Ten Hag: 'De keuze lag bij Overmars, maar allebei werden we enthousiast'

    Ten Hag: 'De keuze lag bij Overmars, maar allebei werden we enthousiast'

    donderdag 11 januari 2018 om 17:18

    In het spoor van hoofdtrainer Erik ten Hag kwam vorige week assistent Alfred Schreuder naar Ajax. De twee liggen elkaar goed, meldt Ten Hag.

    Schreuder en Ten Hag werkten de laatste jaren niet samen, maar kennen elkaar goed. "Met Marc Overmars heb ik gefilosofeerd over de beste assistent", vertelt Ten Hag over de keuze voor Schreuder aan Voetbal International. "De uiteindelijke keuze lag bij hem (Overmars, red.), maar allebei werden we enthousiast van Alfred."

    "We kennen elkaar al heel lang. We hebben samen gespeeld, ik heb hem mede naar FC Twente gehaald en later ook als trainer geïntroduceerd bij de club. Ik ken hem niet alleen als mens goed, maar ook zijn denkwijze over voetbal. Hij is een interessante trainer, met twee jaar in Duitsland is zijn rugzak verder gevuld. Alfred kan ons helpen in de maximale ontwikkeling van deze ploeg", besluit Ten Hag.

    Lees meer over:EredivisieAjax

    Plaats een reactie

    Midden-Noord +88852
    donderdag 11 januari 2018 om 17:24
    Allemaal weer vriendjes van......
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 17:26
    Nou?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88852
    donderdag 11 januari 2018 om 17:30
    Niks nou!
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 17:31
    Ga je weg nou
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88852
    donderdag 11 januari 2018 om 17:32
    Waarheen?
    Vind ik leuk
    035 +5056
    donderdag 11 januari 2018 om 17:32
    Wat bedoel jij dan MN??
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88852
    donderdag 11 januari 2018 om 17:35
    Dat het altijd hetzelfde is met mensen die ergen worden aangesteld bij een voetbalclub. Dit hoeft niet altijd te werken. Ene Dick Advocaat schoof ene Petrofiets naar voren. Bergkamp en Keizer en zo zijn er honderden voorbeelden te benoemen van vriendjespolitiek.

    Verder zal het leuk zijn als ze erin slagen. Ik ben ook een liefhebber van voetbal. Laat de competitie maar zo spannend mogelijk zijn.
    Vind ik leuk
    035 +5056
    donderdag 11 januari 2018 om 17:39
    Dus als ik serieus wat vraag aan jou krijg ik antwoord. :-))
    Dank!!
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88852
    donderdag 11 januari 2018 om 17:40
    Ja tuurlijk gozah ;)
    Vind ik leuk
    jamesquinn +3373
    donderdag 11 januari 2018 om 17:28
    Nja, het is beter om een vriend van je te benoemen waar je een hoge pet van op hebt, dan iemand die je niet mag en waarvan je denkt dat ie waardeloos is.
    Vind ik leuk
    JustH +14891
    donderdag 11 januari 2018 om 17:28
    Niet van Midden-Noord vermoed ik
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88852
    donderdag 11 januari 2018 om 17:31
    Oh maakt mij niet uit. Maar laat ze maar goed voetbal zien, ik ben ook een liefhebber. Zolang het maar tegen ons helemaal mis gaat.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 17:26
    Gaat wat moois gebeuren onder deze twee, mark my words
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88852
    donderdag 11 januari 2018 om 17:31
    Samen onder het wol? ;)
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 17:58
    Waar denk je aan? Haha
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 18:46
    Het wol?
    Vind ik leuk
    Foebele +53634
    donderdag 11 januari 2018 om 17:27
    Hoeft ook niet altijd maar zo te zijn dat het een kliek moet zijn van Oud Ajax spelers, we hebben namelijk gezien dat die elkaar ook gewoon genadeloos de deur uit werken als ze het niet eens zijn met elkaar, zelfs jongens die met elkaar opgegroeid zijn en jaren samengespeeld hebben.

    Laat het maar zien!
    Vind ik leuk
    035 +5056
    donderdag 11 januari 2018 om 17:34
    HUH? Als je later of latere leeftijd er achter komt dat je het niet eens bent moet dat er toch uitkomen?
    Vind ik leuk
    Foebele +53634
    donderdag 11 januari 2018 om 17:57
    De opzet was dat iedereen zijn gebied had waar hij voor stond en al die mensen gezamelijk al TH de beslissingen zouden nemen waarin dus al die facetten vertegenwoordigd zouden zijn en samen zouden smelten tot een gezamelijk beleid.

    Echter gingen bepaalde mensen hun zin door drijven en een te grote rol naar zich toe trekken door samen te klieken waardoor anderen buitenspel kwamen te staan en er dus geen gebalanceerd beleid gevoerd werd, maar dus een veel te grote hang had naar 1 kant (de eigen jeugd in dit geval).

    Je zou zeggen dat voetballers niet uit het harde bedrijfsleven komen en dus wel normaal met elkaar er samen uit zouden komen, maar helaas is het tegendeel waar geweest.
    Vind ik leuk
    035 +5056
    donderdag 11 januari 2018 om 18:05
    Dus...... als eenieder zich ondergeschikt maakt aan het geheel zou het dus kunnen werken! Dat is teamwork.
    Vind ik leuk
    Foebele +53634
    donderdag 11 januari 2018 om 18:14
    Als je gezamelijk ook de verantwoording deelt misschien wel, maar bij Ajax kreeg Overmars als Technisch Manager alle kritiek over de matige aankopen, terwijl de rest er net zo goed verantwoordelijk voor was.

