Update: Middenvelder neemt afscheid van Heerenveen en tekent voor drie jaar

Update: Middenvelder neemt afscheid van Heerenveen en tekent voor drie jaar

maandag 15 januari 2018 om 18:23

SC Heerenveen en Simon Thern zijn bijna van elkaar verlost. De 25-jarige middenvelder is persoonlijk rond met een Zweedse club, meldt de Leeuwarder Courant donderdag.

Om welke club het gaat is nog niet bekend, al werd Thern eerder gelinkt aan een terugkeer naar Malmö FF. De verwachting is wel dat er ook met Heerenveen snel overeenstemming wordt bereikt. Thern komt niet meer voor in de plannen van coach Jurgen Streppel en is deze week ook niet mee met het trainingskamp van de Friezen in Spanje.

Thern kwam in 2014 naar Heerenveen, dat hem overnam van Malmö FF. De tweevoudig Zweeds international kampte regelmatig met blessures, waardoor hij nooit echt doorbrak in het Abe Lenstra Stadion. Het afgelopen half jaar werd hij al verhuurd aan AIK, maar die club wilde niet met hem verder.

Thern kwam in drie seizoenen niet verder dan 36 Eredivisie-duels voor Heerenveen. Daarin was hij zeven keer trefzeker.

Update 14.34: Simon Thern verlaat sc Heerenveen voor IFK Norrköping, de nummer zes van de Zweedse Allsvenskan. Dat meldt De Telegraaf. Thern (25) heeft het trainingskamp van Heerenveen in Spanje verlaten en tekent bij Norrköping een contract voor drie seizoenen. Heerenveen krijgt een kleine transfersom.

Update 15-1, 18.23: Simon Thern heeft de deur bij sc Heerenveen definitief achter zich dicht getrokken. De 25-jarige middenvelder tekende maandag een driejarig contract bij IFK Norrköping. Hij was op een zijspoor geraakt in Friesland, waar hij nog tot het einde van het seizoen vast lag. 

Poll

Had Thern nog een kans verdient bij Heerenveen?

(412 stemmen)

Plaats een reactie

donderdag 11 januari 2018 om 18:36
Is gewoon niet beter dan de middenvelders die er nu staan en is ook te goed om bij ons op de bank te zitten dus dan is er nog maar een optie verkopen
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 18:39
Je naam doet je eer aan :p
Vind ik leuk
Timmio! +1896
donderdag 11 januari 2018 om 18:46
Matige poging tot een veel herhaalde grap
Vind ik leuk
Cookee +5400
maandag 15 januari 2018 om 19:16
Johan schrijft was beter geweest.
Vind ik leuk
Hupfean +1411
donderdag 11 januari 2018 om 18:37
Helaas Simon, je begon erg sterk bij ons maar na die blessure ben je nooit meer de oude geweest. Veel succes bij je nieuwe club. het is je gegund!
Vind ik leuk
Ruud1987 +3084
vrijdag 12 januari 2018 om 15:04
Toch vind ik dat die thern veel heeft gescoord voor het aantal wedstrijden, wellicht toch zonde dat ie gaat.
Vind ik leuk
Cookee +5400
maandag 15 januari 2018 om 19:17
Ik gun ook iedereen een vertrek bij H'veen.
Zo ben ik. Een heel goed mens.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 18:40
Goed dat het inthern kon worden opgelost
[Reactie gewijzigd op donderdag 11 januari 2018 om 18:45]
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 15:53
Jammer dat het niet inthern kon worden opgelost... kom op zeg
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 16:06
Ik zie een aantal duimpjes dus was wel een beetje grappig toch:)
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 16:22
Oké oké, wel grappig.. maar toch fout ;)
Vind ik leuk
Cookee +5400
maandag 15 januari 2018 om 19:23
Ach een poging tot een lach is meegenomen.
Humor-Therni-mo-logie is leuker dan haat-reacties toch?
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 18:47
sc heerenveen had Simon een kans moeten geven was een goede spelverdeler
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 14:50
Heb je het nu over jezelf?
Thern is niet beter dan de spelers die er nu staan.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 18:51
Vond hem altijd wel redelijke speler
mischien iets voor. ......?


Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 19:00
Clubje in de juup, zoals nec.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 18:56
Die is zelfs nog niet capabel genoeg om bij Malmo in de basis te spelen.
Vind ik leuk
Speedy +296
donderdag 11 januari 2018 om 20:34
Jammer dat hij vertrekt. Ik vond het een zeer getalenteerde speler
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 14:39
hahaha
Vind ik leuk
Rodajc +2944
donderdag 11 januari 2018 om 21:58
Had hem graag bij mijn club gezien op de plaats van El Makrini
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 13:32
Jammer dat Simon Thern mogelijk vertrekt bij sc Heerenveen! Ik vond dat Jürgen(lees de trainer Streppel)meer kans had moeten geven en te ontplooien! Een volwaardige speler die zeker hoorde bij ons cluppie!!Succes Simon bij je mogelijke nieuwe club,we zullen je missen als supporters als een goede en volwaardige voetballer!!
Vind ik leuk
mcmodd +13295
vrijdag 12 januari 2018 om 14:48
Heel vreemde move hier. Hij was niet met de Friezen mee naar Spanje (ook niet met sinterklaas) en in de update staat dat hij het trainingskamp in Spanje heeft verlaten. Zou hij in een ander Spaans trainingskamp mee hebben gedaan?
Vind ik leuk
Hupfean +1411
vrijdag 12 januari 2018 om 16:10
Dat klopt ook niet, Thern was niet mee naar Spanje. Vast een aanname van VP dat ie daar ook bij was.
Vind ik leuk
mcmodd +13295
vrijdag 12 januari 2018 om 16:45
Als dit een aanname was van VP, dan hadden ze toch eerder in het artikel zelf een andere mening, die wel de juiste was. Het lijkt nergens naar met die stagières tegenwoordig. Ze zouden beter moeten opletten bij de lessen inzake redactievaardigheden.
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 14:52
Erg jammer. Begon erg goed bij Heerenveen, maar na zijn blessure ging het helaas minder. Toch had Streppel hem nog een eerlijke kans moeten geven
Vind ik leuk
mason +1271
vrijdag 12 januari 2018 om 15:34
Strepsil heeft namli ook nooit een eerlijke kans geheven. Kapitaalvernietiger is die man.
Vind ik leuk
Hupfean +1411
vrijdag 12 januari 2018 om 16:11
Hij viel in jong Heerenveen ook niet op dus dan is er geen reden om hem bij het 1e te halen.
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 18:35
Toettoettoettoettoet.. je geloofd het nooit maat Jeroen Toet in gesprek met Jeroen Zoet over hoe het Moet!
Dat toettertttt er lekker op los.

Ze dromen op Fox al van Robben terug bij Psv.. jammerrrrrrrrr ------>>> hij gaat naar groningen want hij bouwt zijn kasteeltje daar. "Ik ben Arjen en ik kom uut Grun"
Vind ik leuk
Rodajc +2944
maandag 15 januari 2018 om 18:44
Gaat het?
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 19:09
Hoeveel is een klein transfersom voor Heerenveen?
[Reactie gewijzigd op maandag 15 januari 2018 om 19:09]
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 19:38
Als je niet goed genoeg bent voor clubs als Groningen/Heerenveen/Zwolle en of ADO kun je beter terug naar de amateurs.
Vind ik leuk
Hupfean +1411
maandag 15 januari 2018 om 19:43
Of je kan altijd nog naar jong Ajax en zegt dat je hem zelf hebt opgeleid.
Vind ik leuk
Hupfean +1411
maandag 15 januari 2018 om 19:42
@Setovitch: een kleine transfersom is gelijk aan de waarde van de hele selectie van cookee zijn favoriete team: cambur.
Vind ik leuk
Guusman +2833
maandag 15 januari 2018 om 19:49
maandag 15 januari 2018 om 18:23:

" Thern komt niet meer voor in de plannen van coach Jurgen Streppel en is deze week ook niet mee met het trainingskamp van de Friezen in Spanje. "

Update 14.34:

" Thern (25) heeft het trainingskamp van Heerenveen in Spanje verlaten en tekent bij Norrköping een contract voor drie seizoenen. Heerenveen krijgt een kleine transfersom. "

Is ie nou wel of niet mee op trainingskamp?

En een hoofdartikel om 18:23 uur met een update om 14.34 uur.

Werk aan de winkel VP.
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 23:29
Vind het heel erg jammer dat Thern vertrekt. Is wel beter voor hem om weg te gaan, maar had hem graag de kans zien grijpen bij Heerenveen. Deed het op het begin gewoon heel goed, en vind dat Streppel nooit echt de kans heeft gegeven.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Update: Middenvelder neemt afscheid van Heerenveen en tekent voor drie jaar