Knappe zege Sparta: ploeg van Advocaat boekt ruime zege op Duitse laagvlieger

Knappe zege Sparta: ploeg van Advocaat boekt ruime zege op Duitse laagvlieger

donderdag 11 januari 2018 om 18:08

Sparta heeft zich in de tweede oefenwedstrijd onder trainer Dick Advocaat herpakt. De Rotterdammers waren in Zuid-Spanje verdienstelijk met 3-1 te sterk voor FC Kaiserslautern, de nummer achttien van de 2. Bundesliga.

Ilias Alhaft (schot via de binnenkant van de paal) en Robert Mühren (vrije trap) zorgden voor een comfortabele voorsprong bij rust. Halverwege de tweede helft deed Kaiserslautern iets terug, maar het slotakkoord was voor Thomas Verhaar. Hij bepaalde de eindstand kort voor tijd op 3-1 door een strafschop te benutten.

Michel Breuer, onder Alex Pastoor nog aanvoerder, begon op de bank tegen Kaiserslautern. Sander Fischer nam de band over. Bart Vriends, Deroy Duarte, Dabney dos Santos en Stijn Spierings ontbraken met lichte klachten.

Het debuut van Advocaat mondde zaterdag nog uit in een teleurstelling. Sparta verloor toen met 1-0 van eerstedivisionist Telstar. Sparta hervat de Eredivisie dinsdag op het eigen Kasteel tegen Vitesse. Dat duel werd in december wegens sneeuwval afgelast.

Poll

Kan Advocaat Sparta voor degradatie behoeden?

(7070 stemmen)

Plaats een reactie

Timmio! +1898
donderdag 11 januari 2018 om 18:16
De Eredivisie vergelijken met de Bundesliga 2 is één.

Het knap noemen van het winnen van een oefenwedstrijd tegen de hekkensluiter in die competitie is schandalig
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 18:31
Nec heeft 4 0 gewonnen van.
braunschweig dat wil inderdaad
niks zeggen
[Reactie gewijzigd op donderdag 11 januari 2018 om 18:33]
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 18:32
En nu in het Nederlands?

Edit: dankje.
[Reactie gewijzigd op donderdag 11 januari 2018 om 18:35]
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 18:32
Sorry
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 18:45
Dat kaiserslautern zal volgend seizoen weer een divisie lager gaan spelen. Ze staan ook echt troosteloos stijf onderaan.
Vind ik leuk
Timmio! +1898
donderdag 11 januari 2018 om 18:46
Tsja 2 of 3 clubs moeten eruit eh. Zolang York binnen nu en 10 jaar maar weer FL2 speelt zal me degradatiedingen een zorg wezen ;)

Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 18:54
Ja 2/3 clubs vliegen eruit. Maar ging mij meer om hoe ver Kaiserslautern is afgegleden de laatste jaren.
Vind ik leuk
Timmio! +1898
donderdag 11 januari 2018 om 18:55
Tijdje terug nog Bundesliga. Tsja helaas kan t elke club gebeuren. Ach gelukkig is t niet een Werder Bremen of HSV maar daar ligt de degradatie ook al aardig op de loer
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 18:16
Goede uitslag. Maar vooral belangrijk voor het vertrouwen,voor de rest niet te zwaar aan tillen. We praten wel over de nummer laatst uit de 2e Bundesliga.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 18:17
Het blijft jammer dat Dicky te bang was om tegen PEC Zwolle te oefenen.
Vind ik leuk
Teo Smith +14785
donderdag 11 januari 2018 om 18:17
Breuer is klaar, en dat is maar goed ook.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 18:24
BRRRRRRRREURERRRRR
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 18:19
Dicky gaat het redden daar, wordt geen 2e Aad de Mos!
Vind ik leuk
Alain2708 +4327
donderdag 11 januari 2018 om 18:21
Duidelijk Advocaat-effect zichtbaar!
Vind ik leuk
Pruus +10
donderdag 11 januari 2018 om 18:22
:-)
Vind ik leuk
Pruus +10
donderdag 11 januari 2018 om 18:22
Ontzettend knap :-)
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 18:27
Kom niet overdrijven staan stijf onderaan in de 2liga
Vind ik leuk
Gerro +3884
donderdag 11 januari 2018 om 18:31
Dickie drukt zijn stempel
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 18:58
Sparta is in ieder geval onder Dick Advocaat al in Europa geweest, nu nog voor een echt toernooi en Dicky kan niet meer kapot bij Sparta.
Vind ik leuk
Leeuw +3256
donderdag 11 januari 2018 om 19:01
De hand van Dick begint zichtbaar te worden. Haha.. de hand van Dick.
Vind ik leuk
Vak-DD +8476
donderdag 11 januari 2018 om 19:53
Kaiserslautern is op sterven naar dood, daar wint elke eredivisie club van.
Vind ik leuk
Jafio +529
donderdag 11 januari 2018 om 20:13
Wat is er hier nou knap aan. Spelen echt verschrikkelijk op een laag niveau en nee het is niet te vergelijken met de eredivisie zoals sommige beweren. De laatste plaats bezet je niet omdat je goed voetbalt
Vind ik leuk