Eredivisie maakt beste elftal bekend: 5 Ajacieden, 2 PSV'ers en een Feyenoorder

    Eredivisie maakt beste elftal bekend: 5 Ajacieden, 2 PSV'ers en een Feyenoorder

    donderdag 11 januari 2018 om 13:10

    De Eredivisie heeft het beste elftal van het eerste halfjaar bekendgemaakt. In de ploeg staan vijf Ajacieden, twee PSV'ers en één Feyenoorder.

    De ploeg is samengesteld op basis van matchdata statistieken van Opta. De defensie wordt gevormd door PEC Zwolle-doelman Diederik Boer en verdedigers Santiago Arias (PSV), Joël Veltman (Ajax), Frenkie de Jong (Ajax) en Angeliño (NAC Breda). Op het middenveld opnieuw twee Ajacieden: Lasse Schöne en Hakim Ziyech, met Oussama Assaidi (FC Twente) naast hem.

    De voorhoede wordt gevormd door Hirving Lozano (PSV), David Neres (Ajax) en Nicolai Jörgensen (Feyenoord). Eerder deze week werd Neres door de Erdivisie al uitgeroepen tot beste speler van de eerste seizoenshelft en ook nog eens het grootste talent van de eerste seizoenshelft.

    Plaats een reactie

    Midden-Noord +78518
    donderdag 11 januari 2018 om 13:13
    Ik mis Nasser.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +17165
    donderdag 11 januari 2018 om 13:36
    Kayati en Labyad!
    Vind ik leuk
    Pino61 +12992
    donderdag 11 januari 2018 om 14:13
    Ik mis de mening van iemand die er verstand van heeft.
    Vind ik leuk
    Mo +11249
    donderdag 11 januari 2018 om 16:00
    Haha
    Vind ik leuk
    JanTa48 +2921
    donderdag 11 januari 2018 om 16:14
    Die moest ff pissen.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78518
    donderdag 11 januari 2018 om 16:15
    Nuttige info ;)
    Vind ik leuk
    Spartan +4846
    donderdag 11 januari 2018 om 13:14
    Veltman? Serieus?
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +35664
    donderdag 11 januari 2018 om 13:15
    Misschien dan toch terecht dat verschillende bondscoaches en trainers steeds weer voor Veltman kiezen?
    Vind ik leuk
    Cappie +6678
    donderdag 11 januari 2018 om 13:26
    Ik vraag mij wel af, Veltman staat hier als CV, heeft hij veel wedstrijden als CV gespeeld? Ik vraag het mij echt af, weet het gewoon niet.

    Wat ik wel weet is dat Frenkie de Jong volgens mij maar 3 wedstrijden (misschien 4?) als CV heeft gespeeld. Beetje raar om spelers dan op die plek te zetten als ze daar bijna niet gespeeld hebben.

    Statistieken zijn leuk, maar je moet ze wel goed kunnen lezen.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +35664
    donderdag 11 januari 2018 om 13:31
    Veltman speelde volgens mij 2 of 3x als CV tijdens een wedstrijd. Puur omdat er die pot iemand uitviel met een blessure. Hij staat daar volgens mij als best scorende verdediger en niet perse als CV. Het team van december liet hem als rechtsback bijvoorbeeld zien.

    Hetzelfde als met Lozano en Neres. Beide staan ze er in wat natuurlijk in t eggie niet zou gebeuren.
    Vind ik leuk
    Cappie +6678
    donderdag 11 januari 2018 om 14:46
    Dus er hadden ook 4 CV's kunnen staan? En geen keeper? Want dan is deze opstelling maken zoals Opta dat doet complete onzin. Ze suggereren hiermee wel dat De Jong en Veltman de beste CVs zijn. En dat kun je op basis van 2 of 3 wedstrijden niet concluderen. Als Opta dat wel denkt te kunnen dan hoeven we Opta niet meer serieus te nemen ;)