    Sterker nog, Overmars kon bepaalde beslissingen niet tegenhouden, omdat hij een minderheid had, maar hij werd wel aangesproken op die beslissingen, terwijl Bergkamp overal buiten bleef en nergens verantwoording voor af hoefde te leggen en feitelijk de gene was die de beslissing er doorheen drukte doordat hij Ouaali volledig in zijn zak had.
    Vind ik leuk
    035 +5056
    donderdag 11 januari 2018 om 19:22
    Zie hier het probleem Foebele.
    Vind ik leuk
    Marco B. +263
    donderdag 11 januari 2018 om 17:39
    Nog steeds geen gekke verhalen. Tijd dat de competitie begint. Kut winterstop
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 18:01
    Ja is niet leuk om met je lul te spelen als het kut winterstop is :)
    Vind ik leuk
    Marco B. +263
    donderdag 11 januari 2018 om 19:30
    Mijn vrouw is me weeral beu op de zondagmiddag... Tijd voor "andere" aktie ;)
    Vind ik leuk
    035 +5056
    donderdag 11 januari 2018 om 19:31
    Jammer dat jij die vrouw hebt. :-)))
    Vind ik leuk
    Marco B. +263
    donderdag 11 januari 2018 om 19:36
    Nee hoor, winterstop zeg maar, middagje extra vrij :)
    Vind ik leuk
    035 +5056
    donderdag 11 januari 2018 om 19:30
    Waarde van jouw reactie???
    Vind ik leuk
    Marco B. +263
    donderdag 11 januari 2018 om 19:37
    Deze reactie daarin tegen...
    Vind ik leuk
    Bizzy +20009
    donderdag 11 januari 2018 om 18:00
    De provincialen moeten Ajax redden...het is toch wat.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 18:05
    Ja maar we hoeven niks te verkopen om te blijven bestaan:)
    Vind ik leuk
    Jozef +36025
    donderdag 11 januari 2018 om 18:22
    Dat zou dan een keer andersom zijn....

    Moet het eerst nog zien eigenlijk.
    Vind ik leuk
    yuuup +9312
    donderdag 11 januari 2018 om 18:42
    Iedereen komt toch uit een provincie?
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 18:51
    Waar komt Frank vandaan? Of Marc of van de sar????

    Ajax is Amsterdam en Amsterdam is Nederland wij houden jullie subsidie potjes vol boertje
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 18:19
    Dit wordt ook een ramp! Twee trainers die zowel als trainer als speler niets gewonnen hebben.

    Die gasten kunnen het nooit gaan uitleggen hoe het is om voor de knikkers te moeten spelen met de druk die daarbij hoort.

    Ik vrees een nieuwe flater bij Ajax!
    Vind ik leuk
    yuuup +9312
    donderdag 11 januari 2018 om 18:47
    Nogal logisch dat ze als trainer nog niks gewonnen hebben. Dat ze als speler niks gewonnen hebben betekent niks. Wel eens van Van Gaal, Hiddink of Advocaat gehoord?

    NEXT.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 03:44
    Hoezo logisch dat ze niks gewonnen hebben en.. hoezo logisch dat ze trainers worden bij Ajax? Toch de grootste club van het land en een miljoenenbedrijf...
    Vind ik leuk
    yuuup +9312
    vrijdag 12 januari 2018 om 06:09
    Ik zeg nergens dat het logisch is dat ze trainer worden.
    Dat ze als speler niks gewonnen hebben zegt niks over hun capaciteiten om wel een goede trainer te kunnen worden. De namen die ik opnoemde waren ook zeer matige spelers, maar wel hele grote trainers.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 17:18
    he lt zijn gewoon geen namen die passen bij het vlaggenschip van het Nederlands voetbal.

    Ik vrees een nieuwe deceptie
    Vind ik leuk
    Gerro +6130
    donderdag 11 januari 2018 om 18:33
    Scheelt in ieder geval een hoop gezeik in de technische staf als mensen elkaar verstaan.
    Vind ik leuk
    Ajax! +1582
    donderdag 11 januari 2018 om 19:28
    Goede keus! Maakt net als Ten Hag ook spelers beter. Je van spelers die met hem hebben samen gewerkt alleen maar goede verhalen. Ik Ziyech na de winterstop echt vlammen!
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 20:14
    Ze delen zelfs een kamer waar ze lepeltje lepeltje liggen en elkaar samen in slaap wiegen, smorgens eten ze samen een beschuitje, pfffff
    Vind ik leuk
    Rodajc +13856
    donderdag 11 januari 2018 om 22:08
    Het oosten des lands heeft Ajax nu wel flink overgenomen, beter dan alleen die arroganto's uit de hoofdstad alles laten bepalen
    Vind ik leuk
    Hansi H +107
    vrijdag 12 januari 2018 om 00:49
    Overmars neemt zijn verantwoordelijkheid.
    Eindelijk.

    Kopen en kampioen worden. Jaar in jaar uit.
    Af en toe een jeugdspeler inpassen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Ten Hag: 'De keuze lag bij Overmars, maar allebei werden we enthousiast'