FOX Sports-idee stuit op veel verzet: Zondagavond is van Studio Sport

    FOX Sports-idee stuit op veel verzet: "Zondagavond is van Studio Sport"

    vrijdag 12 januari 2018 om 12:17

    Het plan van FOX Sports om op zondagavond Eredivisie-duels te gaan spelen vindt geen steun bij de clubs. Algemeen directeur van Sparta Manfred Laros stelt dat er weinig eredivisionisten om staan te springen.

    FC Groningen-directeur Hans Nijland openbaarde tijdens een interview in Voetbal International dat FOX Sports dit van plan is en noemde dat 'onbestaanbaar'. Laros denkt dat het niet zo'n vaart gaat lopen. "Ze hebben dat aan het begin van dit seizoen een keer ingebracht tijdens een vergadering, toen is de beslissing genomen om er niet mee in te stemmen", zegt de Sparta-directeur.

    "Ik weet niet of FOX Sports na de zomer een hernieuwde poging heeft ondernomen. Maar veel clubs staan er niet achter, er is in ieder geval geen meerderheid." Ook Sparta niet, zegt Laros. "Daar zijn wij niet enthousiast over. Ik verwacht dat de stadions lastig te vullen zijn, bovendien vind ik dat de zondagavond de avond van Studio Sport is. Dan moet het voetbal achter de rug zijn."

    Plaats een reactie

    D0mmeLFCT65 +18877
    vrijdag 12 januari 2018 om 12:22
    Zondagavond is van iedereen;)
    Vind ik leuk
    Setovitch +1463
    vrijdag 12 januari 2018 om 13:08
    vooral voor mij vrouwtje in der mandje met de laptop ik afstandbediening fair enough
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 januari 2018 om 13:10]
    Vind ik leuk
    Youri99 +9025
    vrijdag 12 januari 2018 om 13:08
    Daarnaast is het ideaal een wedstrijd te plannen op zondagavond voor clubs die midweeks in Europa hebben gespeeld.
    Vind ik leuk
    Rodajc +14348
    vrijdag 12 januari 2018 om 15:28
    Voetbal moet van het volk blijven. Het is niet zomaar dat er steeds minder mensen in de stadions zitten
    Vind ik leuk
    Youri99 +9025
    vrijdag 12 januari 2018 om 17:20
    De oorzaak daarvan zou ik eerder zoeken bij de amusementswaarde die de Eredivisie bied. Het voetbal is van een dramatisch niveau op slakkentempo.

    Sterker nog, het stadion zal vermoedelijk zondagavond voller zitten dan smiddags aangezien amateurvoetballers vaak zelf zondagsochtend/middag moeten aantreden.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 januari 2018 om 17:21]
    Vind ik leuk
    Rodajc +14348
    vrijdag 12 januari 2018 om 17:26
    Amusementswaarde is ondanks het lage niveau wel nog steeds groot hoor, kijk hoeveel goals er vallen en hoe spannend het elk jaar weer is overal. Zoveel scheelt dat met die amateurvoetballers nou ook weer niet. Bovendien wordt er in het noorden meestal op zaterdag gespeeld en bij clubs als Heerenveen en Groningen loopt het toch ook flink terug hoor
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 13:14
    De dag van de heer.
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +18877
    vrijdag 12 januari 2018 om 13:45
    Juist. De heer des huizes hehe:)
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 15:03
    Hahahshsha
    Vind ik leuk
    Cookee +10665
    vrijdag 12 januari 2018 om 12:23
    Ajax-Feijenoord mag om mij ook 's nachts gepland worden.
    Vind ik leuk
    Pec010 +2071
    vrijdag 12 januari 2018 om 12:24
    Fox heeft al genoeg verpest qua speeldagen en tijden. Lijkt me prima als de clubs nu voet bij stuk houden.
    Vind ik leuk
    Cookee +10665
    vrijdag 12 januari 2018 om 13:51
    Maandagmiddag kan ook, dan kan je 's avonds Premier League zien.
    Vind ik leuk
    Hammers96 +2490
    vrijdag 12 januari 2018 om 12:25
    Dat laatste is natuurlijk omgekeerde wereld , Studio Sport moet zich aanpassen aan de Eredivisie en niet andersom. MOTD is op BBC ook pas om 22:30 plaatstelijke tijd. Studio Voetbal mag wel opgeheven worden want van de witte chinees , van Hooijdonk en Waterreus met die Tom Egbers als presentator die niet weet of er lucht of zand in de bal zit krijg je alleen maar jeuk.
    Vind ik leuk
    The Iceman +9140
    vrijdag 12 januari 2018 om 12:27
    En zo is t. Hadden we maar een soort MOTD in Nederland. Mensen met verstand van voetbal, geen gelul over randzaken en ze besteden aan iedere wedstrijd vrijwel evenveel aandacht
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91570
    vrijdag 12 januari 2018 om 12:36
    In Duitsland ook top geregeld qua voetbalprogramma's.
    Vind ik leuk
    Laysa +2
    vrijdag 12 januari 2018 om 12:57
    Daar zou ik echt van kunnen genieten. Jansma als presentator en elke week twee van het volgende rijtje uitnodigen die een analyse geven over alle wedstrijden:
    Van Gaal
    Adriaanse
    Van Marwijk
    Advocaat
    Hiddink
    Vind ik leuk
    Cookee +10665
    vrijdag 12 januari 2018 om 13:55
    Ben met je eens maar dat rijtje dan weer niet.
    Adriaanse wel en Advocaat, maar de rest niet.
    We hebben geen mensen met interessante mening,
    iedereen lult elkaar na.
    Vind ik leuk
    zwollie +7518
    vrijdag 12 januari 2018 om 12:28
    Volgens mij zit waterkneus er niet meer.
    Vind ik leuk
    Cookee +10665
    vrijdag 12 januari 2018 om 13:53
    Tom Egbers moet docu's gaan maken, daar ligt zijn hart.
    Die wedstrijden verbinden kan een robot ook doen.
    En bij Studio Voetbal breekt hij elke interessant wordende discussie af.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16653
    vrijdag 12 januari 2018 om 12:26
    Heeft Fox iets over de tijden van de wedstrijden te zeggen dan?
    Vind ik leuk
    The Genius +3197
    vrijdag 12 januari 2018 om 12:28
    grapje toch? Waarom denk je dat er een half 1 half 3 en 5 uur wedstrijd is op zondag? niet omdat je dan als supporter precies alle wedstrijden kan mee pakken als je je op zijn harry potters kunt verplaatsen hoor.

