FOX wil Eredivisie-voetbal op zondagavond: Hoe bedenk je het? Onbestaanbaar

FOX wil Eredivisie-voetbal op zondagavond: "Hoe bedenk je het? Onbestaanbaar"

vrijdag 12 januari 2018 om 08:24

FOX Sports is serieus van plan om Eredivisie-wedstrijden op zondagavond in te plannen. Het idee stuit echter op weerstand van de clubs, met name FC Groningen-directeur Hans Nijland is er fel op tegen.

"Hoe bedenk je het? Onbestaanbaar. Daar maak je geen hond blij mee", aldus een uitgesproken Nijland tegenover Voetbal International. De directeur van FC Groningen denkt niet dat de wedstrijden op zondagavond om acht uur voor veel publieke belangstelling zullen zorgen. "Legere stadions zijn qua uitstraling niet in het belang van FOX. Minder binding met de fans ook niet."

Nijland heeft al langere tijd moeite met de planning van FOX Sports. "Voorbeeld: Feyenoord tegen Roda JC stond geprogrammeerd op Kerstavond. Als veel katholieke Limburgers naar de mis willen. Waarom houden we daar geen rekening mee? Zelf speelden we om half één in Kerkrade. Onze supporters vertrokken om zeven uur! Dat begint op werk te lijken."

Ook in Groningen loopt de publieke belangstelling terug, stelt Nijland vast. Zelfs de beladen derby tegen sc Heerenveen werd niet voor een vol stadion gespeeld. "We hadden tweeduizend lege plekken. Want het was begin augustus. Dan ligt iedereen nog op het strand van Ameland of aan de Costa Brava. We schieten ons in eigen voet. De Eredivisie zou pas in september moeten beginnen."

Lees meer over:Eredivisie

Poll

Stelling: Eredivisie-voetbal op zondagavond is belachelijk

(802 stemmen)

Plaats een reactie

vrijdag 12 januari 2018 om 08:27
ik vind dit dus een geweldig plan!!
Vind ik leuk
Ruud40 +7572
vrijdag 12 januari 2018 om 08:29
Ik ook
Heeft zeker voordelen voor bijvoorbeeld ploegen die op donderdag Europees hebben gespeeld.

Tenminste in een jaar waarin we meedoen in Europa.

En veel clubs (en spelers en supporters) zullen de verschrikkelijke zondagmiddag wedstrijden om 12.30 maar wat graag inruilen om op het "meer normale" tijdstip 20.00 uur te spelen
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 januari 2018 om 09:09]
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 09:27
Ja, en een net zo groot gedeelte heeft veel liever de 12.30 dan 20.00
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 09:38
De kijkers van FOX zijn toch veelal actieve amateurvoetballers.
Veel wedstrijden worden nu gespeeld wanneer de amateurs in actie zijn, en dus niet kunnen kijken...........
Vind ik leuk
RWB013 +1062
vrijdag 12 januari 2018 om 09:54
Als dit al eens voorkomt bij ons dan word mijn amateur wedstrijdje altijd een uurtje vroeger gespeeld in overleg met de tegenstander. Dit is nog nooit een probleem geweest. Mijn persoonlijke voorkeur gaat toch echt uit naar de middag.
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 10:22
Niet alle wedstrijden zullen in de middag plaatsvinden omdat dit gemiddeld per wedstrijd minder kijkers oplevert en omdat dan niet alle wedstrijden kunnen worden uitgezonden.
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 10:41
Wat een gelul
Vind ik leuk
Polleke +787
vrijdag 12 januari 2018 om 11:30
En om 20u zijn de meeste amateurvoetballer lam van de 3e helft en kunnen ze ook niet meer kijken...
Vind ik leuk
Ruud40 +7572
vrijdag 12 januari 2018 om 10:34
Mooi, als het er net zo veel zijn dan kan het dus.
Als er 10x meer kijkers liever om half een voor de buis zitten was het wat anders.
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 11:17
We zullen het dan wel zien. Ik denk dat een 4e speeltijd op zondag wel heel erg voor verzadiging zorgt. Er zullen weinig mensen 4 Eredivisie wedstrijden op rij gaan kijken, zeker niet als om 20.00 een, met alle respect, VVV-Excelsior of Roda - Willem II wordt gespeeld.

