Jong Ajax mist elf belangrijke krachten in topper: 'Mooie kans voor die jongens'

    Jong Ajax mist elf belangrijke krachten in topper: 'Mooie kans voor die jongens'

    donderdag 11 januari 2018 om 19:52

    Fortuna Sittard lijkt vrijdag bij de hervatting van de Jupiler League goede zaken te kunnen doen in de titelstrijd met NEC. De Limburgers nemen het op tegen Jong Ajax, dat liefst elf spelers moet missen.

    Dat 'elftal' is met Ajax 1 op trainingskamp in het Portugese Lagos. "De trainers willen tijdens het trainingskamp altijd elf tegen elf kunnen trainen en we hebben de spelers ook nodig om twee oefenwedstrijden op één dag te kunnen spelen", zegt Jong Ajax-coach Michael Reiziger tegen het Algemeen Dagblad.

    "Bovendien is deze week hét moment om jonge talenten kennis te laten maken met het eerste elftal", vervolgt Reiziger. "Omdat dit trainingskamp samenvalt met het begin van de Jupiler League heeft dat inderdaad consequenties voor de selectie van Jong Ajax. Voor de jongens die nu doorschuiven is dit ook een mooie kans."

    Norbert Alblas, Luis Orejuela, Leon Bergsma, Mitchel Bakker, Carel Eiting, Noussair Mazraoui, Jurgen Ekkelenkamp, Mateo Cassierra, Dennis Johnsen, Noa Lang en Kaj Sierhuis kwamen in de eerste seizoenshelft veelvuldig in actie voor Jong Ajax, maar zitten nu in Portugal. Dat lijkt ongunstig voor NEC, dat op 6 april tegen de Amsterdammers speelt.

    Poll

    Is dit competitievervalsing?

    (2142 stemmen)

    Plaats een reactie

    Setovitch +1451
    donderdag 11 januari 2018 om 19:58
    Let op 25 artikelen gaan ze van dit verslag uit het AD doen xd
    Vind ik leuk
    BassieN +10908
    donderdag 11 januari 2018 om 19:59
    Stop de beloftes.
    Vind ik leuk
    Setovitch +1451
    donderdag 11 januari 2018 om 20:02
    Waarom zetten ze niet gewoon alle beloftes bij elkaar ? Eige competitie waar iedereen vals mag spelen...
    Vind ik leuk
    Dicky +17328
    donderdag 11 januari 2018 om 20:04
    En daarom moet je dus de regels voor beloften teams aanpassen. Dit is natuurlijk pure competitie vervalsing en een teken dat de tegenstander van Fortuna de competitie minder belangrijk vind dan een trainingskamp. Dit is totaal niet goed voor het imago van de Juup.
    Vind ik leuk
    PecZwolle +170
    donderdag 11 januari 2018 om 20:09
    Wat doet Zeefuik daar op de achtergrond? :)
    Vind ik leuk
    Setovitch +1451
    donderdag 11 januari 2018 om 20:14
    lucht dekken zoals meestal
    Vind ik leuk
    Pjotr26 +1444
    donderdag 11 januari 2018 om 20:09
    ajax zal altijd alleen naar zichzelf kijken......commercieel gedrocht ....
    Vind ik leuk
    Barbie +967
    donderdag 11 januari 2018 om 20:11
    Schandalig. Kutclub zonder enig fatsoen. Jong Ajax zou alleen in de JL mogen spelen als alle banden met Ajax 1 zouden zijn doorgesneden.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 januari 2018 om 20:19]
    Vind ik leuk
    renemar +470
    donderdag 11 januari 2018 om 20:39
    Deze reactie slaat ook nergens op. Ik vind het ook niet juist maar dat heeft niets met fatsoen te maken. Ze overtreden geen regels.
    Vind ik leuk
    diekertjedap +3881
    donderdag 11 januari 2018 om 20:57
    regels die door de top 3 aan alle andere ploegen opgelegd zijn bedoel je.
    Vind ik leuk
    renemar +470
    vrijdag 12 januari 2018 om 09:48
    Hoe weet jij dat? Of zijn het gewoon onderbuikgevoelens. Overigens, jong feijenoord speelt niet in de JL maar gewoon in de beloftencompetitie.
    Vind ik leuk
    cheeks +3105
    donderdag 11 januari 2018 om 20:14
    Ook PSV seelt vrijdag met een c keuze. Geen Obispo, Lammers, Mauro, Malen, Rosario, Gudmonsson, Gapko. Waarom niet Ajax tegen PSV deze ronde ? Heeft er niemand last van.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 20:17
    Weer een grove fout van de KNVB
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +81871
    donderdag 11 januari 2018 om 20:20
    Stukje competitievervalsing ten voeten uit.
    Vind ik leuk
    Jens1999 +19078
    donderdag 11 januari 2018 om 20:23
    Wij van Ajax gunnen Fortuna wel 3 punten.... Fortuna heeft dat wel verdiend... ze verkochten het grootste talent van ze aan Ajax... dan beloon je ze extra om met een verzwakt elftal te spelen.... xD
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +81871
    donderdag 11 januari 2018 om 20:26
    Aardig van jullie.
    Vind ik leuk
    Uncle Fester +1696
    donderdag 11 januari 2018 om 20:53
    Dank je wel Ajax :-D

