Ajax blokkeert Klassieker-kaarten vanwege handel via Marktplaats

    Ajax blokkeert Klassieker-kaarten vanwege handel via Marktplaats

    vrijdag 12 januari 2018 om 11:17

    Ajax heeft bijna tweehonderd kaarten voor de Klassieker met Feyenoord prefentief geblokkeerd. Dit na onderzoek naar de zwarthandel in kaartjes door de Amsterdamse club.

    Dat meldt Ajax Life. Kaarten voor de Klassieker worden voor veel hogere prijzen doorverhandeld via Marktplaats. Volgens de regels van de KNVB is het verboden om tickets commercieel door te verkopen. Doorverkochte kaarten kunnen aan de poorten van de Arena geweigerd worden.

    Vorig jaar was er tijdens de Europa League-avonturen van Ajax ook sprake van veel doorverkochte kaarten. De vraag naar toegangsbewijzen was zo groot dat de verleiding groot was om er wat geld aan te verdienen. De Klassieker tussen Ajax en Feyenoord is al uitverkocht, waardoor de kaarten dus veel geld kunnen opleveren.

    Lees meer over:EredivisieAjax

    Plaats een reactie

    Guusman +5978
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:24
    Handel is handel.
    Vind ik leuk
    Alain2708 +9685
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:25
    En wet is wet..

    Foutje van mij, de Eerste kamer heeft de doorverkoop wet afgekeurd.
    Het zijn dus regels van de KNVB.
    My bad!
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:31
    Maar regels van de KNVB zijn geen wet...
    Vind ik leuk
    Alain2708 +9685
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:41
    Zijn volgens mij niet alleen regels van de KNVB hoor, zelfde geldt voor concertkaartjes etc.

    Foutje, je hebt gelijk, die wet is afgekeurd door de Eerste kamer!

    Dan is het de wet van de KNVB.. ;-)
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Degraaf +14505
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:50
    Ach Alain, de KNVB heeft haar eigen wetten. Dat is in het verleden vaak genoeg gebleken ;-)
    Vind ik leuk
    Alain2708 +9685
    vrijdag 12 januari 2018 om 12:03
    In dat geval heb ik toch gelijk.. ;-)
    Vind ik leuk
    The Genius +2812
    vrijdag 12 januari 2018 om 12:30
    Volgens mij mag je als organisator (KNVB) gewoon zelf bepalen wat je aan regels op papier schrijft hoor. Ook al is het geen (nederlandse) wet; je hebt je er aan te houden.

    Net als de "huisregels" bij de lokale dancing. Als daar staat dat jij niet zo gek mag dansen, dan mogen ze je er uit zetten als je het wel doet.....
    Vind ik leuk
    Alain2708 +9685
    vrijdag 12 januari 2018 om 16:06
    Precies dat dus..
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78518
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:34
    Daar zijn schijtdoeken voor.
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +10418
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:25
    Mag een Feyenoorder niet genieten tussen het uitbundig ajaxpubliek.. (-:
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +5837
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:38
    Voor Feyenoorders zal er vrij weinig genieten te zijn :D
    Vind ik leuk
    Koeroe +8975
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:25
    Haha, echte supporters
    Vind ik leuk
    Jens1999 +18463
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:28
    Een echte supporter verkoopt zijn kaartje niet.. maar het gebeurt overal... vorig seizoen waren er zelfs Feyenoorders die hun seizoenkaart aanboden voor de kampioenswedstrijd.... dan ben je toch echt gek?
    Vind ik leuk
    Stig +1608
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:26
    Volgens teletekst en andere fora's is de Arena altijd uitverkocht, maar als ik dan kijk zie ik altijd een berg lege stoeltjes.
    Of is het misschien verplicht om met 5.000 personen tegelijk te gaan plassen?
    Ik ben benieuwd.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:47
    Is bij alle clubs. Ook bij die van jou.
    Vind ik leuk
    Stig +1608
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:58
    Over 100 plaatsen verdeeld over het hele stadion zul je mij niet horen, maar bij mijn club zit het stadion dus altijd vol en zelfs wanneer ze uitspelen is het altijd uitverkocht.
    Dan hoef je denk ik niet te gissen wie mijn clubje is :)
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 12:08
    Feyenoord heeft ook lege plekken beelden staan op internet! Zelfs afgelopen Feyenoord Ajax en jullie liepen al in de 70ste min weg haha