    Vind ik leuk
    AllAdIn +16653
    vrijdag 12 januari 2018 om 12:33
    Nope serieus, 12.30 en 14.30 was al voor Fox toch? 16.45 weet ik niet..
    Vind ik leuk
    Springbok +1239
    vrijdag 12 januari 2018 om 12:36
    volgens mij hadden we al 16:30 en is op verzoek van Fox Sports 16:45 geworden.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16653
    vrijdag 12 januari 2018 om 12:38
    Oké, maar kan Fox ook daadwerkelijk de tijden gaan bepalen ook al willen de clubs anders?
    Vind ik leuk
    The Genius +3197
    vrijdag 12 januari 2018 om 13:51
    in sommige gevallen wel.

    Wie betaald bepaald ...
    Vind ik leuk
    The Genius +3197
    vrijdag 12 januari 2018 om 12:27
    Ik ben er niet zo'n van om op zondag avond naar het stadion te "moeten".

    maar kom alsjeblieft niet met argumenten als "de zondag avond is van studio sport".... hoe oudbollig kan je zijn!
    Vind ik leuk
    Hugoboss92 +158
    vrijdag 12 januari 2018 om 12:29
    Of anders meerdere potjes op vrijdagavond? Dan kan je de wedstrijden meer over het weekend verspreiden en hoeft er niet om 19:45 op zondag gespeeld te worden. Dat zie je enkel nog in Spanje en Portugal, dat er om 22:00 nog gespeeld wordt op zondag.
    Vind ik leuk
    Setovitch +1463
    vrijdag 12 januari 2018 om 12:39
    Studio sport samevattingen om tien uur en studio voetbal afschaffen saaie boel daar
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 januari 2018 om 12:39]
    Vind ik leuk
    RWMD +144
    vrijdag 12 januari 2018 om 12:39
    Geef mij maar zondag 8 uur in plaats van zondag 12:30. geweldig idee. ik denk dat het merendeel hier in Zwolle dat ook wel ziet zitten aangezien de sfeer vaak ruk is op zondag half 1 en omdat er gewoon minder mensen zitten dan in het stadion dan in een avond wedstrijd.
    Vind ik leuk
    DOEMAAR133 +6156
    vrijdag 12 januari 2018 om 12:52
    waarom dan niet een wedstrijd op maandag avond.

    ook beter voor clubs die bv EL spelen.
    Vind ik leuk
    Villarreal +124
    vrijdag 12 januari 2018 om 13:20
    Lekker behoudend, willen eigenlijk alleen maar op zondagmiddag voetballen. Als ze dan al eens om 13:00 of 16:30 moeten spelen beginnen ze al moeilijk te doen. Prima als iedereen dat wil maar de wereld veranderd wel en dan moet je ook geen hogere bijdrage van Fox Sports verwachten.
    Vind ik leuk
    De Haan +270
    vrijdag 12 januari 2018 om 13:28
    Voetbal terug naar de nos. Weg met dat paytv
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 13:49
    wat mij betreft kan je best zondagavond voetballen , maar hou dan als KNVB zijnde wel rekening met spelers en supporters. geen Roda - Groningen om 20:00 maar 2 clubs die dichter bij elkaar zitten .
    Vind ik leuk
    Drobtine +2428
    vrijdag 12 januari 2018 om 14:32
    Wat mij betreft alle wedstrijden gelijktijdig op zondag om 14:30 of zaterdagavond om 20 uur
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws