Ajax blokkeert Klassieker-kaarten vanwege handel via Marktplaats

    Ajax blokkeert Klassieker-kaarten vanwege handel via Marktplaats

    vrijdag 12 januari 2018 om 11:17

    Ajax heeft bijna tweehonderd kaarten voor de Klassieker met Feyenoord prefentief geblokkeerd. Dit na onderzoek naar de zwarthandel in kaartjes door de Amsterdamse club.

    Dat meldt Ajax Life. Kaarten voor de Klassieker worden voor veel hogere prijzen doorverhandeld via Marktplaats. Volgens de regels van de KNVB is het verboden om tickets commercieel door te verkopen. Doorverkochte kaarten kunnen aan de poorten van de Arena geweigerd worden.

    Vorig jaar was er tijdens de Europa League-avonturen van Ajax ook sprake van veel doorverkochte kaarten. De vraag naar toegangsbewijzen was zo groot dat de verleiding groot was om er wat geld aan te verdienen. De Klassieker tussen Ajax en Feyenoord is al uitverkocht, waardoor de kaarten dus veel geld kunnen opleveren.

    Lees meer over:EredivisieAjax

    Plaats een reactie

    LuckyLuksch +11458
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:25
    Mag een Feyenoorder niet genieten tussen het uitbundig ajaxpubliek.. (-:
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +6550
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:38
    Voor Feyenoorders zal er vrij weinig genieten te zijn :D
    Vind ik leuk
    Koeroe +12350
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:25
    Haha, echte supporters
    Vind ik leuk
    Jens1999 +21989
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:28
    Een echte supporter verkoopt zijn kaartje niet.. maar het gebeurt overal... vorig seizoen waren er zelfs Feyenoorders die hun seizoenkaart aanboden voor de kampioenswedstrijd.... dan ben je toch echt gek?
    Vind ik leuk
    Stig +1802
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:26
    Volgens teletekst en andere fora's is de Arena altijd uitverkocht, maar als ik dan kijk zie ik altijd een berg lege stoeltjes.
    Of is het misschien verplicht om met 5.000 personen tegelijk te gaan plassen?
    Ik ben benieuwd.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:47
    Is bij alle clubs. Ook bij die van jou.
    Vind ik leuk
    Stig +1802
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:58
    Over 100 plaatsen verdeeld over het hele stadion zul je mij niet horen, maar bij mijn club zit het stadion dus altijd vol en zelfs wanneer ze uitspelen is het altijd uitverkocht.
    Dan hoef je denk ik niet te gissen wie mijn clubje is :)
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 12:08
    Feyenoord heeft ook lege plekken beelden staan op internet! Zelfs afgelopen Feyenoord Ajax en jullie liepen al in de 70ste min weg haha


