Jong Ajax mist elf belangrijke krachten in topper: 'Mooie kans voor die jongens'

Jong Ajax mist elf belangrijke krachten in topper: 'Mooie kans voor die jongens'

donderdag 11 januari 2018 om 19:52

Fortuna Sittard lijkt vrijdag bij de hervatting van de Jupiler League goede zaken te kunnen doen in de titelstrijd met NEC. De Limburgers nemen het op tegen Jong Ajax, dat liefst elf spelers moet missen.

Dat 'elftal' is met Ajax 1 op trainingskamp in het Portugese Lagos. "De trainers willen tijdens het trainingskamp altijd elf tegen elf kunnen trainen en we hebben de spelers ook nodig om twee oefenwedstrijden op één dag te kunnen spelen", zegt Jong Ajax-coach Michael Reiziger tegen het Algemeen Dagblad.

"Bovendien is deze week hét moment om jonge talenten kennis te laten maken met het eerste elftal", vervolgt Reiziger. "Omdat dit trainingskamp samenvalt met het begin van de Jupiler League heeft dat inderdaad consequenties voor de selectie van Jong Ajax. Voor de jongens die nu doorschuiven is dit ook een mooie kans."

Norbert Alblas, Luis Orejuela, Leon Bergsma, Mitchel Bakker, Carel Eiting, Noussair Mazraoui, Jurgen Ekkelenkamp, Mateo Cassierra, Dennis Johnsen, Noa Lang en Kaj Sierhuis kwamen in de eerste seizoenshelft veelvuldig in actie voor Jong Ajax, maar zitten nu in Portugal. Dat lijkt ongunstig voor NEC, dat op 6 april tegen de Amsterdammers speelt.

Poll

Is dit competitievervalsing?

(2139 stemmen)

Plaats een reactie

donderdag 11 januari 2018 om 19:57
Zal je zien dat we van Fortuna winnen en van NEC verliezen
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 19:59
dat gevoel heb ik ook. hahahaha
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 20:02
Haha.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 20:56
Hahahaha - heerlijke opmerking :-P
Al hoop ik het niet natuurlijk: 7000 man in het stadion (vorig jaar om deze tijd 1200), kans op 1e prijs in 23 jaar... zou wel heel zuur zijn...
Vind ik leuk
Rodajc +2897
donderdag 11 januari 2018 om 21:50
Fortuna heeft de periode toch al binnen?
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 22:44
Nee, wel playoff plek.
Vind ik leuk
Rodajc +2897
donderdag 11 januari 2018 om 23:49
Oohhja zo zat het inderdaad. Zou leuk zijn, is jullie ook van harte gegund na al deze jaren
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 19:58
Let op 25 artikelen gaan ze van dit verslag uit het AD doen xd
Vind ik leuk
BassieN +8694
donderdag 11 januari 2018 om 19:59
Stop de beloftes.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 20:02
Waarom zetten ze niet gewoon alle beloftes bij elkaar ? Eige competitie waar iedereen vals mag spelen...
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 20:06
Omdat er niks te winnen valt. En nu spelen ze tegen oudere spelers. Zeggen ze. Terwijl er bijv bij Feyenoord, genoeg oudere reserves zijn.
Het belangrijkste punt blijft toch, dat het nergens om gaat. Kampioen van de reserves. Wat zegt dat nou? Dus moet je zorgen dat het wel ergens omgaat.