Ook nog een praktisch punt: Thuiswedstrijden voor Ajax en Feyenoord - de clubs die de hoogste politie-inzet hebben - zullen op 20.00uur op zondag door de autoriteiten (lees: burgemeesters) als ongewenst gezien worden, daar voor de politieagenten na 21.00u de avondtoeslag ingaat.
Vind ik leuk
JanTa48 +1753
vrijdag 12 januari 2018 om 11:29
Ajax stelde voor dat deze ook naar de maandagavond kan en dat vind ik een veel realistische plan. Ik wil op de zondagavond ook naar Match Off The Day van de BBC kijken.
Vind ik leuk
Fce9091 +208
vrijdag 12 januari 2018 om 08:30
Want?
Vind ik leuk
JanTa48 +1753
vrijdag 12 januari 2018 om 13:10
Ajax kwam vorig seizoen met de voorstel om de maandagavond te reserveren voor clubs die donderdag Europees moesten spelen zodat er een extra rustdag was maar dat werd weggewimpeld als onrealistisch maar wel de zondagavond gebruiken, dat vind ik helemaal niks.
Vind ik leuk
Koeroe +3439
vrijdag 12 januari 2018 om 08:43
Ik vind het ook beter. Liever savonds dan half 1
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 09:02
Koosy werkloosy
Vind ik leuk
stock3 +572
vrijdag 12 januari 2018 om 09:04
waar ik mij meer aan stoor zijn de Europese wedstrijden die in juli al gespeeld worden.
Vind ik leuk
Koeroe +3439
vrijdag 12 januari 2018 om 09:08
Haha. Wat jij wilt
Vind ik leuk
Youri99 +6175
vrijdag 12 januari 2018 om 09:20
Ik ben er ook blij mee, maar ik ben dan ook geen hond.

Dat er geen mensen naar het stadion komen is bullshit want bij doordeweeks bekerwedstrijden en doordeweekse competitierondes zitten stadions ook gewoon goedgevuld, dat Groningen daar problemen mee heeft is meer een probleem op zich.
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 09:27
En de kerken zijn tegenwoordig al zo goed als leeg, dus of hij daardoor nog minder bezoekers krijgt lijkt me totale onzin! En anders voor het zingen de kerk uit!
Vind ik leuk
Youri99 +6175
vrijdag 12 januari 2018 om 13:04
Alsof er mensen op zondagavond naar de kerk gaan.
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 09:39
Heerlijk een topper op zondagavond. Wel bang dat eventuele tripjes naar schoonouders of meubel boulevards weer word ingepland door mijn vriendin overdag. Zeker als ze ziet dat Ajax zondag avond speelt
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 januari 2018 om 09:40]
Vind ik leuk
Guusman +2835
vrijdag 12 januari 2018 om 11:21
jakeonderdeplak ;)
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 09:30
Ja die hobbelt er wel achter aan haha
Vind ik leuk
2cents +38088
vrijdag 12 januari 2018 om 08:28
Kijken naar Groningen lijkt sowieso op werk tegenwoordig Hans. Het volk wil spektakel.
Vind ik leuk
ajax1973 +1552
vrijdag 12 januari 2018 om 08:44
dat is voor elke comp wedstrijd mooi en leuk voetbal kennen we in nl al jaren niet meer
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 08:30
Is ook te zot dat Fox dit kan beslissen. Ach, weer een stuiptrekking van ze om meer mensen een abo te laten nemen terwijl de terugloop niks te maken heeft met dat wedstrijden op Zondagmiddag gespeeld worden..