    Wat was het iets met club en steken ofzo toch? Toen het zo kut ging werden er seizoenskaarten opgezegd bij Ajax werden ze 7 jaar gewoon netjes betaald we kwamen alleen minder. Dus wie is er nu trouwer? En uit bezetting is elk jaar Ajax of jullie dus das leuk geprobeerd. Ajax supporter maken ook veruit de meeste kilometers record hebben onze Vaalse supporters in handen.
    Vind ik leuk
    Jens1999 +18463
    vrijdag 12 januari 2018 om 12:09
    De laatste 2 wedstrijden zat het stadion van Feyenoord... zeker niet vol.... duizenden lege plekken.....
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 12:47
    Het is geen schande dat als het stadion "uitverkocht" is dat er dan lege plekken zijn. Makkelijk om het Ajax publiek daarop te wijzen maar zelf ontkennen dat het zo is.
    Ook bij Feyenoord zie ik vaak genoeg lege plekken. Stel je niet zo aan en wees gewoon eerlijk. Ik ga toch ook niet ontkennen dat het stadion van Ajax niet altijd vol zit? Ik zag zelfs lege plaatsen bij de CL wedstrijd van Feyenoord dus niet zo kinderachtig doen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 15:50
    Lege plaatsen bij de CL geloof ik echt geen klote van. Het stond werkelijk stampesvol
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 16:09
    Ik heb ze toch echt gezien. En nee ik zeg het niet om je club af te vallen maar ik reageer op je mede supporter die een heilig van overtuigd is dat de Kuip altijd bomvol zit en de arena duizenden lege stoelen heeft. Dat mag gezegd worden maar kijk dan als Feyenoorder ook naar je eigen club. Lege plekken kan gebeuren maar draai er dan niet omheen.
    Vind ik leuk
    Guusman +5978
    vrijdag 12 januari 2018 om 12:01
    Het is forums of fora.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 12:09
    Ga naar dutchgrammar.com en debater daar lekker daar over. Stop met het vervuilen van VP met dit soort onzin.
    Vind ik leuk
    Guusman +5978
    vrijdag 12 januari 2018 om 12:16
    Zeur niet zo.






















    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 16:01
    Spam iets wat pas echt ergernis nummer een is in 2018


    Maar goed gaan we het nog over voetbal hebben?
    Vind ik leuk
    035 +3312
    vrijdag 12 januari 2018 om 14:23
    Debateer. :-)))))
    Vind ik leuk
    129 +552
    vrijdag 12 januari 2018 om 12:15
    Klopt. Verschil is dat Ajacieden dat ook gewoon toegeven. Genoeg foto's dit seizoen van de kuip, die zo ook lang niet zo vol als dat de Feyenoorder wilt doen geloven. Maar de mythe moet in stand gehouden worden, net zoals de mythe dat een echte Feyenoorder tot het eind blijft zitten. Filmpjes genoeg dat complete volksstammen Feyenoorders ruim voor het eindsignaal de uitgang opzoeken.
    Niks is hypocrieter dan dat ene woord, Feyenoord. En hun publiek.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 15:48
    Feyenoorders geven dat ook gewoon toe hoor. Bijvoorbeeld na de vierde goal in de klassieker. Ik ben er enigszins blij mee dat we weer een paar klappen van uitslagen hebben gekregen, want dan raken we ook weer een beetje van dat successupporters groepje af.
    Vind ik leuk
    mchollie +3353
    vrijdag 12 januari 2018 om 14:54
    Bij mijn club wordt altijd netjes de aanwezige supporters vermeldt. Veel eerlijker.
    Vind ik leuk
    Jens1999 +18463
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:27
    Geen last van om een kaartje via Marktplaats te komen.... gewoon een seizoenkaart... xD
    Vind ik leuk
    Alain2708 +9685
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:28
    Ik hoop dat binnen afzienbare tijd de uit supporters "gewoon" weer welkom zijn bij de enige echte klassieker..
    Geeft zoveel meer sfeer in de Johan Cruijff Arena en De Kuip!
    Vind ik leuk
    Jur74 +6475
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:35
    Je vraagt er bijna om :)
    Vind ik leuk
    Alain2708 +9685
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:39
    Waarom?
    Vind ik leuk
    Jur74 +6475
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:54
    Binnen afzienbare tijd de uit supporters "gewoon"weer welkom zijn bij de enige echte klassieker.