Ik zou zeggen ... bij een gelijk aantal punten, geeft niet het doelsaldo de doorslag in de ere divisie. Maar de stand in de reserve competitie. En dan speel je in een reserve competitie, gelijk aan de ere divisie. Dan kan het wel ergens om gaan.
[Reactie gewijzigd op donderdag 11 januari 2018 om 20:07]
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 20:10
Haha maar beste Wim laat hun dan in hun eigen competietie om niks spelen en hard werkende JP-clubs vechten om promotie degradatie oftewel gaat wel ergens om ook een hoop poen nu hebben alleen alleen de 3 clubs er profijt van toch? :p
[Reactie gewijzigd op donderdag 11 januari 2018 om 20:49]
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 20:24
Het is toch gewoon te belachelijk voor woorden dat dit kan.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 20:48
Maar waarom veranderd er niks kan iemand dat ook uitleggen want 16 clubs zijn het er niet mee eens en 3 wel...
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 20:55
omdat de top 3 bepaalt hoe het er in nederland er aan toe gaat. gaat het goed komt het door hun, en gaat het slecht in europa dan komt dat door de kleinere clubs.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 21:00
Zullen ze toch wel kunnen veranderen als er in Almere echt gras komt kan dat ook veranderen
[Reactie gewijzigd op donderdag 11 januari 2018 om 21:09]
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 21:08
*almere
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 21:10
Thanks blowtje gedaan niet altijd even scherp
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 21:11
Goed idee, hierbij alvast mijn excuses als ik straks ook niet meer zo scherp ben ;)
Vind ik leuk
Dicky +7890
donderdag 11 januari 2018 om 20:04
En daarom moet je dus de regels voor beloften teams aanpassen. Dit is natuurlijk pure competitie vervalsing en een teken dat de tegenstander van Fortuna de competitie minder belangrijk vind dan een trainingskamp. Dit is totaal niet goed voor het imago van de Juup.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 20:09
Wat doet Zeefuik daar op de achtergrond? :)
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 20:14
lucht dekken zoals meestal
Vind ik leuk
Pjotr26 +202
donderdag 11 januari 2018 om 20:09
ajax zal altijd alleen naar zichzelf kijken......commercieel gedrocht ....
Vind ik leuk
Barbie +843
donderdag 11 januari 2018 om 20:11
Schandalig. Kutclub zonder enig fatsoen. Jong Ajax zou alleen in de JL mogen spelen als alle banden met Ajax 1 zouden zijn doorgesneden.
[Reactie gewijzigd op donderdag 11 januari 2018 om 20:19]
Vind ik leuk
renemar +143
donderdag 11 januari 2018 om 20:39
Deze reactie slaat ook nergens op. Ik vind het ook niet juist maar dat heeft niets met fatsoen te maken. Ze overtreden geen regels.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 20:57
regels die door de top 3 aan alle andere ploegen opgelegd zijn bedoel je.
Vind ik leuk
renemar +143
vrijdag 12 januari 2018 om 09:48
Hoe weet jij dat? Of zijn het gewoon onderbuikgevoelens. Overigens, jong feijenoord speelt niet in de JL maar gewoon in de beloftencompetitie.
Vind ik leuk
cheeks +2212
donderdag 11 januari 2018 om 20:14
Ook PSV seelt vrijdag met een c keuze. Geen Obispo, Lammers, Mauro, Malen, Rosario, Gudmonsson, Gapko. Waarom niet Ajax tegen PSV deze ronde ? Heeft er niemand last van.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 20:17
Weer een grove fout van de KNVB
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 20:20
Stukje competitievervalsing ten voeten uit.
Vind ik leuk
Jens1999 +7601
donderdag 11 januari 2018 om 20:23
Wij van Ajax gunnen Fortuna wel 3 punten.... Fortuna heeft dat wel verdiend... ze verkochten het grootste talent van ze aan Ajax... dan beloon je ze extra om met een verzwakt elftal te spelen.... xD
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 20:26
Aardig van jullie.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 20:53
Dank je wel Ajax :-D

Maar het kan natuurlijk niet in een race om het kampioenschap waarin 2 ploegen nek aan nek staan...
Vind ik leuk
Jens1999 +7601
donderdag 11 januari 2018 om 20:58
De KNVB weet dat clubs als Ajax en PSV top talenten altijd meenemen naar een trainingskamp in de winterstop... dan had de KNVB net als de eredivisie nog een week langer moeten wachten met de hervatting... het is toch logisch dat Ajax de grotere talenten meeneemt.... die leren daar alleen maar van en krijgen zaterdag kansen om te mogen spelen en invallen....
Vind ik leuk
Pietje2015 +10479
donderdag 11 januari 2018 om 20:29
Als een ras echte Ajax supporter moet ik echt toegegeven dat dit echt niet kan !
Vind ik leuk
Speedy +295
donderdag 11 januari 2018 om 20:29
Belachelijk dat de prutsers van de KNVB dit voor elkaar hebben gekregen.....waardeloos. Voor Ajax maar ook voor de rest van de ploegen die hier nu ook de dupe van kunnen worden. Je laat als KNVB zijde wel de 2e elftallen van diverse clubs in de Jupiler League toe maar houdt vervolgen geen rekening met dit scenario. Nogmaals goed nagedacht KNVB!
Vind ik leuk
renemar +143
donderdag 11 januari 2018 om 20:37
Dit slaat nergens op. Ze hadden een vriendschappelijke wedstrijd in Portugal moeten spelen en de meest vaste spelers van Jong AJAX vanavond terug moeten laten vliegen. Zo hadden die jongens toch 4 dagen met het eerste kunnen trainen. Ik neem aan dat mogen en zaterdag de trainingsintensiteit i.v.m. de wedstrijd op zaterdag niet zo hoog is. Misten ze dus een training.
Wisselende opstellingen is tot daar aan toe maar dit is belachelijk.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 20:41
Die kop van Winston:):)
Hij lijkt net de bodyguard van Reiziger.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 20:49
Ben benieuwd of je ze nu hoort klagen..
Vind ik leuk
myrthewit +1042
donderdag 11 januari 2018 om 20:50
Dan spelen er 11 andere spelers. Er zijn er ook nog 2 vertrokken, of worden die hier ook meegeteld?
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 20:52
Natuurlijk is het competitievervalsing als Fortuna tegen een veredelde A1 speelt terwijl NEC straks een Jong Ajax op volle oorlogssterkte treft.

