Knappe zege Sparta: ploeg van Advocaat boekt ruime zege op Duitse laagvlieger

    Knappe zege Sparta: ploeg van Advocaat boekt ruime zege op Duitse laagvlieger

    donderdag 11 januari 2018 om 18:08

    Sparta heeft zich in de tweede oefenwedstrijd onder trainer Dick Advocaat herpakt. De Rotterdammers waren in Zuid-Spanje verdienstelijk met 3-1 te sterk voor FC Kaiserslautern, de nummer achttien van de 2. Bundesliga.

    Ilias Alhaft (schot via de binnenkant van de paal) en Robert Mühren (vrije trap) zorgden voor een comfortabele voorsprong bij rust. Halverwege de tweede helft deed Kaiserslautern iets terug, maar het slotakkoord was voor Thomas Verhaar. Hij bepaalde de eindstand kort voor tijd op 3-1 door een strafschop te benutten.

    Michel Breuer, onder Alex Pastoor nog aanvoerder, begon op de bank tegen Kaiserslautern. Sander Fischer nam de band over. Bart Vriends, Deroy Duarte, Dabney dos Santos en Stijn Spierings ontbraken met lichte klachten.

    Het debuut van Advocaat mondde zaterdag nog uit in een teleurstelling. Sparta verloor toen met 1-0 van eerstedivisionist Telstar. Sparta hervat de Eredivisie dinsdag op het eigen Kasteel tegen Vitesse. Dat duel werd in december wegens sneeuwval afgelast.

    Poll

    Kan Advocaat Sparta voor degradatie behoeden?

    (7070 stemmen)

    Plaats een reactie

    SP-AR-TA +1727
    donderdag 11 januari 2018 om 18:16
    Goede uitslag. Maar vooral belangrijk voor het vertrouwen,voor de rest niet te zwaar aan tillen. We praten wel over de nummer laatst uit de 2e Bundesliga.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13456
    donderdag 11 januari 2018 om 18:17
    Het blijft jammer dat Dicky te bang was om tegen PEC Zwolle te oefenen.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31561
    donderdag 11 januari 2018 om 18:17
    Breuer is klaar, en dat is maar goed ook.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 18:19
    Dicky gaat het redden daar, wordt geen 2e Aad de Mos!
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16652
    donderdag 11 januari 2018 om 18:21
    Duidelijk Advocaat-effect zichtbaar!
    Vind ik leuk
    Pruus +66
    donderdag 11 januari 2018 om 18:22
    :-)
    Vind ik leuk
    Pruus +66
    donderdag 11 januari 2018 om 18:22
    Ontzettend knap :-)
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 18:27
    Kom niet overdrijven staan stijf onderaan in de 2liga
    Vind ik leuk
    Gerro +6488
    donderdag 11 januari 2018 om 18:31
    Dickie drukt zijn stempel
    Vind ik leuk
    Leeuw +5784
    donderdag 11 januari 2018 om 19:01
    De hand van Dick begint zichtbaar te worden. Haha.. de hand van Dick.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11432
    donderdag 11 januari 2018 om 19:53
    Kaiserslautern is op sterven naar dood, daar wint elke eredivisie club van.
    Vind ik leuk
    Jafio +1748
    donderdag 11 januari 2018 om 20:13
    Wat is er hier nou knap aan. Spelen echt verschrikkelijk op een laag niveau en nee het is niet te vergelijken met de eredivisie zoals sommige beweren. De laatste plaats bezet je niet omdat je goed voetbalt
    Vind ik leuk
    Napolitanos +9477