Het heeft vooral te maken met de waardeloosheid van de zender
Vind ik leuk
Senn +3764
vrijdag 12 januari 2018 om 08:37
Niet mee eens, Ik vind dat de zender het goed doet. Het terug lopen van de abonnementen heeft eerder te maken met de kosten.
En op zondagavond waarom Niet?
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 09:29
En het nivo van de wedstrijden, regelmatig val je in slaap bij het kijken naar Groningen, Vitesse en Roda JC etc....
Vind ik leuk
ajax1973 +1552
vrijdag 12 januari 2018 om 09:45
als er een slecht voor het voetbal is het studio sport die brengen wedstrijden heel anders in beeld als dat ze zijn ze snijden er zo in dat het beter lijkt als het was vind je het gek dat een groot deel van nl een verkeerd beeld van de clubs heeft
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 10:09
Ja klopt inderdaad, vaak lijkt het net of Ajax altijd maar beter is dan de tegenstander zelfs als dat echt zo is...
Vind ik leuk
ajax1973 +1552
vrijdag 12 januari 2018 om 10:16
klopt maar dat doen ze bij elke ploeg tegenwoordig en ze brengen het net of het spel in nl zo leuk en spannend is terwijl 9 van de 10 wedstrijden om aan te zien zijn
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 11:21
Haha, je hebt wel gelijk, gelukkig hebben we zelf (meestal) de wedstrijd gezien in het stadion en weten wij wel beter.
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 08:32
Weer loopt meneer Nijland te zeiken. Het zal toch eens niet.
Vind ik leuk
Dorzon +2446
vrijdag 12 januari 2018 om 08:32
met kerstavond voetballen is inderdaad waanzin
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 08:34
mogen we alleen voetballen wanneer het de groningers schikt?
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 09:23
Dombo
Vind ik leuk
Mo +9553
vrijdag 12 januari 2018 om 08:36
‘We hadden tweeduizend lege plekken’
Het hele seizoen al zit dat stadion maar voor de helft gevuld
Vind ik leuk
RtdDub +661
vrijdag 12 januari 2018 om 09:01
Valt mij ook op.
Daar gaat wel of niet op zondagavond niet veel aan veranderen.
Tenzij je die paar die nog wel komen in een enquete gaat vragen wanneer de aftrap hun het beste uitkomt
Vind ik leuk
pos +5420
vrijdag 12 januari 2018 om 08:38
Begin augustus was het helemaal geen strandweer in Ameland. Beetje raar verhaal.

Verder heeft hij wel gelijk wat betreft de zondagavond.
Vind ik leuk
Quareck +3613
vrijdag 12 januari 2018 om 09:12
Als er geen weerswaarschuwing is afgegeven, is elke Groninger vrij om te gaan liggen waar hij wil :)
Vind ik leuk
HanV +2422
vrijdag 12 januari 2018 om 10:32
"maar alles beter dan die vieze vuile hoornse plas"
Vind ik leuk
MojoRisin +2565
vrijdag 12 januari 2018 om 08:40
Ik vind het prima, maar dan moeten er op dat tijdstip wel interessante wedstrijden worden gespeeld.. Ik ga dan zeker niet naar een VVV-Excelsior kijken, als ik dat al deed..
Vind ik leuk
Filip_FCU +8065
vrijdag 12 januari 2018 om 08:40
In andere landen gebeurt dit ook, daar zijn de afstanden groter. We lopen weer lekker oud hollands met elkaar te zeiken op elke verandering.
Dit betekend voor FOX gewoon meer kijkers want normaal kijk je om 20.00 geen voetbal, nu is er nog een Eredivisie wedstrijd. Betekend dit ook niet iets meer geld voor alle clubs?
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 08:47
In andere landen heel gebruikelijk om op zondagavond te voetballen. En iedereen heeft tijd om de wedstrijd te bezoeken.

De voetbalwereld moet niet te krampachtig vasthouden aan ' vroeger' ...
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 08:48
Boycot Fox
Vind ik leuk
Paul1982 +7231
vrijdag 12 januari 2018 om 08:48
'FOX Sports is serieus van plan om Eredivisie-wedstrijden op zondagavond in te plannen.'

Ik dacht dat de KNVB het programma in elkaar draaide.
Vind ik leuk
RtdDub +661
vrijdag 12 januari 2018 om 08:58
Ja..... dat wel.
Maar FOX heeft wel eisen zoals top3 alle drie nooit op 1 dag.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 januari 2018 om 08:59]
Vind ik leuk
WTSGD +325
vrijdag 12 januari 2018 om 08:49
Totale schijt aan de échte supporters. Maar ach, dat verbaasd mij allang niet meer. Alles voor het geld. Net als op maandag voetballen. Ook gestoord.
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 08:53
Doen!
Wat denk je van alle amateurvoetballers die dan kunnen (gaan) kijken en supporters van amateurclubs die op zondagmiddag nu niet voor de TV zitten.
Doen!
Vind ik leuk
RtdDub +661
vrijdag 12 januari 2018 om 08:57
Spanje, Italie, Frankrijk, Portugal hebben allemaal 1 of meer wedstrijden op zondagavond.
Prima tijdstip voor als er toevallig weer eens een club op donderdagavond laat in een of andere uithoek van Europa voor de EL heeft moeten falen.
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 09:03
Ik wil voetbal op maandag ochtend! Lekker voetbal op de radio i.p.v een stel seksistische aanranders die niks te melden hebben haha
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 09:25
Ik dacht dat de KNVB wedstrijden inplande......
Vind ik leuk
JustH +1787
vrijdag 12 januari 2018 om 09:27
Gaat Nijland serieus, Fox de schuld geven van die lege plekken in het stadion? Ik zou ook niet meer komen na al die wanvertoningen.
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 09:29
Wat is zijn probleem als je dan zondag avond mag voetballen hoeve supporters ook niet om 7 uur eruit
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 09:58
Hoelaat is de kans op een aardbeving het grootst? Daar moet ook naar gekeken worden.
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 10:03
Dat zondagavond punt heb die helemaal gelijk voor de rest vind ik Hansie een beetje een zeurpiet die graag in de slachtoffer rol springt laatste weken haha
Vind ik leuk
Jordtt +240
vrijdag 12 januari 2018 om 10:06
Nu haalt onze vriend Nijland paar dingen door elkaar. 1) er komen geen honden in de stadions 2) Roda -Groningen bezoeken als Groninger is ook werk. Dat is altijd een klere eind, of je nu sochtends of smiddags of s'avonds die wedstrijd hebt. 3) Zondagavond is commercieel juist wel interessant, want wat Roda met de mis heeft, heeft het protestantse deel van Nederland op zondagmiddag....
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 10:07
Als ze 1 wedstrijd om bv 6 uur nog laten starten heb ik er geen probleem mee. Maar zondagavond pak hem beet om half 9 vind ik zelf niks als supporter. Volgende dag weer werken. Voordat je thuis bent toch al gauw tegen twaalven dan.
Vind ik leuk
Lemon +1459
vrijdag 12 januari 2018 om 10:10
Als ik die Nijland zo hoor, dan vond die zichzelf een topkandidaat voor het directeurschap bij de KNVB. Wat loopt die vent te raaskallen bij tijden zeg..
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 10:17
En als Fox dit voor elkaar krijgt willen ze daarna zeker ook de maandagavond net zoals in Spanje en Engeland!
Vind ik leuk
Rodajc +2947
vrijdag 12 januari 2018 om 10:28
Nou ook in Limburg willen er steeds minder mensen naar de kerk hoor, zelfs op kerstavond. Roda-Groningen/Heerenveen wordt vrijwel elk jaar om half 1 geplaatst, onbegrijpelijk
Vind ik leuk
ihvmmdk +4724
vrijdag 12 januari 2018 om 10:38
LOL Dat stadion van grunn zit sowieso nooit vol :D
Vind ik leuk
Hupfean +1411
vrijdag 12 januari 2018 om 13:28
Fox sports moet oprotten. T is dat ik het voetbal alleen via hun kan kijken anders had ik geen fox gehad. En die v gangelen is een mongool.
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 18:11
Wat een belachelijk idee, we kunnen supporters net zo goed verbieden uit stadions. Mijn fout, dat gebeurt al door combi's en stadionverboden maar dat is een andere discussie.

De ideale speeltijd, voor zowel uit- als thuisploeg is denk ik 14:30. Daar is toen de 12:30 bijgekomen, tot daaraan toe. En dan na de 16:30 wedstrijd nu ook nog om 20:00?

FOX denkt alleen aan de eigen portemonnee en maakt het voetbal werkelijk waar kapot. Hoe kan Groningen om 12:30 nou in Kerkrade spelen, of Zwolle doordeweeks om 19:00 in Alkmaar. Dat zijn toch onmogelijke tijden? Als ik nu naar een uitwedstrijd wil kan ik de maandag wel vrij gaan vragen, ben met een beetje geluk 00:00 thuis.
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 13:27
Van wie komt dit onzalige idee? Het zal wel weer dat geldverslindende Fox Sports zijn. Het idee kan van mij direct de prullenbak in.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

FOX wil Eredivisie-voetbal op zondagavond: "Hoe bedenk je het? Onbestaanbaar"