Maar nog meer vind ik het een kinderlijke blunder van degenen die het programma samenstellen. Als je een week eerder begint weet je toch dat dit gaat gebeuren? Programmeer dan die Jong-teams tegen elkaar, dan hebben de ploegen die om het eggie in de Jupiler League meedoen er niet zo'n last van.

Het zou een stuk eerlijker worden als de Jong-teams net als de anderen met een vaste selectie moeten gaan werken en ook gebonden zijn aan het transferwindow. Op deze manier wordt de competitie door steeds minder mensen serieus genomen.
Vind ik leuk
Blueman +672
donderdag 11 januari 2018 om 21:27
Hier zie je dus weer wat voor een farce het is met al die tweede teams in de Jupiler League.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 23:06
Zeg je dit alleen omdat die domme boeten uit Rotterdam geen 2e elftal heeft in de Jup league. Wees blij dat er 2e teams mee doen om het niveau te verhogen in de jup league maar dat snappen ze niet in de kroket kuipje van Mora. Succes met jammeren.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 22:47
Niks tegen Fortuna ik gun jullie het beste maar dit is MISSELIJKMAKENDE COMPETITIEVERVALSING.....KNVB MAFFIA doe er wat aan!!!
Vind ik leuk
Zooitje +1455
donderdag 11 januari 2018 om 23:10
Tja niets nieuws. Je kunt voor of tegen deze constructie zijn, maar dit zijn de gevolgen van de Jong teams in de JL. Het is inderdaad niet eerlijk, maar dat dit gebeurt kon je voor de start van het seizoen al voorspellen en waar nodig rekening mee houden.

Ongetwijfeld zullen PSV en Utrecht ook met grotendeels andere elftallen spelen.
Vind ik leuk
Liwwadder +3541
donderdag 11 januari 2018 om 23:54
KNVB maakt er een puinhoop van met deze verlakerij.
Vind ik leuk
aimdam +373
vrijdag 12 januari 2018 om 01:09
Ik snap dat Ajax met de gehele selectie op trainingskamp is, maar snap ook dat je als nec speler/supporter je in je zak gescheten voelt.
Raar dat je jupiler leaque eerder begint dan de eredivisie.
Nou denk ik dat Jong ajax het sowieso wel zwaar had gekregen tegen Fortuna, al waren ze compleet. Fortuna draait lekker.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 januari 2018 om 01:10]
Vind ik leuk
frankn27 +4431
vrijdag 12 januari 2018 om 06:44
is gewoon competitie vervalsing geen twijfel over mogelijk
Vind ik leuk
cvb +27
vrijdag 12 januari 2018 om 09:03
Dan moet Ajax maar niet op trainingskamp in het buitenland gaan. En 2 selecties meenemen. Competitievervalsing, jazeker. Net zoals het inmengen van TV programma’s die bepalen op welke dagen gespeeld word. En laten we dan maar zwijgen over het fenomeen “kunstgras”.
Vind ik leuk
cvb +27
vrijdag 12 januari 2018 om 09:03
Dan moet Ajax maar niet op trainingskamp in het buitenland gaan. En 2 selecties meenemen. Competitievervalsing, jazeker. Net zoals het inmengen van TV programma’s die bepalen op welke dagen gespeeld word. En laten we dan maar zwijgen over het fenomeen “kunstgras”.
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 15:04
weg met de beloftes
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Jong Ajax mist elf belangrijke krachten in topper: 'Mooie kans voor die jongens'