Romero maakt direct indruk bij PSV: En met links en rechts, hè?

Romero maakt direct indruk bij PSV: "En met links en rechts, hè?"

vrijdag 12 januari 2018 om 06:53

Coach Phillip Cocu heeft een goede eerste indruk gekregen van Maximiliano Romero. PSV moet nog wel even geduld hebben, want door een bovenbeenblessure komt de spits niet in actie op de Florida Cup.

Net als in het oefenduel met Corinthians (1-1) zal Romero ook komende nacht ontbreken tegen Fluminense. "Misschien had hij die wedstrijd eventueel een stukje gespeeld, maar dat gaan we nu ook niet doen", aldus Cocu vrijdag in De Telegraaf. Hij is geduldig is met de net negentienjarige Argentijn. "Hij zal natuurlijk moeten wennen aan onze manier van werken en spelen."

"De trainingsintensiteit is heel anders dan die jongens gewend zijn. Meer interval, kortere partijtjes, kortere acties. Daar zal hij de tijd voor krijgen", aldus Cocu, die desondanks onder de indruk is. "Het is echt een speler die bewust afwerkt tussen de palen. Niet blind rammen. Dan weer laag in de hoek, dan weer hoog. Of even een balletje verlengen. En met links en rechts, hè?"

Ook Sam Lammers is lovend. "Hij heeft natuurlijk pas een paar keer meegetraind, maar hij maakt een goede indruk", vindt de aanvaller, die open staat voor een verhuurperiode. "Voor zijn leeftijd is het een sterke jongen. Hij doet het goed, volgens mij."

Lees meer over:EredivisiePSV

Poll

Verwacht jij dat Romero een succes wordt?

(5780 stemmen)

Plaats een reactie

Romario9 +7869
vrijdag 12 januari 2018 om 06:59
“Hij is geduldig is met de net negentienjarige Argentijn."

Cocu is ‘geduldig’ met alle jonge spelers. Oftewel: hij stelt ze niet op.
Vind ik leuk
SB +264
vrijdag 12 januari 2018 om 07:34
Deze reactie is een beetje overbodig, wij weten bij psv ook wel dat jeugd (helaas) niet top prioriteit 1 is. Maar als je iemand voor 10,5 mil haalt, gaat hij echt wel vele minuten maken, of niet soms?
Vind ik leuk
Romario9 +7869
vrijdag 12 januari 2018 om 08:43
Dat is niet zomaar gezegd. Voor Ramselaar en Luckassen is bijvoorbeeld 5 a 6 miljoen neergelegd en die zitten ook meer op de bank dan dat ze spelen.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 16:30
Ramselaar mag nu spelen i.p.v. Pereiro. In het begin was Pereiro namelijk beter, en vorig jaar waren Propper en Guardado beter.
En Luckassen is zelfs tegenover Isimat Matig en dat zegt heel wat...
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 09:41
19 jaar ? ik dacht dat hij 17 was
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 07:06
Hahaha hij werkt af binnen de palen nou nou phillip goed gezien man je zou een spits halen die alleen maar afwerkt over de achter en zij lijn eerst met link en dan met recht wat een uitspraak van niks
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 07:09
Lopen er veel van rond hè.
Vind ik leuk
Banaan +664
vrijdag 12 januari 2018 om 07:31
Zijn zat spelers die altijd wreef uithalen wanneer het kan waar je soms moet kiezen voor de binnenkant. Henry is hier een van de beste voorbeelden van. Altijd binnenkant voet in de 16 en hoekje goed kiezen (oftewel “bewust afwerken tussen de palen”).
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 07:33
Of jij snapt het niet
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 07:37
Dat wordt vaak je naam veranderen .
Vind ik leuk
frankn27 +4633
vrijdag 12 januari 2018 om 08:13
verbaasd me niets dat jij zijn uitspraak niet begrijpt, ik zal wel wat hij bedoeld... sterker nog hij verteld het er zelfs bij: hij ramt niet blind op de goal
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 09:26
Betekent dat dat de rest van de spitsen van psv dat wel doen dan?
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 11:07
Is ook zo Frank ik snap ik wat hij bedoelt, ik bedoel dat er altijd maar wat dom gelult wordt
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 09:36
Als hij dat wel wil ken ik nog een goede buitenspeler voor hem!
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 11:06
Younes?
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 13:54
haha je kent hem
Vind ik leuk
Vato75 +1495
vrijdag 12 januari 2018 om 07:09
Die staat heel snel basis in psv 1
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 07:17
Topper in worden met een aanval met Lozano, Romero en Malen kan je jaren lang mee vooruit !
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 07:30
Nee hoor. Als ze het goed doen, dan zijn ze ook zo weer weg.
Dat is het nadeel van gekochte spelers. Ze zijn ook zo weer vertrokken. Zie Sanchez. Daarom komen ze naar NL.
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 09:37
Ja man, helaas volgend jaar weer de markt op als ze goed zijn
Vind ik leuk
Jozef +29409
vrijdag 12 januari 2018 om 11:20
Als ze jaren bij jullie blijven, dan moeten er toch wel 'Pereiro-lampjes' gaan branden lijkt me...
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 12:02
Arias is één van de spelers die het Langste al in psv selectie zie. Een arias lampje zou heel mooi zijn
Vind ik leuk
Jozef +29409
vrijdag 12 januari 2018 om 12:04
Misschien dat de internationale voetbalwereld niet zo onder de indruk is van Arias?