    Neres en Lozano in 1 elftal kan wel denk ik. Volgens mij kunnen beide rustig vanaf links spelen. Nou ja, niet beide tegelijkertijd dan.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 18:23
    Het zijn pure statistieken. Het is geen mening over wie de beste is...
    Vind ik leuk
    ypy14 +18
    donderdag 11 januari 2018 om 14:29
    precies! gaat nergens over
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 18:59
    Haha, omdat er maar een van jullie in staat. Tuurlijk.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 06:44
    Gast, misschien moet je zijn point of view nog een keertje lezen? Hij heeft best wel een punt
    van kijk...
    Vind ik leuk
    John M. +4027
    vrijdag 12 januari 2018 om 17:20
    Ik geloof alleen in die statistieken die ik zelf vervalsd heb.
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +7368
    donderdag 11 januari 2018 om 13:54
    Volgens mij maakt dit bericht niet bekend welke criteria worden gebruikt om een speler op te nemen in dit elftal, en zeker niet welke gewichten aan welke statistieken/criteria worden gehangen, maar goed dat jij het weet en met deze opstelling schermt om veltman te verdedigen. Stel (gechargeerd) dat Veltman op basis van zijn correcte passes en doelpunten wordt geselecteerd, maar dat het percentage gewonnen duels niet meetelt dan kan er een ander beeld worden gekregen. Dat Frenkie erin staat, terwijl hij maar een aantal wedstrijden heeft meegedaan, en Lasse die wordt overlopen op het middenveld, maar wel scoort....zegt genoeg!
    Vind ik leuk
    JustH +9579
    donderdag 11 januari 2018 om 15:35
    Zeker weten Arie, ik roep niet anders hier!
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 22:06
    Dat is een hele mond vol aangezien Advocaat hem niet eens op de bank wou hebben.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +2921
    donderdag 11 januari 2018 om 16:20
    Tja, nu zijn ff de echte kenners aan het woord en nu niet de papagaaien die om 7 uur met bord op schoot zitten te kijken. Het is gewoon even de statistieken erbij halen.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +35664
    donderdag 11 januari 2018 om 13:14
    FOX is Ajax media.
    Opta - 's werelds meest gerenommeerde statistieken site op het gebied van voetbal - is ook Ajax media.

    Klopt niks van joh.
    Vind ik leuk
    Senn +5060
    donderdag 11 januari 2018 om 14:44
    Dus als Van Ginkel als CV erbij stond, zou jij dat niet gek vinden?
    Vind ik leuk
    JanTa48 +2921
    donderdag 11 januari 2018 om 16:17
    Ik dacht als. Waar blijven de Calimero's. In de onderlinge treffers zijn AZ, Feyenoord en PSV overklast door Ajax en niet de overwinningen tegen de degradatiekandidaten.
    Vind ik leuk
    Werner1913 +5956
    donderdag 11 januari 2018 om 16:35
    Als dat betekent dat er aan het einde van het seizoen 11 Ajacieden in dit team staan en PSV met 10 punten voorsprong kampioen geworden is, gun ik je dit feestje van harte...
    Vind ik leuk
    tannat +4599
    donderdag 11 januari 2018 om 19:07
    gaat altijd zo. ok toen PSV 4 jaar achtereen kampioen werd.
    Prima hoor als ze zo hun pijn willen verkleinen
    Vind ik leuk
    Jur74 +6475
    donderdag 11 januari 2018 om 13:14
    Het is nu wel duidelijk dat Opta niet serieus genomen hoeft te worden.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +35664
    donderdag 11 januari 2018 om 13:15
    Dan ken je Opta niet :-)
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 13:17
    Statistieken zeggen niet alles.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +35664
    donderdag 11 januari 2018 om 13:24
    Dat zegt Opta dus ook niet.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 13:15
    Ik mis van ginkel in deze opstelling. Hij had er echt wel in kunnen staan ten favure van schöne of ziyech.
    Vind ik leuk
    AlwaysMe +1487
    donderdag 11 januari 2018 om 13:17
    van Ginkel bakt er niets van en de cijfers van Opta tonen dat goed aan. Hij scoort (penalties en rebounds), maar bij de belangrijkste taken op zijn positie faalt hij keihard.
    Vind ik leuk
    forzabv +248
    donderdag 11 januari 2018 om 13:32
    haha sorry, maar als je dan toch zoiets zegt, dan moet je ook wel wat zinnigs zeggen.. een paar statistieken ter vergelijking:

    Van Ginkel vs Schöne (van Ginkel linker getal)
    goals: 10 - 8
    ballen heroverd: 232 - 210
    succesvolle passes: 713 - 626
    duels (grond) gewonnen: 38 - 25
    duels (lucht) gewonnen: 78 - 29
    tackles gewonnen: 23 - 23
    assist voor doelpunt: 3 - 2
    assist voor schot op doel: 30 - 22

    dus dat keihard falen valt best mee. moet wel bij worden gezegd dat je statistieken altijd in context moet plaatsen. Maar dat wordt in dit artikel ook niet gedaan..
    Vind ik leuk
    AlwaysMe +1487
    donderdag 11 januari 2018 om 13:39
    Schöne speelt niet alle wedstrijden van Ajax (14 en niet alles basis), van Ginkel (tot mijn ergenis) speelt wel alles voor PSV. Dus het feit dat Schöne enkel 22x minder ballen veroverd dan Van Ginkel vind ik zorgelijk.

    Het is ook gewoon duidelijk te zien aan hoevaak tegenstanders vrijspel hebben op het middenveld en Hendrix aan de noodrem moet trekken.

    Het middenveld van PSV mist body en dat is toe te schrijven aan de zwakke ingrepen van Justin Bieber's tweeling broer van Ginkel.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 13:44
    Justin Bieber vergelijkingen? We leven niet meer in 2014... Schöne is een controlerende middenvelder en Van ginkel is iets minder defensief betrokken. Hendrix heeft niet voor niets een defensieve rol in het team. Echter met van Ginkel als de aanvoerder doet het team het gewoon goed.
    Vind ik leuk
    AlwaysMe +1487
    donderdag 11 januari 2018 om 13:46
    Het team doet het goed? We spelen als angsthazen en werden compleet overlopen door Ajax. Hoe bedoel je goed?

    Hij is de reden dat het middenveld zo zwak is. Hendrix mag dan wel verdedigend middenvelder zijn, maar het kan toch niet zo zijn dat iedereen op het middenveld vrij baan heeft tot Hendrix of het verdedigend duo ingrijpt? Vooral toen ook nog Pereiro erin stond was het echt niet te doen voor Hendrix.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 13:51
    Je behaalt 43 punten in een seizoenshelft en jij kijkt alleen naar een wedstrijd waarin vroeg in de wedstrijd je tactiek verpest wordt door het uitvallen van je spits... oké dan.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    R2 +4836
    donderdag 11 januari 2018 om 14:19
    Vanacht was de tweede helft wel leuk om te zien. Alleen ergerde ik me aan Pereiro die echt veel te flegmatiek oogt. Ik verwacht de tweede helft toch weer een iets beter spelend PSV. Je kan niet ontkennen dat PSV ook een aantal hele vermakelijke wedstrijden heeft gespeeld.
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7104
    donderdag 11 januari 2018 om 14:17
    Klasse forzabv, harde cijfers liegen toch niet jongens? Of gaat het daar niet om....benieuwd in welke bochten ze zich nu gaan wringen om dit recht te lullen.....
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 13:37
    Van Ginkel is echt veel belangrijker dan jij denkt. Toont ie al 3 seizoenen aan dat ie voor PSV een hele goede middenvelder is. Bakt er niks van? Sorry maar hij is betrokken bij 14 goals.
    Vind ik leuk
    AlwaysMe +1487
    donderdag 11 januari 2018 om 13:45
    Dat is hetgene waar wij ons alle maar steeds op blind staren, hij scoort doelpunten. Hij staat op het middenveld en niet in de spits.
    Hij hoort het middenveld body te geven. Maar het enige wat hij kan is scoren, lamme interviews geven, geen leider zijn in het veld, PSV enorm laten overlopen door tegenstanders wat ziek veel druk op Isimat & Swaab zet (met als absoluut dieptepunt vs Ajax), zo snel mogelijk naar de cornervlag rennen met de bal in de 86ste minuut omdat we maar 1 doelpunt voorstaan.

    waar was van Ginkel tijdens de goal van Schöne? Lamlendig voort aan het bewegen en hopen dat Hendrix een tackle inzet. Koester de doelpunten die hij maakt, maar met een betere middenvelder zouden we minder tegentreffers krijgen. Laat Lozano, de Jong, Locadia en Bergwijn maar voor doelpunten zorgen.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 13:49
    Wacht ff je bent een PSVer? Oké nu wordt het gesprek een beetje anders. De doelpunten van van Ginkel zijn gewoon nodig, net zoals die van Wijnaldum en toivonen dat waren. Probleem is dat je met Pereiro of ramselaar op tien speelt en niet met 1 offensieve middenvelder. Voor een centrale middenvelder scoort hij echt veel doelpunten. Als we een betere linksback hadden gehad waren we sowieso minder vaak in de problemen gekomen. Het feit dat we geen speler als guardado hebben kan je niet van ginkel aanrekenen. Hij is gewoon belangrijk.
    Vind ik leuk
    Jozef +32747
    donderdag 11 januari 2018 om 14:43
    Gek dat een gesprek van toon verandert als iemand PSV-er blijkt te zijn...
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 14:52
    Omdat ik dan niet het argument kan gebruiken dat hij geen wedstrijden van PSV kijkt. Das eigenlijk het enige verschil.
    Vind ik leuk
    Jozef +32747
    donderdag 11 januari 2018 om 17:03
    Dan heb je een punt, je kunt nu eenmaal niet praten over iets wat je niet weet. Nu kan het natuurlijk wel zijn dat ook niet PSV-fans naar PSV kijken...
    Vind ik leuk
    AlwaysMe +1487
    donderdag 11 januari 2018 om 15:01
    Dan zou van Ginkel eerder nr 10 rol moeten nemen. Je mag in de volgende competitie wedstrijden eens kijken hoeveel gaten er in ons middenveld zijn. Een elftal hoort niet afhankelijk te zijn van een type Guardado een driemans middenveld hoort gewoon niet zo overlopen te worden als dat van PSV.

    Maar laten we het ermee eens zijn dat we het niet eens zullen zijn. En laten we hopen dat het tweede seizoenshelft iets meer om aan te zien zal worden.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 15:05
    Prima we zullen zien wat de volgende competitieronde ons brengt.
    Vind ik leuk
    MiloZandt +1008
    donderdag 11 januari 2018 om 14:31
    Bergwijn en De Jong voor doelpunten laten zorgen? Dan kunnen we net zo goed niet het veld op gaan. Van Ginkel brengt scorend vermogen, diepgang, duelkracht, is belangrijk bij standaarsituaties, heeft leiderschap en kan het spel prima verleggen. Voor PSV goud waard en de meest belangrijke speler (samen met Lozano). We zouden inderdaad misschien 2tegendoelpunten minder krijgen met nog een type Hendrix, en het zou je zeker 15 goals kosten (incl penalty's). Nou tel uit je winst. Weet je wat echt minder tegendoelpunten oplevert? Een fatsoenlijke linkerkant van de verdediging.
    Vind ik leuk
    Cookee +8932
    donderdag 11 januari 2018 om 13:15
    Schone speelde 2 potjes exceptioneel goed, maar om daarmee al klaar te zijn? Zet dan Ayoub erbij of El Khayatti?
    Niet dat ik niet kan slapen als dat niet gebeurt hoor?
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +35664
    donderdag 11 januari 2018 om 13:15
    Heb je uberhaupt gelezen hoe dit team tot stand komt?
    Vind ik leuk
    Cookee +8932
    donderdag 11 januari 2018 om 13:35
    Ja, heb ik... al ben ik ook druk om me te verdiepen in Bankaire malversaties om jou te plezieren.
    Maar ik dacht dat een lijstje... betwistbaar kan zijn, wist niet dat ik dan de politie op me afkreeg? ;)
    Je weet dat ik al jaren pleit voor Schone, echte voetballers moeten spelen. En 5 spelers van Ajax is overdreven als je 3e staat.
    Maar ik zal voortaan reageren met Amen Arie... de heilige statistiek heeft gesproken!
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 13:52
    Ajax Staat 2e Pannenkoek.
    Vind ik leuk
    Cookee +8932
    donderdag 11 januari 2018 om 14:04
    Dankje, had ik net zin in, heb je poedersuiker of...
    Er telt maar 1 plek... nr.1
    Alle anderen staan daaronder. 2 of 3 maakt niet uit.
    En nu Keizer weg is kan de opmars ook stoppen.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 14:11
    we zullen het zien. heb jij een glazen bol of zo ?
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 14:06
    Precies! 2e en toch bijna de helft van de elftal wordt met die zooi gevuld. Cookee maakt hier gewoon een hele terechte opmerking.
    Vind ik leuk
    Rodajc +9688
    donderdag 11 januari 2018 om 13:16
    Prima spelers, maar dit team zou natuurlijk veel te aanvallend zijn als het een echt team was
    Vind ik leuk
    forzabv +248
    donderdag 11 januari 2018 om 13:17
    Allemaal leuk en aardig die statistieken, maar vermeld er dan ook eens bij welke statistieken daarvoor worden gebruikt? Zo valt er weinig zinnigs over te zeggen..
    Vind ik leuk
    AlwaysMe +1487
    donderdag 11 januari 2018 om 13:18
    En zelfs met de vijf beste spelers van de eerste helft van de competitie staan ze 5 punten achter.
    Vind ik leuk
    Cappie +6678
    donderdag 11 januari 2018 om 13:28
    Hopen dat ze 11 beste spelers over de gehele competitie hebben en 11 punten achter staan. :)
    Vind ik leuk
    Johan1984 +605
    donderdag 11 januari 2018 om 13:29
    Geniet er nog maar even van zielepoot!
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +9943
    donderdag 11 januari 2018 om 13:19
    Zoals ik al vaker heb gezegd; Diederik Boer is de beste keeper van de Eredivisie!
    Vind ik leuk
    MiloZandt +1008
    donderdag 11 januari 2018 om 14:32
    Niet de beste, wel de meest belangrijke.
    Vind ik leuk
    HanV +3393
    donderdag 11 januari 2018 om 14:39
    Ik ben het helemaal met je eens, als OptaJohn het zegt wie zijn wij dan om daar aan te twijfelen.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 13:23
    Oke en door. En toch 5 punten achterstaan tja..
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +5837
    donderdag 11 januari 2018 om 13:24
    LOL een paar weken geleden waren dat er veertien :D Het kan snel verkeren haha
    Vind ik leuk
    Noudyo. +14823
    donderdag 11 januari 2018 om 13:25
    Het waren er tien, toch?
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 13:39
    Jullie hebben nooit 14 punten achtergestaan. En ja jullie zijn 5 punten ingelopen. Maar verwacht je echt dat PSV maar 2 keer puntverlies lijdt in 1 seizoenshelft. Alleen dan had je die 10 punten kunnen vasthouden.
    Vind ik leuk
    jakeisback +4760
    donderdag 11 januari 2018 om 13:25
    Tjaa gelukkig duurt een seizoen langer dan 6 maanden. Wacht maar af
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 13:26
    Gelukkig wel dan staan we daarna mooi met Plattekar door Eindhoven.
    Vind ik leuk
    jakeisback +4760
    donderdag 11 januari 2018 om 14:02
    Dromen kan altijd, maar met die verdediging van Psv zou het een godswonder zijn als je die positie weet te behouden. De Kuip, Fabas Stadion en thuis tegen Ajax.
    Vind ik leuk
    AlwaysMe +1487
    donderdag 11 januari 2018 om 15:04
    Dus PSV zal 9 verliespunten hebben in het 2e seizoenshelft? waar kan ik tekenen? Want ik weet wel zeker dat de concurrentie meer punten zal morsen.
    Vind ik leuk
    jakeisback +4760
    donderdag 11 januari 2018 om 15:14
    1 misstap van Psv en Ajax heeft alles in eigen hand.
    Vind ik leuk
    kees ee +497
    donderdag 11 januari 2018 om 13:39
    . . en hoog van de toren blijven blazen (zie afgelopen jaren) denken ze dat dan helpt !? niet dus !!
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +5837
    donderdag 11 januari 2018 om 13:23
    Is die Angelino echt zo goed?
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 13:29
    Ja
    Vind ik leuk
    JohnFe +327
    donderdag 11 januari 2018 om 14:49
    Shh, stil, laat hem tot het einde van het seizoen lekker maar bij ons blijven, niet teveel aandacht aan besteden. :) wij zelf weten het wel...
    Vind ik leuk
    dhrwobo +18848
    donderdag 11 januari 2018 om 13:25
    Wat een onzin dat er 5 spelers van Ajax bij zitten. Ik mis echt wel 1-2 spelers van bijvoorbeeld Zwolle of AZ, terwijl die minstens zo goed gepresteerd hebben.

