Steijn ziet VVV-uitblinker bij PSV belanden: 'Dat niveau is haalbaar voor hem'

    Steijn ziet VVV-uitblinker bij PSV belanden: 'Dat niveau is haalbaar voor hem'

    donderdag 11 januari 2018 om 16:30

    Clint Leemans heeft het in zich om ooit weer bij PSV te belanden. Dat stelt Maurice Steijn, zijn trainer bij VVV-Venlo. Steijn raadt wel een tussenstap aan.

    "In de Eredivisie zijn heel weinig spelers met een trap als die van Clint", zegt Steijn in Voetbal International. "Hij haalt er een geweldig rendement uit, maar moet er in mijn ogen nóg meer mee doen. Clint zoekt het nog te snel in de korte oplossing. Wat meer bravoure kan geen kwaad. Als je zo'n goed linkerbeen hebt, moet je nog vaker de beslissende pass durven geven. Fysiek kan hij ook nog winst maken, in de duelkracht bijvoorbeeld."

    Steijn is benieuwd waar het plafond van de middenvelder ligt. "Bij VVV speelt Clint altijd, zijn volgende stap moet hij zorgvuldig plannen. Over een jaar of anderhalf zie ik hem wel bij een subtopper als FC Utrecht of SC Heerenveen. Van daaruit kan hij weer twee jaar verder waarschijnlijk ook nog wel een volgende stap zetten. Bijvoorbeeld naar PSV, ja. Dat niveau is haalbaar voor Clint."

    De 22-jarige Leemans, die uit de jeugdopleiding van PSV komt, is bezig aan zijn eerste seizoen in de Eredivisie en scoorde al zeven keer. Mede daardoor staat VVV op plek tien.

    Poll

    Is Leemans nu al rijp voor een subtopper?

    (346 stemmen)

    Plaats een reactie

    donderdag 11 januari 2018 om 16:33
    Een club als sc Heerenveen of FC Utrecht is inderdaad een mooie optie voor hem. Hij kan nu al wel mee met dat niveau.
    Vind ik leuk
    Aal +21706
    donderdag 11 januari 2018 om 16:49
    Kopie van bericht van gister......
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 16:36
    Waarom niet? Als in een soort Schöne rol zou Leemans van waarde kunnen zijn als hij het red op subtopper niveau.
    Vind ik leuk
    robin1010 +194
    donderdag 11 januari 2018 om 16:42
    Tegen die tijd staan er 6 mexicanen 2 colombianen en 3 brazilianen op het veld, daarbij doet hij het ''aardig'' bij VVV
    Vind ik leuk
    tannat +12503
    donderdag 11 januari 2018 om 16:59
    je bent in de war met Ajax
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +6525
    donderdag 11 januari 2018 om 17:12
    Jij bent die verwarde man die ik altijd op het nieuws zie. :D
    Vind ik leuk
    Laufen +40
    donderdag 11 januari 2018 om 17:10
    Psv is zeker haalbaar er is toch een goede verbinding naar het stadion?
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +4277
    donderdag 11 januari 2018 om 17:22
    Leemans maakt veel doelpunten vanwege zijn traptechniek en is daarom belangrijk. Qua spel springt hij er niet echt uit. Die andere huurling, damian van bruggen dat is echt een sensatie bij VVV. Die jongen gaat het echt nog ver schoppen. Ik hoop dat de clubs blind zijn en wij hem kunnen vastleggen
    Vind ik leuk
    dhrwobo +23763
    donderdag 11 januari 2018 om 17:38
    Hopelijk zien we hem ooit weer voor psv 1 spelen!
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4034
    donderdag 11 januari 2018 om 18:12
    Hij en van Crooy zijn interessante spelers voor de subtop. Goede, jonge talentvolle jongens. Ik denk dat over een half die jongens wel klaar zijn voor zo'n stap.
    Vind ik leuk
    sweeper +84
    donderdag 11 januari 2018 om 18:21
    Blijf maar mooi nog een paar jaar bij VVV en van daar uit naar een subtopper in de eredivisie, dan naar Ajax of het buitenland. Bij PSV hebben ze niks met Nederlandse talentvolle jeugdspelers...Die hebben meer met dure Mexicanen, Brazilianen of andere Zuid-Amerikanen....
    Vind ik leuk
    Napolitanos +8864
    donderdag 11 januari 2018 om 20:14
    Clint is ene echte boer uit oerle ! Die komt er wel. Beste trap in de eredivisie , dat staat ver buiten kijf.
    Vind ik leuk
    Setovitch +1473
    donderdag 11 januari 2018 om 21:15
    Hij is ook iets van 1,88 toch ? Best snel en en aardige techniek en jong maar ik geloof wel in hem ...
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 12:34
    Stein jij draait ook door, met je mening blijf met beide benen op de grond staan.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Steijn ziet VVV-uitblinker bij PSV belanden: 'Dat niveau is haalbaar voor hem'