Geloof me, als genoemde voorhoede nog jaren bij PSV intact blijft, dan gaat er iets niet goed met de heren...
Ik zag het liever anders allemaal, maar het schijnt zo te werken.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 januari 2018 om 12:05]
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 14:32
Ik hoop dat ze niet onder de indruk zijn. Ik wel al zo lang als hij bij psv speelt. Van mij mag ie tot het einde van zijn carrière bij PSV blijven. Beste verdediger van de eredivisie.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 16:31
Ja geen twijfel over mogelijk. Verre afstand op De Ligt, Schwaab, Haps, enz...
Vind ik leuk
Cookee +7990
vrijdag 12 januari 2018 om 12:20
Hoop wel dat die Pereiro lamp een spaarlamp is.
Hoef geen ijsbeer in de tuin.
Vind ik leuk
Jozef +29409
vrijdag 12 januari 2018 om 12:25
Als het zo'n ouderwetse spaarlamp is, dan is er nog hoop voor PSV.

Het duurt nogal een poos voordat het licht echt brandt....
Vind ik leuk
Cookee +7990
vrijdag 12 januari 2018 om 12:49
haha... ja die lamp gaat eerst overdenken... wil ik dit wel?
Is er niemand anders die wil branden?

Maar om on topic te komen, ik denk dat het beter voor Pereiro is als hij naar een andere club gaat, er zit veel meer in dan in het systeem van PSV past.
Voorin bij PSV is het zo druk als 'Black Friday'.
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 07:29
Een linker en rechter oorbel ook. Niet dat het mij wat uitmaakt. Maar ik constateer het gewoon.
Vind ik leuk
SB +264
vrijdag 12 januari 2018 om 07:35
Ja het is er wel een type jongen voor, maar zo kunnen we bij vele spelers nog wel wat opnoemen denk ik.
Vind ik leuk
Leedz +4673
vrijdag 12 januari 2018 om 10:17
Dat viel mij ook op...

Hij mag uiteraard zelf doen wat hij wilt met zijn oren maar als je aan het trainen bent of een wedstrijd hebt doe die dingen uit aub
Vind ik leuk
Kuip +4668
vrijdag 12 januari 2018 om 07:41
"De trainingsintensiteit is heel anders dan die jongens gewend zijn. Meer interval, kortere partijtjes, kortere acties. Daar zal hij de tijd voor krijgen", aldus Cocu.
Ja, in Argentinië is die jongen natuurlijk niks gewend......voordat je op het wereldtopniveau van PSV mee kunt draaien hen je wel even tijd voor nodig.
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 09:38
Nou ja van aanvallen naar counteren is een hele omslag hoor!
Vind ik leuk
R2 +4621
vrijdag 12 januari 2018 om 11:17
Het duurde voor Neres een half jaar voordat hij de buitenaardse Ajax tactieken had aangeleerd en eindelijk kon meedoen.
Vind ik leuk
Cookee +7990
vrijdag 12 januari 2018 om 12:22
Heeft Cocu teveel met Frank de B. gesproken of is dit zijn manier om te zeggen mijn PSV werkt op hoog niveau?
Kom op, alles uit 't buitenland is in dit land meteen een ster.
Vind ik leuk
Paul1982 +8946
vrijdag 12 januari 2018 om 08:05
Zo he, een prof die met rechts en links kan schieten!!