    Mijn top 11 zou zijn;

    Zoet
    Arias - De Ligt - Van Polen
    Thomas - Van Ginkel - Frenkie de Jong - Ziyech
    Jahanbakhsh - Neres - Lozano
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +35664
    donderdag 11 januari 2018 om 13:32
    Dit is dus precies een bericht wat géén onzin bevat.. wel lezen he.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +18848
    donderdag 11 januari 2018 om 13:48
    Ja ik lees wel, maar ik ben het er gewoon niet mee eens dat je alles enkel op statistieken moet baseren. Spelers die bij topclubs spelen zijn nou eenmaal vaker in de aanval en bij lagere clubs staan ze vaker onder druk. Dan krijg je automatisch al hele andere statistieken.
    Vind ik leuk
    RtdDub +8530
    donderdag 11 januari 2018 om 13:34
    Zwolle en AZ doen het als team goed. Wil niet per se zeggen dat er individuele uitblinkers bij lopen.

    Waarom zou je in jouw team bijvoorbeeld Jahankabash kiezen boven Berghuis?
    Zo,n statistiekenboer denk het nog te kunnen onderbouwen door cijfertjes maar jij?

    Vind ik leuk
    dhrwobo +18848
    donderdag 11 januari 2018 om 13:51
    Omdat ik ook vind dat je verwachtingspatroon mee moet nemen. Van een kampioen (Berghuis/Jorgensen) mag je meer verwachten dan bijvoorbeeld een Sol of Jahanbakhsh. Spelen bepaalde spelers beneden hun kunnen, dan horen ze niet in zo'n 'beste elftal' thuis in mijn ogen.
    Vind ik leuk
    RtdDub +8530
    donderdag 11 januari 2018 om 13:55
    Ok, dus van een uitblinkend team moet je wel spelers kiezen die niet persoonlijk uitblinken en van een team wat niet aan de verwachtingen voldoet, mag je niet de uitblinkers kiezen?