    Wat was het iets met club en steken ofzo toch? Toen het zo kut ging werden er seizoenskaarten opgezegd bij Ajax werden ze 7 jaar gewoon netjes betaald we kwamen alleen minder. Dus wie is er nu trouwer? En uit bezetting is elk jaar Ajax of jullie dus das leuk geprobeerd. Ajax supporter maken ook veruit de meeste kilometers record hebben onze Vaalse supporters in handen.
    Vind ik leuk
    Jens1999 +21989
    vrijdag 12 januari 2018 om 12:09
    De laatste 2 wedstrijden zat het stadion van Feyenoord... zeker niet vol.... duizenden lege plekken.....
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 12:47
    Het is geen schande dat als het stadion "uitverkocht" is dat er dan lege plekken zijn. Makkelijk om het Ajax publiek daarop te wijzen maar zelf ontkennen dat het zo is.
    Ook bij Feyenoord zie ik vaak genoeg lege plekken. Stel je niet zo aan en wees gewoon eerlijk. Ik ga toch ook niet ontkennen dat het stadion van Ajax niet altijd vol zit? Ik zag zelfs lege plaatsen bij de CL wedstrijd van Feyenoord dus niet zo kinderachtig doen.
    Vind ik leuk
    rotterdammm +1272
    vrijdag 12 januari 2018 om 15:50
    Lege plaatsen bij de CL geloof ik echt geen klote van. Het stond werkelijk stampesvol
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 januari 2018 om 15:50]
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 16:09
    Ik heb ze toch echt gezien. En nee ik zeg het niet om je club af te vallen maar ik reageer op je mede supporter die een heilig van overtuigd is dat de Kuip altijd bomvol zit en de arena duizenden lege stoelen heeft. Dat mag gezegd worden maar kijk dan als Feyenoorder ook naar je eigen club. Lege plekken kan gebeuren maar draai er dan niet omheen.
    Vind ik leuk
    129 +853
    vrijdag 12 januari 2018 om 12:15
    Klopt. Verschil is dat Ajacieden dat ook gewoon toegeven. Genoeg foto's dit seizoen van de kuip, die zo ook lang niet zo vol als dat de Feyenoorder wilt doen geloven. Maar de mythe moet in stand gehouden worden, net zoals de mythe dat een echte Feyenoorder tot het eind blijft zitten. Filmpjes genoeg dat complete volksstammen Feyenoorders ruim voor het eindsignaal de uitgang opzoeken.
    Niks is hypocrieter dan dat ene woord, Feyenoord. En hun publiek.
    Vind ik leuk
    rotterdammm +1272
    vrijdag 12 januari 2018 om 15:48
    Feyenoorders geven dat ook gewoon toe hoor. Bijvoorbeeld na de vierde goal in de klassieker. Ik ben er enigszins blij mee dat we weer een paar klappen van uitslagen hebben gekregen, want dan raken we ook weer een beetje van dat successupporters groepje af.
    Vind ik leuk
    mchollie +3433
    vrijdag 12 januari 2018 om 14:54
    Bij mijn club wordt altijd netjes de aanwezige supporters vermeldt. Veel eerlijker.
    Vind ik leuk
    Jens1999 +21989
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:27
    Geen last van om een kaartje via Marktplaats te komen.... gewoon een seizoenkaart... xD
    Vind ik leuk
    AllAdIn +14750
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:28
    Ik hoop dat binnen afzienbare tijd de uit supporters "gewoon" weer welkom zijn bij de enige echte klassieker..
    Geeft zoveel meer sfeer in de Johan Cruijff Arena en De Kuip!
    Vind ik leuk
    Jur74 +8191
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:35
    Je vraagt er bijna om :)
    Vind ik leuk
    AllAdIn +14750
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:39
    Waarom?
    Vind ik leuk
    Jur74 +8191
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:54
    Binnen afzienbare tijd de uit supporters "gewoon"weer welkom zijn bij de enige echte klassieker.

    Geeft sfeer in de Johan Cruijff Arena en zoveel meer sfeer in De Kuip!

    Geintje!

    Het zou inderdaad gewoon moeten dat supporters van beide clubs bij wedstrijden aanwezig zijn. Hopen dat beide burgemeesters rond de tafel gaan en dat weer mogelijk maken.
    Als dan de supporters zich ook gedragen winnen ze misschien wat goodwill terug.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +14750
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:58
    Vriend, het is vrijdag, niet zo lastig doen joh.. ;-)
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +8375
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:36
    Eens!
    Vind ik leuk
    The Iceman +7729
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:40
    Nieuw woord: prefentief
    Vind ik leuk
    CPP +705
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:41
    Prefentief?
    Vind ik leuk
    JCJWZ +13710
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:46
    Prefentiev
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +12068
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:47
    Is dat een goede speler?
    Vind ik leuk
    Blawan +4
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:56
    Prefentief lol
    Vind ik leuk
    DOEMAAR133 +6093
    vrijdag 12 januari 2018 om 12:13
    wist niet dat ajax zelf in de Zwarthandel mee deed. dacht dat ze voldoende geld al hadden

    "Dit na onderzoek naar de zwarthandel in kaartjes door de Amsterdamse club."

    die zin klopt niet helemaal volgens mj, nu staat er dus dat Ajax zelf de kaartjes zwart verkoopt ?
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 12:20
    EDIT VP: ongepaste reactie
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 januari 2018 om 12:21]
    Vind ik leuk
    Cookee +9910
    vrijdag 12 januari 2018 om 12:40
    Ziggo geeft ook kaarten weg... dat hoort ook niet KNVB.
    Straks moet er een Feijenoorder in een glazen hok slapen in de Arena, dat mag je een mens niet aandoen.
    Vind ik leuk
    BluRP +409
    vrijdag 12 januari 2018 om 13:28
    Prefentief??
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11949
    vrijdag 12 januari 2018 om 13:43
    Goede zaak!
    Vind ik leuk
    Appie53 +173
    vrijdag 12 januari 2018 om 14:23
    Alweer een half volle frituurpan, tja als je ook nooit een prijs wint, dit ook weer niet!!!!!!!!!
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 17:15
    prefentief?
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 18:17
    Dit zijn huisregels van Ajax die niet willen dat er allerlei tuig binnenkomt.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 20:00
    vermeerpop verplicht??
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Ajax blokkeert Klassieker-kaarten vanwege handel via Marktplaats