wint de beker in een zinderende finale tegen Feyenoord!
Vind ik leuk
myrthewit +1042
donderdag 11 januari 2018 om 20:59
Zie je wel dat Neres beter is dan Lozano! Je hoort dat nooit: zowel grootste talent als beste speler!
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 21:00
Veltman ????? hahahahahah wat een lachertje die schopper.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Eredivisie maakt beste elftal bekend: 5 Ajacieden, 2 PSV'ers en een Feyenoorder