    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +7368
    donderdag 11 januari 2018 om 14:29
    Berghuis gewoon gedeeld topscoorder met Lozano....hoe bedoel je rekening houden met verwachtingspatroon?
    Vind ik leuk
    Noudyo. +14823
    donderdag 11 januari 2018 om 13:41
    Had eerder El Khayati in plaats van Jahanbaksh gedaan, en waarschijnlijk ook Berghuis in plaats van Lozano
    Vind ik leuk
    kerel +1482
    donderdag 11 januari 2018 om 13:28
    Waarom jorgensen?? Grootste deel geblesseerd..
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +5837
    donderdag 11 januari 2018 om 13:33
    Kerel kan ballen.
    Vind ik leuk
    kerel +1482
    donderdag 11 januari 2018 om 13:34
    Een beetje maar wat heeft dat er mee te maken??
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +9943
    donderdag 11 januari 2018 om 13:35
    Statistieken. Als Jorgensen maar 6 keer op doel heeft geschoten, en 6 doelpunten heeft gemaakt is zijn "finishing" 100%.
    Vind ik leuk
    kerel +1482
    donderdag 11 januari 2018 om 13:37
    Snap ik wel.. maar iemand die meer wedstrijden speelt schiet vaker mis.. hij heeft imo te veel niet gespeeld om mee te nemen in deze meting..
    Vind ik leuk
    13 +10049
    donderdag 11 januari 2018 om 15:31
    Tja, nog veel raarder is om 2 CV’s neer te zetten die daar niet / bijna nooit spelen.
    Vind ik leuk
    kerel +1482
    donderdag 11 januari 2018 om 17:12
    Ja dus gewoon kutartikel haha..
    Vind ik leuk
    RtdDub +8530
    donderdag 11 januari 2018 om 13:36
    Was ook niet de Feyenoorder waar ik meteen aan dacht toen ik de kop zag maar welke centrumspits doet het beter in de eredivisie?
    Vind ik leuk
    Ad Godloos +306
    donderdag 11 januari 2018 om 13:29
    Ajax weer de beste!!
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 13:32
    Nou nee!
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 13:35
    En Ajax toch weer hofleverancier, PSV blijft weer achter zal aan einde seizoen niet anders zijn dat achterblijven op Ajax.
    Vind ik leuk
    kees ee +497
    donderdag 11 januari 2018 om 13:35
    . . de rose (amsterdamse) bril op !! en het lijkt net of psv helemaal niet bovenaan staat.
    Vind ik leuk
    Hyena +27035
    donderdag 11 januari 2018 om 13:36
    Vreemd dat Frenkie en Veltman centraal staan, want beide hebben daar maar weinig potjes gespeeld. Matthijs de Ligt had ik dan een stuk begrijpelijker gevonden.
    Vind ik leuk
    soccer02 +469
    donderdag 11 januari 2018 om 13:37
    Volgens mij zijn ze onana, wober, kluivert, van beek, de ligt en viergever vergeten. Serieus frenkie de jong. Op basis van wat. Die paar wedstrijden die hij heeft gespeeld.
    Vind ik leuk
    kerel +1482
    donderdag 11 januari 2018 om 13:41
    Waardeloze invulling idd.. snel vergeten dit elftal.. en door..
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7104
    donderdag 11 januari 2018 om 13:42
    Je vergeet Huntelaar, Wober en Dijks, oh en als trainer Keizer natuurlijk...
    Vind ik leuk
    HanV +3393
    donderdag 11 januari 2018 om 14:44
    Hij is in de media de meest geprezen speler uit de eredivisie. Altijd vooruit spelen etc.
    Vind ik leuk
    13 +10049
    donderdag 11 januari 2018 om 15:32
    Sven van Beek had inderdaad niet misstaan ;-)
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 13:38
    Hahahahahahahahahaha Veltman!!!! Hoe serieus moeten we dit nemen dan???????
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 16:40
    Als je duikelaartje achteloos in je zak stopt, moet je toch wel iets kunnen........


    Vind ik leuk
    2cents +47556
    donderdag 11 januari 2018 om 13:38
    Het gaat om statistieken mensen.
    Vind ik leuk
    Cappie +6678
    donderdag 11 januari 2018 om 20:53
    Ja, klopt.
    Raar is wel dat ze twee CV's in het elftal plaatsen die daar bijna niet gespeeld hebben. Statistieken zijn leuk, maar als je ze niet kan interpreteren dan heb je er helemaal niets aan.
    Vind ik leuk
    2cents +47556
    donderdag 11 januari 2018 om 21:07
    Zeg je dat dit slechte interpretatie was? De Jong en Veltman hebben beiden waarschijnlijk heel goede statistieken en De Jong voldoet blijkbaar ook aan het vereiste aantal wedstrijden.

    Dat er vervolgens een beetje wordt gesmokkeld met posities om de mensen met beste statistieken het elftal te laten vormen zie je altijd met dit soort elftallen.

    Lekker belangrijk verder.
    Vind ik leuk
    Cappie +6678
    donderdag 11 januari 2018 om 21:19
    Het vereiste aantal wedstrijden zou per positie moeten gelden toch?

    En verder niet heel belangrijk inderdaad. Al ben jij wel iemand van de statistieken.... ;)

    Toch zou ik, als ik Opta was, dit wat beter invullen.
    Vind ik leuk
    2cents +47556
    donderdag 11 januari 2018 om 22:01
    Misschien koos Opta wel om Veltman centraal te zetten zodat er een plekje vrij kwam voor de ook goed presterende Arias? ;)

    Statistieken zijn wel een belangrijk meetinstrument, maar dit soort teams is dan weer lekker belangrijk omdat er vaak een beetje bij gepuzzeld wordt. Geschipperd.
    Vind ik leuk
    pos +7624
    donderdag 11 januari 2018 om 13:40
    Veltman en Jorgensen ? Een elftal zonder Midtsjo slaat sowieso nergens op.
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7104
    donderdag 11 januari 2018 om 13:41
    Tja Frenkie de Jong als Cv in dit team......meer hoef ik niet te zeggen denk ik om de onzinnigheid van dit team te duiden..
    Vind ik leuk
    kees ee +497
    donderdag 11 januari 2018 om 13:42
    haal nou eerst veltman en schone daar 's weg, dan LIJKT het tenminste nog een b-tje geloofwaardig !!
    Vind ik leuk
    Paul1982 +10452
    donderdag 11 januari 2018 om 13:49
    Veltman, serieus?
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 13:50
    Gaat helemaal nergens over dit.
    Vind ik leuk
    Iggy +2754
    donderdag 11 januari 2018 om 15:50
    Net zoals jouw eeuwige prietpraat.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 20:07
    Zou maar is zelf op onderzoek uitgaan voordat het spel uit is en het te laat is.
    Maarja vrije wil heeft iedereen geen probleem.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 13:51
    Volgens mij speelt Idrissi bij FC Groningen.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 13:51
    Kuwas?
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 13:52
    Mis Brenet
    Vind ik leuk
    remakil +4335
    donderdag 11 januari 2018 om 13:54
    Dit geeft je te denken... en dan bedoel ik vooral in de meetwaarden en data van Opta, hoe hun toekenning werkt en waar hun waarden op gebaseerd zijn. Want dat dit de beste zijn, klopt voor geen meter.

    Joël is geen CV, Frenkie heeft pas een handvol wedstrijden in de basis gestaan en daarmee kan hij nooit tot de beste behoren (tenzij je meetwaarden over 1 wedstrijd gaan t.o.v. 18). Ook AssaÏdi en Jorgensen hebben niet alles gespeeld en Assaïdi is duidelijk minder t.o.v. Labyad. Jorgensen doet het dit seizoen een stuk minder dan het vorige, die verkiezing klopt ook niet. Vind ik Obeche beter qua reslutaat..