    Maar het kan natuurlijk niet in een race om het kampioenschap waarin 2 ploegen nek aan nek staan...
    Vind ik leuk
    Jens1999 +19078
    donderdag 11 januari 2018 om 20:58
    De KNVB weet dat clubs als Ajax en PSV top talenten altijd meenemen naar een trainingskamp in de winterstop... dan had de KNVB net als de eredivisie nog een week langer moeten wachten met de hervatting... het is toch logisch dat Ajax de grotere talenten meeneemt.... die leren daar alleen maar van en krijgen zaterdag kansen om te mogen spelen en invallen....
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +12479
    donderdag 11 januari 2018 om 20:29
    Als een ras echte Ajax supporter moet ik echt toegegeven dat dit echt niet kan !
    Vind ik leuk
    Speedy +342
    donderdag 11 januari 2018 om 20:29
    Belachelijk dat de prutsers van de KNVB dit voor elkaar hebben gekregen.....waardeloos. Voor Ajax maar ook voor de rest van de ploegen die hier nu ook de dupe van kunnen worden. Je laat als KNVB zijde wel de 2e elftallen van diverse clubs in de Jupiler League toe maar houdt vervolgen geen rekening met dit scenario. Nogmaals goed nagedacht KNVB!
    Vind ik leuk
    renemar +470
    donderdag 11 januari 2018 om 20:37
    Dit slaat nergens op. Ze hadden een vriendschappelijke wedstrijd in Portugal moeten spelen en de meest vaste spelers van Jong AJAX vanavond terug moeten laten vliegen. Zo hadden die jongens toch 4 dagen met het eerste kunnen trainen. Ik neem aan dat mogen en zaterdag de trainingsintensiteit i.v.m. de wedstrijd op zaterdag niet zo hoog is. Misten ze dus een training.
    Wisselende opstellingen is tot daar aan toe maar dit is belachelijk.
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +16155
    donderdag 11 januari 2018 om 20:41
    Die kop van Winston:):)
    Hij lijkt net de bodyguard van Reiziger.
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +1424
    donderdag 11 januari 2018 om 20:49
    Ben benieuwd of je ze nu hoort klagen..
    Vind ik leuk
    myrthewit +1473
    donderdag 11 januari 2018 om 20:50
    Dan spelen er 11 andere spelers. Er zijn er ook nog 2 vertrokken, of worden die hier ook meegeteld?
    Vind ik leuk
    Uncle Fester +1696
    donderdag 11 januari 2018 om 20:52
    Natuurlijk is het competitievervalsing als Fortuna tegen een veredelde A1 speelt terwijl NEC straks een Jong Ajax op volle oorlogssterkte treft.

    Maar nog meer vind ik het een kinderlijke blunder van degenen die het programma samenstellen. Als je een week eerder begint weet je toch dat dit gaat gebeuren? Programmeer dan die Jong-teams tegen elkaar, dan hebben de ploegen die om het eggie in de Jupiler League meedoen er niet zo'n last van.

    Het zou een stuk eerlijker worden als de Jong-teams net als de anderen met een vaste selectie moeten gaan werken en ook gebonden zijn aan het transferwindow. Op deze manier wordt de competitie door steeds minder mensen serieus genomen.
    Vind ik leuk
    Blueman +811
    donderdag 11 januari 2018 om 21:27
    Hier zie je dus weer wat voor een farce het is met al die tweede teams in de Jupiler League.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 22:47
    Niks tegen Fortuna ik gun jullie het beste maar dit is MISSELIJKMAKENDE COMPETITIEVERVALSING.....KNVB MAFFIA doe er wat aan!!!
    Vind ik leuk
    Zooitje +1507
    donderdag 11 januari 2018 om 23:10
    Tja niets nieuws. Je kunt voor of tegen deze constructie zijn, maar dit zijn de gevolgen van de Jong teams in de JL. Het is inderdaad niet eerlijk, maar dat dit gebeurt kon je voor de start van het seizoen al voorspellen en waar nodig rekening mee houden.

    Ongetwijfeld zullen PSV en Utrecht ook met grotendeels andere elftallen spelen.
    Vind ik leuk
    Liwwadder +3942
    donderdag 11 januari 2018 om 23:54
    KNVB maakt er een puinhoop van met deze verlakerij.
    Vind ik leuk
    aimdam +480
    vrijdag 12 januari 2018 om 01:09
    Ik snap dat Ajax met de gehele selectie op trainingskamp is, maar snap ook dat je als nec speler/supporter je in je zak gescheten voelt.
    Raar dat je jupiler leaque eerder begint dan de eredivisie.
    Nou denk ik dat Jong ajax het sowieso wel zwaar had gekregen tegen Fortuna, al waren ze compleet. Fortuna draait lekker.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 januari 2018 om 01:10]
    Vind ik leuk
    frankn27 +5205
    vrijdag 12 januari 2018 om 06:44
    is gewoon competitie vervalsing geen twijfel over mogelijk
    Vind ik leuk
    cvb +47
    vrijdag 12 januari 2018 om 09:03
    Dan moet Ajax maar niet op trainingskamp in het buitenland gaan. En 2 selecties meenemen. Competitievervalsing, jazeker. Net zoals het inmengen van TV programma’s die bepalen op welke dagen gespeeld word. En laten we dan maar zwijgen over het fenomeen “kunstgras”.
    Vind ik leuk
    cvb +47
    vrijdag 12 januari 2018 om 09:03
    Dan moet Ajax maar niet op trainingskamp in het buitenland gaan. En 2 selecties meenemen. Competitievervalsing, jazeker. Net zoals het inmengen van TV programma’s die bepalen op welke dagen gespeeld word. En laten we dan maar zwijgen over het fenomeen “kunstgras”.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 15:04
    weg met de beloftes
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Jong Ajax mist elf belangrijke krachten in topper: 'Mooie kans voor die jongens'