    Geeft sfeer in de Johan Cruijff Arena en zoveel meer sfeer in De Kuip!

    Geintje!

    Het zou inderdaad gewoon moeten dat supporters van beide clubs bij wedstrijden aanwezig zijn. Hopen dat beide burgemeesters rond de tafel gaan en dat weer mogelijk maken.
    Als dan de supporters zich ook gedragen winnen ze misschien wat goodwill terug.
    Vind ik leuk
    Alain2708 +9685
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:58
    Vriend, het is vrijdag, niet zo lastig doen joh.. ;-)
    Vind ik leuk
    Guusman +5978
    vrijdag 12 januari 2018 om 13:31
    Dit zegt: Alain2708 +4092
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:28

    "Geeft zoveel meer sfeer in de Johan Cruijff Arena en De Kuip!"
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Dit zeg jij : "Geeft sfeer in de Johan Cruijff Arena en zoveel meer sfeer in De Kuip!"

    Ik dacht dus dat dat de clou was ;)
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +7368
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:36
    Eens!
    Vind ik leuk
    The Iceman +4682
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:40
    Nieuw woord: prefentief
    Vind ik leuk
    CPP +582
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:41
    Prefentief?
    Vind ik leuk
    JCJWZ +12313
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:46
    Prefentiev
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +7688
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:47
    Is dat een goede speler?
    Vind ik leuk
    Blawan +4
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:56
    Prefentief lol
    Vind ik leuk
    DOEMAAR133 +5742
    vrijdag 12 januari 2018 om 12:13
    wist niet dat ajax zelf in de Zwarthandel mee deed. dacht dat ze voldoende geld al hadden

    "Dit na onderzoek naar de zwarthandel in kaartjes door de Amsterdamse club."

    die zin klopt niet helemaal volgens mj, nu staat er dus dat Ajax zelf de kaartjes zwart verkoopt ?
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 12:20
    EDIT VP: ongepaste reactie
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Cookee +8932
    vrijdag 12 januari 2018 om 12:40
    Ziggo geeft ook kaarten weg... dat hoort ook niet KNVB.
    Straks moet er een Feijenoorder in een glazen hok slapen in de Arena, dat mag je een mens niet aandoen.
    Vind ik leuk
    BluRP +366
    vrijdag 12 januari 2018 om 13:28
    Prefentief??
    Vind ik leuk
    Paul1982 +10453
    vrijdag 12 januari 2018 om 13:43
    Goede zaak!
    Vind ik leuk
    Appie53 +178
    vrijdag 12 januari 2018 om 14:23
    Alweer een half volle frituurpan, tja als je ook nooit een prijs wint, dit ook weer niet!!!!!!!!!
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 17:15
    prefentief?
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 18:17
    Dit zijn huisregels van Ajax die niet willen dat er allerlei tuig binnenkomt.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 20:00
    vermeerpop verplicht??
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Ajax blokkeert Klassieker-kaarten vanwege handel via Marktplaats