    Nee, OptaJohan heeft vage meetwaarden en ze slaan de plank hier flink mis...
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 13:54
    Veltman hahhahahahahh, ik lig dubbel.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +2921
    donderdag 11 januari 2018 om 16:50
    Zoals ik dubbel lig van de meest stomme reacties.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 19:50
    Liggen we allebei dubbel, dat is toch prettig!
    Vind ik leuk
    windforce11 +1478
    donderdag 11 januari 2018 om 13:57
    Jorgensen? Assaidi? Angelino?
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +2696
    donderdag 11 januari 2018 om 14:07
    Gaat nergens over dit. Hoe kun je zo slecht spelen en 5 spelers erin hebben staan. Jørgensen en frenkie de jong hebben zelfs het begin helemaal niet gespeeld. Waar zijn spelers gebleven als el Khayati en bijv Clint Leemans. 7 doelpunten en een deel assists en dat voor een team wat weinig doelpogingen krijgt en mindere spelers om zich heen heeft. Dan ook nog genoemd door velen als degradatiekandidaat nummer 1. Tja dit is gewoon een hele grote grap
    Vind ik leuk
    redknap +939
    donderdag 11 januari 2018 om 14:19
    Veltman hoort hier nog niet bij te staan.
    Volgend jaar misschien wel.
    Hij boert achteruit bij Ajax in plaats van vooruit.
    Vind ik leuk
    Harrie82 +2835
    donderdag 11 januari 2018 om 14:26
    Rare statistieken.
    Veltman hele seizoenshelft als RB gespeeld en staat nu in het centrum. En hoeveel wedstrijden moet men gespeeld hebben om erin te komen.
    Tevens is het makkelijk scoren bij een grote club.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Rafael +732
    donderdag 11 januari 2018 om 14:50
    Waar is Berghuis en Haps
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 14:58
    Aldus Opta gevestigd aan de prins bernardplein te Amsterdam
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 15:05
    Ff tellen hoor ... 1, 2, 3 spelers voor Oranje. Toch knap.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 15:18
    Dit is lach wekkend zeg
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 15:21
    Dikke drama dit, geen duudelijke norm wanneer je er wel/niet in komt
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 15:23
    Jorgensen ? Die heeft maar 6 wedstrijden gespeeld sjonge jonge
    Vind ik leuk
    Jurjen72 +161
    donderdag 11 januari 2018 om 15:26
    Onbegrijpelijk dat Joel Veltman erbij staat.
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7104
    donderdag 11 januari 2018 om 15:34
    '' 5 Ajacieden, 2 PSV'ers en een Feyenoorder'' , klinkt als de opening van een slechte grap.....kijkend naar dit elftal wordt het ook opgevolgd met een slechte grap
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 16:06
    Oh goed... Veltman....
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 16:14
    Pfff wat een zooitje jankerds zitten hier soms joh. Het gaat gewoon om de statistieken van de spelers op zich en niet op welke positie ze staan. Dit zijn gewoon de beste elf spelers van de Eredivisie op basis van die opta statistieken. Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen? Gewoon de beste 4 verdedigers, de beste keeper, de beste middenvelders en de beste aanvallers. Dit is gewoon per linie en niet per positie bepaald.Veltman heeft misschien zijn uiterlijk en postuur tegen zitten maar is de beste verdediger van de Eredivisie en als jullie dat allemaal lachwekkend vinden, moet je jezelf eens afvragen hoe dramatisch die andere verdedigers dan allemaal niet zijn. Denk dat men zich gewoon lelijk verkijkt op Veltman.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7104
    donderdag 11 januari 2018 om 16:22
    Veltman verkijkt zich anders ook vaak erg lelijk......
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 16:32
    Kun je dat aan de hand van statistieken laten zien of is dat gewoon een onderbuikgevoel van een hoop klootjesvolk wat te vaak naar snorretje zit te kijken op tv?
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7104
    donderdag 11 januari 2018 om 16:33
    Statistieken? Dat Veltman zich verkijkt? Nee, denk niet dat daar specifiek statistieken van zijn. Maar Veltman is niet vies van een foutje toch? dus het klopt wel ;)
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 16:42
    Stopte toch achteloos duikelaartje in zijn zak........
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7104
    donderdag 11 januari 2018 om 16:43
    Tja hij doet zijn werk een keer voor dat vorstelijke salaris en iedere Ajacied staat op de banken. Geeft aan wat voor armoede ze gewend zijn daar.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 16:46
    Tja, of het geeft aan hoe "goed" duikelaartje is......
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7104
    donderdag 11 januari 2018 om 16:49
    Daar heb je een punt! Als je het al lastig hebt tegen Veltman......maar misschien had ie een offday onzen Chuckie, laten we het hopen......
    Vind ik leuk
    arnieman +157
    donderdag 11 januari 2018 om 17:07
    Misschien kun je maar beter korfbal gaan kijken of darten, want je komt zo dom over zo.Je lijkt wel een ajaxciet man.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 16:41
    hoezo beste elftal?
    Vind ik leuk
    5by5 +1234
    donderdag 11 januari 2018 om 16:52
    Ziyech erin? Ohhh kom op doe even normaal zeg.
    Vind ik leuk
    cheeks +2797
    donderdag 11 januari 2018 om 16:57
    Alleen zeggen statistieken niets. Voorbeeld, de keeper van roda krijgt 20 ballen te verwerken en stopt er 15 en maakt 5 afschuwelijke blunders. Reddingspercentage 75%. Roda verliest met 5-0. De keeper van ajax of PSV krijgt 3 ballen op goal waarvan de penalty er in gaat. Reddingspercentage 66% en daarbij een penalty tegen wat altijd een 100% scoringskans is. Wie heeft er nu het beste gekeept?? Ook lijkt me dat je minimaal 10 wedstrijden gespeeld moet hebben. Wober en de Jong, dat kan echt niet.
    Vind ik leuk
    B3v3r +358
    donderdag 11 januari 2018 om 16:57
    Ik mis Thomas van PEC, vind Jorgensen ook niet terecht.
    Veltman is lachwekkend
    Vind ik leuk
    arnieman +157
    donderdag 11 januari 2018 om 17:03
    Haha toen ik veltman zag staan wist ik genoeg.Die zou bij feyenoord nog niet eens onze mooie grasmat mogen maaien en niet de veters van Haps vastmaken.Wat een humor ; alleen die joden denken dat dit serieus is ....
    Vind ik leuk
    pinkelman +3828
    donderdag 11 januari 2018 om 17:22
    Geen Jahanbakhsh, die gast geeft de meeste assists?
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 17:54
    Berghuis?
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 20:08
    Lekker boeiend.
    Eind van het seizoen PSV kampioen, Feyenoord de bekert en voor het 4e seizoen op rij: helemaal niets in... Althans wellicht de meeste spelers in dit virtuele elftal en het meeste geld op de bank. Is ook iets waard
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 10:03
    Bijna goed, alleen PEC wint de beker in een zinderende finale tegen Feyenoord!
    Vind ik leuk
    woensdag 17 januari 2018 om 21:05
    Haha
    Ze spelen redelijk goed maar tegen Feyenoord in de Kuip kansloos. Wij zijn geen Ajax dat jullie met 5-1 oprolde.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 januari 2018 om 01:42
    ssstt...laat me nou ff dromen joh...er is altijd een kans..en Ajax was een makkie inderdaad.
    Vind ik leuk
    myrthewit +1531
    donderdag 11 januari 2018 om 20:59
    Zie je wel dat Neres beter is dan Lozano! Je hoort dat nooit: zowel grootste talent als beste speler!
    Vind ik leuk
    Ben Kuiper +135
    donderdag 11 januari 2018 om 21:00
    Veltman ????? hahahahahah wat een lachertje die schopper.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Eredivisie maakt beste elftal bekend: 5 Ajacieden, 2 PSV'ers en een Feyenoorder