'Eerste uitgaande Barça-transfer dichtbij: huur met optie tot koop van 20 miljoen'

'Eerste uitgaande Barça-transfer dichtbij: huur met optie tot koop van 20 miljoen'

donderdag 11 januari 2018 om 18:47

FC Barcelona lijkt na de komst van Philippe Coutinho en Yerry Mina vastbesloten om enkele spelers te slijten in januari. Onder anderen Rafinha staat op de nominatie om te vertrekken. Internazionale heeft meer dan serieuze belangstelling.

De Nerazzurri hebben een formeel bod neergelegd bij Barça, meldt Sky Sport Italia donderdagavond. Inter wil de 24-jarige Braziliaan een half jaar huren met een optie tot koop van twintig miljoen euro. Daar kan door bonussen nog drie miljoen bijkomen. Eerder berichtte La Gazzetta dello Sport dat alleen de medische keuring nog een stokje kan steken voor de overstap van Rafinha naar Milaan.

Die medische keuring is niet zonder meer een formaliteit. Rafinha kwam al sinds april 2017 niet meer in actie wegens blessureleed. Inter heeft Barça tot donderdagnacht gegeven om te reageren. De veelzijdige linkspoot kan dan vrijdag al de keuring ondergaan.

Naast Rafinha lijkt onder meer Arda Turan te vertrekken uit Camp Nou. Ook voor Gerard Deulofeu is interesse, terwijl Javier Mascherano op weg is naar China.

Plaats een reactie

donderdag 11 januari 2018 om 18:51
Leeft hij nog dan..
Die konden ze al weg doen voordat ze coutinho hadden..
Niet van het niveau barca
Vind ik leuk
Filip_FCU +8066
donderdag 11 januari 2018 om 18:54
Speelde niet door een blessure, speelde nog redelijk voor zn blessures.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 19:19
Heb hem regelmatig zien spelen kon het er niet erg warm van krijgen.. Tuurlijk als je bij barca speelt zal je heus wel kunnen voetballen, maar toch niet het niveau waar barca naar streeft als je de aankopen ziet die ze nu doen
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 20:43
Volgens jou is Gomes ook al een prima speler, dus Rafinha zou van een niveautje Messi zijn dan?

Maar Rafinha is idd niet goed genoeg voor Barca. Moest allang al weg. Kreeg jammer genoeg ook wel die ernstige blessure, denk dat die daardoor afgelopen zomer niet kon vertrekken
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 20:47
Voor Gomes word het nu gewoon lastig, zit al zolang op de bank te verpieteren..
Dat Is nou een speler die klopp weer aan de praat krijgt..
En Rafinha ben ik niet zo kapot van nee
Eigenlijk van weinig jonkies die uit de barca jeugd komen.. De tijd van de pareltjes zijn voorbij
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 20:49
Gomes speelt best redelijk veel hoor? Staat vandaag weer in de basis.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 20:52
Ja in een beker wedstrijd wel ja.
In belangrijke wedstrijden speelt hij vrijwel nooit
Verdiend hij ook niet daar niet van
Heb misschien 1 of 2 echt goede wedstrijden gezien van hem bij barca
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 20:55
Naja deze wedstrijd kan je ook wel als belangrijk zien. Barca moet winnen, anders zijn ze uitgeschakeld. Maar ook in de comp valt die vaak in en af en toe zelfs basis. Allemaal jammer genoeg ten koste van Denis
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 21:04
Dus hij speelt nu steeds vaker? Vind het Barcelona van nu niet om aan te gluren. Real ook niet trouwens. Dit jaar gaan de Spaanse ploegen de Europese bekers niet in de wacht slepen.
Real gaat er in de volgende ronde uit vrees ik
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 21:08
Hij speelt niet veel als een Busquets ofzo, maar valt wel jammer genoeg vaak in.

Hopelijk gaat Real eruit! Barca kan het wel ver schoppen, zeker als Dembele weer beetje in ritme komt. Die valverde weet zijn spelers heel goed neer te zetten
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 21:34
Maar voor wie zou jij hem wisselen dan ?
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 23:24
Sorry maar door al die reacties weet ik niet meer over welke je het hebt. Bedoel je wie er nu moest spelen ipv gomes?
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 23:39
ViscaElBarça +1669donderdag 11 januari 2018 om 20:55Naja deze wedstrijd kan je ook wel als belangrijk zien. Barca moet winnen, anders zijn ze uitgeschakeld. Maar ook in de comp valt die vaak in en af en toe zelfs basis. Allemaal jammer genoeg ten koste van Denis" jij zei jammer genoeg tenkoste van denis Suarez maar voor wie zou jij hem dan wisselen bedoelde ik ;p
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 00:26
Gomes is overbodig. Middenveld is al echt aardig vol. Als gomes turan en rafinha weggaan, krijgt de rest sowieso meer speeltijd
Vind ik leuk
kerel +1111
donderdag 11 januari 2018 om 18:51
Zal wel weer paar weken barca-primeur worden..
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 18:57
Dat barca heeft het druk zeg.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 18:58
Kan ie niet naar Bayern, gezellig met zijn broer spelen
Vind ik leuk
power +1461
donderdag 11 januari 2018 om 19:14
kan die broer ook naar Internazionale komen, geen Barca geen Bayern
Vind ik leuk
power +1461
donderdag 11 januari 2018 om 19:02
nu gaat hard met transfers van Barca. Rafinha is jeugd van Barca geweest jammer hij kan niet niveau van Barca aan
[Reactie gewijzigd op donderdag 11 januari 2018 om 20:39]
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 20:32
Dat heb je met jeugdspelers, die staan er niet gelijk (uitzondering daargelaten)
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 20:19
Rafinha, Arda, D. Suarez, Alcacer.. wie de volgende? Subtop eruit bij Barca!
Vind ik leuk
power +1461
donderdag 11 januari 2018 om 20:37
ik zou Gomes boven op de lijst plaatsen
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 20:47
Die was ik inderdaad even vergeten. Absolute miskoop.
Vind ik leuk
power +1461
donderdag 11 januari 2018 om 20:53
zware miskoop, die mag van mij eerste vertrekken
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 20:30
Typisch zon speler die alleen maar speelde omdat Barca zogenaamd een club is waar de jeugd een kans krijgt. Mislukt -> Next!
Vind ik leuk
Rodajc +2947
donderdag 11 januari 2018 om 22:00
Is hij ook niet goed genoeg als bijvoorbeeld 15de man ofzo? Heb je toch ook nodig
Vind ik leuk
berwi +322