Ligt het aan mij, of is het heer normaal dat als je miljoenen verdient, je ook wat aandacht aan je 'zwakkere' voet/been mag besteden?
Vind ik leuk
Romario9 +7869
vrijdag 12 januari 2018 om 08:50
Lekker bijdehante opleiding, maar in de praktijk zijn er maar relatief weinig spelers die met beide benen/voeten even goed schieten. Dat weet jij toch ook wel?
Vind ik leuk
Paul1982 +8946
vrijdag 12 januari 2018 om 08:54
Ja, dat weet ik, maar het is toch heel erg gek? Ik voetbal zelf in de laagste klasse van het amateur voetbal, maar wij hebben spelers die redelijk met 2 benen kunnen schieten. En wij betalen elke maand contributie ipv dat we miljoenen overgemaakt krijgen. Ik bedoel dit bericht ook niet speciaal richting PSV/Romero, maar naar alle voetballers.
Vind ik leuk
Jozef +29409
vrijdag 12 januari 2018 om 08:14
Wat ik zeker weet over hem is dat mijn vrouw zijn oorbelletjes schattig vindt en dat ik het behoorlijk nichterig vind.
Vind ik leuk
NederBelg +1532
vrijdag 12 januari 2018 om 08:41
Al had ie er een baardgroei bij zoals Alexi Lalas en een Carlos Valderama Pruik over zijn oorbelletjes waardoor een Depay hoed niet meer blijft zitten! Als hij ze er maar inschiet zal het me een rotzorg wezen.
Vind ik leuk
Jozef +29409
vrijdag 12 januari 2018 om 11:24
Klopt. Daar zei ik verder dan ook niks over.
Vind ik leuk
NederBelg +1532
zaterdag 13 januari 2018 om 09:30
Blij dat je dat met me eens bent. Hoewel je wel degelijk iets zei over die oorbelletjes natuurlijk.
Maar goed.
Ik was natuurlijk ook vergeten te melden dat hij ook een jorge campos shirt aan had kunnen hebben samen met voorgenoemde andere kenmerken. ;-)
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 08:43
Ik denk dat jij helemaal geen vrouw hebt en dat jij met " mijn vrouw" ..jezelf bedoeld
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 09:39
Of zijn kleine vriend?
Vind ik leuk
Jozef +29409
vrijdag 12 januari 2018 om 11:25
Jij mag denken wat je wilt.

Zolang ik maar weet wat ik zeg.
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 10:09
Tja, Cristiano Ronaldo ziet er wellicht ook wat nichterig uit, maar schijnt best aardig te kunnen voetballen.
Vind ik leuk
Jozef +29409
vrijdag 12 januari 2018 om 11:13
Zijn oorbelletjes waren op die leeftijd nog iets extravaganter meen ik. Maar goed, als hij er beter van gaat voetballen zul je mij niet horen hoor.

Ben wel benieuwd wat stratum hier nou van vindt. Hij geeft altijd aan voorkeur te hebben voor wat oudere, mannelijke types met ietsje meer dan een pubersnorretje...
Vind ik leuk
JCJWZ +11860
vrijdag 12 januari 2018 om 11:09
"Hij zal natuurlijk moeten wennen aan onze manier van werken en spelen."

Jatten Psv dit ook alweer van Ajax? Romero zal wel te aanvallend ingesteld zijn.
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 11:22
Wat een nonsens; jatten en Romero is te aanvallend ingesteld. Waarom heeft Ajax dan nu een trainer en hulptrainer met beide een PSV-verleden aangesteld? Is dat dan ook jatten in jouw visie?
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 12:05
Plus de intern trainer reiziger heeft een psv verleden. Als je zelf al 5 jaar geen kampioen bent geworden dan moet je spieken bij de beste club van nl over de afgelopen 5 jaar
Vind ik leuk
Jozef +29409
vrijdag 12 januari 2018 om 17:34
Pfff... ik zou persoonlijk een statistiek maken over de laatste 7 jaar.
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 12:34
Altijd dat gezeur over onze manier van spelen, tis heel simpel voor een aanvaller, kansen moeten er gewoon in. Cocu is natuurlijk ook niet de meest dappere of aanvallend ingestelde trainer, stel je voor dat je ineens aanvallend moet gaan spelen!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Romero maakt direct indruk bij PSV: "En met links en rechts, hè?"